Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 02-12-20 in all areas

  1. De Europese detacheringsregels gelden ook voor vrachtwagenchauffeurs die in dienst zijn van een buitenlands bedrijf die tijdelijk voor een Nederlands bedrijf, internationale ritten rijden. Dat heeft het Hof van Justitie in Luxemburg vandaag bepaald in een procedure die FNV in 2014 startte tegen Van den Bosch Transporten uit Erp. De uitspraak houdt in dat de chauffeurs, meestal uit lage lonenlanden, betaald moeten worden volgens de Nederlandse cao. Meer op: Transport Online
    1 point
  2. Idd. Kan wel, maar valt lang niet altijd mee. Als er nog een twistlock vastgezeten heeft zou in theorie de transporteur zelf de schade moeten lijden tenzij hij verzekerd is voor "eigen gebrek" Of hij zou de kraandrijver aansprakelijk moeten stellen voor roekeloos handelen of iets dergelijks.
    1 point
  3. Kunnen ze mooi de bumper van zn collega overzetten
    1 point
  4. Onvoldoende nauwe bandKortgezegd richt de procedure zich op de beloning van chauffeurs in dienst van buitenlandse vestigingen van Van den Bosch, die internationale ritten hebben uitgevoerd in opdracht van Van den Bosch Transporten B.V. Het Europese Hof oordeelt vandaag dat Nederlands loon in dit geval niet van toepassing hoeft te zijn. Daarvoor moet namelijk sprake zijn van een ‘voldoende nauwe band’ tussen Nederland en de werkzaamheden van de buitenlandse chauffeurs. Dat de chauffeurs hun instructies vanuit Nederland zouden hebben ontvangen en/of hun ritten begonnen of beëindigden op het hoofdkantoor in Erp, is volgens het Europese Hof onvoldoende om te concluderen dat er sprake is van een nauwe band. Ook het concernverband speelt hierbij geen rol volgens het Hof. ik lees toch wat anders in een recent bericht van het Hof,
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden