Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 15-02-21 in all areas

  1. Klopt Jean, ben nu sinds enkele maanden met pensioen, maar als ik zie wat er voor ontberingen zijn op dit moment onderweg, dan ben ik blij dat ik thuis ben. Alhoewel ik best wel weer zou willen rijden, heb ik ook steeds aangegeven, en dan wel op volledige basis tot december 2022, want dan verloopt mijn Code 95 en ADR, ga hooguit nog wat doen tot december 2022, want ik ga niets meer aan opleiding daarna doen dus dan laat ik alles verlopen. Pensioen is gelukkig goed te noemen en heb thuis wel alles voor elkaar, maar heb nog voldoende energie.
    4 points
  2. ik denk dat wij hier nog maar even in de AOW met Pensioen blijven als ik dit zo lees🤣
    1 point
  3. Bagatelliseren? Ik? Nee het is anders. Jij blaast het op. Ok, zelf laden.......een vrachtje pallets aan een dok met een palletwagen of via de zijkant wat pakketen? En dan een spanplank erachter of wat spanbanden over je lading? Vindt je dat serieus een ding? Dat hoort gewoon bij je vak, het is niet moeilijk, het is niet zwaar en áls het voor je gedaan wordt (laden en lossen) is dat ook nog eens door personeel wat helemaal geen grijpstuiver verdient. Joh, alles wat je opnoemt hoort bij je werk en dien je mee om te kunnen gaan. Als jij vindt dat je daar niet voldoende voor betaald wordt moet je je laten opschalen. En alles wat jij opnoemt heb ik gedaan. Met ADR, in binnensteden en op bouwplaatsen. Maar ook zelf laden, maar dan machines op een smalbed-dieplader, opklossen met klossen hardhout die net zoveel wegen als een wasmachine en als je dan goed op hoogte was (je deed het wel eens verkeerd en kon je weer opnieuw beginnen met dat kuthout) en je last was goed verdeeld kon je aan de gang met spankettingen van 13 millimeter, oftewel 10-tons kettingen, om de zaak vast te sjorren. Of met dekzeilen om je lading af te zeilen. Of als die tweedehandse rotzooi niet startte of van zijn plek af wilde en je 1 of andere Turkse handleiding moest ontcijferen, dán verdien je een centje extra, E-7 is dan nog niet genoeg, net als jongens die op zware autolaadkranen draaien. Maar niet op je zeil of kasttrailer/combi of de bluk... @sprinter 516 Dom werk? Noem jij het maar dom werk. Maar met alle respect, het is toch niet meer geworden als dom werk? Alles wordt voorgekauwd, navigatiesystemen, weegsystemen, uitgekiende plansystemen die gelinkt worden met systemen bij de klant, noem maar op. En nog steeds is 1870 netto dan een net salaris. Ik weet dat vakmannen in de bouw niet veel meer hebben dan dat, heel de dag lopen te zeulen en te zwoegen. En veel meer praktische kennis moeten hebben dan jij.
    1 point
  4. Dus dat!! Aan mensen met die mentaliteit heb je geen donder. Die hebben liever een dikke V8 en een wit stuur dat goede arbeidsvoorwaarden.
    1 point
  5. Het probleem is niet zozeer het lage salaris als wel dat je met je netto loon steeds minder kunt doen. Kun je wel de salarissen verhogen maar dan wordt uiteindelijk alles een beetje duurder zodat je nog steeds te weinig overhoudt. Beter de lasten omlaag. .
    1 point
  6. Hier heb je voor veel mensen wel gelijk in. Ik zat als klein jongetje ook al in het weiland langs de A2 bij Utrecht om naar trucks te kijken, en herkende elke truck aan de kleuren. Ik ben dus een “echte” met diesel in de aderen, zou je kunnen zeggen. Neemt niet weg dat we net als ieder ander gerespecteerd beroep een fatsoenlijk loon willen, dat rekening houdt met werktijden en omstandigheden die die werk met zich mee brengen. Ons werk is met geen enkel andere beroepsgroep te vergelijken, en kent inderdaad vele nadelen. In geen enkel ander beroep wordt het personeel bekeurd voor een foutje of dat soort zaken (zelfs na bijna een maand terug begaan) Ja, daar mag een fatsoenlijk salaris tegenover staan....
    1 point
  7. Zet het maar in het rijtje van de Spaanse speren.........of de foto van Padre Pio achter de voorrruit. Vroeger kon je de platte grond van Napels of Palermo ( liefst allebei) nog achter de voorruit leggen,nu met de komst van de navigatie word je daarmee niet meer voor vol aangezien.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden