Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 31-01-22 in all areas

  1. Vos heeft in nu ieder geval wat geld om naast dat hotel van Girteka zelf ook wat neer te zetten. 🙂 .
    7 points
  2. IK denk dat Matthieu bedoelt dat,als je inderdaad achter die boom vandaan komt en je mening uit,je stem weggevaagd word,of dat je mening genegeerd word.
    3 points
  3. Twee jaar geleden is het gedoe met Corona begonnen. In eerste instantie was het maar een griepje maar al snel werd duidelijk dat dat griepje iets meer om het lijf had. In de landen om ons heen ging de boel op slot en ook hier in Nederland ging er van alles dicht. En op een zondagmiddag in maart kregen we door Pinokkio de eerste persconferentie voorgeschoteld waarin werd aangekondigd dat diezelfde dag om 18.00 uur de horeca en niet essentieele winkels op slot moesten. Daar sta je dan met je kapperszaak, kledingwinkel of restaurant. Er werden meteen allerlei steun pakketten uit de grond gestampt: Tozo en NOW zijn de bekendste bedoeld om ondernemers bij wie de omzet geheel of gedeeltelijk in elkaar stortte tegemoet te komen. De ondernemer moest die ingestortte omzet natuurlijk wel kunnen aantonen. Vroeg je bijvoorbeeld steun aan voor het tweede kwartaal dan moest je de cijfers van het tweede kwartaal van het jaar daarvoor meesturen om je omzetverlies aan te tonen. Voorbeeld: in het tweede kwartaal van 2020 draaide je € 200.000,= omzet, maar het jaar ervoor € 500.000 dan had je recht op een zak met geld om min of meer aan je financieele verplichtingen te kunnen blijven voldoen. Maar met omzet zou je ook kunnen schuiven. Stel, je omzet was in het tweede kwartaal van 2020 hetzelfde gebleven maar je wilde ook wel "gratis" geld? Dan factureer je een deel van de omzet van het tweede kwartaal pas in het derde kwartaal en voldoe je aan de eisen om steun te krijgen. Klinkt makkelijk en zo makkelijk was het ook. Geen controles en al zou je worden gecontroleerd dan nog is het erg moeilijk aan te tonen dat er iets niet klopt. De lijst waarin je kunt zien welk bedrijf steun heeft gekregen en hoe veel is openbaar: https://now-inzichtelijk.nl/ Typ bijvoorbeeld de naam van je werkgever in het zoekveld. Of het woord transport of logistics. Ik denk dat menigeen zich zal verbazen. N.B. ik weet natuurlijk niet wat Freddepet aan omzet heeft misgelopen. Wél weet ik dat je als charterbedrijfje met een paar trekkertjes niet om werk verlegen hoeft te zitten. .
    3 points
  4. Ik heb hier wat buitenlandse charters rondrijden en die maken zich helemaal geen zorgen over de terugkeer verplichting. We zien wel zeggen ze. En ik denk dat verreweg de meesten zo denken. We gaan het allemaal wel meemaken. Of niet. En in dat laatste geval herrijst dan in Poznan de grootste hoerenkast van de EU . .
    2 points
  5. Het waarschijnlijk zijn het gevoelsmatige miljoenen. De vakbonden hebben de laatste jaren op de verkeerde paarden gewed. Die paar linkse rakkers die nog lid zijn werken liever niet dan wel en die mochten het beleid bepalen. Degenen die nog een normale visie hadden op het chauffeursleven werden op vergaderingen weggehoond. Dit uiteraard allemaal 'van horen zeggen' he. Het lijkt me wel een plausibele verklaring voor het feit dat de leden weglopen
    2 points
  6. Er word al jaren geprobeerd de grote bedrijven met goedkope chauffeurs buiten de deur te houden. miljoenen zijn er door vakbonden doorheen gejaagd aan kansloze rechtszaken. En kijk, ze lopen weer achter de feiten aan. En wat veel mensen jaren terug al voorspelden, er is een personeels tekort zelf met deze grote bedrijven met goedkope chauffeurs in de buurt. Al die miljoenen hadden misschien beter uitgegeven kunnen worden aan problemen in eigen land en voor de eigen leden misschien.
    2 points
  7. Dit gaat wat mij aangaat ook zeker niet om jou. Maar kap ajb met dat wappie gelul. Ik kom ze op Duitsland- en Frankrijkrijders ook dagelijks tegen. "Mag je daar of daar binnen eten zonder vaccinatie?" Nou, als dat niet mag gaat de brigade weer los hoor. Haal gvd een spuit en je bent van dat gezeik af! Maar goed, dit is hoe ik er over denk hoor. Ik moest dit als lid van de zwijgende meerderheid even krijt🤗
    2 points
  8. Zucht. Waarschijnlijk hoef ik niemand uit te leggen dat ik helemaal geen antwoord wil, niet van de planning (😁) van Loskamp en niet van Freddepet zelf. Jij bent een ander geval en ik moet het je helemaal voorkauwen. Jij was natuurlijk ook dat jongetje in de klas dat altijd extra aangekeken werd door de juf als ze vroeg, ná het uitleggen van het een of ander, of het iedereen het snapte. En als iedereen dan instemmend knikte ze toch nog even ter controle vroeg "Hendrik, jij ook?" Mijn 'goedbedoelde' adviezen en vragen waren doorspekt met cynisme. Dat cynisme mis jij in mijn vraag omdat je niet tussen de regels door kunt lezen. Gezien het leugenachtige gedrag van Fred in het verleden is een cynische vraag op zijn plaats. Cynisme is een houding die ongeloof toont in de o.a. de goede bedoelingen van de mensen. Die houding wordt met bittere of wrede spot geuit. Bij cynisme ligt de nadruk op de afwijzende houding van de persoon die het uit.
    2 points
  9. Sommige instanties weten wél hoe t hoort,en dragen ook oplossingen aan: Es gibt keine andere Möglichkeit: Die Zukunft des Straßengüterverkehrs hängt von der Zufriedenheit der Fahrer ab. Das Frachtgeschäft wird immer höheren, personellen Anforderungen gerecht werden müssen. Auch wenn der Markt über Alternativen wie selbstfahrende LKWs nachdenkt sind diese Ideen alles andere als sofort umsetzbar. Die Lkw-Branche muss sich mit dem Problem des Fahrermangels auseinandersetzen, wenn sie den Marktanforderungen heute und in Zukunft gerecht werden will. Es wird nicht ausreichen, so weiterzumachen wie bisher. Bron :https://www.saloodo.com/de/blog/ein-leitfaden-um-lkw-fahrer-im-unternehmen-zu-halten/
    1 point
  10. Niet mijn woorden verdraaien Ger; Niet leden komen niet achter de boom uit omdat ze weten dat hun belangen niet erkend worden,en hun stem niet gehoord word,dat is heel wat anders dan "bang zijn dat ze kommentaar krijgen" En als niet lid ben je daar ( heb ik van horen zeggen ) niet erg welkom. Ben je wél lid mag je bij het kruisje tekenen ,koffie pakken en ja knikken.
    1 point
  11. Hoe dan??? Via de website is het voor werkgevers mogelijk om een betalingsregeling te treffen tot en met 36 maandelijkse termijnen. bron: https://www.uwv.nl/overuwv/pers/persberichten/2021/betalingsregeling-treffen-voor-now-kan-nu-ook-digitaal.aspx
    1 point
  12. Dus dan heeft de alom gebruikte intercooler geen enkel nut ?? ( want dan krimpen ze ook niet bij afkoeling ) De moleculen worden niet groter, ze gaan sneller bewegen als de temperatuur van de lucht waarin ze zich bevinden hoger wordt.
    1 point
  13. 1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden