Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 06-03-21 in all areas

  1. Zonde. Heb Jadran 2 keer gezien en gesproken. Aparte eigen gereide mens. Was ook een beer van een vent. Ben benieuwd waar hij aan overleden is. Hij was niet dik, leefde gezond, op zijn tijd een wijntje. Hij was 2 dagen ouder dan mij. Hij heeft zijn leven geleefd zoals hij t wilde. Eerst was hij journalist, en kon het niet uitstaan als iemand spelfouten maakte.... We hadden nog over de dood gepraat en hij geloofde dat je na je dood op een schip naar de horizon zeilde alwaar "iets" was waar alle geloven bij elkaar kwamen. Hoop dat t uit kwam voor hem. Hier staan zijn belevenissen.
    5 points
  2. Hij woonde in een hutje in t oerwoud vlak bij de zee/oceaan.. Dus misschien ging hij naar de buren. Maar heb iemand een PB gestuurd. Laat t wel weten als er antwoord komt. Hij lijkt mij niet de persoon om er zelf een einde aan te maken, maar kan natuurlijk niet in iemand zijn ziel kijken.
    4 points
  3. ja. Of als jij op vrijdag thuis denkt te komen en zaterdag laat komen en je toch door omstandigheden niet zaterdag op tijd thuis bent😡 Net als metrijbewijs aanvragen op gemeentehuis. Moet je tegenwoordig ook al afspraak maken op kantoortijd. Net of je geen werk hebt🙈
    3 points
  4. Maar ook een lid met prachtige verhalen. Althans dat vond ik. Kwam hem een keer tegen op facebook en toen heb ik even op zijn pagina zitten struinen, meende me te herrinneren dat ie van Canada naar de Fillipijnen was gegaan?? Geen idee wat hem overkomen is. R.I.P Jadran
    3 points
  5. Handing een boordcomputer hoor. Berichtje er uit met de mededeling wanneer je morgen na je rust weer beschikbaar bent en klaar
    3 points
  6. Gewoon aan de uren houden is het beste. Laat de planning het maar oplossen met de klant, dat is zijn probleem en niet de jouwe
    3 points
  7. Mooi verslag hoor Alberto. Leuk om te lezen ook. Maar laat je niet behandelen als een hoop stront door zo'n simpele planner hoor!
    3 points
  8. Moraal van dit verhaal na drie weken van de hut te zijn geweest is zelf een geweldig gevoel te hebben van "heej dit wil ik" de vrouw ervaart het ook als prettig. maar daar had ik dr al voor gewaarschuwd want ze is behoorlijk zelfstandig., Blijf ik bij hkp rijden? ja zeker! wel zolang ik zo opgenomen word in de groep. Blijf ik voor deze opdrachtgever rijden? dat ligt eraan of ik hun planning ga snappen of hun mij. maar bij hkp zijn er keuzes genoeg.
    3 points
  9. Nou we hebben er weer een weekje opzitten. Zondagmiddag om 17.00 vertrokken richting Enschede om de oplegger aan te koppelen en richting Gits Belgie. Daar maandagmorgen volle bak gelost en toen kon ik naar Grimbergen om daar te laden. Dat laden bleek echter koppelen, ok, ook geen probleem. Maar daar hadden de heren planners wel wat duidelijker over mogen wezen. Had mij aardig wat tijd en gevraag gescheeld. evenals een kwartier staren naar een dicht loketraam😂 Die tijd was er eigenlijk genoeg want Ik moest de 17.00 uur Zweden trailer aankoppelen bleek. Toen ik de bocht omkwam naast het bedrijf bleek er al een collega van mij onder de Noorwegen trailer te staan. Van hem aardig wat uitleg gehad over het reilen en zeilen binnen de firma waar wij aan uit geleend zijn en over de opleggers koppelen in Grimbergen. Nou moeilijk is dat niet, als je het maar weet. komt erop neer dat als de oplegger klaar is je in 1 streep naar Enschede toe rijd en daar afkoppelt voor de loods zodat ze deze weer over diverse opleggers Zweden, Noorwegen en Denemarken kunnen verdelen, Nou hoe moeilijk kan het zijn als je de juiste informatie maar krijgt. [Hier komen we aan het eind van de week nog op terug}] Dus vanaf Grimbergen 1 streep naar Enschede gereden en daar voor de loods afgekoppelt. Onderweg al een bericht gehad via de bc met het oplegger nummer die ik weer mocht aankoppelen om dinsdagochtend om 9.00 te lossen in Terneuzen. 9.00 gaat hem niet worden heren planners, want die auto moet nog een poosje stilstaan onderweg weten jullie wel! Ja kijk maar, komt wel goed. Oke. S avonds nog gereden tot Minderhout waar ik nog net een plekje kon bemachtigen. De volgende ochtend verder naar Terneuzen en net voor 12,00 ben ik bij de klant. Die hebben pauze van 12.00 tot 12,30. Geen probleem want in die tijd kan ik mooi beide zijkanten open maken zodat de heftruckchauffeur zich kan uitleven na zijn pauze. Helaas had deze man weinig gevoel voor humor dus met een sereus gezicht de oplegger leeg gehaald in een tijd dat zeker geen wereldrecord word. Maar goed we zijn leeg en We mogen naar Evergem om een volle bak jerrycans [leeg] te laden voor Enschede. Na mij aangemeld te hebben en de heftruckchauffeur even een rookpauze gegund te hebben zat de oplegger ook zo maar weer vol en kon het weer op Enschede aan. Onderweg weer bericht van de planning. oplegger afkoppelen op de parking, dan die oplegger aankoppelen en morgenochtend 9 uur lossen in Sassenheim. Oke, dat gaan we wel halen. Dus in Enschede de opleggers omgekoppelt en toen het gas erop richting Sassenheim. Omdat ik nog geen exact losadres had gekregen maar alleen "Sassenheim" had ik me al bedacht waar ik de nacht maar ging doorbrengen. Met het eerdere Post NL rijden wat ik gedaan heb, had ik daar ook wel eens 3 kwartier gemaakt. Dus naar dat plekje gereden s avonds nog en op rust. De volgende ochtend blijkt dat ik goed gegokt heb met dit plekje want het losadres is 3 minuten rijden. Dus om 9,05 meld ik me aan op het losadres en word ook vrijwel meteen gelost nadat de heftruckchauffeur een containerbak die "even"achtergelaten was door een chauffeur die hun volle bak aan het lossen was even netjes opzij had gezet. Na het lossen kan ik dan een pallet laden in Amsterdam, Dan naar Alkmaar om 4 pallets en 2 colli te laden en vandaar naar Assendelft om 5 pallets te laden. Dan is het genoeg en mag ik naar Enschede komen. Onderweg bij Hilversum ontvan ik bericht van 1 van de planners dat ik in Alkmaar niet alles mee genomen heb. Op mijn antwoord dat ik *na het opnoemen van de referenties aan de beste man toch echt 4 pallets en 2 collie heb geladen krijg ik geen antwoord terug. In Enschede aangekomen zet ik de oplegger voor de loods en kan daar een oplegger weer aankoppelen voor Nidderau Dld. niet verkeerd vind ik, alleen wel morgenochtend om 9.00 lossen. En dat ga ik niet halen want ik moet nog een 350 km rijden en de auto moet ook nog minimaal 9 uur stilstaan. Nou ja, ze zoeken het maar even uit en ik meld dat niet. Want de heren zijn toch al naar huis en lezen dat pas morgenochtend. S avonds nog gereden tot Wilnsdorf en daar op het maxi autohof nog een plekje kunnen bemachtigen. De 4 parkeerplaatsen ervoor stonden bomvol. De volgende ochtend om half 12 kom ik aan bij de klant waar ik door een volleerd duitser word toe gesnauwd. Je bent te laat dus je moet wachten! nou ik had niet anders verwacht joh, maar mijn collega staat hier ook te laden dan help ik die wel even sjorbanden vast ratelen en dan roep jh er bent zegt de BC. Dus ik bellen en zeggen dat ik een pallet kwam halen voor Almelo Holland. Ok zegt de dame aan de andere kant van de lijn . Je kan er zo in rijden met de LKW, Ik zeg nog tegen haar "ik sta aan de overkant met die blauwe oplegger". Was allemaal geen probleem, gewoon even rondje rijden over de industrie en dan kon ik zo de poort in draaien en linksom naar de roldeur rijden om daar de pallet te laden. Dus zo gezegd zo gedaan en ik draai de poort in en dr komt ineens een vrouw naar buiten gerend en die roept "stop". dus ik vraag haar wat er aan de hand is. Ja zegt ze , je zou met een lkw komen maar niet zo een grote!! Dus ik kijk dr aan en zeg tegen dr, dit is wat ik je net probeerde duidelijk te maken maar volgens jouw kon het allemaal zonder problemen. Dus achteruit maar weer en de pallet werd met de pompwagen naar de straat gebracht. even met zijn tweeen de pallet opgebeurd en in de oplegger geschoven. Toen kon het richting Nederland. Wederom via de baustelleroute ! sommigen noemen het ook de Sauerlandroute volgens mij, maar baustelleroute klinkt beter momenteel geloof ik. Bij Neuburg even onder de douche gesprongen en gegeten. Dan hadden we dat maar vast weer gehad. En idd terug in Enschede mocht ik een oplegger Neuss aankoppelen voor morgenochtend 9 uur de eerste te lossen. Ja dat ging ik dus verre van halen. maar de heren planners waren al naar huis en het telefoonnummer dat ik had werd niet beantwoord. Dus de oplegger aangekoppeld en richting Neuss. natuurlijk stond al de parkings vol op het laatste stuk in de Ruhr dus maar bij de klant in de straat geparkeerd. Dat parkeerverbod heb ik maar even niet gezien! maar daar kwam ik om half 8 wel weer achter. een boel gebonk op de deur en een duitser die me van zijn chef moest weg jagen! toen ik de beste man vertelde dat ik op dit adres moest lossen kon dat volgens hem niet. toen ik hem zei wat ik bij me had en hoe de klant heette deed hij het af met aaah je kan staan blijven en wij gaan koffie drinken en dan zal ik mijn chef op de hoogte stellen. Ja stik maar lekker, maar ik wil nog zeker twee uur slapen! en dat heb ik ook gedaan. Toen kwam er bericht op de bc wanneer ik ging beginnen met lossen? Nou wat dachten jullie van half twaalf als mijn elf uur erop zit ! Nou dat duurde hen te lang en ik moest maar koppelen en dan ging hij mijn oplegger voor 12,00 uitlossen en dan kon ik terug naar Enschede met zijn oplegger. Nou best joh wat jullie willen maar denken jullie hier nu echt tijdswinst uit te halen? Koppelen was het antwoord! Nou prima en om 11,20 hadden we gekoppeld ik op de 29 seconden onder de oplegger weg en aan de kant en mijn collega er onder. Nou joepie jongens, Goed geregeldt. maar niet heus voor die tien minuten. Toen mijn rust erop zat heb ik de oplegger van mijn collega aangekoppeld en ben naar Enschede gereden, Toen ik daar was kreeg ik de vraag of ik de oplegger van gister uit Nidderau/ Frankfurt na lossen van die ene pallet op de loods bij de bandenproducent had afgekoppeld. Nee tuurlijk niet, want jij zet in de planning afkoppelen 21,15 parking dus dat heb ik gedaan. Nou dat was natuurlijk niet goed want ik had vandaag straf en ik had hem bij de bandenproducent moeten afkoppelen zoals in eerdere berichten vanuit andere planners te lezen was! op dat moment werd ook mijn planning verwijderd uit de bc. [ toeval of niet??] maar niet erg want ik heb wel een foto op mijn telefoon. Dus toen de oplegger uit Nidderau maar weer aangekoppeld en naar de bandenproducent gebracht. daar werd me gevraagd of ik er sjorbanden op had zitten. jazeker was mijn antwoord. Dan mag je die eraf halen!! ja fuck!! mag ik 2 zijkanten open maken. Toen zei de beste man als je 5 minuten geduld hebt kan je hem voor het dock zetten en gaan we meteen lossen. he, dat scheelde me een zijkant openmaken! Dus een bericht naar de planning dat ik even 5 minuten wachtte en dan op een makkelijke manier de sjorbanden eraf kon halen. Nou dat was nergens voor nodig! ik moest gewoon die sjorbanden eraf halen en dan terug komen! Nou best joh! dan maak ik wel twee zijkanten open want deze oplegger heeft alu borden, Heb ik terug geantwoord, maar daar kwam geen respons op. Natuurlijk niet want dat broekie heeft nooit 2 zijkanten open gemaakt maar hij is wel planner! Dus 2 zijkanten open gemaakt en de sjorbanden eraf gehaald en toen weer terug naar het transportcentrum alwaar ik mijn papieren van deze week heb ingeleverd en weekend mocht gaan houden na een 6 diensturen. Tja je zult maar straf hebben niet dan! Ik ben met opgeheven hoofd naar Hkp gereden en heb daar de planner gevraagd of ze al klachten over mij hadden gehad. Lachend zei die "alleen maar" en een ander riep op de achtergrond van "ik heb je toch gewaarschuwd.😂 Nou ja zondag mag ik weer vertrekken naar Turnhout om maandagochtend te lossen voor de zelfde klant. Kijken of we de planner een iets andere behandeling kunnen geven zodat ik aan het eind van de week een goed gevoel heb en hij een kut gevoel. 1 ding is zeker, ik ga volgende week zeker meer tijd nemen om te eten en te douchen!! want die planners gaan zelf denk ik ook wel vaker als 2 keer per week onder de douche!
    3 points
  10. Volgens de mevrouw aan de telefoon kon ik hier gewoon inrijden. Toen ik dat deed kwam ze naar buiten vliegen😂 1
    2 points
  11. Hoe dan ook. Als je door met de bc te klooien "gevaarlijk" rijgedrag vertoont hebben we nog altijd het kapstok artikel dat je nooit iets of iemand ( of jezelf) door bepaald handelen, in gevaar mag brengen....
    2 points
  12. Heb je dat "probleem"niet altijd als je op zondag vertrekt?
    2 points
  13. Ook weer 'n hele serie, ter vervanging van de 'oude' G- serie gaspotjes. Bij AH Zaandam zijn ze begonnen met de vernieuwing. Binnen vijf jaar van Econics naar R 410: best wel 'n stap
    2 points
  14. Banden lossen in Zuid Duitsland
    1 point
  15. Stukje rubber lossen. ( transportband)
    1 point
  16. Dikke shovel in Zweden voor het rondhout.
    1 point
  17. 1 point
  18. 1 point
  19. Het zal nu niet nodig zijn. Men kan men de "Eigen Verklaring", tegenwoordig "Gezondheidsverklaring CBR" digitaal invullen, betalen en gelijk versturen.
    1 point
  20. Ja al dat geneuzel is allemaal gecreerd door mensen die veel hebben geleerd en weinig willen werken! En schijnbaar is het over grote deel van de bevolking het daar mee eens, want we laten het gewoon toe en slikken het. Dat dit voor de werkende mens zonder kantoortijden bijna niet te doen is word door de heren en dames ambtenaren niet over nagedacht. Sterker nog, die zijn zo overtuigd van hen eigen gelijk dat je er onpasselijk van word.
    1 point
  21. Triest!! Eindigend in een depressie gun je niemand toe. Je leven lang je dromen najagen en nergens je rust kunnen vinden!! Ik hoop dat hij die nu wel gevonden heeft. R.I.P.
    1 point
  22. Inderdaad, ook zo iets. Ik moest voor mijn laatste verlenging van het rijbewijs zo'n eigen verklaring hebben. Ik had toevallig die week een ochtend vrij om wat andere zaken te regelen en dacht even snel langs het gemeentehuis te rijden om zo'n verklaring te halen, ik was er nu toch, de ambtenaren werken daar kennelijk maar van 9 tot 12 dus snel even naar binnen zo'n envelop halen en klaar. Hoe simpel kan het zijn.... Toen ik me die ochtend meldde aan de balie van het gemeentehuis en vertelde dat ik een eigen verklaring van het CBR nodig had en deze wilde kopen bleek dat dit niet mogelijk was, ik had eerst een on-line afspraak moeten maken anders kon men niet helpen en mij die eigen verklaring niet geven, zo vertelde de baliemedewerkster. Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om die juffrouw aan de balie duidelijk te maken dat ik totaal niet op de hoogte was dat er vooraf 'on-line' een afspraak gemaakt diende te worden voor dit soort flutzaken en wij als beroepschauffeur ook niet zomaar in de gelegenheid zijn om te pas en te onpas even een doordeweekse ochtend of een dag vrij te nemen voor zoiets simpels als een 'Eigen Verklaring' op te halen. Na heel veel discussie en moeilijk kijken werd er uiteindelijk naar een collega van de baliemedewerkster gebeld; mevrouw kwam zuchtend en steunend vanuit haar werkkamer ergens verderop in de hal van het gebouw, pakte een eigen verklaring uit de kast bij de balie, gaf deze aan mij en ik moest deze ook nog eens contant voldoen want pinnen kon of mocht schijnbaar niet. Ik ben met dat hele gezeik zowat een half uur binnen geweest, de verklaring uit de kast pakken en afrekenen duurde uiteraard nog geen paar minuten. Volgende keer dus maar gewoon een dag vrij pakken en drie weken vooraf een afspraak boeken met de hoop of er toch wel ruimte is die dag om even een envelop uit de kast te pakken, wat een bureaucratisch geneuzel allemaal..
    1 point
  23. Heb zijn FB gelezen. Ik schat dat hij aan Covid is overleden. Op 6 februari maakt hij daar melding van. Ook zijn zijn laatste berichten heel deprimerend.
    1 point
  24. rodi was failiet gegaan die hebben het druk dat pand is overslag voor Gam bakker
    1 point
  25. Oh heb niet binnen gekeken. Kwam er langs. Zag dat de diervoeding fabriek ook “weg” is.... Appel beton bestaat nog wel. daar naast ook al leegstand🙀
    1 point
  26. En het is aan jou wanneer je antwoord toch?
    1 point
  27. Rij en rusttijden heb ik me ook zeker aan gehouden. Maar doordat ik maandagochtend pas laat moest lossen en er die rit enschede achteraan kwam kom je in een ritme terecht van smorgens en s avonds laat.
    1 point
  28. Verstandig(als bewijs) Al kan men alles wat de planning veranderd/verwijderd terug vinden.
    1 point
  29. In Duitsland mag het zeker niet. Alleen als de wagen stilstaat en de motor uit is. Je mag niet langer dan 1 seconde naar een scherm kijken bron: Test.de
    1 point
  30. Dan moet je dat ook niet doen.😉 Zit er geen beveiliging op dat je boven een bepaalde snelheid niets kan invoeren?
    1 point
  31. Hopelijk hebben ze de daders te pakken , een straf kan ieder zich wel bedenken , ben wel benieuwd naar de reden . Hopelijk knapt Jos snel verder op . maar dat zal wel een heel lange weg zijn met lange adem .
    1 point
  32. Daar heb ik nog niks over gehoord,hopelijk is t waar. Heb je daar een bron van?? ( hoewel ik wel n vermoeden heb) Onze App ging hoofdzakelijk over Js zijn gezondheidstoestand,en die is de omstandigheden in acht genomen,goed te noemen op dit moment,hoewel hij nog een lange weg te gaan heeft.
    1 point
  33. Ik had natuurlijk ook een bakje Lekkah
    1 point
  34. Online les kan natuurlijk ook in de vrachtwagen, en als je dan toch langs de visboer rijdt (haven den Oever ) kan een bakje kibbeling ook
    1 point
  35. Ik kwam gisteren ergens op fb tegen dat ons oud-lid Jadran is overleden. Verder geen info gelezen.
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden