Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 31-10-20 in all areas

  1. Op zich is dat niet verkeerd;dan kan men elkaar niet beschuldigen dat de ene altijd de andere zijn berichten liked, lekker zo laten zou ik zeggen. Is mij in het verleden wel eens opgevallen dat er opmerkingen kwamen van "like tellers"
    4 points
  2. Ik vind dit zo'n ongelooflijke dooddoener. Alsof je alleen maar van huis moet zijn als je chauffeur bent. Geen sociaal leven, geen verjaardagen, geen feestdagen. Je kinderen niet op zien groeien etc. Nee alleen maar werken werken en nog eens werken.
    3 points
  3. Peter , jij hebt in je chauffeurs loopbaan ook diverse weekenden overgestaan , maar niet op de manier waarop die oostblokkers overstaan. Oké wij hadden 'n fatsoenlijke onkosten regeling , maar je ging toch niet op 'n plek staan waar helemaal niks was , bv. sanitair i.o.d. en de week erop was jij gewoon weer thuis. Ik werkte toen bij Verhoeven expediteurs , voornamelijk op Frankrijk , daar kwam ook weleens 'n weekend overstaan aan te pas , maar dan zocht je toch de gezelligheid op . Die jongens die Italië reden hadden wel eens de pech dat het 2 weekends waren ,maar dan dan was je de week erop weer gewoon in het weekend thuis , of al eerder. Dat was niet zo extreem als wat er nu aan de hand is.
    3 points
  4. Interessante discussie dit. Alleen wordt één ding over het hoofd gezien , we zien en reageren in deze topic slechts op zaken die we hier in West-Europa zien maar een aardig deel van die chauffeurs heeft jaren richting het Oosten gereden waar de situatie nooit anders is geweest dan dat we nu hier zien. Velen willen niet anders, op deze manier houden ze meer over om in het thuisland te laten zien hoe goed ze het wel niet hebben. De keus om thuis of in de regio te werken of minimaal het drievoudige te verdienen is immers snel gemaakt. En dan de dooddoener dat ze zo lang van huis zijn , kom op zeg , dat geldt immers voor elke arbeidsmigrant die (al dan niet slechts op papier geëmigreerd) in een ander land gaat werken. De meeste chauffeurs zouden voor geen geld willen ruilen met landgenoten die in de productie , industrie , bouw , agri of logistiek werken en overgeleverd zijn aan de grollen van de uitzendmaffia.
    2 points
  5. Je kunt het natuurlijk een dooddoener vinden als ik zeg dat je dan niet in het transport moet gaan werken,maar het is wel de realiteit. Ook in de politiek werkt t zo;je zult op een andere manier over je tijd moeten kunnen beschikken,of je nu aktief lid bent van de plaatselijke politieke partij of dat je minister bent maakt niet uit. Overigens is dat in meerdere beroepen zo;soms vraagt je werk erom dat je op de meest onverwachte momenten opkomt dagen,en dan moet je er gewoon .staan,of dat werk niet gaan doen. En wat chauffeur zijn betreft: hoe minder chauffeurs dat er zijn en hoe meer de vraag;hoe hoger de beloning zal zijn die je geboden word/je kunt vragen.
    2 points
  6. Wel eens van een paraplui gehoord ? Hoe ga je dat doen als het tijdens je wekelijkse rust ,die je thuis doorbrengt regent,45 uur aan één stuk regent?? het KNMI aanklagen? of Piet Paulusma?
    2 points
  7. Vertel je het eerst aan het personeel staat het binnen mum van tijd op de sociale media.
    2 points
  8. Waar komt die bruinkoolcentrale opeens vandaan? Ca. 50% van Rusland's energiebehoefte komt uit gas. Ongeveer 15% waterkracht en nog eens 15% nucleair. Verder nog steenkool en overige.
    2 points
  9. Een aantal jaren geleden mijzelf tot de lezersstand verheven te hebbende (keurig gemeld met de reden aan een der admins trouwens) heb ik mij nu dus weer aangemeld onder een andere naam omdat ik met mijn oude gegevens (Gé--) niet meer kon inloggen. De nieuwe naam is dus Gegrand geworden , maar schrijf gerust Gé als je ergens in een topic op mij reageer. Ik hoop met de nieuwe start het plezier voor leden en gasten om het forum te volgen e/o te reageren weer zal terugkeren!
    1 point
  10. Van harte gefeliciteerd🎂🎉
    1 point
  11. Bedankt alle weer jaartje dr bij .
    1 point
  12. Daar hoef je echt geen vraagtekens bij te zetten hoor. "vroeger" keken we anders tegen bepaalde zaken aan en in dat opzicht dachten we toen dat dat het beste was. En ja sommigen vinden dat het toen beter was en eerlijk is eerlijk in sommige gevallen was dat ook zo.
    1 point
  13. Zal het vrouwtje weer met de hand aan de gang moeten 🤐🤣🤣🤣
    1 point
  14. Nou, daar denk je wel anders over tijdens een stevig briesje.... 😉 Je eten uit een kom, inplaats van een bord. En drinken met een rietje, zo uit de fles omdat je anders de wanden kan boenen..... 😅 Maar bij veel rederijen wordt er een streng zero-tolerance beleid gehanteerd als het om drank aan boord gaat. Dus daar heb je geen last van. 🤣
    1 point
  15. Dat bedoel ik>>> heb 1 keer een trip naar Finland gehad Trave naar Turku en 36 uur vaartijd. Nou zit ik liever 45 uur op zoeen schip dan 24 u een weekend onderweg op een dooie parkeerplaats zoals onze vrienden uit het Oosten Fantsoenlijk bed en geen gemartel met eten drinken douchen
    1 point
  16. Als je als Rus, Oekrainer of Litouwer bij een bedrijf gaat werken dat bijv alleen maar tussen de Benelux en Frankrijk of Spanje rijdt dan weet je ook van te voren dat je minimaal weken van huis bent. .
    1 point
  17. Zwager van mij vaarde op mammoettanker. Maanden van huis. Riant salaris en met 55 jaar met pensioen......(nooit horen klagen)
    1 point
  18. Dit was voor mij de reden om ooit van werkgever te wisselen.... (ging om iets heel anders maar vond dit zo een achterlijke 🤮)
    1 point
  19. Als je geen batterijen meer wil dan heeft dat niet alleen invloed op elektrisch rijden. Ook op telefoons, laptops, vrouwen speeltjes, horloges etc etc. Wat ik me al vanaf het begin afvraag is hoe ze de enorme stroom opbrengst willen realiseren als de regeringen en groene partijen hun zin krijgen. Stel dat de helft van de Europese bevolking overgaat op elektrisch rijden en daar de helft van gaat op vakantie met de auto. Hoe wil je al die auto's de mogelijkheid geven om fatsoenlijk op te laden? En dan bedoel ik zonder de laad capaciteit terug te schroeven, en dat ook nog zonder enorme wachttijden bij de laadpalen. En dan moeten de woonwijken ook nog eens voorzien worden van heel veel laadpalen want de mensen moeten thuis dat ding ook nog opladen.
    1 point
  20. Gefeliciteerd Adri, maak er een leuke dag van
    1 point
  21. Gefeliciteerd [emoji477][emoji513][emoji485][emoji322]
    1 point
  22. Nee,je hoeft niet alleen maar van huis te zijn ente werken,althans niet als je buitenlandse ritten doet ( iemand die binnenland rijdt is vanzelf meestal iedere nacht thuis) Maar als je er voor kiest hoort t erbij dat je wel eens een weekend over staat. Je verjaardag ,of die van vrouw en kinderen moet je dan gaan inplannen en er vrij voor nemen (ik heb dat jaren zo gedaan) Verdr kun je je verjaardag ook vieren in de routier met verschillende collega's die je daar treft.
    1 point
  23. Oh maar dat besef ik heel goed maar het gaat mij om de uitspraak dat je dan maar geen chauffeur moet worden. Ik heb ook een periode gehad dat ik een week of twee weken van huis was en dat was mijn eigen keuze maar ik heb wel de duidelijkheid gegeven dat het niet langer moest zijn omdat ik (net als de werkgever/planner) ook een sociaal leven heb, of wil hebben.
    1 point
  24. Zo extreem hoeft het natuurlijk niet, maar een chauffeur moet toch wel beseffen dat hij weet wanneer hij weggaat maar niet weet wanneer hij thuis komt. Er zijn chauffeurs die al beginnen te rekenen wanneer ze weer thuis zijn terwijl ze de poort nog niet uit zijn.
    1 point
  25. Dan blijft het het paard achter de wagen spannen , elektrisch rijden is pas zinvol als alle energie schoon is , en dan niet met allerhande compensatie modellen voor de dag komen , schoon is pas schoon als het ook echt schoon is ! En zeker wat er in Nederland gebeurd , aan de andere kant van de wereld bossen rooien en met 'n vervuilend schip hier naar toe brengen om het vervolgens op te stoken , je kunt je zelf ook wel op 'n andere manier voor de gek houden.
    1 point
  26. Ook namens mij, nog vele jaren (maar weer een jaar dichter bij je pensioen😂)
    1 point
  27. vrachtwagen chauffeurs die ook 'n keer rust willen .
    1 point
  28. Dat hele mobiliteits package druist natuurlijk lijnrecht tegen de grondbeginselen van de EU in: "Vrijheid van verkeer van personen en goederen" Uit het feit dat iemand uit een bepaald land gedwongen word om na een bepaalde periode terug moet keren naar zijn land,met zijn voertuig,'blijkt al dat deze regel in het leb=ven geschapen is om het de ander moeilijk te maken. Evenals het verbod op verblijf in de cabine tijdens de wekelijkse rust van 45 uur,gewoon iets om op de palmarêche van bepaalde mensen in vakbonds kringen en politiek bij te kunnen schrijven. Stel gewoon eisen aan een cabine waaraan deze moet voldoen en aan de omgeving waar deze cabine staat tijdens de rust. Of nog beter: schaf die hele 45 urige rust af, problem erledigd. ( de Heer schiep de wereld in 6 dagen,de zevende dag nam hij een rustdag,wie zijn wij,aardse schepselen ,dat we twee dagen rust willen)
    1 point
  29. Gefeliciteerd Adri.
    1 point
  30. Van harte jôje En nog vele
    1 point
  31. 1 point
  32. 1 point
  33. 1 point
  34. 1 point
  35. 1 point
  36. 1 point
  37. Wordt aangewerkt. Problemen zijn gekomen na die laatste update. We hebben "aspirant" forumleden, "forumleden" en nog een paar groepen, waaronder de eigenaar en admins. Na die laatste update zijn er "rechten" door elkaar gehutseld..... Heb nog ff geduld a.u.b.
    1 point
  38. kunde tijdens het lossen ook weer laden
    1 point
  39. Mmmm ....blijf het verbaaswekkend vinden dat ze zoveel bedrijven over nemen...terwijl ze denk ongeveer 10 jaar of langer bijna failliet gingen Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden