Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 27-02-21 in all areas

  1. Zondagmorgen 11,00 kom ik aan in Oldenzaal even naar boven om de opdracht te pakken en dan kan ik de auto op gaan zoeken. het word de 11382 dat had ik de vrijdag ervoor al door gekregen van de planner. Na de auto ingepakt te hebben en de tanks nog maar eens afgetankt te hebben , ondanks dat de meters vol aangeven gaat er toch nog 80 liter bij in. Vol tanken is toch voor veel mensen moeilijk blijkt steeds maar weer. Na alles op peil te hebben gebracht ga ik richting Enschede om daar een oplegger aan te koppelen bij een grote banden producent. Na aanmelden en de cmr te hebben ontvangen van de portier op zoek naar de oplegger maar hoe ik ook zoek nergens een oplegger met het kenteken dat ik moet hebben. Dus maar weer naar de portier om te vragen. Nou de beste man wist het verder ook niet dus maar eens naar de planning gebeld. "ja die oplegger moet er staan en anders kijk maar even op het transportcentrum of die daar staat" Ja das goed. Dus op naar het transportcentrum wat er vlak achter ligt en daar 3 parkings met de wereld aan opleggers af, maar helaas nog steeds niet het kenteken dat ik zoek. Dus maar eens weer bellen. Na een tijdje telefoon terug met het antwoord je moet geen rode oplegger hebben maar een blauwe van TIP. Kijk nu komen we wat verder en weer terug naar de bandenproducent. En ja hoor daar stond de oplegger wel, uiteraard de enige waar het kenteken van de oplegger niet voor op staat en met de achterkant fijn in de sneeuw, maar het is hem dus aankoppelen. even kijken of de lading vast staat en via de B54 Duitsland in. Ehekirchen daar moeten we naar toe. Ivm met het zondags rijverbod in Bayern ging ik via de 31 en de 3 richting Mannheim om vanaf daar de 6 op te gaan en een klein stukje 7 en toen de B25 op . Toen werd het echt mooi sturen, helemaal toen ik de B25 af ging en de L weggetjes opging richting de klant. Echt prachtig in het donker over die smalle weggetjes in de heuvels. Om 00.30 stond ik na exact tien rijuren stil bij de klant voor de poort. Na een slaapmutsje achter de stoelen gekropen en de volgende ochtend om 9,30 uur lossen. Dus om 9,30 lossen via de zijkant en dat was ook zo gebeurt. Toen op naar Waldstetten om de rest te lossen. Hier kwam ik aan in de middagpauze dus moest ik even een half uurtje geduld hebben. Ook daar gelost via de zijkant en toen ik het zeil weer dicht had was er ook bericht op de bc over de retourlading. Ik kon naar Filderstad om daar compleet te laden voor Nederland. Toen ik daar aankwam bleek dat alles voor Benschop klaar was maar voor Oss helaas nog niet. Dus toen kon de auto aan de kant tot de volgende ochtend. Zelf maar wat te eten klaar gemaakt en optijd slapen. De volgende ochtend via de zijkant de oplegger vol geladen en op naar Nederland. onderweg nog even gevraagd tot hoelaat ik in Oss kon lossen maar dat ging hem vandaag niet meer worden. Dus maar naar De Elft in Grave gereden en hier gedoucht en gegeten en slapen maar weer. Echt een perfecte plek voor een chauffeur. nette douches goed eten en aardige mensen👌 De volgende ochtend Oss gelost en Benschop en toen diversen terugladen in Baarn Almere Lelystad en Twello en daarna kon ik naar Enschede komen om de oplegger voor het dock af te koppelen. Hier kreeg ik ook de papieren van de oplegger die ik donderdagochtend aan kon koppelen. Hier was ik niet blij mee want het was woensdagmiddag 16.00 en ik wou nog wat doen vandaag want ik had nog uren genoeg. Maar helaas het was niet anders en na flink zeuren bij de loodsbaas had hij de oplegger om 20,00 geladen en heb ik aangekoppeld en ben nog naar Steinfurt gereden om daar de nacht te kunnen staan. Alles beter als de nacht op dat transportcentrum te staan. Donderdagochtend begonnen om 8.00 uur met lossen in Unna en via Remscheid en Mettmann in Koln leeg en toen maar eens vragen wat ik moest gaan doen. Het werd laden in Haagen maar wel morgenvroeg. Ja echt niet dacht ik. Tis nog maar half drie en ik ben nog lang niet moe. Maar toen ik in Haagen me aanmelde maakte de loodsbaas korte metten met mijn illussie dat ik nog wel even geladen zou worden vandaag, Morgenvroeg zeven uur laden zei die. Het enigste wat ik nog kon zeggen tegen de beste man was "Ja Woef". Shit weer stil om half vier. Dus maar op zoek naar een plekje voor de nacht en dat viel tegen daar dus maar terug naar het bedrijf en daar maar gestaan samen met twee roemenen die er al een halve dag stonden en ook pas de volgende dag konden laden. De volgende morgen om zeven uur laden via het dak. De beste man had alle tijd en het duurde dan ook zo maar een uur voor dat de 8 bundels buizen erin zaten. Heel veel denken en maar niks zeggen maar dit kan zeker in de helft van de tijd. Maar de beste man was al niet heel positief over Duitsland en werken en alles was sjeize. dus stil houden en zorgen dat je weg komt hier was mijn gedachte. Na nog bij geladen te hebben in Emsdetten en Ibbenburen kon ik naar Enschede komen om de oplegger af te koppelen op de parking en de papieren in te leveren en naar Oldenzaal om de auto uit te pakken en te wassen en naar huis. Zondagmiddag om 14,00 uur weer vertrekken ditmaal gaat de reis naar Zweden. In Oldenzaal de auto weer ingepakt en de oplegger aangekoppeld. Deze was door een koppelchauffeur al meegenomen naar Oldenzaal zaterdag. Toen richting Trave om daar de boot op te gaan naar Malmo. Na het inchecken plaats nemen in de wachtende rij vrachtwagens en binnen tien minuten kon ik al de boot op rijden. Hetty [collega van HKP] kwam na me de boot op. En dus had ik mooi de gelegenheid om een aantal dingen te vragen aan een ervaren chauffeur van HKP. en toen was de avond op de boot ook maar zo om en was het tijd om te gaan slapen . De volgende ochtend in Malmo de boot af en kwam mijnheer agent me vragen wat ik kwam doen in het prachtige Zweden. Nou dat antwoord was niet zo moeilijk. Een paar adressen Malmo lossen mijnheer. Dat was voor hem duidelijk genoeg en ik mocht weer gaan. Dat ik ook nog wat adressen Landskrona en Vaxjo op de oplegger had zitten luisterde hij helemaal niet meer na. Dus de haven uit en twee adressen Malmo gelost en door naar Landskrona om ook twee adressen te lossen. Hier begon ik op 1 adres heel enthousiast in het engels te vertellen dat ik een pallet vol met "parts"voor hem had en kreeg ik zomaar in het nederlands antwoord terug dat hij heel blij was met die pallet onderdelen want hij zat erop te wachten. Tja zo kan het ook 😅. Na de beide adressen Landskrona kon ik naar Vaxjo maar kwam net voor Helsingborg in een file van een uur , [Er waren een paar vrachtwagens op elkaar gereden] en die file zorgde er voor dat ik net na half vijf in Vaxjo aan kwam en dus het werkende personeel naar huis was. Dus lossen zat er niet meer in vandaag maar ik mocht van de chef de vrachtwagen daar op het terrein parkeren en kon daar de nacht overstaan. Een restaurant voor wat te eten zat op 700 meter lopen dus dit was perfect en zo kreeg ik ook nog wat lichaamsbeweging die dag😂 De volgende ochtend Beide adressen gelost in Vaxjo en op naar Linneryd om terug te laden. Hier trof ik ook Hetty weer en nog een andere collega van HKP:. Alle drie moesten we hier een volle bak hout laden en dan naar Trelleborg om weer de boot op te gaan naar Travemunde. Snachts in Travemunde de boot af en naar de vestiging van HKP om af te koppelen en nog een paar uur rust te maken. Maar slapen word niet meer wat, ook helemaal ruk natuurlijk om om 17,30 de boot op te gaan en 9 uur later eraf en dan nog een paar uur wachten voordat je eigenlijk weer kan. Maar goed het is niet anders en we moeten er maar mee leren leven. Om 4.00 uur dan naar de Seelandkai om een oplegger vol hout aan te koppelen en richting Winschoten na onderweg nog een klein uurtje geslapen te hebben kom ik om kwart voor tien in Winschoten aan, mooi op tijd want ik sta voor tien uur aangemeld hier. Tegen kwart over tien mag ik het terrein op en kan beginnen om beide zijkanten open te maken maar het lossen gaat niet zo heel snel want er zijn problemen met de heftruck. Er is door de technischedienst te veel olie bijgevuld waardoor de heftruck tijdens het laten zakken van de mast veel olie smeert. dus moest ie even terug naar de technische dienst om er weer olie uit te laten pompen. rond half een ben ik dan leeg en heb de zeilen weer dicht. Buiten het terrein maar even pauze gemaakt en een broodje gegeten en na bericht op de bc kan ik naar Emmeloord. Daar moet ik bij een mega bedrijfspand mijn oplegger afkoppelen en een andere geladen oplegger weer aankoppelen. helaas was de oplegger nog niet geladen en na navraag kon het ook nog zeker wel drie uur duren voordat ie geladen werd. Dat ging voor mij niet goed komen want dan zou ik buiten mijn diensttijd komen. na overleg met de planning maar weer afgekoppeld en een plekje op gezocht voor de nacht. Volgende morgen aangekoppeld en naar Enschede om wederom af te koppelen en na nog een andere oplegger voor het dock te hebben gezet kon ik weer naar de bandenproducent om een geladen oplegger aan te koppelen. Er werd nog wat bij geladen op het transportcentrum en toen kon het op naar Geldrop om daar eind van de middag nog te lossen via de zijkant. na Geldrop op naar Venlo om bij de werkgever van een forumlid ook nog een pallet te lossen. Ik had er een hard hoofd in dat dat rond 19.00 uur nog ging lukken maar verdomd de aardige mevrouw aldaar was me goed gezind en zij zet hem maar op deur 17 chauffeur! Dus die pallet was ik vlot kwijt en toen naar een andere iets verderop. Nou wat bij de ene als vanzelf en automatisch ging ging bij deze dus helemaal niet he! bureaucratie ten top, van het kastje naar de muur en weer terug gestuurd te worden, loodsmedewerkers die oost indisch doof zijn. wat een bedrijf joh! En dan te bedenken dat je allen transporteurs zijn en het door samen werken wil verdienen. Nou deze deed daar echt niet aan mee. Dit resulteerde dat ik de nacht in Venlo door moest brengen in plaats van Asten wat ik in de planning had. De laadopdracht voor de volgende ochtend 8.00 uur in Helmond ging ik niet halen daar ik pas bij dat calamiteiten kutbedrijf om half negen kon lossen. Kortom allemaal ruk. eind van het liedje kwam het erop neer dat ik om half tien in Helmond was en door dat ik te laat was 2,5 uur aan de ramp stond zonder dat er ook maar iets gebeurde en op het moment dat ik in overleg met de planning besloten had om de oplegger voor het dock af te koppelen en naar Eindhoven te gaan om een andere oplegger te halen die ook in Helmond geladen moest worden kwam er beweging. En in 15 min was de oplegger vol en de papieren klaar! Dus toen met de volle oplegger naar Eindhoven om te koppelen en weer terug naar Helmond om ook deze oplegger te laden voor Zweden. Deze oplegger was met 20 minuten geladen en papieren klaar. En toen kon het op Enschede aan. onderweg kreeg ik bericht van HkP dat ik in Enschede een oplegger aan moest koppelen en meenemen naar Oldenzaal. Toen ik het kenteken van de oplegger zag wist ik dat ik in Enschede niet hoefde te koppelen want die hing er al achter. Dus in Enschede even papieren inleveren en op naar Oldenzaal om af te koppelen en de auto uit te pakken. Toen ik daar bijna mee klaar was melde zichg al een koppelchauffeur dat ie graag mijn auto mee wilde want hij moest naar Herbolzheim om te koppelen zaterdagochtend. nadat we samen nog een koplamp verwisseld hebben ben ik naar huis gegaan en hij met "mijn"auto richting Herbolzheim.
    3 points
  2. Dat zou al een mooi begin zijn;gewoon 15 uur per dag arbeid verrichten,lossen.laden,wachten,pauze ,maar ook rijden. 15 x zes dagen,de zevende dag 24 uur rust( gewoon in het voertuig) en dan weer t gas erop.
    3 points
  3. Als ik het goed begrijp is deze verordening de maatstaf voor het bepalen van de zwaarte van de overtreding? Bijzonder, het heeft voornamelijk betrekking op overtredingen van de rij -en rusttijdenwet. Nergens kom ik iets van een omschrijving tegen over het hanteren van allerlei schijnconstructies of het uitbuiten en het onderbetalen van hun buitenlandse krachten door de bedrijven zelf. In mijn ogen veel meer bepalend voor mate van onbetrouwbaarheid van een bedrijf (klik>>>) dan die paar chauffeurs die een keer 3 x 10 rijden in plaats van de toegestane 2 x 10 per week of 93 uur rijden in de twee weken waar 90 is toegestaan en meer van dat soort onzin....
    1 point
  4. In Heiden mocht ik bepaalde glasbokken laden die ze in Heiden niet gebruiken maar in Zwaag wel. Nadeel was dat ze verspreid tussen de rest van de voorraad stonden. Dus overal wat tussen uit hengelen. Lossen in Zwaag ging vlotter Meteen even een collega gelost
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden