Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 05-05-22 in all areas

  1. Dat mag jij een dooddoener vinden, maar het is wel hoe ik erover denk. Ik ben nooit een hobby chauffeur geweest. Ben er ooit per toeval ingerold.
    1 point
  2. Vroeger in de tijd zonder luchtvering en elektrische pompwagens bedoel je? Zonder Airco stuurbekrachtiging en automaat en noem maar op? Wat dat betreft zijn de tijden wel veranderd en hoef je je lichaam niet meer naar de klote te werken.
    1 point
  3. In België hebben we een gezegde; Als mijn tante kloten had dan was het mijn nonkel geweest.
    1 point
  4. Dat mocht je 'toen' ook niet. Ook in het schijventijdperk bestond er een rijtijdenwet. Vreemd overigens, ik zit iedere avond in een routier en heb nog nooit te lang door moeten rijden om bij een routier uit te komen. Geloof niet dat dat echt de reden is Lientje. Eén van de redenen waarom -vooral in Frankrijk- sommige routiers sluiten heb jij zelf al gegeven: Als je een clubje "internationaal chauffeurs" hebt die op woensdagmiddag papa-dag willen of het op donderdagmiddag met 40 uurtjes wel genoeg vinden en een andere helft die zijn uren volrijd, bij de klant voor de deur gaat liggen met een stoofschotel van de Aldi omdat ze te beroerd zijn om een paar centen onderweg uit te geven en anders hun top-hypotheek, de wintersport en die tweede Audi voor de deur niet kunnen betalen, dan word de spoeling al gauw dun. Dan krijg je zoals je zelf al zei: de Oostblokkers op de bok die nog wel willen werken. Alleen die zie je niet zo gauw in een restaurant onderweg. Verders, het is allemaal niet zo dramatisch als word beweerd. Bij veel routiers hangen ze nog steeds met de benen buiten 's avonds. Anderen sluiten, soms vanwege te weinig klandizie of de financiële strop ten gevolge van de crisis, zo niet vaker de oude uitbaters die geen opvolging hebben en er uiteindelijk mee stoppen vanwege hun leeftijd.
    1 point
  5. Inderdaad. En dat voor heel Nederland. Ik heb al meer dan tien jaar geleden de functie voor het bijladen en afgeven van elektriciteit voor elektrische wagens (dus dat je kunt instellen morgen om 07:30 wil ik wegrijden, mijn accu moet dan 60% vol zijn, energienetwerkbeheerder: in de tussentijd mag je bijladen of afnemen wat je wilt) moeten vertalen, als een grote speler als de VAG-groep daar toen al mee bezig was heb je als netwerkbeheerder liggen slapen (of je denkt: als ik lang genoeg wacht en dan zeg: "oh, wat een verrassing, alles gaat elektrisch rijden", dan krijg ik als netbeheerder wel extra geld van de overheid).
    1 point
  6. In de stad op stroom en buiten de stad op Diesel. Nu zal het allemaal wel goed zijn voor de toekomst hoor, bij AH in Zaandam kunnen die wagens supersnel opladen. Maar hadden ze niet beter eerst het stroomnet in NH aan kunnen passen op de vraag
    1 point
  7. Als je een vrachtwagen te weinig diesel geeft, stopt ie dan omdat die te hard moet trekken of omdat ie geen diesel heeft?
    0 points
  8. Dat zit dan in je genen Cor, Gelukkig zet je er "misschien "bij. IK ben nu 74 en heb mijn hele leven in het transport gezeten,en ook wel eens wat meer gedaan als wat de wetgever toestond,maar ik kan je verzekeren dat ik me nu,ondanks mijn leeftijd ,fitter voel dan menig jonger mens die,als hij tot 16,30 moest werken,om 16,00 uur al in het kleedlokaal stond. Van werken is nog nooit iemand dood gegaan ( je moet er alleen voor zorgen dat jij de eerste niet bent.)
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden