Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 10-01-22 in all areas

  1. Of je gaat gezellig mee als ik met Ger ga vissen. Jij hebt ook volgens mij ook heel wat bij te praten, dus gewoon met z'n drie aan de Ricard!
    2 points
  2. Nou, inderdaad! En niet een paar ook, maar liefst 75 zwarte Kia Picanto,s Wel lastig om je auto weer terug te vinden daar😀 Ben wel benieuwd hoe die regeling precies werkt. Of het alleen auto,s zijn voor woon/werk, of dat er ook prive mee gereden mag worden, met bijtelling
    1 point
  3. Hallo Dieselsnuiver, dank voor de info. In de zomer willen we naar Zweden,Noorwegen. Misschien met het pontje vanuit Groningen óf via Duitsland, de Balten en Finland. In de winter gaan we zuidwaarts, Frankrijk, Spanje, Portugal, Griekenland, Italië. En dan is 1 kastje handiger.
    1 point
  4. Kun je elkaar tenminste niet meer zien terwijl je drinkt 😉
    1 point
  5. Voor Noorwegen/Zweden en Denemarken kun je de brobizz aanvragen, met een (1) apparaatje tol en ferrys betalen in het noorden.
    1 point
  6. Zie je wel dat je hersenen niet verdampen door Ricard,hooguit werken ze wat langzamer.
    1 point
  7. Kortom (verkeerde topic) maar eigelijk heel simpel hoe houd je personeel tevreden ,gewoon op standplaats okv doorbetalen zodat een goede nachtrust netjes vergoed word,misschien iets voor de bond om dit te regelen ? Al snap ik er als oud werkgever maar weinig van en sluit me aan bij Pierre gewoon doorbetalen voor die paar tientjes. Ik had het simpel opgelost voor de chauffeurs,reiskosten betalen nav kilometers en je werkuren beginnen als je binnenstapt,eerst koffie dan vertrekken en in goed overleg elke dag 30 min pauze schrijven,in ons werk dronken ze gewoon ook op het gemakje koffie bij de klant en eigenlijk stond er niemand tussen de middag 30 min stil ? Eindejaarsgesprek met de chauffeurs om te evalueren waarin ik aangaf dat de planner me gemeld had dat er eigenlijk niemand middag pauze nam en mijn vraag of we de 30 min ook moesten doorbetalen kreeg ik van alle 6 de chauffeurs een eenduidig antwoord ,baasje pak jij gewoon die 30 min wij eten en drinken echt wel onderweg en zijn tevreden.
    1 point
  8. Nee, op mijn standplaats zijn helemaal géén voorzieningen: we staan met 6 trekkers bij een ander transportbedrijf achter het hek. Maar: daar staat wél mijn personenauto dus ik kan inderdaad gewoon naar huis. Of, wat ik de laatste nacht wel eens doe als het zo uitkomt en bij uitzondering op standplaats eindig, naar Barneveld rijd om te douchen en wat te eten of naar de Mc in Veenendaal. En dat dan alleen om niet ook nog eens voor 120 km benzine te verstoken om amper 9 uur uit de vrachtauto te zijn: bij 10 uur of meer ga ik gewoon naar huis.
    1 point
  9. Allemachtig! Mijn laatste bijdrage in mijn draadje is anderhalf jaar geleden! Sindsdien heb ik nog wel dit forum bezocht maar de laatste keer is ook vast weer een aanzienlijke tijd terug. Sorry. Maar zoals o.a. @doemijnbest destijds vroeg, vind ik dat het echt weer tijd is voor een update want er is heel veel veranderd en grotendeels positief. Ook gewoon leuk voor jullie om te lezen. Inmiddels alweer ruim een jaar officieel gescheiden, officieel vrijgezel en dat bevalt mij uitstekend. Mijn moeder speurt diverse TV-programma's af of er een leuke dame voor me tussenzit, da's ergens wel weer grappig maar ook zinloos. Vrouwen... Leuk om (af en toe) iets gezelligs mee te doen, voor de rest red ik het prima zelf... Medio vorig jaar heb ik de hypotheek rond gekregen, ex uitgekocht en het huis volledig in eigendom gekregen. Dit proces heeft helaas een heel jaar moeten duren a.g.v. vertragingen door Corona, de ex en haar advocaat ("blaffende honden"), maar uiteindelijk had ik de beste bewijslast in handen. Dankzij lage rente, automatische aflossing en lange looptijd, lach ik me steeds een breuk zodra ik er aan denk. Het stukje "onderdak" was verreweg de grootste stressfactor de afgelopen twee jaar, en dat is nu verdwenen. Zo blij! Fysiek gaat het goed en ben ondertussen bij de fysio bezig met cardiotraining om mijn uithoudingsvermogen en spierkracht weer op niveau te krijgen. Door Corona-gerelateerde maatregelen ging ik er minder vaak op uit en dat merk je op den duur toch aan bepaalde dingen. Psychisch gaat het ook goed, maar ik merk ook dat ik niet meer die "rots in de branding" ben, een deel van de stabiele nuchterheid ben ik kwijt. Misschien had ik wel teveel nuchterheid. Mijn verstand heb ik gelukkig nog steeds waarmee ik onnodige misverstanden kan voorkomen, maar dat "het beessie" toch een iets andere persoonlijkheid is geworden, merk ik zeker. Hopelijk is het iets positiefs. Tijd zal het leren. Nou ja, "de tijd"... Door de lagere nuchterheid heb ik de tegenslagen uit het verleden afgesloten door afscheid te nemen van mijn "no options" kleine trouwe koekblik (Daihatsu Cuore van 22 jaar) en die te vervangen door een jonge "full options" Honda HR-V. Strak onderstel zonder sportieve aspiraties en comfortabel van A naar B, C, D, etc. terug naar A. Rondje Noord-Holland, Zeeland, Mergelroute of Drenthe. Heerlijk, gewoon een stukje toeren net als op de motor. Vanuit het UWV blijft het stil terwijl ik vorig kwartaal herkeurd had moeten worden, waarschijnlijk heeft men nog steeds achterstand in te lopen, maar waarschijnlijk heerst ook daar Corona. Straks maar even een berichtje sturen naar mijn contactpersoon of reïntegratiebegeleidster (want die is al wel toegewezen), wanneer ik herkeurd ga worden. Misschien kan ik bij het UWV solliciteren, hihi. Af en toe spit ik een variëteit aan vacatures door om mijn gevoel hiervoor te peilen. Wisselend. De makkelijkste keuze is weer een kantoorbaan (minst belastend, 36 upw, goed salaris) maar vrees dat ik daarop ook weer snel ben uitgekeken, hoewel dat natuurlijk sterk afhankelijk is van soort bedrijf, sfeer en collegialiteit. Althans mijn verstand zegt "kantoor", mijn gevoel wil liever gebruik maken van het C-rijbewijs, of wellicht kom ik uit ergens in het midden. Ik ben er nog niet uit, terwijl mijn handen jeuken om mezelf weer nuttig te voelen en een dagelijkse regelmaat op te bouwen. Afijn, ik ben er weer (nog steeds).
    1 point
  10. Vooral Roemenië en Bulgarije zijn 'goedkoop'. Daar zit je bij de TIR-parkings langs de route meestal zo ergens rond de 8 à 10 euro hooguit, eten en wat drinken. Soms ook wat meer, afhankelijk waar zoals b.v. een bewaakte truckparking in Pecica of Lugoj (Roemenië) die gelijk ook een stuk meer westers georiënteerd zijn. Voor de rest is het ook moeilijk om een vergelijking te maken met de restaurants hier wat betreft menu-keuzes etc. Het loopt daar nog wat jaren achter en is ook een compleet andere wereld, maar zeker niet minder leuk -en lekker! "TIR-parking Vraca", Vratsa Bulgarije
    1 point
  11. Dus verdient Leo ook "maar" 2800 euro ! Okv is geen salaris.
    1 point
  12. Vandaag vanuit mijn woonkamer.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden