Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 06-07-21 in all areas

  1. Ik denk hier toch iets genuanceerd over. In de jaren 70 in de tijd voordat de tere zieltjes de macht grepen, stonden bij een bergingsbedrijf in ons dorp de wrakken voor iedereen zichtbaar langs de provinciale weg. Ik had toen net mijn rijbewijs en sommige van die wrakken maakte diepe indruk op mij en zette me toch aan het denken, vooral als het wrak van een bekende was. Ik merkte dat dat ook gold voor mijn vrienden, die net als ik in mijn Fordje met racestrepen toch ook weleens lekker gas wilde geven. Tegenwoordig hebben bergers de plicht om wrakken onzichtbaar en overdekt te stallen uit respect. Ik denk dat ieder van ons weleens langs een ongeval is gereden, dat indruk maakte en je toch rustiger aan deed en iets minder (of nog minder) risico nam. We hebben een beetje een cultuur gekweekt om zwaar beladen onderwerpen weg te moffelen. Vooral pamperen en niet confronteren, want risico op emotionele schade. Vliegt er een jongen met een absurde snelheid in een bocht op een polderweggetje in een zwaar opgevoerd Golfje tegen een boom, dan houden we een stille tocht, plaatsen een bermmonumentje en mogen “uit respect” vooral niet zeggen, dat die imbeciel normaal had moeten doen. Ik zou zeggen, zet dat platte Golfje nou eens op de eerst volgende carmeet van vloggers die net zo imbeciel rijden en nog nooit tastbaar geconfronteerd zijn met hoe het ook af kan lopen.
    8 points
  2. Zo is t mij ooit geleerd. Vind t ook trouwens best wel logisch. Heb helaas geen wetsartikel voor je.
    2 points
  3. Bij ons staan er ook tijden op. Maar die zijn toch meestal wel heel ruim hoor, niets om zenuwachtig van te worden. Veel wordt geleverd op bloktijden mocht je veel uitlopen dan even een berichtje via de bc naar de planning en klaar. Ieder uurtje wordt gewoon betaald en meer dan je best kun je gewoon niet doen. Vaak loop ik op voor en dan loop je kans dat je wel eens moet wachten bij het laden of lossen. Wanneer ik ergens in mijn bloktijd moet wachten, gaat er een belletje naar de planning en die vragen hoe of wat bij het betreffende bedrijf. Die tijden zie ik als richtlijn. Je op laten jagen is slecht voor je hart en schade rijden of fouten maken slecht voor het bedrijf. Dus gewoon je ding doen, net als ieder ander mens die aan het werk is.
    2 points
  4. Oké, je hebt hier expliciet over distributiewerk dus. Ik heb n's met een gast gestaan die kreeg z'n opdracht binnen per mail bij dat restaurant (De Mol, Wijthem). Daar stond bij elk adres hoe laat ie daar aankwam en hoe lang ie daar nodig had! Zelfs z'n pauze stond genoteerd. Dat is blijkbaar de consequentie als je dat soort werk doet. Strak, strak, strak. Niet mijn ding zeg maar. En ik snap ook werkelijk niet dat iemand zo überhaupt wil werken.
    2 points
  5. Da's niet zo'n heel best advies. Je mag namelijk alleen maar op het voorblad (rood dus) schrijven. Absoluut verboden verandering aan te brengen op enig volgend blad. Behalve in het vakje rechts onderin, zijnde de ontvanger.
    2 points
  6. Krijgt je werker die aandacht niet of krijgen de chauffeurs die niet als ze onderweg zijn? 🙃 Wij worden ook zelden aangehouden, maar er worden wel degelijk steekproeven gehouden op het naleven van de regeltjes.
    2 points
  7. IK vind dat je wel erg ver gaat met je missie naar jongere chauffeurs door hun dit soort foto,s voor teschotelen. Je gaat toch iemand die een middellandse zee cruise gaat maken toch ook geen beelden van de Costa Concordia laten zien om hun bewust te maken van eventuele risico's. Weet je wie ook altijd metdat soort foto,s liep te leren ? Pater Hyronimus Hofer,de "chauffeurspater"van Vipiteno,en de arme lieden die deze ongevallen overkomen was kwamen ,zonder uitzondering, nooit in de kerk,een soort straf van de heer dus (in zijn ogen).
    2 points
  8. Hier: https://shop.beurtvaartadres.nl/internationale-vrachtbrief-cmr/cmr-voor-handmatig-gebruik Die hebben er zoveel dat ze ze zelfs verkopen.
    2 points
  9. Poe poe, vrijdag voorlopig de laatste cursus, tachograaf
    1 point
  10. Laat ik hier nu net een cmr voor mij hebben en wat staat er op de zijkant beschreven? De dik omlijnde vakken moeten ingevuld worden door de vervoerder. In mijn geval vak 16,17,18,23 & 25... Ik denk dat we met ze alle een code 95 cursus vrachtbrief invullen kunnen volgen 🤪
    1 point
  11. Als het goed is tekent de chauffeur voor ontvangst op het rode deel en dat blijft dan achter bij de afzender. Als chauffeur kun je daar dus in principe niets op invullen.
    1 point
  12. Dat laatste klopt Ger. Heb, eindelijk kan je eens een keer gelijk geven. Daarom vind ik die geanonimiseerde likes zo jammer.
    1 point
  13. Kan wel kloppen, Matthieu. Het CMR is een rechtsgeldige overeenkomst tussen afzender en ontvanger (eventueel via met tussenpersoon). Deel 1 is het deel dat daadwerkelijk "opgemaakt" wordt. Lees het oorspronkelijke document. Wie verteld de ontvanger dat de gegevens nog "kloppen" indien er "onderweg" op deel 2,3 of 4 wat met pen is bijgekrast....... Zo heb ik het ook altijd begrepen. Daarom zijn de delen ook genummert, omdat er in het toesnellende computer tijdperk CMR's in zwart, zwart, zwart en zwart uit de printer kwamen..... Zo kan de ontvanger, of wie dan ook zien welk deel hij/zij in handen krijgt.
    1 point
  14. Mijn 6250 geeft ruim van te voren volgende manoeuvre aan dus weet wat er na de tunnel komt en pakt ook binnen enkele seconden de draad weer op. wegvallen van gps signaal heeft natuurlijk alle navis. Weet nog wel dat je bij de oude modellen regelmatig “gps fix” moest doen zodat hij “snel” bleef……
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden