Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 27-11-20 in all areas

  1. Over de taxibaan (Foto genomen door de monteur)
    7 points
  2. Dus woensdagmiddag laden en woensdagmorgen lossen?🤪
    4 points
  3. Staat toch een poesje op de gril. En als het regent wordt ze ...?
    4 points
  4. Morgen een dagje prutsen in de schuur (wasplaats) hier 1 km van mun woonplek. Volgende week met deze trailer erachter die van een collega is naar een losplek hier +- 1400 km vandaan en moet 3 landen door om in het land van bestemming te komen. De ins en outs zijn nog nie bekend, maar da komt nog.
    4 points
  5. Jongehuu, heb de hele dag in de schuur gewerkt, kratten repareren, er was geen rijwerk. Moet Woensdag zijn
    3 points
  6. Nou reden 11 is dat een spoorwagon met elektronica van een grote pakjesvervoerder een nacht onafgesloten op een onbewaakt emplacement heeft gestaan, omdat er die nacht geen locomotief beschikbaar was. Overmacht volgens de spoorwegen. Het goede nieuws was dat die wagon niet meer gelost hoefde te worden, het slechte nieuws was dat de verzekering niet betaalde. Ik denk zo maar dat als je bij DHL, UPS en consorten het woord spoorvervoer roept, ze bloed ophoesten... Nog een mooie van die treindienstleider: als NS-cargo groente laadt, dan lossen ze compost.
    3 points
  7. ca 350km..... Over land is het 1750 km naar mij toe. Ik zie de sigaren al deze kant uit komen.
    3 points
  8. VID-20201127-WA0033.mp4
    2 points
  9. De laatste oplegger trekt die boom uit de grond denk ik zo....😁😁
    2 points
  10. Ah, al die overbetaalde en onbenullige overheidsadviseurs en consultancybureaus hebben de oude rapporten voor de Betuwelijn, het Ondergronds Logistiek Systeem en de Overnight Express maar weer eens afgestoft en met copy/paste weer een beetje aangepast aan de moderne tijd. Die ideeën waren in de jaren 90 ook al een subsidiespons. De praktijk was en is dat door de antieke spoorwegwet vrachttreinen met gemiddeld 30 km/h door Europa sukkelen en bol staan van de onbegrijpelijke verbodsbepalingen. Voorbeeldje: vanwege het risico op brand mag een vrachtwagon geladen met brandblussers niet door de Schipholtunnel. Hoppa, weer 40 miljoen door het putje.
    2 points
  11. Zo de begrafenis ook achter de rug,door corona maatregelen toch een aparte gewaarwoording ,condoleren op min 1,5 afstand en nagenoeg geen ruimte om een praatje te maken met elkaar. Iedereen die bij elkaar hoort aan een apart tafeltje. Al met al een mooie uitvaart geweest,nu maar hopen dat al die corona (shit)maar snel voorbij gaat. Al ben ik bang dat dat nog wel ff zal duren.
    2 points
  12. Spanje??? Belgie Luxemburg en France.... 1400 km zit je bijna in Madrid....
    2 points
  13. Simon Loos en Peter Appel hadden de zelfde opa. Genaamd Simon Loos.
    2 points
  14. Minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat), minister Ollongren (Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties) en staatssecretaris Van Veldhoven (Infrastructuur en Waterstaat) hebben met regio’s afspraken gemaakt om de bereikbaarheid van weg, water en spoor op veel plekken in Nederland te verbeteren. Een overzicht van alle afspraken die in het kader van het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT) zijn gemaakt, is naar de Tweede Kamer gestuurd. Er is 40 miljoen euro gereserveerd voor een stimuleringsregeling voor een modal shift: er moeten elke dag 1000 trucks van de weg, naar spoor en/of binnenvaart. Daarnaast nog andere maatregelen zoals meer parkeerplaatsen en aanpassingen wegennet. Het hele verhaal op TTM
    1 point
  15. staat hier de doodstraf op in NL😁
    1 point
  16. Ik hoop het. Kom ik eindelijk eens van die “sta in de weg” af.
    1 point
  17. Zelfs een doorsnee Frankrijk rijder gaat hier de weg in komen. Dus met 35 meter mag dan zeker geen probleem zijn. 😋
    1 point
  18. Daar heb je alleen de eerste keer last van
    1 point
  19. Nou hier kun je alvast wat lezen over die OverNightExpress en de problemen met de Schipholtunnel: https://www.martijnhaman.nl/overnightexpress.htm En het voorbeeld van die brandblussers kwam van de treindienstleider van NS Cargo in het Westelijk Havengebied (die dat verbod zelf trouwens ook belachelijk vond). Ik was in die tijd chauffeur bij een pilot met de Frankfurt-vrachtshuttle.
    1 point
  20. Leuke foto. Konden ze die deurtjes niet “invliegen”?
    1 point
  21. Zoiets staat er al. En de helft van parkeergedeelte was al een tijd afgezet. Maar kan zo maar zijn dat t wel die kant op gaat.
    1 point
  22. WOGNUM Alleen de mededingingsautoriteit moet de voorgenomen fusie van Simon Loos en Peter Appel Transport nog goedkeuren. Zodra dat gebeurt ontstaat een logistieke reus die qua grootte en omzet in één klap de top tien van ’s lands grootste transporteurs in rijdt. ,,We verwachten beide organisaties in 2021 te integreren’’, vertelt financieel directeur Martin Knol van Simon Loos. Het bericht dat Simon Loos in Wognum en Peter Appel Transport in Middenmeer gaan fuseren, kwam donderdag voor de buitenwacht tamelijk onverwacht. Toch waren er al eerder signalen voor het samengaan. De twee bedrijven zijn ongeveer even groot, en hebben zich beide gespecialiseerd in het vervoeren van voedingsmiddelen. ,,We hebben voor 60 procent een overlap in ons klantenbestand’’, vertelt financieel directeur Martin Knol. Hij wijst bijvoorbeeld op Albert Heijn, maar noemt ook horecagroothandelsbedrijf Sligro als opdrachtgever van beide. Samenwerking Loos en Appel kondigden begin september aan dat zij gingen samenwerken om een nieuw en beter planningssysteem voor hun transport te maken. Ook de Cornelissen Groep in Nijmegen is bij deze samenwerking betrokken, waarbij een volledig geautomatiseerd plansysteem wordt gemaakt. Een computersysteem waarin alle verschillend factoren van het transport als algoritmes staan, die automatisch worden verrekend tot dagelijkse planningslijsten. De fusie van Loos en Appel is een logisch vervolg. Knol: ,,Data neemt in de logistieke wereld een steeds grotere vlucht. Als grotere partij kunnen wij op dit vlak meer initiatieven voor de klant nemen. Het gaat er om dat we slimmere routes voor onze transporten plannen. Door samen te gaan kan dat ook omdat hierdoor een nog fijnmaziger binnenlands netwerk ontstaat.’’ Directeur Peter Appel ziet duidelijk voordelen van de fusie: ,,De samenvoeging stelt ons in staat om gezamenlijk nog meer te investeren in kwaliteit, digitalisering, specialisatie en verduurzaming. Zo sorteren we proactief voor op een succesvolle en bestendige toekomst en groeien we mee met de behoeften van onze klanten.’’ ,,Onze klanten hechten een grote waarde aan de continuïteit van hun transporteur’’, zegt Knol bovendien. Door de schaalvergroting wordt Simon Loos sterker, zo is het stellige geloof van beide bedrijven. Sterker in een sector waar de laatste jaren opvallend veel transportbedrijven door anderen worden opgeslokt. Knol: ,,En er komen nog veel meer overnames de komende jaren. Dat komt omdat er efficiënter en tegen scherpe kosten gewerkt moet worden.’’ Twee keer zo groot Peter Appel nam begin 2014 al transportbedrijf Vlug & Zn BV uit Middenbeemster over. Daardoor groeide Appel toen tot een bedrijf met een omzet van circa 105 miljoen euro, in totaal 1.150 medewerkers en 550 voertuigen. Die omvang wordt nu samen met Loos ruim twee keer zo groot. Ook Loos heeft de laatste jaren flink geïnvesteerd. Zoals de uitgave in 2019 van een slordige zes miljoen voor tachtig nieuwe Mercedes-Benz vrachtwagens. Deze 55 nieuwe trekkers en 25 nieuwe bakwagens zitten boordevol noviteiten op het gebied van veiligheid en duurzaamheid. Camera's vervangen de zijspiegels. En de trucks remmen automatisch af als het voertuig te dicht een voorganger of een rotonde nadert. Echte kapitaal Chauffeurs vormen het leeuwendeel van de ruim 3000 werknemers die Simon Loos na de fusie telt. ,,Zij zijn ons echte kapitaal’’, benadrukt Knol. ,,Zonder hen kunnen onze wagens niet rijden. We hebben ze hard nodig.’’ Of het aantal personeelsleden door de fusie nog verder gaat groeien? ,,We hebben de ambitie om te groeien. We winnen nog steeds opdrachten en verliezen er geen.’’ Uitstraling Loos en Appel zullen komend jaar organisatorisch worden geïntegreerd tot één nieuwe logistieke organisatie. ,,De visie van Loos en Appel liggen in elkaars verlengde, dus is deze stap logisch’’, zegt Knol. Of het wagenpark van Appel ook direct in 2021 de Simon Loos-uitstraling krijgt, kan hij nog niet zeggen. ,,Maar naar buiten toe treden we vanaf nu al wel op als Simon Loos. Wie goed had opgelet had dit ook kunnen zien doordat de nieuwe trekkers van Appel al in het wit zijn uitgevoerd. Die kunnen we dus gemakkelijk aanpassen aan de stijl van Loos.’’ Ook in juni viel al op dat Loos en Appel samen vervoersbedrijf VRC Transport overnamen. Dit bedrijf verzorgt het transport voor levensmiddelengroothandel De Kweker in Amsterdam. VRC Transport was eigendom van de Sligro Food Group waarvoor Loos en Appel ook beiden al reden. Familiebedrijf Directeuren Simon Loos en Peter Appel zijn neven van elkaar. Samen met Angelique Loos, zus van Simon, zijn zij straks de eigenaren van het nieuwe bedrijf Simon Loos. Bron: Noord Hollands Dagblad
    1 point
  23. VID-20201116-WA0007.mp4
    1 point
  24. Er is toch ook een dochter van de eene en een zoon van de ander die verkering\getrouwd hebben/zijn.?
    1 point
  25. Ik heb al wel 20 x gekeken 🤪🤪🤪
    1 point
  26. Na een jaartje de auto wat kunnen aanpassen qua kleuren.
    1 point
  27. Tegenwoordig in het blauw te spotten
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden