Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 29-05-21 in all areas

  1. Een inktzwarte dag voor de transportsector en iedereen die hier z'n broodwinning heeft. De ouderwetse instellingen FNV en CNV hebben weer flink lopen rellen en een flinke kostenverhoging voor de transportsector doorgedrukt. Bedrijven zien de loonkosten de komende jaren hierdoor eerst met 3,5% en daarna nog eens met 3,25% stijgen. Hopelijk gaan hierdoor geen bedrijven kopje onder want we hebben er niks aan als er chauffeurs op straat komen te staan. Ook het milieu krijgt een flinke klap te verduren. Vrachtwagens zullen worden uitgerust met een stand airco en standkachel. Het produceren van deze onderdelen zal een hoop grondstoffen gebruiken. Om dit alles af te dwingen hadden de vakbonden al zand in de raderen gestrooid dmv acties bij UPS en Albert Heijn. Het enige wat loyale chauffeurs nog kunnen doen is vragen om inschaling in een lagere schaal. Zo blijven bedrijven floreren en daar plukt uiteindelijk iedereen de vruchten van. Bron: https://www.ad.nl/economie/akkoord-over-cao-transport-en-logistiek-maakt-einde-aan-acties~a3aefb47/
    7 points
  2. Gaan we discrimineren ? je zou je ook zelf hard kunnen maken voor fatsoenlijke werkomstandigheden. Als jij nog eens in kou of warmte lang moet wachten of “overstaan” ben je ook blij met standkachel/standairco en als alle zijinstromers alles wel prima vinden wordt alles weer afgebroken wat moeizaam is opgebouwd....... had dan lekker je oude beroep blijven uitoefenen......
    7 points
  3. Nou, een MAN is toch wel een beetje een pit in plaats van de kers op de taart. .
    6 points
  4. Het was me hier buitengewoon goed bevallen afgelopen weekend, dus nog maar een keer een weekendje er achteraan. Mooi de tijd om mijn Roemeens en Bulgaars nog wat bij te spijkeren bij A & O Truckstop in Lugoj Roemenië!
    4 points
  5. Nee, centjes kan je niet veel mee in deze Coronatijd. Voelde me nog te goed om te duimendraaien achter de geraniums, lol. Werken geeft ook een bepaalde regelmaat in je leven. En dit kwam op mijn pad was niet zoekende, maar dit sprak me aan.
    4 points
  6. Ja heb ik gedaan, die bij Dirk in de aanbieding was, Brabantia BBEK1145DG Combi Magnetron - Vrijstaand - Grillfunctie - 13 automatische kookprogramma's, 700 watt, het is ook niet de bedoeling dat ik elke avond magnetron ga eten, maar heb geleerd inmiddels dat het wel verdomd gemakkelijk is. Eergisteravond bij Kassel binnen gegeten, niks mis mee, maar gisteravond bij Recklinghausen kreeg ik een voerbak mee, en de portie's zijn kleiner en behoorlijk zout, dan denk ik kan ik net zo goed in de auto een maaltijd nemen.
    3 points
  7. Was niet nodig auto was direct aangesloten op een uitleessysteem en deed alles vanzelf.
    3 points
  8. 3 points
  9. De transport bv is een van de bedrijven binnen de holding. Wij (ongeveer 20 man) vallen onder de CAO BGV, en alle collegas (dat zullen een stuk of 40 zijn)van de afdeling handel worden op basis van deze CAO betaald. De rest vallen onder hun “eigen” CAO, zoals Aannemingen en kleinmetaal.
    2 points
  10. Dat is sinds tijden het domste wat ik gehoord heb, er zal altijd wel een cao blijven bestaan en jij laat dus anderen beslissen over jou toekomst door niet mee te praten en stemmen. Werkgevers en zeker de groten zijn allemaal lid van TLN, waarom zou dat zijn denk je
    2 points
  11. Wat let je om ook lid te worden en mee te beslissen????
    2 points
  12. Geen idee Gé. Alleen een portret van de 'padre familias' met zijn kleindochter en wat oude nummerplaten aan de muur zover ik het bekeken heb. Ik had nog een paar foto's gemaakt, misschien herken je er nog iets van...
    2 points
  13. In Obertraubling ( ik mocht ook eens wat verder weg vandaag)
    2 points
  14. NOW geld is binnen, en het is tijd om het vacantiegeld uit te betalen.....
    2 points
  15. Denk eerder dat het verbod op verkoop van erectiemiddelen de geldkraan deed droog lopen , de sollicitanten kregen bij de koffie eerst een blauw pilletje , toen kregen ze de auto's te zien en toen het contractje , vandaar dat gehijg op die auto's
    2 points
  16. Volgens mij had je zelf ook nogal haast? Of wilde je alles gewoon goed op beeld hebben? Zelf was ik vrolijk achter dat bergingsautootje gebleven. Tussen al die stoplichten heb ik niks te zoeken op de linkerbaan. Tenzij ik linksaf wil.
    2 points
  17. Oh, maar ze lijkt helemaal niet op Bennie Heisterkamp...😜
    1 point
  18. Valt me wel op sinds je Snel met een V schrijft er wel harder gereden wordt door hun.
    1 point
  19. Alleen de groteren / groten en zeker ook niet allemaal. Zelf ken ik overigens helemaal niemand die lid is van TLN. TLN kun je een beetje zien als het CNV of FNV van de werkgevers. Enkelen maken de dienst uit voor velen. Beter opheffen al die achterhaalde clubs. . .
    1 point
  20. Bij ons word ook gewoon elke 4 wekelijkse betaling alles afgewerkt. Niks geen omslachtig gedoe met de ene maand dit en de andere maand dat.
    1 point
  21. Precies zo is dat. We mogen dan ook allemaal aannemen dat je zal bedanken voor de loonsverhoging
    1 point
  22. Valt niet mee als deze automatisch uitschakelt na 1 minuut
    1 point
  23. Geschiedenis van Hovotrans Jelse Vos Hier staat Jelse Vos, stichter van Hovotrans in 1993 bij zijn eerste auto, met als opdrachtgever Transforwarding uit Rottterdam. Achter een sterke ondernemer staat altijd een sterke vrouw, Marietje! In de eerste jaren zorgde ze voor het papierwerk thuis en ging vaak mee met Jelse. In deze tijd reed Hovotrans vooral op Oost-Europa, vooral Hongarije, Polen, Tsjechië & Slowakije, Rusland, Roemenië, Bulgarije, Baltische Staten en het voormalige Joegoslavië. Bron website Hovotrans. En idd een MAN.
    1 point
  24. Ik denk niet alleen van hun overuren.
    1 point
  25. Nou ik zie hier wel heel veel op dat korte stukje, een auto met motor op de aanhanger, staat er ook schuin voor, bij het verkeerslicht voor linksaf, een auto van de BAM die aardig door oranje komt, was wel heel stevig oranje, en wat Roadtrain doet bij het opstellen op het linkervak, zelfs met de vrachtwagen zou ik niet plompverloren naar de rechterbaan vlak voor de bergingswagen terug gaan, dat is ook een ander een beetje ruimte gunnen.
    1 point
  26. Ja dat deed ik al bij vorige auto, daar zat hij in.
    1 point
  27. Als je de magnetron gebruikt ff motor laten lopen kan ook geen kwaad.
    1 point
  28. Die mannen die daar willen rijden willen een Scania V8 vol opties maar betaald van hun eigen overuren... En dan nog charters die er voor willen rijden er is werk zat bij gerenommeerde bedrijven.
    1 point
  29. Nog even navraag gedaan bij onze chef werkplaats, die ook de uitrusting van de voertuigen regelt bij aanschaf. Maar op al onze voertuigen zit de mogelijkheid om de TCS uit te schakelen, en bij aankoop is het nooit besproken met dealer. Mijn FM uit 2019 heeft 2 standen. Vermogens reductie bij iets van maximaal 50% wielslip en totaal geen vermogensreductie. Dus: OF “onze” dealer is zelf zo slim om dit al mee te bestellen (wat ik betwijfel, iets met ervaring 😇), OF de inkoper bij TS heeft zitten slapen bij aanschaf, OF TS zal nog eens op zoek moeten. Het zij in de boordcomputer, het zij in het instructieboekje of bij de garage.
    1 point
  30. Is die ook niet begonnen met MAN? En dan nog . Of is een MAN minderwaardig in jouw ogen?
    1 point
  31. Iedereen rijdt zich helemaal scheel. En Hovotrans gaat failliet als gevolg van de Corona crisis... Jaja...
    1 point
  32. Maar wij rijden niet alleen, wij werken ook in de loods... Smiddags afhalen, dan zorgen dat alles leeg komt en pendels laden. En ff koppelen onderweg. Aangezien er tegenwoordig meer dan 1 trailer per depot gewisseld word. Is dit een noodgreep om de handel toch op de plek te krijgen. We hebben ook nog maar de helft van het gebied van 10 jaar geleden. Met hetzelfde aantal auto's. Werk in overvloed. En word alleen maar meer.
    1 point
  33. Die zullen best wel blijven rijden (hij zal ondertussen toch ook wel een andere boekhouder hebben, zet ie het op die naam) Groet Ron
    1 point
  34. Da's bij Ibo achter lijkt t wel.
    1 point
  35. Vanochtend in Laholm stond er eentje die had zelfs nog een vibrerende vloer. Voor de lastige gasten zeg maar😂
    1 point
  36. Hotel "Simona Komplex", Sofia Bulgarije. Zomaar aan tafel gezet tussen de gasten op een Bulgaarse bruiloft, dat tref ik weer! Wat een feest hier. M'n overbuurman was er al effe klaar mee...
    1 point
  37. Las ooit in de truckstar een verhaal van een chauffeur die op een VIP bus had gereden en later met varkens op Italië. Hij zei dat de varkens zich beter gedragen dan de hoge heren en dames.....
    1 point
  38. Dat doet het bij mij meestal ook......
    1 point
  39. Het loopt in principe wel zelf in en uit....
    1 point
  40. Nou, als ik uw loonstrook zo ziet, doe ik het toch helemaal zo verkeerd niet met 0 overnachtingen, rijdend alleen in Nederland op een B-E combi. Ik maak minder overuren, en heb de auto hier 5 minuten fietsen vandaan staan, maar bijna het zelfde....
    1 point
  41. Dat weet ik beste man,maarde vraag van T.S wat hij netto zou vangen ,in D6 met 20 overuren. En dat heb ik precies gezegd,alle andere dingen die je noemt zul je zelf in je aangifte moeten regelen,de boekhouder van je bedrijf heeftdaar geen weet van,evenmin hoeveel premie je voor een hypotheek af kunt trekken Dus zo simplistisch is mijn voorbeeld niet. Ik zei er ook al bij dat je je op loonbelasting niet blind moet staren ,het is slechts een onderdeel van de inkomstenbelasting ( in box 3)
    1 point
  42. Dat durf ik wel te bevestigen. Had afgelopen periode van 4 weken, 73,5 overuren Geen overnachtingen. Salaris was €2835, waarvan €95 reiskosten en €130 OKV
    1 point
  43. Die heeft afgelopen maandag z'n eerste rit gedaan en heeft nu z'n eerste weekend onderweg.... 🙂 Groet Ron
    1 point
  44. Van vrijdagavond tot maandagochtend stilstaan is niet erg als je op een goede plek staat. In de zomer aan het Gardameer is niet verkeerd. Je moest alleen vanaf Lo Scoglio naar het Gardameer, te ver om te lopen maar dat is het bij mij al snel overigens. In mijn speciaal transporttijd had ik meestal een MTB op de nek van de trailer en een enkele keer nam ik mijn racefiets mee in de cabine maar das wel een gedoe, het is al snel groot zon fiets. Maar enfin, ik kan enorm genieten van een rondje fietsen en dat deed ik ook. De monte Baldo net ten noorden van Peschiera is een mooi klimmetje en langs het meer flaneren met het fietske is enorm leuk. Maar inderdaad, je wordt er geen kont wijzer van financieel omdat het enige wat je doet is eten, drinken en vrolijk zijn. Desalniettemin stond ik graag zatermiddag max om een uur of drie stil om mijn benen ergens onder een tafel te steken. Maar kom aan mensen, hier zitten mensen meest in D6. De meeste zullen wel 57,5 uur in de week betaald krijgen. Klopt die 2700 netto in de vier weken aan loon? Of durft niemand te zeggen wat hij/zij verdient want taboe? Kan Rene ff een periode daar gaan werken en zeggen wat hij overgemaakt krijgt?
    1 point
  45. Nee, ik bedoel dat de rest van het salaris er in de maand ook doorheen gaat (aan van alles en nog wat) en niet alleen de onkosten vergoeding
    1 point
  46. D6 brutto uurloon is € 15,36 40 uur is ( 40 x 15,36)€ 614.,40 Overuur is € 19,97 20 overuren is ( 20 x 19,97) € 399,40 Totaal brutto per week is dus; ( € 614,40 + € 399,40 ) €1013,80 Per 4 weken is dat dus € 4055,20 ( per maand € 4393,13) Per jaar is dat ( 13 x € 4055,20) € 52717,56 Dit bedrag is zonder eventuele zaterdag en zondag uren,die komen er eventueel nog bij( 150 % a € 23,04 en 200 % a€ 30,72) En zonder onkosten vergoeding( omdat dat geen loon is). Omdat je met dit salaris onder de € 68 508 blijft val je in schijf 1 van ons belastingstelsel en betaal je hierover 37,1 % belasting. Van je 4 weken loon( € 4055,20) betaal je dus € 1504,47 belasting,zodat er € 2550,73 netto overblijf( Per maand is dat € 2763,32)
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden