Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 17-04-22 in all areas

  1. Ze zullen hier vast niet meelezen, maar zij die het grote geld verdienen lachen zich een bult dat er totaal geen eensgezindheid meer is onder de chauffeurs/werkvolk over t algemeen.
    6 points
  2. Als je met de grote jongens wilt mee spelen moet je beter opletten…..
    4 points
  3. Cor,ik weet niet of je t al gemerkt heb;maar de meesten,waaronder ikzelf zijn al van begin af aan serieus bezig in dit onderwerp. Dat jij je genomen voelt ligt niet aan ons/mij, maar uitsluitend aan jezelf.
    4 points
  4. Pierre, als je niet serieus wilt mee praten hou dan je kop, en probeer niet steeds iemand belachelijk te maken met een andere mening dan de jouwe.
    3 points
  5. Poeh hé Cor...even een greep uit slechts het laatste half uur. Is dit nou puur tijdverdrijf aan het worden vanwege jou internetverslaving, of ben je echt in de veronderstelling een serieuze discussie gaande te houden? Ken jij dit apparaat nog? Met een paar grote knoppen rewind en play? Al zo'n acht pagina's aan reacties speel je steeds hetzelfde bandje af.
    3 points
  6. Dit is dan weer een voorbeeld van wat we niet kunnen gebruiken,doordat dit soort vervoer niet onder EU 561/2006 valt kun je ze ook niet aanspreken op terugkeer naar het thuisland,of op het verrichten van cabotage. Dit is het schoolvoorbeeld van "kakkerlakken"of "paupers",ook deze heren kiezen ervoor om zo te leven in dit soort "verblijven" Kun je deze mensen tegen zichzelf beschermen ???? nee,dacht t niet. zoals je ook niet iemand uit zijn camper of caravan kunt jagen als hij daar enige weken vakantie in wilt houden,die kun je ook niet dwingen om in een of ander smerig appartement of budget hotel te gaan.
    2 points
  7. Oh oh oh wat hebben we een lol Pierre, dat doet jou baas al jaren, met je eigen collega’s
    2 points
  8. Cor, een serieuze vraag dan maar; droom jij wel eens over goedkope Oost-Europeanen?
    2 points
  9. IK heb wel ietsje meer dan een punt vind ik. De,door jouw verheerlijkte wetgeving ,zoals art 8 en de terugkeer van het voertuig naar het thuisland van de chauffeur,en nog een paar discutabele regels, zijn regels die nergens op slaan en geen enkel nut dienen. En ik krijg stellig de indruk dat sommige mensen in vakbondskringen,zoals de heren van Rijssel en Atema ( ik durf de namen wel noemen hoor) deze regels gebruiken in hun strijd om hun palmarech tegen oost Europeanen. Een strijd waar geen enkele chauffeur om gevraagd heeft,evenals de 48 urige werkweek,en die gefinancierd word door vakbonds geld,geld wat wij met zijn allen op moeten brengen. een strijd die misschien de oost Europeaan op kosten jaagt,maar die zeker geen enkele baan terug naar Nederland zal brengen. Een strijd die we jaren geleden al verloren hebben,toen de oost Europese landen lid werden van de EU. Toen werden we nog in slaap gesist met de uitspraak: Ja,een blokvrachtje zal wel kunnen,maar voor het échte werk kan men niet zonder ons. Beter was geweest dat men eens naar de man onderweg geluisterd had en de wetgeving in Brussel zodanig proberen te sturen dat een hoop van deze onzinnige,nutteloze regels ,die slechts gebruikt worden om het het wegvervoer moeilijk te maken en de chauffeur geld uit de zak te kloppen.
    2 points
  10. Maak me geen zorgen hoor cor,is een proces wat al poosje bezig is,en niet alleen in transport,land/tuinbouw/bouw etc.ook. En wat al eerder aangehaald is de kosten voor levensonderhoud in die landen gaan ook omhoog incl salaris dus men gaat eerder terug. En mijn ervaring is dat men ook mondiger word en ook de bedrijven probeert uit te kiezen waar men beter betaald en behandeld word,althans in NL.
    1 point
  11. Toch best wel sneu als je vraagt om een open en eerlijke discussie en je gaat zulke opmerkingen maken. Hoe zit dit andersom dan Cor? Jij blijft immers maar steeds dezelfde grammofoonplaat afspelen.
    1 point
  12. Dat gaat niet Cor,die houden zich aan de wetten. Je zou de wetten aan moeten passen,dan ben je vlugger klaar,maar dan komt de vraag: moeten we die aanpassen naar jouw of naar mijn inzicht.
    1 point
  13. Zie jij dat ja? Of open je op deze manier het offensief wanneer je een beetje geprikkeld raakt? Er is niet veel te beleven hier, inderdaad. Auto opruimen, een keer wandelen, beetje internetten. Toch minder erg als dat je de hele dag thuis bent bij je vrouw en je zit de hele dag met je kop in het scherm op het forum te tikken.. Maar kijk nou maar uit Transplof....eehm Cor, straks is het weer janken dat het forum verziekt word en loop je weer boos weg. Welke naam zullen we dan verzinnen; Toon Triangel?
    1 point
  14. Dan zit er weinig anders op dan de opdracht gevers proberen aan te pakken hè
    1 point
  15. je bent al weer aardig in de olie zie ik, je verveelt je aardig als je onderweg stil staat he
    1 point
  16. Die heeft het uitvlaggen haast uitgevonden, Transploft. Alleen Vos was hem voor! (inkoppertje...)
    1 point
  17. Ja hallo, ga jij Pierre zijn grappen even verpesten ja, zo meteen wordt ie ook boos op jou hoor
    1 point
  18. Ik zie geen slaapcabines. Dus die zijn zo goedkoop dat ze ‘s nachts ook nog in hotel kunnen en waar haalt die importeur dan zijn import auto’s? Ergens tussen Hongarije en Nederland. Of mogen ze eerst leeg naar Nederland komen?
    1 point
  19. Deze mannen sprak ik afgelopen week in Hongarije. Ze waren -hoe toevallig- onderweg naar Nederland, gezellig samen met vier auto's: 2-3 dagen binnenlands werk voor een Nederlands importeur en dan weer met een paar auto's terug naar Bulgarije. Kijk dus uit wat je hier allemaal roept Corremans. Of zou van Mossel enkel voor Hollandse toppertjes kiezen?
    1 point
  20. Maar wanneer gaan jullie nu weer eens serieus verder in dit topic??? op de vaste haters na durft er verder al niemand meer te reageren, diep triest hoor…
    1 point
  21. Omdat ik een andere mening heb dan jullie??? Hoe jullie anderen belachelijk maken, dat is lachwekkend
    1 point
  22. Bij een reclame bedrijf dat stickers maakt. Je levert een foto of plaatje in en zij drukken dat vervolgens af op sticker materiaal dat jij dan weer op jouw bord kan plakken.
    1 point
  23. Jij hoeft niks te vertellen Cor. Maar ik stel je gewoon een serieuze vraag. Niet meer, Niet minder. Maar jouw 'vriend" zegt al genoeg.
    1 point
  24. Girteka mag dus niet vanuit hun vestiging in Polen hier heen rijden maar vanuit de vestiging vanuit Duitsland mag het wel? Hoeveel bedrijven in Europa zullen er trouwens charteren voor Girteka? Die strijd hebben we inderdaad allang verloren. Die wet om een nummerplaat terug te laten keren naar thuisland slaat nergens op voor die chauffeurs die geen eigen wagen hebben. Het praatje van de bonden klinkt misschien mooi maar er is niet goed over nagedacht. En wie zijn er dan wel weer de klos??? De chauffeur met Diesel+++ in hun aderen die jij misschien niet spreekt maar die er wel zijn. ………… die nu misschien een ander baantje zoeken waarbij ze zonder beperkingen de wereld over kunnen reizen zonder die betuttelende regeltjes.
    1 point
  25. Je ziet dit hopelijk toch niet als een overwinning ??????
    1 point
  26. klopt... maar noem eens een sector (in Nederland) waar ze geen personeel zoeken.... Denk dat er meer werkplekken beschikbaar zijn dat dat er ''echte'' werkzoekenden zijn......
    1 point
  27. Waar Cor ( en consorten) op doelen,als zij stellen dat een vrachtwagen alleen nog vanuit zijn thuisland (ook al zo n kutwoord,doet denken aan apartheid)naar een bestemming elders gaat en van daaruit direct terug naar het thuisland is zóóóóóó 1968. Vanaf 1969 kwamen de communautaire boeken (rode boek)uit,de voorloper van de Europa vergunning. Vanaf die tijd ging het alleen nog maar bergop met het Nederlandse vervoer,zeker toen ook de vergunningen geliberaliseerd werden(toen de "tonnage vergunning"afgeschaft werd) Iedereen die geld wilde verdienen en niet te lui was om te werken kon in het transport aan de gang,als chauffeur of als eigen rijder. We mochten,tegen betaling geheel Europa doorkruisen,samen met Denen en Belgen grepen we onze kansen,Duitsers en Fransen hadden geen interesse in buitenlandse reizen,die werden door hun protectionistische wetgeving ( Guterfern en guternah verkehr) tegen binnenlands vervoer beschermt Je zag ze ook maar weinig in "Europa",Italianen zag je bijna helemaal niet. En ,pas op hé ": we deden dit volkomen vrijwillig,niemand dwong ons om chauffeur te worden Cor en c.s. zouden al deze verworven rechten terug willen draaien,dat zou de ondergang van het Nederlandse vervoer (wat toch al gedecimeerd is) betekenen,en resulteren in het feit dat slechts binnenlands vervoer voor velen zou blijven bestaan. Pas op he: ik heb niks tegen iemand die binnenland of winkeldistributie doet,ik neem er mijn petje voor af,maar zou t zelf niet meer willen doen.
    1 point
  28. Eindelijk is t echt, Echtmond binnen. Werdt tijd
    1 point
  29. Eentje had er maar geld voor schermpje🥲
    0 points
  30. Goed kijken. Gewoon een scherm voor het raam en plat op de stoelen. Geen slaapcabine, geen tachograaf, geen terugkeerplicht. Wél non-stop 'brood roven' in Cor zijn business!
    0 points
  31. Volgens mij hadden we het over dromen, je wordt vergeetachtig door de drank
    0 points
  32. Zo serieus is ie niet, anders zij je wel een andere smilie gebruiken. Nee ik niet Pierre, ik heb ook weinig last van deze mensen, anders dan jullie. (Hooguit van een schone dame uit Oost Europa)
    0 points
  33. Cor, lieve man... natuurlijk wil ik met jou op een normale manier praten, maar je kan dit toch geen serieuze discussie meer noemen? Lees nou zelf eens terug wat je iedere keer schrijft, steeds weer hetzelfde; meerdere mensen hebben je daarop al gewezen. Het begint gewoon een lachwekkende vertoning te worden alleen je ziet het zelf niet.
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden