Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 04-07-21 in all areas

  1. En hier ligt dus een taak voor de planner/werkgever/opdrachtgever. Alles word tegenwoordig zo vreselijk strak ingepland wat uiteraard weer een gevolg is van de (meestal) belabberde ritprijzen die er betaald worden.
    3 points
  2. Als de opl onbegleid binnenkomt is het cabotage. Komt die met een trekker eraan vast binnen, is het gewoon internationaal vervoer, ongeacht het aantal adressen. Bij onbegleid ziet de Zweed dit als cabotage, want "het transport met Jaapie, die al aan de kaai geslapen heeft" vangt aan op het moment dat Jaapie de oplegger aanknoopt..... En aangezien Jaapie al in Zweden was, is dus laad adres en los adres(sen) beide in Zweden, dus cabotage.
    2 points
  3. Het enige dat ik kan bedenken is dat een navi snel zijn pos moet bepalen. Hier in het land van de 1000 en 1 tunneltjes is dat soms vervelend wanneer je een tunnel uitkomt, direct een rotonde krijgt en dan een ere rondje moet maken omdat Truus zich nog niet heeft gemeld.....
    2 points
  4. Dat bedoel ik er maar mee, ik heb verder niets met sociale media en heb ook nergens een account o.i.d. ja e-mail en een YouTube kanaal maar of je dat nu ook sociale media moet noemen?? dacht het niet, het is maar een uitlaatklep een uit de hand gelopen hobby zeg maar vanwege teveel materiaal wat betreft transport gebeuren etc. ik moest dat ergens kwijt en ach ja er staan inmiddels meer video's van allerlei aard wat totaal niets met transport te maken heeft. Ik zeg maar zo als je eenmaal met pensioen bent dan volg je het spul nog vrij kort erna, maar ik ben nu ruim anderhalf jaar verder en het neemt wel af, het slijt zeg maar, nee vergeten doe je het niet maar het wordt steeds grijzer en grijzer, je hebt er niet meer zo'n affiniteit mee omdat jezelf niet mer rijdt en nee ik mis het niet, ik heb vlak voor en na mijn pensioen diverse aanbiedingen gehad maar mijn digikaart liep ten einde en ik vroeg dan wel of ze die ook wilden vernieuwen, opeens haakten er diverse af, ach ja wel de lusten maar niet de lasten en dan weet ik al "daar wil je niet gaan werken" en ik heb ook alles afgewezen nee ik had er geen zin meer in iegenlijk, ik heb mijn werkbare leven achter mij gelaten en het is genoeg geweest!! heb er weinig trek in om te eindigen zoals diverse chauffeurs ook is overkomen zoals maar eentje te noemen Harry Stam die amper een kleine twee jaar vanaf zijn pensioen zat, triest eigenlijk.
    2 points
  5. Ah, op die manier. Ik neem aan dat hier gewoon per auto gerekend word. Maar zo heel veel cabotage-vervoer vind er niet plaats bij mijn werkgever, op een enkele rit/auto die twee maal binnen Frankrijk laadt en lost en dan weer naar Nederland komt. De rest is hoofdzakelijk Nederland-Frankrijk vice-versa Verders ben ik eigenlijk niet helemaal thuis in de regels rond cabotage-vervoer, ik houd er me ook niet mee bezig. Daar hebben ze beslist mensen voor op kantoor zitten die veel beter van de hoed en de rand weten dan Jantje en Pietje op een chauffeursforum.
    2 points
  6. Beste Rob, het gaat niet zozeer wie er overleden was, het bleek hier om de eigenaar/chauffeur te gaan althans dat kreeg ik toentertijd via de mail te horen met deze foto's erbij. Ik zat toen ook zelf in de bloemen en planten en inderdaad dit is een verkoopwagen oftewel een "lijnrijder" wat ik ook heel even heb gedaan in die tijd maar verkopen is niet mijn ding kreeg ik al snel in de gaten, verkopen moet echt in je genen zitten en ook al heb je een rotdag toch blijven lachen en nee sorry dat lukt niet bij. Ik verzamel dit soort beelden om jongere chauffeurs er van bewust te maken dat het chauffeursvak iets meer inhoud dan alleen maar sturen en je goed je ogen open houden, je hoeft het nooit zelf te doen ook anderen kunnen domme dingen op de weg. Er zijn genoeg personenwagen eigenaars die een bloedhekel hebben aan vrachtwagens en dat maakt niet uit wie er achter het stuur zit, sommige krijgen een waas voor hun ogen als ze al achter een vrachtwagen belanden en willen dan koste wat het kost daar zo snel mogelijk weg als het lukt en op die manier kunnen er bizarre situaties ontstaan. En dat soort zaken probeer ik die gasten voor te houden, het "vak" kan heel leuk en gezellig zijn maar heeft ook zijn donkere kanten, niet alles in het leven is hosanna!! By the way, ik heb ook jaren terug de foto's mogen ontvangen van dat ongeval bij Schönberg in Oostenrijk vlak voor de tolpoorten waarbij een Duitse Scania in een split second werd bedolven onder een betonnen keerwand van een tig aantal ton, de chauffeur is hierbij om het leven gekomen, zie hier de plak waar het ongeval heeft plaatsgevonden: https://goo.gl/maps/frQF3ypGCsNSWcAF9 zal er één foto als bijlage bijplaatsen, er komt een foto/videoaflevering van op mijn YouTube kanaal later. Daarna zijn alle keerwanden vastgezet zoals ook te zien is als men even streetview gebruikt, ikzelf heb die plek talloze malen gepasseerd op mijn weg naar Italië maar geen seconde erbij stilgestaan om te denken "straks valt zo'n plaat naar beneden" en dat was voor het ongeval, daarom zeg ik ook het kan iedereen zomaar overkomen en je mag als vrachtwagenchauffeur bij wijze van spreken "God op je blote knieën danken dat je het na al die jaren er zonder kleerscheuren vanaf heb gebracht.
    2 points
  7. Ger, Ik sta niet te juichen omdat die Moelanders hier rondrijden,maar aanvaart t wel. Je hebt mij hier op dit forum nog nooit kunnen betrappen op uitspraken die suggereren dat "wij" meer rechten zouden hebben dan moelanders. Dus leg mij geen uitspraken in de mond die ik nooit gemaakt heb. Dus dat "dooddoener "van je is onzin.
    1 point
  8. Hoezo ???? als je die 10klanten in het buitenland geladen hebt is dat toch geen cabotage. Ook niet als die 10 klanten door één bedrijf in Zweden ge-importeert worden en op 10 verschillende adressen gelost worden. Wel natuurlijk de plaats van lading en plaats van lossing correct op de CMR,s invullen.
    1 point
  9. Dat mag wel. Waar de Zweden wel een hekel aan hebben is dat jij met 10 adressen binnenkomt en dan gaat uitlossen. Dat verstaan hun ook onder cabotage.
    1 point
  10. Cabotage is in Skandinavie iets waar streng op gecontroleerd word.
    1 point
  11. Vooralsnog ben ik nog nooit van mijn leven gecontroleerd op cabotage-vervoer dus ik verwacht dat het allemaal wel los zal lopen. Ook in de nabije toekomst met Mobility Package, slimme tachograven en 150 controleurs extra...
    1 point
  12. Dat heeft ie in de praktijk al lang bewezen.
    1 point
  13. Ga ik doen ik doe dat wel voor even en daarna zeg ik direct het account weer op, maar alsnog bedankt voor de tip.
    1 point
  14. Dank Pierre maar deze "lijnrijder" reed alleen op Frankrijk met z'n tweeën even dit, degene die het heeft overleefd heeft nooit meer gewerkt, alles was kapot en dat hij het nog heeft overleefd mag een wonder heten!! met twee kapotte benen etc. deze man heeft vele verwijten van de familieleden van de eigenaar/chauffeur naar zijn hoofd geslingerd gekregen en is ook later met de noorderzon vertrokken, niemand weet waar hij naartoe is gegaan toen hij weer een beetje mobiel was (mobiel wil zeggen met een hulpmiddel) dit heb ik uit een bron destijds die er bovenop zat, helaas deze bron is een aantal jaar geleden (2008) overleden bij een ongeval in zuid Spanje, werd daar door een dronken automobilist van zijn scooter afgereden. Nog even dit Pierre, ik heb nog altijd die uitspraak van jouw vader bewaard, en die droeg deze titel: "De tijden zijn veranderd" de inhoud van deze PDF (ik heb er destijds een PDF van gemaakt) laat ik nog weleens lezen aan jongere gasten die soms nogal hoog van de toren blazen en denken dat ze alles al weten wat met het "leven" heeft te maken, ze weten helemaal niks, hebben amper ervaring en ervaring doe je op door ouder te worden maar ik weet ook uit een recent verleden toen ik nog werkzaam was dat er transportwerkgevers waren die iemand van 20 jaar wilden aannemen aar het liefst met 30 jaar ervaring, ik wenste ze daarbij altijd heel veel succes, ikzelf was waarschijnlijk te duur en ja ook meer ervaring en je bent niet meer zo kneedbaar voor zo'n werkgever. Maar nadat sommige dit hadden gelezen kwamen ze toch wel terug op bepaalde zaken, denk er maar eens goed over na en nee het leven is niet zo "donker' dat heb jezelf in de hand zoals keuzes maken en ja daar gaat het soms vaak mis.
    1 point
  15. Ik heb nog een Sonim (neem ik allen mee als ik even weg ga) liggen in een la en die ligt daar al jarenlang stof te happen maar zodra er een "simkaartje" ingaat doet deze het nog perfect, ik heb het niet zo op die smartphones etc. persoonlijk vind ik het een sociale minachting naar je medemens toe als je met iemand staat te praten en die persoon staat ondertussen op zijn/haar telefoon te kijken. Ik heb het meegemaakt op de ferry van de DFDS van Duinkerke naar Dover (ja Duinkerke zonder N!!) stond daar met verbazing te kijken naar al die mensjes met hun telefoon in de hand, niemand sprak met elkaar alleen maar met die telefoons, wat een sociale afgang dacht ik nog, er is/was niemand die een een gesprek voerde met elkaar, ja via die telefoon, ik blijf het een sociale verloedering vinden al die zogenaamde vooruitgang met die telefoons daarom heb ik ook een persoonlijke bloedhekel aan telefoons in ene auto, ook al is het handsfree het leidt alsnog enorm af, althans bij mij wel, ik kan maar aan één ding aandacht geven en dat is de weg waarop je rijdt en wat er om je heen gebeurt en daar kan ik geen telefoongesprek bij hebben, kortom ik zette de telefoon altijd uit 100% mijn toenmalige werkgever was er niet blij mee en die wou mij zelfs verplichten om de telefoon aan te laten in "geval" dat, mooi niet ging zodra ik instapte direct uit en er waren meerdere chauffeurs die dat ook gingen doen, kortom het had voor de werkgever geen zin meer om je onder het rijden te gaan bellen en 9 van de 10 gesprekken waren niet werkgerelateerd, oftewel slap geouwehoer en daar zat ik niet op te wachten.
    1 point
  16. Die manie hebben ze bij ons ook gehad, een paar jaar geleden. Niet echt sparen, maar wel goedkope zooi. Nadat wij, een paar collegas de koppen bij elkaar hadden gestoken, en via via wat GOEDE truien en jassen, met bedrijfsnaam 😁 van de plaatselijke loonwerker/concurent hadden geregeld kwam er heel wat gemopper van hogerhand. Dat we die kleding niet mochten dragen en meer van dat geneuzel. Prima, maar dan willen we kwalitatief vergelijkbare kleding. Zo niet, dan trekken we aan wat we zelf willen. Wat denk je? 🤣🤣🤣
    1 point
  17. Door de jaren heen weten bedrijven dat de meeste chauffeurs toch wel gaan investeren in een dure TomTom. Dus bieden ze zelf een goedkope navi aan en zeggen succes ermee. Waar ze zich alleen op verkijken is dat er een paar chauffeurs zijn die het vertikken en dus gewoon met de goedkope navi rondrijden. Zo werkte ik voor een bedrijf die wel een trucknavi op de boordcomputer had maar het abo voor file info vonden ze te duur. Zelf controleerde ik op m'n telefoon of de voorgestelde route geen files had. Maar er waren collega's die doodleuk elke file mee pakten. Sowieso vind ik transportbedrijven een stuk gieriger dan normaal. Bijv. eerste werkdag geen salaris. Noemen ze dan een snuffeldag. Sparen voor bedrijfskleding... wat een grap.
    1 point
  18. Net gevonden bij TomTom vanaf herfst 2021, schrijven ze.
    1 point
  19. En daar ben ik het volkomen mee eens. Vroeger had je als chauffeur nog taken, zoals laden, lossen en de daarbij behorende uitdagingen. Je moest je aan de grenzen zien te redden. Communicatie met de thuisbasis verliep wat stroever. Je had route keuzes en dergelijke. Tegenwoordig zitten de chauffeurs de hele dag met een rekenmachine uit te vogelen of ze wel of niet "ff naar de wc kunnen", bang dat de dagelijkse rijtijd al op is voordat ze de reet hebben afgeveegd!
    1 point
  20. Wat valt er voor mij te winnen dan? Je doet hier beweringen die aantoonbaar niet juist zijn en tegengesproken worden in het filmpje wat je zelf plaatst. Kun jij het anders uitleggen dan? Vervolgens probeer je te redden wat er te redden valt van je hele bangmakerij met wat knip -en plakwerk van sites als Scandinavië-rijders en Tranport in Nood. Als ik je dan ook nog even subtiel wijs op het feit hoe jij dit soort zaken klakkeloos voor waarheid aanneemt van dergelijke websites terwijl je onlangs zelf een ander forumlid in de hoek trapt door te zeggen dat die alles voor waarheid aanneemt wat in de kranten staat ben je gepikeerd en plaatst je weer zo'n zielige reactie. Uiteraard voel je je gesteund door die paar likes van je vaste clubje likers.... Om maar in je eigen termen te blijven; "je bent weer zielig bezig Ger"....
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden