Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 11-02-21 in all areas

  1. Aktie voeren of aktie voeren zit nogal wat verschil in. Om 11 uur (je) pauze nemen? Dat meen je toch niet serieus?? dan zoiets als (was in) 1985? Alle vitale knooppunten blokkeren. de “gewone mensen” moeten het wel zien en merken en groots in t nieuws komen. Meeste chauffeurs zijn het geloof in de bonden kwijt daar zal eerst aan gewerkt moeten worden ( als ze nog te redden zijn)
    4 points
  2. En maar klagen en schoppen tegen welke aktie ook verzonnen word. Vraag me af wat jullie dan zelf bereid zijn te doen voor een goede cao?
    4 points
  3. Wat je allemaal meemaakt op zo'n ritje helsingborg[emoji23][emoji23]
    4 points
  4. HEEEEEEEEEEEEEEEEL vroeger op de Christelijke LTS tijdens een kamp in Rolduc moest ik van mijn wiskunde leraar voor gaan in het gebed voor we met zijn allen gingen eten, nou dat koste mij dus bijna een enkeltje naar huis terug. Mijn gebed ging als volgt; O lieve heer ik houd het kort anders stelen ze het vreten van mijn bord AMEN AANVALLEN De rest van de week mocht ik niet meer voorgaan in het gebed gek he?
    4 points
  5. Die gåsten gaan öök met de tijd mee, høør....
    3 points
  6. Makkelijk gezegd, hoe de theorie is, helaas is de praktijk anders (weet ik nog uit bittere ervaring) Ik schreef het dik 8 jaar geleden ook al Peter, het is heel moeilijk om rekening te houden met “iets” dat je niet ziet..... Als je inderdaad op een kruising aankomt rijden moet je de situatie inschatten, maar op het moment dat je al stil staat moet je zo veel spiegels (en bijvoorbeeld de situatie voor je) in de gaten houden, dat er net “iets” ontgaan wordt, en dan is het toch heel fijn dat die persoon mee denkt en zijn gezond verstand gebruikt (zien en gezien worden) en niet alleen maar voorrang NEEMT omdat hij/zij het heeft. Dat kun je dan bekopen met mogelijk de dood (zoals in mijn geval) tot gevolg......... Jammer dat ik die persoon dat NOOIT meer heb kunnen uitleggen...... (maar ik heb levenslang)
    2 points
  7. Ik zou zelf eerder denken aan een rotonde een extra keer rond rijden. Dat voelen ze direct in de broekzak!
    2 points
  8. We zullen de werkgevers eens laten zien hoe we er over denken: HIER de link Misschien ook drie keer toeteren? .
    1 point
  9. Ook Duitsland en België. Maar merendeel in NL. Waar ik over het algemeen 82 rijd en als ik dan wordt ingehaald de sticker bij anderen op de deur opvalt. Als je dan blijft kijken toch bij meerderen geconstateerd dat op opleggers en chassis geen sticker te zien is..... weet natuurlijk niet waar zij naar onderweg zijn maar viel mij meerdere keren op.
    1 point
  10. Maar dan ben je wel een barre gaander als er een Paehang sticker op zit Dus, hoe meer stickers erop des te meer Bar
    1 point
  11. Ben vandaag al begonnen met langzaam aan acties meerdere collega chauffeurs deden gebroederlijk mee,op de A73, A50 en de A1.
    1 point
  12. Dan zouden veel bedrijven zichzelf lelijk in de voet schieten;immers als je auto iets moet verdienen zal hij toch moeten rijden. Je kunt een chauffeur na 40 uur wel thuis laten,maar om er dan een volgende man op te zetten is een probleem: die zijn er niet,bedrijven( en niet alleen in het transport),zijn wanhopig op zoek naar personeel wat niet te krijgen is. Of wil je dat bazen bij de minister gaan klagen dat ze er wel oost Europeanen op moeten zetten omdat er in NL geen hond te vinden is ??
    1 point
  13. Ze moeten ergens mee beginnen. Dit is een idee van het actiecomité. Die zullen ook weten dat als ze een kruising zouden willen blokkeren de kans groot is dat alleen een van de twee straten dan dicht gezet gaat worden, Vind het kansloos om alles steeds op de bonden af te schuiven, terwijl de meesten die dat doen nooit ergens in velden of wegen te bekennen zijn geweest bij bijeenkomsten.
    1 point
  14. Ik wijs t niet af maar zoals ik al zei: wat als straks ieder land zijn eigen sticker ontwerpt en verplicht stelt? Schiet het zijn doel dan niet voorbij. Is dan een universele aanduiding beter en overzichtelijker....... frankrijk is binnen Europa groot (en machtig?) kunnen dat vast wel voor elkaar krijgen.
    1 point
  15. Cor, de meeste fietsers of voetgangers beseffen niet eens dat er een dode, hoek bestaat Daarom is het goed dat overheden dit soort maatregelen nemen. Deense vrachtwagens hebben allemaal een bordje voorop de trekker met de tekst"paehang"( en Zweden met "slapp") Zowat iedere Nederlander die naar deze landen rijdt heeft dit ook,hoewel t niet verpli ht is voor buitenlanders,vrijwillig dus. Wat nu i eens het probleem is om dit soort maatregelen af te wijzen nu de Fransen ook met iets komen is mij niet duidelijk.
    1 point
  16. Om even ön topic"te blijven: Ik zie ze in Zweden bij -20 nog niet buiten hun matje uitrollen om met de neus in de wind naar Mekka te bidden. Maar, ik heb wel weer wat geleerd, door dit item te volgen.
    1 point
  17. De Fransen willen hier misschien niet op wachten en zijn zelf maar begonnen; De Fransen hebben al jaren een zero tolerance beleid om het aantal verkeerslachtoffers terug te dringen,zoals de controle op de snelheid,alcoholgebruik,controle op de rijuren ,en dit is ook zo een maatregel.
    1 point
  18. Het ligt iets genuanceerder lijkt mij; Wie moet zijn gezond verstand gebruiken? de vrachtwagen die afslaat ?of degene die daarnaast rijdt ? Uiteindelijk heeft rechtdoorgaand verkeer altijd voorrang( op kruisingen van gelijkwaardige wegen) Slachtoffers van dodehoek ongevallen zijn meestal de zwakkere medeweggebruikers( fietsers,voetgangers,vrouwen met kinderwagens) maar tevens ook net die gebruikers die eigenlijk voorrang hebben omdat ze "rechtdoor gaan" Dit soort waarschuwingen zij dus eigenlijk een uiting van zwakte van de kant van het zwaar verkeer wat af wil slaan aan de zwakkere mede weggebruikers om begrip te hebben voor "onze"dingen die we niet(of slecht) onder controle hebben .
    1 point
  19. Is ook zo. Maar weer typisch in een europa dat een land iets op eigen houtje organiseert. En zelfs verplicht. De “dode hoek” is iets van ieder land er zou dan ook op Europees niveau iets gedaan moeten worden met een duidelijke universele sticker gekoppeld aan wellicht weer eens een campagne. stel je voor dat nu half Europa een eigensticker ontwerpt en deze verplicht stelt? Zou een mooi zootje worden op de auto. En zijn doel voorbij streven denk ik. (voor zover andere weggebruikers er al notie van nemen😂)
    1 point
  20. Heb daar ook geen behoefte aan, zelfde als kerkbezoek, ieder zijn ding dus. We komen ook wel eens bij boeren, waar het even stil is voor het eten, en dan doe je je pet ook maar ff af
    1 point
  21. ja klopt. En 5 keer per dag gaan ze op een kleedje om te bidden dat ze daar weg mogen.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden