Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 04-05-22 in all areas

  1. Alleen bepaald nu niet je werkgever maar je tachograaf hoe lang je mag werken en vaak waar je overnacht. Dus of je ook echt bij dat favoriete routiertje uit komt🤷🏻‍♀️ Dat probleem was er toen niet.
    5 points
  2. In België hebben we een gezegde; Als mijn tante kloten had dan was het mijn nonkel geweest.
    4 points
  3. Nu ook niet...........niemand zegt dat je je uren tot de laatste minuut vol moet rijden.
    4 points
  4. Dat mocht je 'toen' ook niet. Ook in het schijventijdperk bestond er een rijtijdenwet. Vreemd overigens, ik zit iedere avond in een routier en heb nog nooit te lang door moeten rijden om bij een routier uit te komen. Geloof niet dat dat echt de reden is Lientje. Eén van de redenen waarom -vooral in Frankrijk- sommige routiers sluiten heb jij zelf al gegeven: Als je een clubje "internationaal chauffeurs" hebt die op woensdagmiddag papa-dag willen of het op donderdagmiddag met 40 uurtjes wel genoeg vinden en een andere helft die zijn uren volrijd, bij de klant voor de deur gaat liggen met een stoofschotel van de Aldi omdat ze te beroerd zijn om een paar centen onderweg uit te geven en anders hun top-hypotheek, de wintersport en die tweede Audi voor de deur niet kunnen betalen, dan word de spoeling al gauw dun. Dan krijg je zoals je zelf al zei: de Oostblokkers op de bok die nog wel willen werken. Alleen die zie je niet zo gauw in een restaurant onderweg. Verders, het is allemaal niet zo dramatisch als word beweerd. Bij veel routiers hangen ze nog steeds met de benen buiten 's avonds. Anderen sluiten, soms vanwege te weinig klandizie of de financiële strop ten gevolge van de crisis, zo niet vaker de oude uitbaters die geen opvolging hebben en er uiteindelijk mee stoppen vanwege hun leeftijd.
    3 points
  5. “Wij” zijn geheel afhankelijk van de klanten. Die “moeten” stroom(punt) beschikbaar willen stellen…… het zou zo kunnen moeten zijn dat de auto zo is ingericht dat je ook alleen maar 220 of 380 nodig hebt en daar mee kunt opladen en Compressor kan aandrijven. Hoef je alleen je verlengsnoer maar uit te rollen. dan hebben wij nogal wat werk bij klanten met mobiele installaties die of geen of weinig stroom zelf hebben. wordt dan ook weer uitdaging voor de planning. Ritje Velsen - Hoogkerk vv moet je al tussendoor keer laden. heb nog geen laadstation voor vrachtauto’s gezien.
    2 points
  6. Inderdaad. En dat voor heel Nederland. Ik heb al meer dan tien jaar geleden de functie voor het bijladen en afgeven van elektriciteit voor elektrische wagens (dus dat je kunt instellen morgen om 07:30 wil ik wegrijden, mijn accu moet dan 60% vol zijn, energienetwerkbeheerder: in de tussentijd mag je bijladen of afnemen wat je wilt) moeten vertalen, als een grote speler als de VAG-groep daar toen al mee bezig was heb je als netwerkbeheerder liggen slapen (of je denkt: als ik lang genoeg wacht en dan zeg: "oh, wat een verrassing, alles gaat elektrisch rijden", dan krijg ik als netbeheerder wel extra geld van de overheid).
    1 point
  7. Heb al wat ervaring met “lucht van klanten” en werkt op zich prima en lekker stil. Maar die hebben dit uit eigenbelang (vanwege nachtelijke lossing en de daarbij ontstane geluidsoverlast) dus niet uit milieuoverwegingen. zelf supporting is beter. Kun je ook makkelijker even verder weg staan als er obstakels zijn. en kan je volstaan met verlengsnoer. wat betreft afstand: zijn niet altijd viceversaritten vaak ook rondritten en dan moet je wel landelijk Incl deel Duitsland en België dekking hebben. of dat nou bij laden lossen of onderweg is.
    1 point
  8. In de stad op stroom en buiten de stad op Diesel. Nu zal het allemaal wel goed zijn voor de toekomst hoor, bij AH in Zaandam kunnen die wagens supersnel opladen. Maar hadden ze niet beter eerst het stroomnet in NH aan kunnen passen op de vraag
    1 point
  9. Niet te moeilijk denken, gewoon ff een kilometer of 20 over de prorailbaan en ondertussen opladen aan de bovenleiding 😂
    1 point
  10. en als het vriest de helft.... groeten martje
    1 point
  11. niet veel he….. En dan moet de Compressor nog ruim half uur draaien per lossing.
    1 point
  12. Wel, als je de tijd bedoeld dat je gewoon je ding kon doen en OOK nog leuke avondjes in de div routiers doorbracht: Direct!
    1 point
  13. Zulke lang verlengsnoeren zijn er niet🙈 maar serieus: gewicht x afstand is zo beperkt dat voor mij de meeste klanten niet bereikbaar zijn zonder een of meerdere keren bij te moeten laden onderweg.
    1 point
  14. Toevallig vorig weekend mijn vrachtwagen bij een collega laten staan. Daar doen ze ook aan opslag voor derden. Het was vrijdagavond en er lagen nog orders vanaf woensdag om te komen laden. Ze kunnen gewoon geen auto’s krijgen om het weg te rijden. Niet alles gaat naar een winkel.
    1 point
  15. Nu weet ik zo langzamerhand ook wel dat er een personeelstekort is in bijna elke sector, maar in welke andere sector is een werkweek van 50 uur (of meer) standaard??? Nee, (bijna) alleen in de transport sector werken we (nu al) veel meer dan 40 uur per week, en nog zijn er hier mensen die vinden dat je zeurt als je "maar" 50 uur per week werk (of meer). Voor sommige is het blijkbaar nooit genoeg. Ik heb mijn hele werkzame leven altijd maar gewerkt, keek nooit naar het aantal uren en hoe zwaar het werk ook was, en op welke tijden. Nu ik de 60 gepasseerd ben, laat mijn lichaam de tol hiervoor voelen. Had ik het al die jaren maar wat minder gedaan........
    1 point
  16. Precies dat! Kan eigenlijk ook niet anders met de Nederlandse beroepschauffeur en zijn eisenpakket. Dinsdagmiddag quality-time, woensdag papa-dag, maandag -en donderdagavond naar de fitness, wel internationaal en zo ver mogelijk van huis maar toch graag wat vaker thuis door de weeks, een 4-daagse werkweek, max 5 overuurtjes per week, niet voor 07.00 beginnen niet na 17.00 klaar. En dan van die dooddoeners als 'er is meer in het leven als werken', of ' ik werk om te leven en leef niet om te werken'.. Ik snap die werkgevers wel.
    1 point
  17. Gewoon als iemand die onderdelen voor zijn auto zoekt....
    1 point
  18. ben je goedkoop klaar
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden