Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 24-11-20 in all areas

  1. Dan stop ik al eerder. In mijn werk zie je dat al aankomen. (Omdat ik maar een enkele vracht per keer rijd) en niemand zit op mijn auto te wachten want daar rijden er nog 50 dezelfde van. Niemand word bij ons dan ook door de planning ergens heen gestuurd wat niet haalbaar is. ( moet je natuurlijk wel aangeven). ik heb wel vaker bij Breukelen of thv Leiderdorp gestaan hoor. Ipv dat de auto dan snachts voorgeladen wordt kan ik de volgende morgen zelf laden. dus geen enkele reden om half uurtje over je tijd heen te gaan. (natuurlijk heb ik ook wel eens misgegokt en een paar minuutjes over de tijd heen gegaan🙀). maar als mijn navigatie Incl verkeersinfo aangeven dat ik t niet ga halen probeer ik t al niet eens meer. begrijp ook wel dat niet in alle werk zo kan gaan maar dan wordt t toch vaak afgeschoven op de chauffeurs met alle risico’s van dien.
    4 points
  2. Niemand die dat beweerd toch? Maar waar je de grens ook trek, er zullen altijd mensen meer willen; omdat dat beter uit zou komen
    4 points
  3. En jullie gaan alleen maar uit van chauffeurs die de gele week van huis zijn, mag ik jullie er aan herinneren dat een groot deel van de chauffeurs elke nacht thuis is? Als je dan het woon werk verkeer mee telt....... Er zal dus echt een compromis gezocht moeten worden omdat er geen onderscheid gemaakt kan worden tussen nationaal en internationaal vervoer. Toen ik nog de hele week van huis was wou ik ook meer rijden dan stil staan, nu ik elke nacht thuis ben vindt ik 11 uur rust veel fijner....... Zo zie je maar, dat er altijd wat te wensen over blijft omdat niemand het zelfde werk doet....
    4 points
  4. Overmacht hoort er bij. Altijd een printje maken en de reden van de overtreding er op schrijven. Zolang het niet te vaak gebeurd.....
    3 points
  5. 2 points
  6. Neeeje dat gaan we niet doen, want dan gaan we met een volle auto 🐔🐔🐔 mooi 9 of 11 uur maken, Dan hoeven we de volgende dag ook niet zo veel te lossen😁
    2 points
  7. Dat is t ergste van dementie Matthieu,voor de nabestaanden is t een kruis,de betrokkene zelf merkt er niks van.
    2 points
  8. Zie de 😁 Ach een ritje van 10 rijuren is ook wel eens door plotselinge winterse omstandigheden uitgelopen naar 12.5 rijuren, en dan sta je te ver van huis om afgelost te worden. Waren met 2 auto,s>> Belse collega vervoerder en ikke, 2 auto,s zaten 2 uur voor ons en hadden nergens last van gehad.
    1 point
  9. Nou heb ik vroeger in mijn jongere jaren ook nog is een poos bij een veehandelaar gewerkt op zaterdag en in de vakanties, maar er was niks zo erg als een dooie koe van de auto aftrekken. Het was veel makkelijker als ze er zelf vanaf liepen. En dat gaat met kippen net zo als ze in zo een kooitje zitten als die jullie gebruiken voor de hennen.
    1 point
  10. Wat een rariteit..... voor ik cement ging rijden zat ik bij een ander onderdeel en met een zeer grote variatie aan auto’s en werk. En ik kan mij heus wel verplaatsen in ander(mans) werk. maar als er stelselmatig verkeerd (te krap) gepland wordt moet men dat niet afwentelen op de chauffeurs. En die chauffeurs moeten niet denken dat zij dat probleem moeten oplossen.
    1 point
  11. Ja vandaag nog. 10:33 rijtijd geen p kunnen vinden.
    1 point
  12. als ik voor dat tientje 2,5 liter of 10 liter kan hebben , dan heb ik liever die 10 liter..😶
    1 point
  13. Maar dan niet zeuren als je een keer de rekening gepresenteerd krijg..... (en ook niet als de planner opeens van niets weet😂) of vraag eens of ze zwart op wit willen geven als je door “moet”.....
    1 point
  14. Nu heb ik inderdaad de vrachtwagen vlak bij huis staan, en wordt gewoon betaald tot ie stilstaat. Bij mijn vorige werkgever had ik nog elke dag woon-werkverkeer verkeer van minimaal 3 kwartier, maar door de files die er toen nog waren kon dat ook net zo makkelijk 2 uur worden., en ja dan blijft er verdomde weinig tijd over om normaal te rusten, eten en sociale contacten te onderhouden. Als je de hele week alleen in je truck doorbrengt, wil je zo veel mogelijk werken (omdat je dan geld verdiend), maar een binnenland chauffeur heeft weer andere prioriteiten. En probeer daar maar een gulden middenweg voor te vinden qua wetgeving waar iedereen zich in kan vinden........ Gaat je niet lukken.........
    1 point
  15. Juist,hier word de planner op zijn vakmanschap aangesproken,en kan hij het probleem niet op het bord van de chauff leggen.
    1 point
  16. Als je over je diensttijd gaat ben je uitgewerkt die dag en zal je je 9 of 11 uur rust moeten gaan maken. Niet meer interessant of je nog rijuren hebt. Geld eigenlijk ook voor je lading. zal de planning dus op een andere manier moeten oplossen. Andere chauffeur brengen of omkoppelen of overladen. Of (te) laat leveren. Of, of, of enz. maar jij bent dan dus uitgewerkt.
    1 point
  17. Ja of zou na het wachten en laden die vracht niet verder hoeven denk je? dat jij zelf kan laden en lossen wil niet zeggen dat het voor iedereen zo een feest is.
    1 point
  18. Dus als je staat te wachten resulteert dat in rijtijdoverschrijding????
    1 point
  19. Dan ga je geen 11 uur rust maken. Werken is gezond,er is nog nooit iemand aan dood gegaan,maar je moet wel zorgen dat jij de eerste niet bent.
    1 point
  20. Alleen hoeft ie dat niet te doen want die kan gewoon een goed belegde boterham in 36 of 38 uur verdienen. En zelfs al zou hij zich te pletter werken en achter het stuur in slaap vallen dan richt hij waarschijnlijk minder schade aan als hij zich met zijn Volvo achter in een bus met schoolkinderen boort dan dat jij doet met je 45 ton.
    1 point
  21. En buiten en in het donker aan het werk..... Slachtofferhulp al gebeld? 😭 Groet Ron
    1 point
  22. Er wordt met geen woord gerept over het gigantische bedrag aan maut dat binnen komt. Enorme bureaucratie. Moet toch frustrerend zijn als je plannen maakt voor een parking dat je al weet dat het te klein is.
    1 point
  23. 1 point
  24. Die oude industriële monumenten vind ik altijd wel wat hebben; en liefst niet teveel verbouwd etc. Puur zoals het was. Ben daar ooit al eens wezen lossen bij een fotostudio of zo...
    1 point
  25. even voor @Marotrans laden ndsm werf Amsterdam
    1 point
  26. Toch wel raar weekend gehad,vrijdag schoonmoeder opgenomen in ziekenhuis en helaas zondag overleden(geen corona). op zich op een mooie leeftijd...maar toch [emoji849]
    0 points
  27. Van de zomer werd ik in dld in de wacht gezet. Daardoor ging ik over mijn diensttijd heen maar feitelijk ook over mijn rijtijd. Omdat ik op dat moment officieel niet meer mocht rijden.
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden