Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 10-04-22 in all areas

  1. Verklaar u nader??? Wat heeft dit met mijn voertuig te maken???? ik rij op een 2 lader speciaal omdat wij ook in centrums en dergelijke te kunnen lossen/laden, daar kun je met een 9 lader niet echt uit de voeten, en ik kom de grens niet over als Nederlander op een Nederlands gekentekend voertuig, nogal een verschil met de Polensprinters hè
    2 points
  2. Als ik naar jou profielfoto kijk gaan bij de term Polensprinter bij jou de alarmbellen wel af denk ik 😇
    2 points
  3. ben vandaag een v.i.p. in de Efteling met huis genoten we mogen als buren een nieuwe attractie gaan bezichtigen.. met een drankje en versnapering ... altijd leuk ... zo'n uitnodiging... van 19.30 tot 22.00 uur
    2 points
  4. Helemaal mee eens , op boodschappen is het eerste waar men op bezuinigd , daarom zijn de bio producten ook een flop , als men de mensen vraagt of ze bio producten kopen zegt 80% volmondig ja , omdat men weet dat dat het goede geaccepteerde antwoord is , in de verkoop is het bij lange na niet te zien , omdat het jawel te duur is , waarom zou je 3 x meer betalen voor een product en houdt je geld over om wel bv 3x op vakantie te kunnen , noem waar wat . En dat over dat loon , als er meer loon betaald zou worden dan krijgt men werk volk , denk dat dat veel te optimistisch is gesteld , west europeanen zijn verleerd om met hun handen te werken , ze willen allemaal schoon werk en dik betaald en het liefst 3 dagen werken , ik kan niet eens 10 schollieren meer vinden die bollen willen pellen , want vieze handjes en niet cool , en heel vaak hoeven ze van hun ouders niet meer , geld zat , 30 jaar geleden makkelijk 30 personen . Ik denk ook dat de hervorming van scholen een rol speelt , er zijn zoveel beroepen bij gekomen , dat er ook een heel brede opleidingen voor zijn gekomen , en dan wordt de spoeling veel dunner , denk dat het in het oosten dat veel minder is . Daarnaast is de markt voor de landbouw de wereld markt , graan bv brengt hier net zoveel op als in Afrika , dus als de landbouw hier met duur personeel werkt , moet hun producten veel meer opbrengen om uit de kosten te komen , tja dan komt het wel uit het buitenland ,want consument koopt altijd het goedkoopste voedsel ook al is het slechter . Ze hebben ooit een miljoenen kostende project gehad in meende Rotterdam , bus vol met uitkeringen naar de kassen , daar kwamen ze er achter waar hun handen voor bedoeld waren , volgende dag zat er nog maar 1 in de bus , Miljoenen om 1 aan het werk te zetten . Nederland zit ook gewoon vol met mensen die gewoon niet willen werken , die hangen liever de Holleeder uit dan dat ze gewoon werken voor hun geld . En zoals hier al eerder beschreven is , wie wil er nu werken en door een foutje een compleet maand salaris in willen leveren omdat men je ziet als een verdienmodel voor de staat , bedoel niet de grove overtredingen maar de pietluttige .
    2 points
  5. Ik denk nie alleen logistiek. Wat te denken van de tuinders en akkerbouw.
    2 points
  6. Volgens mij blijf jij te veel in het verleden hangen. Als ze morgen allemaal retour naar het Oosten gaan, dan heeft de logistiek in het Westen een vet probleem.
    2 points
  7. Het idee is helemaal niet prima; Het draagt totaal niet bij aan het sociaal welzijn van de betreffende chauffeur, En al helemaal niet aan de verkeersveiligheid.
    1 point
  8. VID-20220406-WA0001.mp4
    1 point
  9. Gewoon effe het woordje "vakbond" aan de haak prikken en in het water gooien. Dan hapt de vis vanzelf...
    1 point
  10. Hier ook,maar als je daar je mening over ventileert en om een goede uitleg vraagt (over het waarom) word je genegeerd.
    1 point
  11. Eindelijk, wakker uit de winterslaap.... Nette KW met de grote sleeper. Netjes met de two tone kleur.
    1 point
  12. Dat heb ik vanaf dag één al geroepen, toen die flauwekul begon met het verbod op de 45 uur wekelijkse rust in de cabine. Kijk goed om je heen en zie wat er allemaal onderweg rijd en langs de kant staat. Te massaal en daarom onmogelijk om de regels van het MobilityPackage te kunnen handhaven. En ja... af en toe pakken ze er wel eens ééntje, de werkgevers tikken die boete lachend af..
    1 point
  13. Je kan beter vragen; welke Nederlandse chauffeur met een gezin durft tegenwoordig nog een dagje Efteling te plannen?... Entree vanaf 4 jaar, op maandag: € 41,- p.p x 4 = € 164,- Parkeerticket € 12,50 Tank benzine € 50,- Frietje, ijsje, pilsje € 100,- _____________ € 326,50 Prettige wedstrijd!! .......
    1 point
  14. Hoezo de voordelen Ger? Raben is geen haar beter dan al die andere hoor, en ja Europa heeft er voor gezorgd dat deze situatie zoals die nu uit de hand gelopen is mogelijk geworden is. En waar is dat tekort aan arbeidskrachten door ontstaan Ger??? Omdat de goedkope krachten de duurdere Nederlanders uit het veld gedreven hebben. In het transport is dit net zo. Als we gewoon een normale salaris door betaald krijgen als we onderweg zijn, ook als we door rijtijdenwet of omstandigheden)zouden er veel meer mensen de weekenden weg willen gaan hoor. Net als RobNiat en Pierre (en anderen die ik nu even vergeten ben om te noemen) willen we best langer van huis, maar dan moet dat financieel wel interessant worden voor de chauffeurs. Het leven in Nederland wordt alleen maar duurder en de salarissen alleen maar slechter, waardoor mede door de strenge wetgeving er niemand meer voor dat geld weken van huis wil. En ook in de tuinbouw en dergelijke willen de werkgevers niet genoeg betalen voor Nederlandse arbeidskrachten, dus willen we er niet werken voor dat zware werk tegen bijstands niveau. Dan is de roep naar goedkope Oostblokkers al snel gemaakt he (gelukkig willen deze mensen wel hard werken voor een hoger salaris dan in hun thuisland) Nederland stond erbij en keek er naar..... (met dank aan Europa)
    1 point
  15. Misschien was het dan ook verstandiger om geen transport bedrijf te beginnen als er geen werk genoeg is??? Zo maar een ideetje hoor Ger? Als je weet dat jouw bedrijf geen levensvatbaarheid heeft begin je er niet aan, maar je verdraait de zaken wel een beetje nu. Dat er hier zo veel Oost Europese bedrijven rijden komt niet alleen omdat er daar zo weinig werk is, maar omdat de Westerse bedrijven een gat in de markt zagen (waar de Oost Europeanen weer brood in zagen) om aan goedkope arbeidskrachten te komen. Ze openden zelf vestigingen daar (meestal alleen op papier) maar vervoerders als (mijn oud werkgever) Raben reed eerst zelf continu voor haar Nederlandse klanten naar Polen op en neer, totdat ze ontdekte dat een Pool veel goedkoper was, en huurde Polen in en opende daar zelf een vestiging (om meer in eigen beheer te houden). En zo is de ellende begonnen van de invasie van oost Europeanen naar onze westerse wereld, immers voor die mensen was er hier meer te verdienen dan in hun eigen regio.. Voor de Oost Europeanen een win-win situatie qua inkomen, alleen moest dan wel "even" de Europese wetgeving aangepast worden om deze lieden hier langer te kunnen laten rijden (om er meer van te profiteren), dus moest (voor het mooie) de wet (God hoe heet dat ook al weer, dat ze 3x hier een rit mogen doen, voor het land weer te verlaten) zodat de West Europeanen er meer aan konden verdien, en het voor hun rendabeler is om hier te blijven en niet terug te gaan naar eigen land. Is er een chauffeurs tekort?? Ja, maar bij een betere betaling en arbeidsvoorwaarden hier zou dit ook zeker wel opgelost kunnen worden lijkt mij, daar hebben we al die Oosterlingen niet voor nodig (al beweren bepaalde werkgevers van wel). In mijn ogen is door de EU de markt naar de kloten gegaan.........
    1 point
  16. Wat te denken van de grondwerkers momenteel. Zonder Oostblokkers zakt Nederland als een kaartenhuis in elkaar.
    1 point
  17. Uitzonderingen daar gelaten, maar je zult het toch wel met mee eens zijn dat er de laatste 15 jaar veel vrienden uit het Oosten zijn gekomen puur voor het geld. Zoals vroeger veel Ollandse bouwvakkers voor een koppelbaas werkte in Duitsland. Puur omdat men daar meer kon verdienen
    1 point
  18. Als jullie werkplaatschef er bij het hek pas achterkomt hoe de toestand van de remmen is ,zeg dat meer over jullie chef dan over de remmen van die Kamaz.
    1 point
  19. Besef je wel dat er mensen geld verdienen aan dat "een Europa" Mensen die daardoor een auto kunnen rijden die bij Van Mossel(of all companies) vandaan komt,en jij zo ook je inkomen genereert. IK ga niet beweren dat die EU nu zo zaligmakend is,maar heb in het verleden aan den lijve ondervonden dat wij als Nederland kansen hebben gekregen in Europa,neem als voorbeeld maar het transport,jarenlang hebben Nederlandse bedrijven het transport in west Europa gedomineerd,een ik en vele medecollega's hebben daar een dik belegde boterham aan verdient. Maar,zoals ik al meer gezegd heb: een beetje minder EU en wat meer EEG zou geen kwaad kunnen.
    1 point
  20. Vraag me af of het echt allemaal zo slecht gaat in het transport momenteel , ik krijg minder of moet meer betalen vanwege de gestegen transport kosten , personeel is in alle branches niet meer aan te slepen , ook volop vacatures in de logistiek , denk als men het werk allemaal gedaan wilt krijgen niet meer zonder het voormalig Oostblok kan , en dat leeg terug rijden is net zo'n onzin als met lege vliegtuigen rondvliegen om de landingsrechten te behouden ,en dat in het tijdperk dat iedereen zijn mond vol heeft over het klimaat .
    1 point
  21. Het zonnetje straalt weer als vanouds. . Dat moet ook wel met hun nieuwe chauffeurs want anders gaan die klagen dat ze het koud hebben
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden