Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 31-03-21 in all areas

  1. Hij is "tijdens" zijn werk overleden. Of die dat dronken of nuchter deed, doet niet toe. Sterven doe je thuis met de familie aan het bed!
    2 points
  2. Haha, nee, mijnheer was net bezig zijn bed voor te bereiden om er te gaan liggen. Heb nog wel even gevraagd of ik een foto mocht maken, althans een poging gedaan😅
    2 points
  3. Ja, daar ben ik trots op. Let wel, ik had toen en heb nu nog steeds niets van doen met rijtijden of werktijden. Helaas was er toen een personeelstekort en deden we met z'n 3 het werk van 6 man. We deden allemaal veel uren maken. Ik ben dan ook geen chauffeur, maar service monteur voor melkrobots. Toen deden we al het werk zelf over de hele wereld. De week besproken was een rondje europa vanaf zondagmorgen, tot en met zaterdagnacht (Amsterdam-Oost Frankrijk-Yverdons Les Bains-Orzinuovi-Bretagne-Schoondijke-Jutland-Sealand-Hamburg-Amsterdam), storingen repareren en slapen op de bijrijdersstoel van de Berlingo. Dit was idd wel 20 jaar geleden. Momenteel komen er ook sporadisch nog weleens weken voor van 80/90 uur, deze zijn ook geen probleem, maar het gros is zo rond de 50/55 uur. Maar zoals gezegd hierboven, als ik onderweg ben (ik reis de hele wereld over voor werk), wil ik zoveel mogelijk doen, ik ben er tenslotte voor het werk, niet voor vakantie. Voorbereiden op m'n pensioen, doe ik alleen financieel, maar genieten doe ik nu al. Ik ben 44 jaar oud, heb teveel jonge mensen om mij heen verloren (om verschillende redenen ) en leef zelf in bonustijd/2e kans. Het is niet dat ik nu een wild leven leid (heb ik al gedaan), maar ik kan nu wel genieten van de kleine dingen (de oude perenboom in de tuin, de oude auto's die ik gerestaureerd heb, het samen sleutelen met pa in mijn werkplaats, aan m'n steiger aan het water, waar de kinderen uit de buurt komen zwemmen, etc). Dus Maersk, probeer het zelf ook positief te zien. een goed begin zou zijn, om eenieder gewoon z'n ding te laten doen Groet Ron
    2 points
  4. Dus zoals het Suez kanaal....🤪 Ok, is nu weer vrij, maar ik kon het niet laten
    1 point
  5. Ik dacht al zoiets,ik heb met de quad het hele kanaal afgereden ongekend diepe kloof is het,erg steil en voor een groot gedeelte bestaat het uit zand dat zichtbaar afkalft. Inmiddels bij de brug van Patras.
    1 point
  6. Even gezocht op Wikipedia waarom dat is. Te gevaarlijk voor kleine schepen door de sterke stroming, te ondiep voor schepen boven 10.000 ton en nog duur ook. Dus niet erg aantrekkelijk.
    1 point
  7. Check! Die melktak van Westfalia is al een oude. Was heel vroeger allemaal 1 bedrijf, alle Westfalia. Toen werd de melktak Westfalia Separator, toen Westfalia Melkmaschinen, Toen WestfaliaSurge (samenvoeging met het Amerikaanse Surge), toen GEA en nu GEA FT (GEA Farm Technologies). ff in vogelvlucht..... Groet Ron
    1 point
  8. Inderdaad. Met 3 x 10 rijuren in de week start en rijd die auto 's ochtends ook gewoon. Net zoals-ie met 110 rijuren in de twee weken ook gewoon rijdt, zonder enig probleem. Wat zoiets dan kost bij een controle is weer een ander verhaal. Ze zullen je eerst aan moeten houden voor het zover komt, met betalen ben je er dan ook gelijk weer vanaf.
    1 point
  9. Ik weet niet wat je je daar bij voorsteld, maar heb nog nooit met een natte bilspleet gereden, Heb ook wel eens 12 rijuren moeten maken of 5 rijuren aaneenesloten, maaja da kan gebeuren. Wel met levende dieren die door moeten en door omstandigheden dan niet voor 9 uur aan de kant kunnen. Ik hou die 90 uur zowiezoo niet in de gaten, dat kunnen ze wel op kantoor, want de chef krijgt automatich een bericht op zijn foon als er ergens een over zijn rijtijd heen gaat. Daarbij komt dat ik sinds 2009 met een pas rij, en er in al die jaren nog nooit een controlle heb gehad. zijn toch minimaal 1 miljoen km,s zonder controlle. Dus hoe groot is de pakkans nou. Nu zal ik morgen wel aan de beurt zijn😂
    1 point
  10. Weet dat ze het bij firma W uit H zo doen. Bij ons nog gewoon 9 uur een half uur en om half 1 een half uur. En nu zal ik wel als egoïstisch weg gezet worden, maar ik heb niks met de rijtijden wet te maken. Theoretisch natuurlijk wel wel als ik ergens het stuur van een collega overneem die al de hele dag gereden heeft. Ziet het pasje niet. Maar zonder ouwhoerderij de rijtijden wet aanpassen naar wat meer behoefte aan wat nodig is in de economie of behoefte wat er van een chauffeur of bedrijfstak verlangt wordt lijkt mij geen overbodige luxe.
    1 point
  11. Als je die 90 rijuren vanuit een sociaal oogpunt en/of een 5 daagse werkweek bekijkt klopt het wel. Maar in de praktijk is het een waardeloze regel.,al denk ik wel dat het gros van de mensen hier er niet zo vaak last van hebben. (Ik ieder geval niet,weekendrust (compenseren) loop ik vaker tegen aan)
    1 point
  12. Die arrogante Rijkswaterstaat heeft veel te veel macht in Nederland. Bah wat een engnekken.
    1 point
  13. Trouwens 2 jaar trug kwam er bij mn baas in het kantoor een timmerman en die zei, ik wil chauffeur worden !, prima zei mijn baas. Hij heeft c zelf betaald, centrum betaalde mn baas, ( hij leste en reed af met een conventionele aanhanger, en in 1x geslaagd voor beide) werd springer op de kraanwagens, haalde vorig jaar tcvt, kreeg 2 trug weken zn vaste auto met 85tm kraan ( en werkt partime, 4 dagen) Dus alles is mogelijk Succes
    1 point
  14. Ik ken hem heel goed ja. Sterker nog, zijn eerste koppelrit naar Trave is hij met mij mee geweest.Was een super rit, omdat tijdens de rit bleek dat we eigenlijk allebei even enthousiast zijn over vrachtwagen rijden. Maar dat door bepaalde gebeurtenissen/ keuzes we toch allebei eerst wat anders zijn en moeten gaan doen. Sinds die tijd hebben we regelmatig contact.
    1 point
  15. Ik heb mijn dieseltje er drie maanden geleden uit gedaan, ivm te weinig kilometers. Heb er een A4 S line voor terug genomen. En aangezien ik lui aangelegd ben een automaat.
    1 point
  16. Altijd leuk om de bende van een ander aan te treffen. Nou ja, ik had in elk geval wat te doen terwijl de klant aan het lossen was.
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden