Dat vind ik een heel verstandige insteek van de ILenT,ik heb dat die controleur ook horen zeggen: we kunnen beter 10 slechten pakken dan 100 die de boel op orde hebben.
Het is voorde ILenT een kleine moeite om ,samen met de politie een fuik op te zetten en alle vrachtwagens daardoor te trekken.
Dat heven ze maar een paar keer per week te doen ,een maand lang,en ze hebben een score van veel meer dan die 3 %.
Maar dan heb je ook alle goeden,het enige is dat je dan een hoge controle score hebt,maar of je daar alle boeven mee vangt is te betwijfelen.
Wij( en in die reportage) lullen wel allemaal over dat kwartiertje te lang rijden,of over die "diensttijd"waar je overheen gaat,maar zo een ILenT controleert veel meer; vergunningsdelicten,cabotage regels,uitvlag bedrijven.
Dat kwartiertje te weinig rust of te lang rijden is maar peanuts.
IK heb t Monitor programma ook gezien,maar vind t allemaal maar stemmingmakerij,een storm in een glas water.
En vriend Edwin stond natuurlijk ook weer vooraan om er zijn sausje overheen te gieten© ik durf voor geen enkel Nederlandse vervoerder mijn hand in het vuur te steken ©zei hij.
Maar hij vergeet dat zijn club straks wel met die Nederlandse vervoerder aan tafel moet voor nieuwe CAO onderhandelingen