Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 29-05-21 in all areas

  1. Een inktzwarte dag voor de transportsector en iedereen die hier z'n broodwinning heeft. De ouderwetse instellingen FNV en CNV hebben weer flink lopen rellen en een flinke kostenverhoging voor de transportsector doorgedrukt. Bedrijven zien de loonkosten de komende jaren hierdoor eerst met 3,5% en daarna nog eens met 3,25% stijgen. Hopelijk gaan hierdoor geen bedrijven kopje onder want we hebben er niks aan als er chauffeurs op straat komen te staan. Ook het milieu krijgt een flinke klap te verduren. Vrachtwagens zullen worden uitgerust met een stand airco en standkachel. Het produceren van deze onderdelen zal een hoop grondstoffen gebruiken. Om dit alles af te dwingen hadden de vakbonden al zand in de raderen gestrooid dmv acties bij UPS en Albert Heijn. Het enige wat loyale chauffeurs nog kunnen doen is vragen om inschaling in een lagere schaal. Zo blijven bedrijven floreren en daar plukt uiteindelijk iedereen de vruchten van. Bron: https://www.ad.nl/economie/akkoord-over-cao-transport-en-logistiek-maakt-einde-aan-acties~a3aefb47/
    6 points
  2. Nou, een MAN is toch wel een beetje een pit in plaats van de kers op de taart. .
    6 points
  3. Gaan we discrimineren ? je zou je ook zelf hard kunnen maken voor fatsoenlijke werkomstandigheden. Als jij nog eens in kou of warmte lang moet wachten of “overstaan” ben je ook blij met standkachel/standairco en als alle zijinstromers alles wel prima vinden wordt alles weer afgebroken wat moeizaam is opgebouwd....... had dan lekker je oude beroep blijven uitoefenen......
    5 points
  4. Nee, centjes kan je niet veel mee in deze Coronatijd. Voelde me nog te goed om te duimendraaien achter de geraniums, lol. Werken geeft ook een bepaalde regelmaat in je leven. En dit kwam op mijn pad was niet zoekende, maar dit sprak me aan.
    4 points
  5. Ja heb ik gedaan, die bij Dirk in de aanbieding was, Brabantia BBEK1145DG Combi Magnetron - Vrijstaand - Grillfunctie - 13 automatische kookprogramma's, 700 watt, het is ook niet de bedoeling dat ik elke avond magnetron ga eten, maar heb geleerd inmiddels dat het wel verdomd gemakkelijk is. Eergisteravond bij Kassel binnen gegeten, niks mis mee, maar gisteravond bij Recklinghausen kreeg ik een voerbak mee, en de portie's zijn kleiner en behoorlijk zout, dan denk ik kan ik net zo goed in de auto een maaltijd nemen.
    3 points
  6. Was niet nodig auto was direct aangesloten op een uitleessysteem en deed alles vanzelf.
    3 points
  7. De transport bv is een van de bedrijven binnen de holding. Wij (ongeveer 20 man) vallen onder de CAO BGV, en alle collegas (dat zullen een stuk of 40 zijn)van de afdeling handel worden op basis van deze CAO betaald. De rest vallen onder hun “eigen” CAO, zoals Aannemingen en kleinmetaal.
    2 points
  8. NOW geld is binnen, en het is tijd om het vacantiegeld uit te betalen.....
    2 points
  9. Denk eerder dat het verbod op verkoop van erectiemiddelen de geldkraan deed droog lopen , de sollicitanten kregen bij de koffie eerst een blauw pilletje , toen kregen ze de auto's te zien en toen het contractje , vandaar dat gehijg op die auto's
    2 points
  10. Daar geloof ik helemaal niets van.
    1 point
  11. Valt me wel op sinds je Snel met een V schrijft er wel harder gereden wordt door hun.
    1 point
  12. Alleen de groteren / groten en zeker ook niet allemaal. Zelf ken ik overigens helemaal niemand die lid is van TLN. TLN kun je een beetje zien als het CNV of FNV van de werkgevers. Enkelen maken de dienst uit voor velen. Beter opheffen al die achterhaalde clubs. . .
    1 point
  13. Bij ons word ook gewoon elke 4 wekelijkse betaling alles afgewerkt. Niks geen omslachtig gedoe met de ene maand dit en de andere maand dat.
    1 point
  14. Precies zo is dat. We mogen dan ook allemaal aannemen dat je zal bedanken voor de loonsverhoging
    1 point
  15. tikkie meer toeren en hij loopt met een volle tanks 2 weken door😁
    1 point
  16. Geschiedenis van Hovotrans Jelse Vos Hier staat Jelse Vos, stichter van Hovotrans in 1993 bij zijn eerste auto, met als opdrachtgever Transforwarding uit Rottterdam. Achter een sterke ondernemer staat altijd een sterke vrouw, Marietje! In de eerste jaren zorgde ze voor het papierwerk thuis en ging vaak mee met Jelse. In deze tijd reed Hovotrans vooral op Oost-Europa, vooral Hongarije, Polen, Tsjechië & Slowakije, Rusland, Roemenië, Bulgarije, Baltische Staten en het voormalige Joegoslavië. Bron website Hovotrans. En idd een MAN.
    1 point
  17. Ik denk niet alleen van hun overuren.
    1 point
  18. Als je de magnetron gebruikt ff motor laten lopen kan ook geen kwaad.
    1 point
  19. Die mannen die daar willen rijden willen een Scania V8 vol opties maar betaald van hun eigen overuren... En dan nog charters die er voor willen rijden er is werk zat bij gerenommeerde bedrijven.
    1 point
  20. En Mercedes hebben ze ook gehad daar, lijkt erop dat de Scania een tijdje weinig zin had om auto's te leveren aan die boevenbende daar.
    1 point
  21. Nog even navraag gedaan bij onze chef werkplaats, die ook de uitrusting van de voertuigen regelt bij aanschaf. Maar op al onze voertuigen zit de mogelijkheid om de TCS uit te schakelen, en bij aankoop is het nooit besproken met dealer. Mijn FM uit 2019 heeft 2 standen. Vermogens reductie bij iets van maximaal 50% wielslip en totaal geen vermogensreductie. Dus: OF “onze” dealer is zelf zo slim om dit al mee te bestellen (wat ik betwijfel, iets met ervaring 😇), OF de inkoper bij TS heeft zitten slapen bij aanschaf, OF TS zal nog eens op zoek moeten. Het zij in de boordcomputer, het zij in het instructieboekje of bij de garage.
    1 point
  22. Is die ook niet begonnen met MAN? En dan nog . Of is een MAN minderwaardig in jouw ogen?
    1 point
  23. Je kon/kunt er wel lekker eten
    1 point
  24. Maar wij rijden niet alleen, wij werken ook in de loods... Smiddags afhalen, dan zorgen dat alles leeg komt en pendels laden. En ff koppelen onderweg. Aangezien er tegenwoordig meer dan 1 trailer per depot gewisseld word. Is dit een noodgreep om de handel toch op de plek te krijgen. We hebben ook nog maar de helft van het gebied van 10 jaar geleden. Met hetzelfde aantal auto's. Werk in overvloed. En word alleen maar meer.
    1 point
  25. Die zullen best wel blijven rijden (hij zal ondertussen toch ook wel een andere boekhouder hebben, zet ie het op die naam) Groet Ron
    1 point
  26. Vanochtend in Laholm stond er eentje die had zelfs nog een vibrerende vloer. Voor de lastige gasten zeg maar😂
    1 point
  27. kunde ook varkens gaan rijden ,die doen dat meestal ook wel😇
    1 point
  28. Dat doet het bij mij meestal ook......
    1 point
  29. Nou, als ik uw loonstrook zo ziet, doe ik het toch helemaal zo verkeerd niet met 0 overnachtingen, rijdend alleen in Nederland op een B-E combi. Ik maak minder overuren, en heb de auto hier 5 minuten fietsen vandaan staan, maar bijna het zelfde....
    1 point
  30. als dat allemaal betaald wordt, kan je ze niet makkelijker verdienen.
    1 point
  31. Dat weet ik beste man,maarde vraag van T.S wat hij netto zou vangen ,in D6 met 20 overuren. En dat heb ik precies gezegd,alle andere dingen die je noemt zul je zelf in je aangifte moeten regelen,de boekhouder van je bedrijf heeftdaar geen weet van,evenmin hoeveel premie je voor een hypotheek af kunt trekken Dus zo simplistisch is mijn voorbeeld niet. Ik zei er ook al bij dat je je op loonbelasting niet blind moet staren ,het is slechts een onderdeel van de inkomstenbelasting ( in box 3)
    1 point
  32. Maar dat is een hondenbaan of slavernij zo je wilt. Als je ziet wat ik daarvoor moet doen😜
    1 point
  33. Dat durf ik wel te bevestigen. Had afgelopen periode van 4 weken, 73,5 overuren Geen overnachtingen. Salaris was €2835, waarvan €95 reiskosten en €130 OKV
    1 point
  34. IK heb wel wat gevonden :art 40 CAO boekje 2020 : Artikel 40 Vergoeding van verblijfkosten 1. Aan de werknemer worden volgens het in lid 3 van dit artikel opgenomen schema de onderweg gemaakte kosten vergoed bestaande uit maaltijden, overige consumpties en sanitaire voorzieningen. Hieronder vallen niet de kosten van logies, inrichting van de cabine, koersverschillen, uitbetaalde fooien, telefoonkosten en overige kosten. 2. Van lid 1 kan worden afgeweken indien een afzonderlijke detacheringsregeling is getroffen of de werkgever een regeling heeft getroffen waardoor de werknemer gratis gebruik kan maken van bedrijfskantinefaciliteiten. Deze bedrijfskantinefaciliteiten dienen qua niveau in overeenstemming te zijn met de rechten die normaal gesproken ontleend kunnen worden aan onderstaand schema. 3. De verblijfkostenvergoeding bedraagt per 1 januari 2020: 3.a. Bij ééndaagse ritten¹): - korter dan 4 uur²) geen onbelaste vergoeding - langer dan 4 uur²) € 0,63 per uur - tussen 18.00 en 24.00 uur: indien vertrek voor 14.00 uur € 2,90 per uur - indien vertrek na 14.00 uur en er sprake is van een afwezigheidsduur van tenminste 12 uur een extra toeslag van € 12,10 ad 1) Onder een ééndaagse rit wordt verstaan een rit waarbij het vertrek en de aankomst binnen 24 uur plaatsvinden. ad 2) Het criterium geldt voor de afwezigheidsduur van de standplaats. 3.b. Bij meerdaagse ritten: Eerste dag € 1,28 per uur - tussen 17.00 en 24.00 uur indien vertrek voor 17.00 uur .€ 2,90 per uur 3.c. Tussentijdse dagen € 50,16 per dag . Laatste dag € 1,28 per uur - tussen 18.00 en 24.00 uur € 2,90 per uur - tussen 24.00 en 06.00 uur € 1,28 per uur - tussen 24.00 en 06.00 uur indien aankomst na 12.00 uur € 2,90 per uur . Artikel 41 Vergoeding overstaan Ten aanzien van de werknemer die in het kader van zijn dienstuitvoering gedurende een weekend of een (buitenlandse) feestdag niet op zijn standplaats verblijft terwijl aan hem voor die dag geen werkzaamheden zijn of kunnen worden opgedragen, wordt aan hem terzake van de extra kosten van het niet-vrijwillig verblijf een extra vergoeding van € 12,10 netto en € 21,40 bruto per dag toegekend.
    1 point
  35. Daar hoeft niemand zich voor te schamen;in mijn berekening( van een paar postings terug) geef ik de kille cijfers,zoals opgegeven in de CAO. t.w D6: € 15,36 voor een 100 % uur,€ 19,97 voor een 130 % overuur ( en 23.04 voor een zaterdag uur en 30,72 voor een zondaguur) Met deze cijfers kan iedereen in een oogwenk uitrekenen wat hij verdient heeft,en iedereen die verteld dat hij,metD 6 ,in een gelijkaardig aantal uren méér verdient is een leugenaar. OKV heb ik bewust niet meegeteld omdat dat géén loon is en ook niet belast is,als je jezelf een rad voor ogen wilt draaien en het tóch als inkomsten ziet mag dat van mij. Voor wat betreft het bruto/netto verhaal ,hier ook ter aanvulling de kille cijfers van de belastingdienst : https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/inkomstenbelasting/heffingskortingen_boxen_tarieven/boxen_en_tarieven/overzicht_tarieven_en_schijven/u-hebt-in-2021-nog-niet-aow-leeftijd Gewoon: je brutto loon wat je hebt uitgerekend verminderen met 37,1 %,( of 100 % loon x 62.9 %)en je ziet gelijk wat je netto van de boekhouder overgemaakt krijgt,+je OKV,de maakt hij ook (meestal) over,maar ook voorde belastingdienst word dit niet als" loon "gezien.
    1 point
  36. Die heeft afgelopen maandag z'n eerste rit gedaan en heeft nu z'n eerste weekend onderweg.... 🙂 Groet Ron
    1 point
  37. Van vrijdagavond tot maandagochtend stilstaan is niet erg als je op een goede plek staat. In de zomer aan het Gardameer is niet verkeerd. Je moest alleen vanaf Lo Scoglio naar het Gardameer, te ver om te lopen maar dat is het bij mij al snel overigens. In mijn speciaal transporttijd had ik meestal een MTB op de nek van de trailer en een enkele keer nam ik mijn racefiets mee in de cabine maar das wel een gedoe, het is al snel groot zon fiets. Maar enfin, ik kan enorm genieten van een rondje fietsen en dat deed ik ook. De monte Baldo net ten noorden van Peschiera is een mooi klimmetje en langs het meer flaneren met het fietske is enorm leuk. Maar inderdaad, je wordt er geen kont wijzer van financieel omdat het enige wat je doet is eten, drinken en vrolijk zijn. Desalniettemin stond ik graag zatermiddag max om een uur of drie stil om mijn benen ergens onder een tafel te steken. Maar kom aan mensen, hier zitten mensen meest in D6. De meeste zullen wel 57,5 uur in de week betaald krijgen. Klopt die 2700 netto in de vier weken aan loon? Of durft niemand te zeggen wat hij/zij verdient want taboe? Kan Rene ff een periode daar gaan werken en zeggen wat hij overgemaakt krijgt?
    1 point
  38. Dat kan gebeuren,maar als je dan de volgende avonden je een beetje gedraagt sta je weer gelijk. Als op het eind van de maand de balans maar in orde is.
    1 point
  39. Nee, ik bedoel dat de rest van het salaris er in de maand ook doorheen gaat (aan van alles en nog wat) en niet alleen de onkosten vergoeding
    1 point
  40. Is dat met het salaris zelf niet niet zo dan?[emoji23]
    1 point
  41. Dat klopt,ik vergeet dat niet, Maar T.S vroeg wat hij netto loon ongeveer zou kunnen zijn, het voorbeeld wat ik gaf is wat de boekhouder van je salaris inhoudt en aan de belastingdienst afdraagt. Op het einde van het jaar doe je aangifte van je inkomsten belasting, ( als je verstandig bent)en aan de hand van de verschillende heffingen en kortingen word je inkomen bepaald en belast. Vergis je niet loonbelasting is slechts een deel van je inkomsten belasting.
    1 point
  42. Je OKV moet je niet meerekenen, je krijgt ze wel in de knip zeg je,maar is dat wel zo? ze vliegen er even hard uit als dat ze erin komen. Althans bij mij wel "vroegâhh"( en ook bij Pierre en zijn maten ,als je een paar avonden in Roncq hebt gestaan.
    1 point
  43. En dan nog +- 1000 verblijfskosten vergoeding, waar je nog wat van overhoud. Weet wel, dat is geen loon, maar je krijgt ze toch in de knip Want ja, elk avond thuis moet je ook boodschappen in huis halen.
    1 point
  44. 1 point
  45. D6 brutto uurloon is € 15,36 40 uur is ( 40 x 15,36)€ 614.,40 Overuur is € 19,97 20 overuren is ( 20 x 19,97) € 399,40 Totaal brutto per week is dus; ( € 614,40 + € 399,40 ) €1013,80 Per 4 weken is dat dus € 4055,20 ( per maand € 4393,13) Per jaar is dat ( 13 x € 4055,20) € 52717,56 Dit bedrag is zonder eventuele zaterdag en zondag uren,die komen er eventueel nog bij( 150 % a € 23,04 en 200 % a€ 30,72) En zonder onkosten vergoeding( omdat dat geen loon is). Omdat je met dit salaris onder de € 68 508 blijft val je in schijf 1 van ons belastingstelsel en betaal je hierover 37,1 % belasting. Van je 4 weken loon( € 4055,20) betaal je dus € 1504,47 belasting,zodat er € 2550,73 netto overblijf( Per maand is dat € 2763,32)
    1 point
  46. €3500 per 4 weken moet over t algemeen wel haalbaar zijn.
    1 point
  47. Je was me nét voor; geen verplichte pauzestaffel maar wel een normering op de los- en laadtijden, 50/50 na een bepaalde tijd etc. Dat soort dingen hoor ik wel vaker. Da's een fooi Schoenenreus. Het blijft altijd een beetje 'natte vingerwerk' om een dergelijke schatting te maken, maar met 60-65 uur per week en alle uren betaald, waarvan wat zaterdag- en zondaguren en dan ook nog 4-5 overnachtingen per week moet je ook met D6 toch zeker aan de 3500,- komen. Op z'n minst... Voor dat René zich nu opeens heel rijk gaat rekenen; niet iedere week heeft 60-65 betaalde uren. Ook heeft niet iedere week standaard de zaterdag en- of zondaguren en maak je ook niet standaard 4-5 nachten per week. Dat kan sterk variëren, denk aan feestdagen tussendoor, verplichte wekelijkse rusten, snipperdagen, vakanties, slappe tijden, drukke tijden, noem het maar. Niet alles is wat het lijkt..
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden