Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 04-12-20 in all areas

  1. Allemaal speculaties. Op het viaduct staat een te zwaar beladen rode vrachtwagen. Om te voorkomen dat het viaduct beschadigd raakt, of zelfs doorzakt, is de chauffeur van die witte scania gevraagd een container eronder te zetten om het viaduct te ondersteunen. En de chauffeur wacht in de cabine op de bouwvakkers die een meer permanente steun eronder plaatsen.
    4 points
  2. Nou doe ik dit werk met een reachstacker wat een veel beter zicht op de container en het chassis geeft, maar Dokus heeft in principe gelijk. De chauffeur dient ten allen tijden oogcontact met de machinist te houden die op zijn beurt goed op de chauffeur moet letten. Bij het opleggen van de spreader is dit niet zo belangrijk, maar zodra je begint te tillen dus wel. Met een reachstacker is ook goed te zien of de chauffeur de luchtvering van het spul heeft laten zakken ( ja ze zijn er nog) wat bij een kraan weer een heel ander verhaal is! Procedure is idd stukje liften en op duimpje van de chauffeur wachten. Opzetten is niet anders. Spreader niet eerder losmaken als na het seintje/duimpje van de chauffeur. De eerlijkheid gebied natuurlijk wel dat Lelytown lang zo druk niet is als de terminals in het Rotterdamse al zal die 5 seconden die je langer werk hebt per container er ook niet toe doen. Vind het een sport om zo rustig mogelijk op en af te zetten zodat datgene wat op en in de vakken op of onder het dashboard aanwezig is niet op iemand z'n bed beland. De laatste opmerking gemaakt als 'ervaringsdeskundige' Denk ook dat het een lastig verhaal is/wordt. Ga er niet over speculeren omdat er geen oorzaak beschreven is maar gezien het feit dat het chassis op de cabine van de wagen ligt die er achter stond, in plaats van alleen het front van deze wagen te hebben geraakt krab ik wel achter de oren. Het kan verkeren.
    4 points
  3. Dat waren toch strotouwtjes, waar die koeietouwtjes van gevlochten werden. Kwamen van de hooibalen, zonde om weg te gooien.
    2 points
  4. 2 points
  5. Volgens mij hebben ze meer dan 50 werknemers en zou het verplicht moeten zijn 😯
    2 points
  6. Jij bent zo overtuigend dat ik begon te denken dat ìk gek was. Dus ik googlen en bij deze moet ik je mijn excuus aanbieden. Het blijkt dus wel te kunnen, maar alleen bij trekker/oplegger. Vandaar dat ik dit niet wist. Waarom dat is weet ik ook niet.
    2 points
  7. ik geef het op 87% meer starters in het goederenvervoer zegt de kop van het TOL artikel. Maar dat moet 17% zijn, tikfoutje waarschijnlijk. Van 17404 in nov 2019 naar 20404 in nov 2020
    2 points
  8. Als de kraan recht omhoog gaat en de container aan een achterste twistlock blijft hangen sleept de kraan de auto toch mee , dus die kraan hoeft niet gereden te hebben en toen die losschoot is het logisch dat het chassis een stuk verder terecht komt dan eerst.
    1 point
  9. Klopt. Wij maakten er vroeger halsters voor de paarden van. Slinteren noemde we dat. Ging met 3, 6 of 9 touwtjes naar gelang de dikte die je nodig had.
    1 point
  10. Uhhhh, alles, maar dan ook alles wat niet 'af fabriek in/op 'das fahrzeug' aanwezig was bij aflevering, en niet middels een tuv keuring goedgekeurd en beschreven is in 'die heimat' een reden tot neutralisatie (laat'm maar staan) van het voertuig (praat dan nog niet eens over alle door de onze, oh zo bemoeizuchtige, Europarlementariërs bedachte onzin) Men gaat er van uit dat de standaard meubels 🤐, verlichting, uitlaatsysteem en banden/velgen op functionaliteit (jaaaa, moest er ook even over nadenken) en veiligheid zijn getest, gekeurd en zodoende toegelaten. Daar kun je wat van vinden, maar in deze hebben verzekeringsmaatschappijen ook het één en ander in de bekende melk te brokkelen! Door ervaring wijzer geworden denk ik dan maar.
    1 point
  11. Airback🙀. Is toch niet verplicht...... (airbag ook niet)
    1 point
  12. Maar ja, als je nu dan zelfs TOL niet meer kunt vertrouwen........
    1 point
  13. Laa maar,jij snapt de clou van mijn posting niet.en ik ga t ook niet uitleggen aan je.
    1 point
  14. HE!!!! Wordt es wakker Zooitje Tuig (Normaal - Deurdonderen)
    1 point
  15. plattegrond circuit, grote Kees, de vorige bully, Komatsu nieuwe huidige bully, Deutz nog een grote Kees, Vierzon laden op het circuit (eigen kraanwagen)
    1 point
  16. Toch had die kraandrijver een vuiltje in ze oog, is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd op die terminal.Als hij met een turbogang dat ding op heb gehesen dan is het hopelijk voor de "baas" een mazzeltje. En als er getuigen zijn dan zullen die ook wel gehoord zijn, bij die chassis is vaak de achter tafel gammel en daar blijven de containers weleens aan "hangen". Ze kunnen niet alles afdoen onder het motto "ons terrein dus eigen verantwoording". Dit zal heus wel onderzocht worden allemaal.
    1 point
  17. De ervaring leert, alleen hier pastte het nét even niet...
    1 point
  18. Bordje is een verbodsbord voor voertuigen hoger dan 3,6 en zegt niets over de hoogte van het viaduct
    1 point
  19. Goed lezen. Hier, op dit forum. En het dan ook begrijpen. .
    1 point
  20. Zijn "baas"is de voorste auto begreep ik van iemand bij ons op de firma Misschien maar beter ook , voorkomt een lastig belletje naar de baas .
    1 point
  21. En dat vind ik zo interessant aan deze foto en ook aan sommige vorige vastrijders. Zo'n topline is minimaal 3,8m hoog zonder de dakspoiler. Bordje bij de brug zegt 3,6m max doorrijhoogte. Ik krijg toch het sterke vermoeden dat die brug hoger is als aangegeven en dat dit bekenden ter plekke verleidt om er toch onderdoor te gaan. Tot de trailer zich dan vastklemt.......
    1 point
  22. Is geen spoor zelfs nog niet bijna in de buurt
    1 point
  23. Ja ja... En sinds wanneer heeft de NS vangrails naast t spoor gezet Petertje....😁😁
    1 point
  24. OP het moment dat hij met de voorkant van de container er weer onderuit was kwam er juist een trein over het viaduct en boog t wat door.
    1 point
  25. het ergste is nog dat het 2 auto's van hetzelfde bedrijf zijn wat de boel nog gecompliceerder maakt denk ik zomaar
    1 point
  26. Zijn "baas"is de voorste auto begreep ik van iemand bij ons op de firma
    1 point
  27. Leuke topic die verzand is tot een niveau waar de werkezels het naadje van de kous denken te weten over planning , tarieven en uit welke eerste , tweede , derde en wie weet misschien wel de zesde hand het ritje afkomstig is. Werkgevers die dit soort informatie deelden waren er misschien nog wel in een ver verleden bij kleinere bedrijven waar men na het werk nog aan de keukentafel kon aanschuiven en de zaken doorgesproken werden , een uitzondering in de huidige tijd daargelaten. Maar in de tegenwoordige tijd blijft het voor de meeste werknemers bij gissen, gokken e/o aannames van "horen zeggen" Bekruipt mij een gevoel van dat de toiletcleaner/ster van een ziekenhuis je precies uit de doeken doet hoe een open hartoperatie ingepland, uitgevoerd en tegen welke prijs dit gebeurd. Hoe hij/zij dit weet? Nou de planners, specialist en de facturatie maken toch allemaal gebruik van de wc-potten in zijn/haar domein!!!! 😉
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden