Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 20-02-21 in all areas

  1. 3 en 4,die in dat hotel zitten,hoe komen die daar? Of wonen die daar in de buurt? T ging toch over de discussie om minder dagen te hoeven werken. De uren die je in een hotel zit werk je niet,en krijg je ook niet betaald,of bij jullie wel. In het Westland zit een grote groentevervoerder die gespecialiseerd is in zuid Duitsland/Zwitserland. Die stuurt op maandagavond een chauffeur op naar de regio Freiburg/Basel,waar hun beschikken over een apartementen.Daar op dinsdag te zijn aangekomen neemt een Duitser of Zwitser de auto over,gaat deze laden en lossen en brengt m s;avonds weer terug naar Freiburg. Woensdag is onze man weer terug in het Westland,en kan na weer een nacht te hebben gereden ,naar huis. Tegen de avond staat zijn auto weer geladen en gaat hij weer naar Freiburg ,om daar donderdag ochtend weer de auto over te geven. En donderdag avond gaat hij weer naar huis. Onze man heeft dan 4 nachten gereden,met pijn en moeite 40 uur gemaakt,en uitgerekend 2 dagen ,op standplaats op zn nest gelegen. Het schijnt dat bij deze vervoerder het verloop erg groot is,en waarom verwonder mij dat niet ? Dit noemt men ook postillion vervoer. DE enigen die daar wat uren maken zijn die Duitsers,die hebben iedere dag wel n auto uit te lossen,en liggen iedere nacht in hun eigen nest.
    2 points
  2. Die hebben wij ook al een paar gehad. Maar bij de eerste molshoop die ze tegenkomen rijden ze al vast. Maar zoeken bij ons nog een chauffeur ouwe, heb meer collega's uit nisseroi.
    1 point
  3. Wij hebben ook al eens zo’n “ex-internationale” trucker aan het werk gehad. Hij was dat gezeur zat, en ging dan wel dom kipperwerk doen. Met 2 weken ging ie gillend weer terug op de lange baan. 🤣🤣🤣🤣 Maar ondanks zijn ruim 20 jaar ervaring konden we niet de indruk krijgen dat ie zo bijzonder veel stuurkunsten had mee gekregen......
    1 point
  4. de code 95 heeft hij al gehaald in die 2 jaar BBL tijd, die kun/kon je al halen zonder dat je een rijbewijs hebt hoor. Vanaf zijn 18 gelijk gaan lessen en voor alles in 1x geslaagd
    1 point
  5. Waarom zou het niet kunnen? Je hoeft geen code 95 te hebben om examen te doen en dat kan je in principe in 5 werkdagen halen. Het vergt een strakke planning maar onmogelijk is het zeker niet, toen ik op de opleiding zat hadden we rijlessen van 4 uur aan een gesloten dus dan kom je in een week of 1,5 al heel ver.
    1 point
  6. Dan zou ik ook maar een beetje op mun tanden bijten en mooi op een kipper hiet int dorp gaan rijden😁 Zowiezo komt nu de vraag daar weer naar
    1 point
  7. Die rijden daar vanuit het noorden van het land naar toe met een Fiat bedrijfsauto. Voorheen geen hotel, maaja Frankrijk he, problemen uit het verleden zullen we maar zeggen. Kan ook zijn dat er een autootje met 2 mensen van de opdrachtgever de hele rit volgt, om er zeker van te zijn dat er niets uit de auto verdwijnt. Iets met zuiver ras en niet in geld uit te drukken
    1 point
  8. Voor een rit van bv Cuxhaven naar Portugal zijn 4 chauffeurs nodig. 1>>> vertrekt vanaf NL en gaat laden plus een stuk oprijden 2>>> Rijdt de auto voorbij Parijs 3 en 4 Gaan eerst in een hotel achter Parijs en rijden de rit naar Portugal
    1 point
  9. Voorbeeld voor overmorgen. Ik ga laden in Overloon en rij naar Hasbergen nabij Osnabruck. In Quakenbruck staan 2 chauffeurs klaar met een trekker met (oplegger die mee naar mijn standplaats gaat.) Na telefonich contact word een tijd afgesproken en komen ongeveer gelijktijdig aan op koppelpunt. Die 2 gaan door naar LT en zijn daar binnen der 21 uur. Ik ga terug naar huis
    1 point
  10. Ik weet het Ger,sterker nog:ik heb t bij mijn oud werkgever zelf ook gedaan. Maar bij postillon vervoer gaat de ene chauffeur met een combi ergens heen ,waar de tweede chauffeur al staat te wachten,daar worden alleen de opleggers om gekoppeld. beide chauffeurs blijven in hun eigen wagen,en dat is niet zoals ik het begreep van Durashift. Voordeel hiervan is dat de oplegger,dus de goederen ,niet stilstaan. Zou je dit doen om uren te beperken zul je t zo moeten organiseren dat beide chauffeurs van uit hun standplaats naar een bepaald punt rijden waar men om koppeld. dit werkt alleen bij grotere bedrijven die ook eigen depots hebben in verschillende landen ( zoals Vos)
    1 point
  11. Maar goed dat jij niet op een planning zit die dat werk doen. Dan is er volgende week geen chauffeur meer over daar. Jij rijd naar een overnachtingsplek,en dan? los je mij af,en waar blijf ik intussen?
    1 point
  12. In Nieuw-Zeeland rijden denk ik meer frontstuur trekkers rond dan torpedo's
    1 point
  13. Ik heb hier juli vorig jaar al eens een item van aangemaakt.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden