Ja, daar ben ik trots op.
Let wel, ik had toen en heb nu nog steeds niets van doen met rijtijden of werktijden.
Helaas was er toen een personeelstekort en deden we met z'n 3 het werk van 6 man. We deden allemaal veel uren maken.
Ik ben dan ook geen chauffeur, maar service monteur voor melkrobots.
Toen deden we al het werk zelf over de hele wereld.
De week besproken was een rondje europa vanaf zondagmorgen, tot en met zaterdagnacht (Amsterdam-Oost Frankrijk-Yverdons Les Bains-Orzinuovi-Bretagne-Schoondijke-Jutland-Sealand-Hamburg-Amsterdam), storingen repareren en slapen op de bijrijdersstoel van de Berlingo.
Dit was idd wel 20 jaar geleden.
Momenteel komen er ook sporadisch nog weleens weken voor van 80/90 uur, deze zijn ook geen probleem, maar het gros is zo rond de 50/55 uur. Maar zoals gezegd hierboven, als ik onderweg ben (ik reis de hele wereld over voor werk), wil ik zoveel mogelijk doen, ik ben er tenslotte voor het werk, niet voor vakantie.
Voorbereiden op m'n pensioen, doe ik alleen financieel, maar genieten doe ik nu al.
Ik ben 44 jaar oud, heb teveel jonge mensen om mij heen verloren (om verschillende redenen ) en leef zelf in bonustijd/2e kans.
Het is niet dat ik nu een wild leven leid (heb ik al gedaan), maar ik kan nu wel genieten van de kleine dingen (de oude perenboom in de tuin, de oude auto's die ik gerestaureerd heb, het samen sleutelen met pa in mijn werkplaats, aan m'n steiger aan het water, waar de kinderen uit de buurt komen zwemmen, etc).
Dus Maersk, probeer het zelf ook positief te zien. een goed begin zou zijn, om eenieder gewoon z'n ding te laten doen
Groet Ron