Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 21-03-21 in all areas

  1. Nee, het gaat mij erom dat er geroepen wordt dat je maar 8 uur op een dag moet werken voor een fatsoenlijk loon ik wil alleen aangeven dat er veel meer beroepen zijn die 12 uur op een dag werken en echt niet veel meer hebben dan een chauffeur maar goed Ger dit wil jij niet zien of horen. Dus ga je het op appels en peren gooien. Ik geloof dat je het goed bedoelt en dat je het beste voor hebt voor en met iedereen maar je hebt moeitebom een ander zijn mening te respecteren.
    5 points
  2. Hallo forumers, Ik ben Wijnand 46 jaar geboren in Nederland en in 2015 vanuit Nederland naar een dorp in Noord Jutland verhuisd tot 2015 als service monteur en technicus gewerkt, el installaties, kopiermachines en brandmeld en gebouwbeheerssytemen. Tegenwoordig werkzaam als meewerkend voorman bij een el firma in Denemarken meeste tijd als reismonteur. Mijn vader is altijd chauffeur geweest en daardoor mijn intresse voor jullie vak. Groetjes Wijnand
    5 points
  3. Ho even Cor; hier bepaalt de kerk hoeveel je werkt, niet de wet.
    4 points
  4. Cor, het is heel simpel. Werkdagen van 18-19 uur komen nagenoeg nergens meer voor zover ik weet. Het overgrote deel van de mensen die ik onderweg tegenkom houd zich - wel of niet noodgedwongen- keurig aan de regels en aan de rij -en rusttijdenwet op een paar kleinigheidjes na, wat zich beperkt tot het overschrijden van een achterlijk verzinsel van 90 rij-uren per twee weken, het negeren van een achterhaald zondags rijverbod in de diverse landen of het niet compenseren van de te weinig genoten rust omdat je drie weken geleden 41 uur rust hebt gehad i.p.v. 45 maar alle weken daarna wel iedere nacht 12-14 uur of langer op je bed hebt gelegen en nog meer van dat soort onzin. Stel je voor, je zou niet uitgerust zijn na vier weken... Maar ook nergens geen 'schokkende zaken' zoals 18-19 uur op een dag gedwongen worden om te werken. Dat je dan een keer 's avonds 14-15 uur stil staat hoort nu eenmaal bij het werk, vooral in het internationale werk. Zolang het geen hele dagen worden is er weinig aan de hand, overigens is nergens alles zo te passen dat je precies 2 x 11 en 3 x 9 uur rust maakt in de week. Verders verwijt ik jou niets Cor, als het enige dat ik zeg dat je voor het werk bij Bontrans niet geschikt bleek, dan wel niet past -of pastte- in hun systeem of manier van werken. Jij hebt je contract uitgediend, afscheid genomen en iets gezocht wat wél in je straatje past; de enige goede en juiste keuze lijkt mij. Maar hier nu achteraf af gaan lopen geven op Bontrans vanwege cowboys, gesjoemel en lange werkdagen vind ik niet terecht. Dan had je gelijk moeten gaan daar. Vandaar mijn [ X ] ONGESCHIKT. Zie het zo, om even een paar voorbeelden te noemen; Je gaat solliciteren bij KLG maar hebt een bloedhekel aan Frankrijk en op zondag vertrekken; [ X [ ONGESCHIKT. Je gaat solliciteren bij Mammoet of VTS Boxmeer maar wil liever ieder weekend thuis zijn; [ X ] ONGESCHIKT. Je gaat solliciteren bij Simon Loos en wil dolgraag naar Zuid-Spanje of Marokko [ X ] ONGESCHIKT Ook bij ons gebeurt het nog steeds -te vaak- dat jongens voor zichzelf zich een hele internationale droomcarriére in het vooruitzicht stellen en later tot de conclusie komen dat het toch iets te hoog gegrepen is om haast wekelijks van zondag's tot zaterdag onderweg te zijn. Vriendin niet blij, te weinig tijd om te chillen, te weinig tijd voor hun vrienden of het sporten in het weekend. Sommigen missen hun moeder, zelfs hun huisdier. Wees dan ook fair om snel afscheid te nemen en niet een werkgever op te zadelen met allerlei sociale rompslomp. Het kan blijkbaar allemaal en we zijn nu eenmaal mensen dus ook allemaal niet dezelfde, alhoewel ik wel zeker van mening ben dat er sprake is van een serieuze generatiekloof die de transportsector beslist geen goed doet.
    3 points
  5. @Pierre Dubbel tarief als jou vriendjes in Doorn😉 de brandmelders weer is midden in de nacht van het plafond slopen 🙊 en er een electricien nodig is om de boel te herstellen en de rest weer veilig te laten slapen
    3 points
  6. Ik geloof Ger-1957 dat dat zeer zeker niet het geval is aangezien het Deense systeem heel anders werkt en mijn loon strook en contract gechecked zijn door de bond. Trouwens als ik genaait wordt dan betaald het beter dan bij mijn laatste 2 grote inernationale werkgevers. maar ger als ik terug reken naar euro's pak ik met 37 uur kaal loon zonder reisuren , overuren of onkostenvergoeding(dieet) al €1200 netto mee en dan is mijn zorgverzekering ook al betaald en dit is voor 14 dagen 😊 effectief gezien maandagmorgen tot donderdagmiddag dus 3,5 dag werken dus 7 dagen werken in 2 weken. Maar misschien komt dat doordat u alleen maar het Nederlands systeem kent.
    2 points
  7. @sprinter 516 Nee de meeste mensen met een handwerkachtig beroep worden per gewerkt uur betaald, als je werkeloos wordt krijg je een soort bijstand verschil is verzekerd via a-kassen soort aanvulling tot je loon wat je verdiende. Vakantiegeld bouw je op over je gewerkte uren, tijd voor tijd kennen wij ook ik kan bijv. mijn reisuren/overuren opsparen en gebruiken om als ik uren tekort kom mijn uren aan te vullen. Gaat de werkgever failliet ben je ze kwijt worden ze niet meer uitbetaald. Verder krijgen de meeste met een handwerkberoep betaald per 14dagen. Verder bouw je een spaarpotje voor zon en feestdagen hier krijg je dagen als pasen, hemelvaart en kerst uitbetaald. Het restant wat je overhoud krijg je in December uitbetaald. Vergoedingen voor het overnachten(dieet) krijg je belastingvrij uitbetaald, hoogte is afhankelijk of de werkgever een hotel/bed and brekfast betaald of dat de werknemer zelf voor slaapplaats zorgt bijv. slapen in een eigen caravan. Verder krijg je op de dag dat je naar huis gaat een deel van een dieet uitbetaald. Ik hoop dat het zo duidelijk is voor je Cor en anders stuur een pm of vraag om mijn mail dan kan ik je meer laten zien verklaren.
    2 points
  8. Hoezo ??? De wet schrijft 28 dagen voor,de Fransen een Belgen gaan hier van uit. Dat Nederland dat niet doet is mazzel voor ons. Waarom zouden die Fransen dat moeten versoepelen ? In Nederland is de limit 80 km/h op de snelweg,tolerantie van 3 km en dan ga je betalen. In Frankrijk en Belgie is de limiet 90 km/h,(en in de afdaling een piekje naar de 100 km/h). Moet Frankrijk en Belgie nu ook de snelheid terugbrengen naar 80 km/h en achter ieder verkeersbord een laser gun plaatsen?
    2 points
  9. Europees is inderdaad de afspraak bekeuren tot 28 dagen terug, dus als Nederland een kortere tijdvak hanteert heb je mazzel denk ik dan maar. Net zoals elke agent/controleur wel of niet een goede dag hebt en je wel of niet voor elke overtreding bekeurt.....
    2 points
  10. Behalve in Nederland volgens het bericht van Transport online https://www.transport-online.nl/site/123571/ilt-scherpt-handhaving-rij-en-rusttijden-wegvervoer-aan/
    2 points
  11. Even off-topic, maar als ik het forum en met name dit topic zo eens teruglees begin ik me toch iets anders af te vragen. Kom jij eigenlijk nog wel toe aan je eigen forum Cor?
    2 points
  12. Daar heb je een punt,dus moet die Marokkaan in Marokko vracht zoeken voor bestemming Nederland. IK ken Marokko niet,maar t lijkt me dat daar ook nogal wat fruit vandaan komt,groenten zoals sperciebonen i.i.g wel.
    2 points
  13. Paar klusjes van van de week deurtje zo dichtbij mogelijk neerleggen, mocht het nieuwe betonpad niet oprijden 2 bokjes glas lossen 3 overhead deurtjes naar binnen gehengeld 4 bewaarcel deuren lossen op de verharding 6x3mtr vrijdag tussen de ritjes door, een schade deur vlak leggen, zodat de monteurs hem konden herstellen, na het laden in zwaagdijk-oost ,er weer langs gereden om hem weer te plaatsen
    2 points
  14. Ik wil niet terug naar Nederland vindt het leuk om vrienden en familie te zien maar ben blij als ik weer terug kan naar mijn eigen optrekje.
    1 point
  15. Dat durf ik te betwisten. Vroeger, in de schijven tijd, werd je niet op de minuut afgerekend. Werd de weekenden onderweg als geen probleem gezien, enkel genoeg rust was voldoende.
    1 point
  16. Onder andere...............Hoogovencement is cement dat verkregen wordt door het gezamenlijk malen van de hoofdcomponenten portlandcementklinker en gegranuleerde hoogovenslak. Kan je ook gewoon googelen hoor
    1 point
  17. Die 28 dagen is niet het risico zeg je? De IL&T beboet sinds 1 februari vanaf de laatste wekelijkse rust, dat is nog een lachertje. In Frankrijk en België ga je gewoon voor het volle pond, tot 28 dagen terug!
    1 point
  18. Pakkans en daadwerkelijk overtredingen malen zijn twee totaal verschillende dingen. En bij de meeste transportbedrijven word je tegenwoordig geacht je aan de rij en rusttijden te houden. ik weet zeker dat het aantal overtredingen nu veel minder is dan vroeger. Alleen de pakkams is nu wel groter. Mwah, en dan nog. Die 28 dagen is (in NL, maar ook daarbuiten als ik de ILT goed begrijp) niet het risico. Vanaf dit jaar beboet de ILT iets ruimer, van heterdaad naar een week (maximaal) terug. https://www.ttm.nl/it/tachograaf/ilt-scherpt-handhaving-rij-en-rusttijden-aan/132365/ Edit: ow, ik zie nu dat zoetwatermatroos mij voor was. denk dat naar eenzelfde bericht (op een andere site) gelinkt wordt.
    1 point
  19. Daar is inmiddels al op ingesprongen door Brussel met hun Mobility Package, en daar is goed over nagedacht; met name voor de beroepsgroep in het internationale lange afstandsvervoer. Dat begon met géén 45 uur rust maken tijdens je weekend in je eigen comfortabele cabine maar beter met zes man b.v. ergens in een dorm verblijven. Goed, we mogen twee keer verkorte rust maken waar uiteraard weer allerlei haken en ogen aan zitten. De werkelijke knelpunten zoals een achterhaald systeem van 90 rij-uren tweewekelijkse rijtijd waar iedereen in deze tak van sport mee in de knoei komt blijft onveranderd. Het is namelijk beter om iemand die in zijn tweede week op donderdagmiddag aan de 90 zit tot zondagavond stil te zetten op een dooie parking dan zo iemand gewoon dagelijks zijn 9 of 10 rijuren te laten rijden en met een max. van 56 uur per week een normaal weekend onderweg te laten maken of zijn thuisbasis te laten bereiken.
    1 point
  20. Pakkans en daadwerkelijk overtredingen malen zijn twee totaal verschillende dingen. En bij de meeste transportbedrijven word je tegenwoordig geacht je aan de rij en rusttijden te houden. ik weet zeker dat het aantal overtredingen nu veel minder is dan vroeger. Alleen de pakkams is nu wel groter.
    1 point
  21. Ben geen fultime chauffeur. Maar mag als het zo uitkomt graag een stukje sturen.
    1 point
  22. Ik zeg niet dat ik het prima vindt ik zeg dat er meer mensen om de zelfde tijd als u vertrekken om naar hun werk te gaan. Ik zie het als een deel vanhet vak waar ik voor gekozen heb, net zoals degene die om 8 uur begint daar ook voor kiest. Ieder vak heeft voor en nadelen zoals gezegd ik woon en werk nu al 6 jaar in Denemarken en maandag om 5:00 uur vetrek ik naar Helsingør is 4,5 uur rijden en als het meezit ben ik donderdag om 17:00 uur thuis. Ik kies hiervoor en de vakbond hier bemoeit zich daar niet zo hard mee. Ze kijken of je loon klopt en of de dieeten zoals het heet goed toegepast worden. De rest regel je als werknemer zelf met je baas.
    1 point
  23. Geloof niet dat die de dagboetes kennen zoals in de bouw en trouwens het bedrijf waar ik werkte in Nederland deed AH in zeven dagen ombouwen dus oude winkelintrieur op zaterdagmiddag eruit en een week erop compleet nieuwe winkel weer ingericht open en geloof me geen asbestplaatje die dat een dag vertraagde. 10.000 euro boete per dag voor te laat opleveren is vrij normaal in de bouw van kantoor en fabriekspanden. De winst op dit soort projecten is niet de bouw van het pand maar meerwerk, vergeten dingen door raadgevers tijdens de ontwerp fase.
    1 point
  24. Sorry Wijnand, maar ik lees nergens dat er niet meer dan 40 uur gewerkt mag worden hè, we hebben het over een fatsoenlijk salaris voor 40 uur gelijk aan andere beroepsgroepen die 40 uur werken. En ja in ons vak maak je regelmatig overuren en die moeten extra zijn, en niet bedoeld om alsnog een fatsoenlijk salaris te krijgen. Zoals ik al schreef, loon naar werken, maar als het even minder is en je dus ook minder uren maakt, moet er nog steeds een fatsoenlijk salaris overblijven.
    1 point
  25. @PierreAchteraf wel maar midden in de nacht de gesloopte melders tussen zwaar gefrustreerde mannetjes vinden was op dat moment niet lollig en dat is hetzelfde als een agent jouw s'nachts wakker klopt omdat je trailer opengebroken is of om een andere reden je slaap onderbreekt😊😊😊
    1 point
  26. @PierreGeen idee maar ik weet wel dat het niet lollig is om s'nachts om 1 uur 🤐daarvoor uit je bed te komen en de boel dan op te gaan lossen buiten de grote b.. omdat je op hun kamer moet zijn. Trouwens de brandweer commandant in Doorn pakte ze soms wel aan uurtje buiten in je ondergoed in de regen, onder mom van we moeten het gebouw goed controleren of er echt geen brand is.😂😂😂
    1 point
  27. Ik krijg alle reisuren direct van huis naar werkplek vergoed, of de uren van de zaak naar mijn werkplek waar dan ook in Denemarken of Duitsland. Uren worden betaald tegen gewoon uurloon en niet tegen verlaagd uurloon of iets.
    1 point
  28. Klopt, dat was me vader. Van Der Heijden had een auto daar als charter rijden en dat was min of meer het kindje van Arno, zonder Arno was die auto en samenwerking er niet geweest.
    1 point
  29. Erehaag van trucks voor overleden Arno (43): 'Een echte vrachtwagenman' - Omroep Brabant
    1 point
  30. Die waardering is wel op zijn plaats lijkt mij. Zonder Ger en zijn medestrijders reed jij nu nog in een Opel Blitz naar Göteborg en sliep je op een plank met een stuk schuimrubber.
    1 point
  31. Dat waardeer ik zeer dat je dat allemaal voor ons gedaan hebt Ger. Maar mogen wij dan ook gaan genieten van jouw behaalde resultaten en ook wat van Europa gaan zien in een door jouw inzet goed uitgeruste truck. Zodat we al deze faciliteiten ook daadwerkelijk kunnen gaan gebruiken? Of moeten we alleen maar rondjes rond de kerktoren gaan rijden? In een prachtige truck met allerlei accessoires erop en erin die we helaas niet nodig zijn omdat onze voorgangers het nodig vonden om de generatie na hen te ontzien van een beetje werk en het nodig vonden om hen te betuttelen en in de watten te leggen?
    1 point
  32. Eigenlijk ben jij dus een soort van weldoener als ik het zo allemaal eens lees, je dicht jezelf in ieder geval een hoop eer toe. Een Gutmensch, zo noemen ze dat toch?
    1 point
  33. ik denk dat een hoop mensen denken dat alleen chauffeurs veel uren maken maar, ik ben zelf electricien en maak gemiddeld ook 50 werkuren per week geen personeel te krijgen en het project moet af anders dagboetes. Boven op deze uren komen gemiddeld nog 4 uren woonwerk verkeer per dag. Dus @Ger-1957 niet alleen chauffeurs werken lange dagen degene die max 40 uur per week maken zijn in mijn ogen ambtenaar of zitten op kantoor🤪
    1 point
  34. Kunnen ze dat niet in de botlek halen?? Nee. Hoogovencement wordt alleen in velsen gemaakt. Vroeger wel maar omdat maastricht dicht is, is de productie van soorten verplaatst naar andere vestigingen.
    1 point
  35. Moet geen probleem zijn dacht ik;dat werk hebben ze dan "uit de eerste hand" Degene die met gepelde garnalen naar boven komt laait gelijk ongepelde terug. Daar hoeft geen bevrachter tussen te zitten,een contract met Puul en ze hebben jaarrond vast werk.
    1 point
  36. Ja daar gaat nog heel wat cement de bodem in. En dan draaien er straks ook nog twee extra (mobiele) betoncentrales mee. Niet dichtbij nee..... meeste komt uit velsen
    1 point
  37. Och dat lukt die Turken en Marokkanen die in die omgeving aardappels komen laden voor het midden oosten of noord Afrika ook elke keer weer. Dus dan zal er toch wel zo veel verdient worden dat het uit kan om deze kant op te komen.
    1 point
  38. Bij ons hebben ze gewoon werk op hongarije waarmee ze dehongaren terug kunnen krijgen. Als ze er moeite voor doen komt dat ook voor andere vervoerders ook wel goed.
    1 point
  39. Ger, jouw soort breekt in razend tempo alles af wat onze ouders en voorouders opgebouwd hebben na de oorlog. En het ergste daaraan vind ik nog dat je dit ook nog met een lange neus doet tegen al die mensen die wel willen! Jij bent bijna aan het einde gekomen van jouw werkzame leven en nu wil jij voor de jongere garde beslissen wat goed voor hen zou zijn. Een normaal denkend mens zou dat dus aan de personen waar het om gaatzelf over laten. Die zorgverzekering goedkoper maken kunnen we ook heel snel wat aan doen. Maar daar zul jij het vast niet mee eens zijn omdat je waarschijnlijk nog een aantal jaren van je pensioen wil genieten. En dat gun ik je.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden