Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 06-12-20 in all areas

  1. Ach tis wel eens lekker s,nachts als er geen kip op de weg is, behalve die achter in de bak dan, om een beetje te ouwehoeren via de telefoon met een collega die ook onderweg is, wel handsfree natuurlijk. maersk, jij hebt natuurlijk 40 jaar lang netjes altijd de gordel aan gehad en handen op 10 voor 2 aan het stuur👍 Tis wel opvallend> hoe ouder hoe zuurder men word😂 Heb er gelukkig zelf nog nie veul last van
    5 points
  2. Dat was 100% zeker een Fiat 600. Rooster van motorkap achter, voorwielophanging met dwarse bladveer en tweekleurige bekleding op rugleuning van achterbank en voorstoel. Sowieso wel knap om daar met 5 man in te zitten. Auto is in januari 1962 op kenteken gezet.
    3 points
  3. 2 points
  4. Klopt. Je maakt geen vrienden onder je klanten als ze voertuigen weken aan de kant moeten laten staan omdat specifieke onderdelen niet voorradig zijn en de productie in China ze gewoon niet maakt, want geen prioriteit........
    2 points
  5. Vermoedelijk net als Ginaf overgenomen voor de kennis en tekeningen en vervolgens gewoon in hun sop laten gaar koken zonder enige aandacht aan het bedrijf te besteden.
    2 points
  6. Een 500 had andere velgen met geboute wieldop. Dit was echt een Fiat 600D (en zelfs geen Neckar Jagst). De 600 uit die periode had zelfmoorddeuren. Een kennis van mij is vanaf midden jaren 50 tot eind jaren 80 berger/garagehouder geweest. Die man haatte dat soort deurconstructies. Bij een licht schampongeval klapt de deur open, waarna vervolgens de hele zijkant uit de auto wordt gerukt. Ik heb als kind ooit een Renault 4CV (klaverblaadje) op zijn terrein zien staan die bijna in 2 stukken was gescheurd na een lichte flankaanrijding net achter het voorwiel. Als er werkelijk 3 man op de achterbank heeft gezeten, dan zijn de reflexen van een Formule 1-coureur nog niet voldoende om het ding rechtuit te laten rijden, en dan is bij een beetje zijwind, een vrachtwagen op een 2-baansweg zo geraakt.
    2 points
  7. Gewoon,met de linker muisknop op de tekst gaan staan en er overheen slepen. De geselecteerde tekst word dan blauw,en vervolgens op de Backspace drukken. Wat je wilt dat niet verdwijnt moet je niet selecteren( dat mag dus niet blauw worden),dat blijft dan over in je bericht.
    2 points
  8. hier belasting en premies afdragen zou wel beter zijn voor de nauwe band met NL. hier werken (en evt. van de voorzieningen willen gebruikmaken) dan ook hier afrekenen.
    1 point
  9. Oh vergat wat, het geen Fiat 600D Multipla zoals hieronder is afgebeeld.
    1 point
  10. Dank voor de bijdrage, zal het zeker erbij vermelden, ik zat zelf nog te denken aan Volkswagen Kever want die zag je in die tijd als een ware "plaag" aan je voorbij trekken, ha ha ha dan heb ik waarschijnlijk nog een vraagje omtrent een "vergane glorie wagen/auto en dat is deze, niet naar de kleur kijken want die klopt niet. Heb al gezocht bij de Franse merken maar komt niet ect. overheen
    1 point
  11. mmm.... kan geen tektst in korten.... ik had ook even mee gezocht.. de auto lijkt uit 1962 te komen... http://www.kentekenseries.nl/ aangezien het kenteken gt 18 63 is.... als je dan gaat kijken welke auto's dan op kenteken gezet zijn... dan zou de renault type 8 wel erop kunnen lijken... maar dan alleen de voorkant... de grill met het embleem en de bumper de deuren lijken mij iets te rond ... maar mischien dat er iemand hiermee een aanknopingspunt krijgt of de fiat 500 D die heeft wel die afgeronde ramen achter... en een dichte grill met een streep door de logo..
    1 point
  12. Wellicht weet je dit al: https://www.nieuwsbladtransport.nl/archief/1992/09/15/correct-express-gaat-garen-spinnen-bij-kostenbeheersing-in-gezondheidszorg-door-ed-heesbeen/?gdpr=accept Even Googelen en je leest nog eens wat zoals dit: https://www.transport-online.nl/site/3385/utrechtse-hadema-logistics-in-de-problemen-39-banen-in-gevaar-update/
    1 point
  13. Dat zijn vaak de mooiste klusjes
    1 point
  14. Maar soms, werd je gewoon het bos ingestuurd......
    1 point
  15. Gezien het portier van de auto is het geen Snoek geweest: zover ik weet hadden die geen omlijsting rond het portierraam. G&G (al dan niet met de toevoeging Damco) zegt mij wel wat
    1 point
  16. Ja, die weten het altijd wel zo neer te zetten dat je er last van hebt. 😇😇
    1 point
  17. als zo'n stenenboer ff wat in de weg zet wel 😉
    1 point
  18. Blijft leuk, dat particulierenwerk.
    1 point
  19. Kopschot is best lastig in de gaten te houden als je een smalle straat in wilt rijden en geen spiegels van geparkeerde auto's wilt raken. In mijn optiek staat de camera net te ver ingezoemd of ingesteld.
    1 point
  20. Als de kraan recht omhoog gaat en de container aan een achterste twistlock blijft hangen sleept de kraan de auto toch mee , dus die kraan hoeft niet gereden te hebben en toen die losschoot is het logisch dat het chassis een stuk verder terecht komt dan eerst.
    1 point
  21. Ik denk een andere reden: bij een trekker is de schotelpositie (en dus draaipunt) bekend. Bij een motorwagen weet Mercedes niet op welke lengte maat er een koppeling gemonteerd wordt en wat voor soort aanhanger (schamel, wipkar, onderbouwkoppeling en dissel of niet) erachter komt. Omdat dit ook niet door dealers geprogrammeerd kan worden, kan dan niet goed een bestreken baan door de computer berekend worden. En is dus de benodigde draaiing van kijkhoek onbekend en kiest men voor de zekere weg.
    1 point
  22. Maar ja,tussen knippen en plakken of gedegen onderzoeks journalistiek zit een groot verschil.
    1 point
  23. Maar ja, als je nu dan zelfs TOL niet meer kunt vertrouwen........
    1 point
  24. Toch had die kraandrijver een vuiltje in ze oog, is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd op die terminal.Als hij met een turbogang dat ding op heb gehesen dan is het hopelijk voor de "baas" een mazzeltje. En als er getuigen zijn dan zullen die ook wel gehoord zijn, bij die chassis is vaak de achter tafel gammel en daar blijven de containers weleens aan "hangen". Ze kunnen niet alles afdoen onder het motto "ons terrein dus eigen verantwoording". Dit zal heus wel onderzocht worden allemaal.
    1 point
  25. Jij bent zo overtuigend dat ik begon te denken dat ìk gek was. Dus ik googlen en bij deze moet ik je mijn excuus aanbieden. Het blijkt dus wel te kunnen, maar alleen bij trekker/oplegger. Vandaar dat ik dit niet wist. Waarom dat is weet ik ook niet.
    1 point
  26. Heb het weleens met een automatische twistlock gehad. Door die lompe klap van de kraan sprong die weer dicht. Ik was er op bedacht dus geen schade.
    1 point
  27. als ze die spreader erop gooien...... door de klap verspringt er een twist lock soms een beetje... heb al een paar keer meegemaakt... je moet er wel op bedacht zijn als chauffeur... en meteen gaan zwaaien.. door het terug neerzetten ...spring de twist lock meestal wel weer goed...
    1 point
  28. "De chauffeur moet de twistlocks los hebben voordat de kraan boven de container komtDe kraandrijver tilt de container voorzichtig een klein stukje boven het chassisDe chauffeur geeft een seintje dat de container los isPas daarna mag de kraandrijver door hijsen." Dit is natuurlijk mooie theorie, maar in de praktijk zal dit nauwelijks gebeuren. Uit het feit dat hij later losschoot valt wel op te maken dat hij was losgemaakt, maar waarschijnlijk is de hamer van de twistlock niet helemaal vlak geweest met de twistlock uitsparing.
    1 point
  29. Kan die kraan boer beter mikken...... De aanspraakelijkheid verhalen op een chauffeur kan nog wel eens tricky zijn. Je moet dan als werkgever kunnen aantonen dat er bewust/met opzet gehandeld is. Je moet kunnen aantoenen dat ONDANKS een opleiding, dit "ongeval" heeft plaats gevonden.
    1 point
  30. Trailer bleef aan de container hangen via een twistlock toen ie omhoog ging met de kraan en schoot later weer los
    1 point
  31. RIJSSEN - Nijhof-Wassink, specialist in bulktransport met vestigingen in Nederland, België, Duitsland, Polen en Hongarije, heeft onlangs een order getekend voor honderd Volvo-trucks. De levering omvat onder andere FH en FM-modellen uit de nieuwe Volvo Trucks-reeks, maar ook het huidige model FH maakt deel uit van de order. De trucks worden in 2021 afgeleverd door Volvo Trucks-dealer Nijwa Groep. Bron: Transport Online Zou ook wel apart geweest zijn als ze opeens voor een ster hadden gekozen
    1 point
  32. Daar is ook niks mis mee maar zeg dat dan gewoon in plaats van een lul verhaal op te hangen....
    1 point
  33. Dat dacht in ook. Maar als je achteruit gast met een oplegger hoor je niks. Daarom altijd je omgeving in de gaten houden, wat je eigenlijk altijd moet doen.
    1 point
  34. Toch vind ik dit nog niet zo slecht hoor. Het kan altijd meer, klopt. Maar om nu met die 52% owinst stijging te gaan schermen om meer salaris te krijgen, vind ik een beetje krom.... van 100 euro naar 152 euro is ook 52% winststijging, maar kan je die 1,5% voor het personeel niet van betalen. Als je die winststijging erbij wil pakken, moet je toch eerst kijken waar de winst op gemaakt is (ik ga uit van gedaalde kosten EN gestegen hoeveelheden pakketten). Waarbij er in het verleden op de briefpost nogal een inzinking is geweest..... Waarbij je toch een reservering (als bedrijf zijnde) wil maken voor stijgende kosten in de toekomst (diesel, electra, gas, etc). Eerlijker zou het zijn, om die 52 % in euro's uit te drukken en deze te spiegelen tegen de totale stijging in loonkosten voor die 1,5 (en latere) stijgingen. Om dan ook de details niet te vergeten, welke salarisschalen worden wel meegerekend in de CAO en welke niet (om een voorbeeld te noemen; binnen ons bedrijf, krijgen de salarissen boven 9000/mnd geen CAO). Groet Ron
    1 point
  35. Inderdaad. We hebben gekozen voor Volvo omdat ..... Wat een gezwets weer.
    1 point
  36. Je hebt gelijk ik had het over de zzp'ers iets anders moeten zeggen. Punt blijft wel dat ze niet afhankelijk zouden moeten zijn van 1 opdrachtgever. Maar wat zou dan het reële verhaal moeten zijn? Werk jij ook bij postnl? of is het meer van horen zeggen? Je hebt mij niet zien schrijven dat ik mijn werkgever een sociale en wondermooi bedrijf vindt met een geweldig cao, maar ik denk dat het bij ons beter of op z'n minst gelijkwaardig geregeld is dan in het vervoers cao. Het ontgaat mij even wat de naamsveranderingen er mee te maken hebben.
    1 point
  37. Klopt, toen ik met de BD-ZD-89 ging rijden zat er eerst een huif achter, kenteken of opl nr , weet ik niet zeker meer, dacht 112. Later toen BOBO die nieuwe daf kreeg kreeg ik die koeler er achter. Later op de BF-TF-16 gaan rijden met ook weer deze koeler er achter, volgens mij kreeg jij toe die topline, als ik me niet vergis. Ik vond ook nog wat foto's van mij tijd. Laatste stond ik samen met de daf van Daan van Dijk. In 2006 ben ik voor Interport naar Spanje gaan rijden.. Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    1 point
  38. Er mag pas gekiept worden als er nog ongeveer 3 ton in zit, het meeste wordt dus eerst gelost als de tank nog op het chassis ligt. Luchtvering zakt ook pas als je begint met kiepen
    1 point
  39. Heb pas deze besteld omdat het met niet lekker zat dat mijn mobiel niet makkelijk lag in die Daf zoals ik gewend was in die Scania. Ben er blij mee en ook dat ik de werktelefoon> Iphone en prive Samsung tegelijkertijd heb verbonden met handfree via radio. Is een fijne houder en heb nog nooit zoeen fijn ding gehad.
    1 point
  40. Links lijkt wel age troost
    1 point
  41. Chauffeur was er gelukkig uit.
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden