Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 07-05-21 in all areas

  1. Bij het bedrijf waar ik werk moet bij einde dienst de Tacho op Out of scope gezet worden,doe ik dat niet dan zou mijn pauze onderbroken worden als er iemand zonder kaart zou rijden. Hoe zit dit precies? Ik sluit de tacho altijd af op het bedje en dan uitvoeren..
    1 point
  2. Het is toch niet TS zijn probleem wat een ander met de auto doet als hij er niet mee werkt?........Als hij het juiste maar doet dat was zijn vraag. Als dat niet in de haak is zoals jij zegt mag de werkgever dat oplossen.
    1 point
  3. Het OOS gebruiken hoort eigenlijk helemaal niemand te doen! Deze functie is enkel en alleen bedoeld voor voertuigen of situaties die niet onder de tachograafplicht vallen. Er heerst een groot misverstand dat het rijden op eigen terrein daar niet onder valt, wat dus niet zo is. Alle voertuigbewegingen en activiteiten van de bestuurder moeten nog immers nog steeds geregistreerd worden. In Nederland word het gebruik van OOS -anders dan is bedoeld- misschien gedoogd door de autoriteiten, in het buitenland is het gewoon verboden, ik heb er zelf in Frankrijk een waarschuwing voor gehad. https://fleetgo.nl/wanneer-mag-je-out-of-scope-gebruiken-in-de-tachograaf/
    1 point
  4. Starre drieasser de bochten ruimer nemen en dan weer uitkijken met de “uitsteek” achter de laatste as ook met aandokken heb je meer ruimte nodig. als je de mogelijkheid heb probeer even wat te oefenen op ruime plaats dan zie je wel wat het doet.
    1 point
  5. Maar om even bij TS zijn vraag te blijven...., hij doet het dus goed (op rust en dan kaart er uit. en: het “oos” hoort hij niet te doen maar eigenlijk diegene die er mee gaat rijden.... en dan ook weer netjes uitschakelen. dan kan TS bij aanvang weer zijn kaart er in en zou de tachograaf weer op rust staan (fff controleren) paar keer op ok en weer lekker aan het werk.
    1 point
  6. En jij kan van alles doen als jou pas niet in die auto zit. Vandaar de vraag bij aanvang dienst 😉 Hoezo een droplul? Jij hebt het nog nooit mee gemaakt? Je schrijft te veel in jou situatie, maar net wat steenhaas schrijft. Je staat ff te lullen met een collega of ff nog een paar spanbanden achter in gooien of lading controleren en er klopt toch iets niet....... Dan moet je wel zeker weten dat je tacho op bedje heeft gestaan voor je weg rijdt.
    1 point
  7. Je rust wordt verantwoord na de rust, bij aanvang dienst. Het maakt niet uit waar de tacho op staat bij uitwerpen pas. Als je je pas er ('s morgens) in doet vraagt de tacho wat je in de tussentijd gedaan hebt, standaard is dat rust dus OK. Vergeten op OK te drukken is een zware overtreding, het is eigenlijk idioot dat de pas wel gewoon geaccepteerd wordt zonder verantwoording van de tijd dat de bestuurderskaart niet in een tacho zat.
    1 point
  8. Je hoeft de tacho niet op bedje te zetten voordat je je bestuurderskaart uitwerpt. De nacht/weekendrust verantwoord je door na het invoeren een paar keer op OK te drukken. Daarmee is je rust op de pas gezet, vergeet je op OK te drukken omdat je collega net naast de auto staat te l*llen met je is er officieel geen rust genoten!!
    1 point
  9. Ik zie het probleem niet van 'n paar keer klikken om dat ding op OUT te krijgen? Baassie blij (want die moet alle zonder kaart of OOS gereden km's verantwoorden) en je bent zelf gedekt als toch iemand die auto verzet in jouw rust... Als de melding 'rijden zonder kaart' er toch staat eerst wegdrukken met OK: staat dat niet op jouw pas in ieder geval. Zodra je het contact uit zet gaat bij de meeste auto's de tachograaf al op rust dus daar kun je bijna niet fout gaan; wel bij aanvang dienst je rust 'dichtschrijven'. Ennuh... zodra je de pas invoert gaat de OUT melding weer weg. Helemaal vanzelluf 😉
    1 point
  10. Voor je bij aanvang dienst jouw kaart er in doet, wel eerst alle meldingen wegdrukken met ok. Dan de kaart er in.
    1 point
  11. Zolang de kaart van T.S erin zit kun je de tacho niet op out of scope zetten volgens mij,en word de rusttijd van T.S onderbroken. Of de chauffeur die op et terrein rijdt moet zo gis zijn T.S zijn kaart eruit te halen en de tacho op o.o.s te zetten,maar daar zou ik niet op vertrouwen;die stappen in,starten en rijden weg.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden