Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 14-05-22 in all areas

  1. Hemsedal, ca 18.30h
    6 points
  2. Beste heren, Het staat niet tot discussie of ik het er wel of niet mee eens zou zijn,maar wat ik bovenstaand aan wil geven is dat,er en andere manier van strafrecht kan plaatsvinden in Landen waar deze daders ooit geboren zijn of vandaan komen,en hoewel ik het absoluut niet met cijfers kan onderbouwen blijkt in Morocco deze manier van omgaan met daders en familie schijnbaar te werken let wel deze "aanpak" word toegepast bij terrorisme bestijding en zeer zware criminaliteit. Het spelletje :1934 zou het ook niet leuk vinden als hij betrokken zou raken bij het failliet gaan van het bedrijf van mijn neef.Daar zou ik inderdaad niet blij mee zijn en het zou de rechtstaat ook niet dienen. Maar helaas blijkt uit de werkelijkheiid dat je vaak met bepaalde bevolkingsgroepen om resultaat te bereiken er vanuit de overheid (lees O.M) er misschien en andere benadering toegepast zou kunnen worden om gewenst resultaat te krijgen en dat krijg je zeker (gezien de resultaten van de moroccaanse overheid op dit vlak) Nogmaals ik heb de wijsheid ook niet in mijn zak zitten,maar moet helaas concluderen dat met pappen en nathouden er uitspraken komen als in bovengenoemde zaak. En mijn mening is er voor deze dadergroep er absoluut anders naar gekeken moet worden en als je dat kunt voorkomen door neef Piet in Groningen zijn neefje in Brabant in de gaten kunt laten houden en artelijke streken kunt voorkomen zie ik daar zeker iets in,en anders hop de hele familie terug naar hun eigen land/eeeuuu polder. Natuurlijk respecteer ik een ieders mening,maar trek die van mij niet uit de werkelijke contest. Nogmaals wij in NEEderland gaan vreemd om met de schooiers die in hun eigen polder echt anders gestraft worden en hier heel de dag staan te roepen,respect swa etc etc .
    6 points
  3. Blijft toch trekken als zoetwater matroos
    5 points
  4. Als werknemer kies ik er niet voor om onbetaald een dag stil te staan, ik vind dat een werkgevers probleem. Die kan namelijk zijn ritprijs aanpassen aan die dag stilstaan. Gelukkig zit ij bij een Belgische werkgever, en krijgen wij 9h betaald.
    4 points
  5. Ik schrijf nergens iets over een beginnende chauffeur. Ik heb het ook niet over een regel in de CAO. Ik zeg alleen dat als je start met een internationale carrière dat je dan zou moeten weten dat feestdagen in het buitenland staan voor rijverboden en gesloten bedrijven. Als je dus bewust kiest om internationaal te gaan rijden is dat dus het risico dat je loopt en dat je dus een dag stil staat als er een feestdag is.
    3 points
  6. Voorbeeld; stel het is niet erg druk, Lars komt op woensdagochtend 09.00 uur terug van een rit en hij heeft die woensdag nét 3 uur gewerkt. Zijn werkgever zegt; "Lars, er is niet heel veel te doen, ga maar lekker naar huis". Eigenlijk wil Lars helemaal niet naar huis, maar er zit niks anders op om dan maar naar huis te gaan met 3 betaalde uren die dag. Van de overuren van de eerdere dagen levert hij er nu 5 in om het gat van die woensdag -een normale dag van 8 uur- te vullen, m.a.w. op maandag en dinsdag heeft hij minimaal 5 uur overwerk geleverd tegen 100% van het basisuurloon. (Nu heb ik wel een vermoeden dat Lars het allemaal wel best vind om rond 09.00 lekker naar huis te gaan want van Lars hoeft het allemaal niet zo, dat weten we inmiddels wel.. ) Met een 8-urige werkdag word dit probleem bij de werkgever op zijn bordje gelegd. Die zal gewoon 8 uur moeten betalen, ook al stuurt hij Lars met 3 betaalde uren voor die dag naar huis. Echter zit daarbij ook een adder onder het gras die RobNiat al eens eerder heeft aangekaart, namelijk de volgende; er is geen enkele werkgever die zijn werknemer zomaar na 3 gewerkte uren naar huis stuurt en hem tóch 8 uur gaat betalen. Wat je dan gaat krijgen is dat men je andere werkzaamheden op gaat dragen en je de plaats aan mag gaan vegen, pallets mag gaan repareren, in de garage de smeerput schoon kunt maken of ander van dit soort kut-klusjes kunt gaan doen, dit omdat hij jou 8 uur betaald die dag en ook voor de volle 8 uur aan de gang zal houden, terecht overigens. De vraag blijft dan waar je het beste mee af bent, ofwel waar jijzelf het voordeel in ziet. Dan in deze discussie nog de onbetaalde feestdag in het buitenland. Bij een 8-urige werkdag zou dit ook niet langer het geval zijn. Verplicht en onvrijwillig stilstaan tijdens een feestdag in het buitenland word nu niet betaald, ook hier geld dus dat je 8 volle overuren van de andere gewerkte dagen in die week inlevert om dit gat te vullen. Met een 8-urige werkdag i.p.v. een 40-urige werkweek zou dit probleem ook verholpen zijn. Ik ben echter van mening dat dit geheel los van deze discussie moet staan. Zowiezo kan het in mijn optiek niet bestaan dat een werknemer t.b.v. het uitvoeren van zijn werk een volledige dag -onvrijwillig- elders moet verblijven en daarvoor geen enkele vergoeding ontvangt als behalve zijn onkostenvergoeding en een kleine extra vergoeding voor het niet-vrijwillig verblijf van € 22,87 bruto, omgerekend nog nèt geen € 13,-. Of het nou een 8-urige werkdag of een 40-urige werkweek betreft.
    3 points
  7. Wat een gelul. Aanpassen is het magische woord. Maar in de beleving van jouw doelgroep moeten wij Nederlanders ons maar aanpassen aan hen. Buitenlanders die hier normaal hun ding doen hebben hier niks geen last en draaien gewoon mee in de maatschappij. En Ja. Ik had ze in de klas, als kameraad, als klant en als collega. en dan doel ik niet op Oostblokkers. In twee generaties hebben diegenen die niet willen het zover gekregen dat de nederlandse jeugd hen graag imiteert met alle gevolgen van dien. Volkomen kansloos als je het mij vraagt. Aan het werk zetten dat volk. En diegenen die dat niet willen gaan maar bij Zandvoort de grens over met 100 kilo ballast om de nek.
    3 points
  8. 2 points
  9. Het gaat niet om het stilstaan, het gaat erom dat je daar onvrijwillig staat en dan geheel onbetaald de dag door moet brengen ten behoeve van het uitvoeren van je rit -lees je werk-. Dat vindt jij dus gewoon normaal, risico van het vak? Een manager of vertegenwoordiger van een transportbedrijf die tijdens zijn verblijf in het buitenland aan zijn hotel zit gekluisterd vanwege gesloten bedrijven op een feestdag krijgt ook gewoon zijn 40 uur per week betaald, wat is het verschil?
    2 points
  10. Ik denk dat Eeweep bedoelt in het belang van dit topic….. en daar heeft hij wel een punt. Jullie dwalen behoorlijk af……
    2 points
  11. Met jouw doelgroep doel ik op de groep die jij aanhaalt en die zich buiten gesloten voelt. De spuitjes laten we maar even in het andere topic wat mij betreft. En buitenlanders die hier ongeacht nationaliteit gewoon mee doen. Dus zich aanpassen aan de nederlandse waarden doen hier gewoon volop mee hoor. Die worden niet voor dom en gek versleten zoals jij doet voorkomen. En met die mensen heb ik ook geen enkel probleem. De buitenlanders die ons hun leef gewoontes willen opleggen die worden idd voor dom en gek versleten. En dat vind ik niet gek. opdonderen met dat volk. Die zetten hier toch alleen maar de boel op stelten. Als ik daar ga wonen moet ik me ook aanpassen aan hun en niet andersom.
    2 points
  12. Kunnen jullie mooi in de binnensteden mee gaan hengelen. In Naarden (industrieterrein) staat een elektrisch aangedreven MAN 'bots' / IM voertuig van De Jong Zuurmond. Heb hem al eens een keer op de A1 thv Laren gespot bij een incident. Prima zaak, volgens mij, zo'n EV voertuig dat regionaal rijdt en dat niet continue hoeft te doen. Ze hebben een ander EV exemplaar voor o.a. inzet in de winterdienst.
    2 points
  13. Ik lees dat nergens,en om hetvdan maar gelijk formeel te onderbouwen in het voorbeeld hebben we het over Morocco waar absoluut geen Sharia wetgeving is. Mijn pleidooi (mits je het zo wil lezen) gaat louter en alleen over de manier waarop en door bepaalde overheden om word gegaan met vermeende daders en familieleden,en mijn mening is dat het misschien helemaal niet zo raar is dat de familie enige controle probeert te hebben over het wel en wee van de familie.(nogmaals dit is mijn mening he) Dit alles heeft niets te maken met Sharia wetgeving en ook niets met discriminatie !! Verder fijne dag,en nogmaals ik vind de straf veel te laag gezien wat ze deze chauffeur aan hebben gedaan !
    2 points
  14. Tsja, als familie van Kees en Piet gaat het zo ook nooit wat worden. Je zult maar het hardwerkende neefje van Kees zijn, op de basisschool krijg je standaard een lager schooladvies, als je netjes na schooltijd op de middelbare school drie uur aan je huiswerk hebt gezeten, het weekend doorgebracht in de bibliotheek want je ouders hebben geen boeken, uiteindelijk studeer je met goede cijfers af, dan ga je solliciteren, moet je je werkgever to be ervan gaan overtuigen dat je het neefje van Kees en Piet bent, niet Kees of Piet zelf. Heb je de baan gekregen, onder je niveau, dat wel, want er wordt vanuit gegaan dat je het diploma maar nèt gehaald hebt, krijg je je collega's die bij elk foutje dat jij maakt roepen dat dat komt omdat jij het neefje van Kees en Piet bent. Vind je het dan heel gek dat je je terugtrekt met de andere neefjes van Kees en Piet en je ernaar gaat gedragen? Uiteraard gaat het niet altijd zo, maar ik zie al veertig jaar dat (pak maar willekeurige bevolkingsgroepen hoor !!) Turken en Marokkaanse jongeren die gewoon een monteursbaan hebben zich veel meer moeten bewijzen en er veel langer wordt doorgehakt op elke fout die ze maken dan dat dat bijvoorbeeld voorbeeldig voor blonde Friese jongeren met hetzelfde werk gebeurt.
    2 points
  15. Volgend jaar wordt er bij ons een electrische volvo met autolaadkraan geleverd als het goed is. Hij is besteld.
    2 points
  16. Onzin wat je nu zegt. De hoogte van het salaris is inherent aan de functie, niet aan een dag niet-vrijwillig verblijf in het buitenland. Waarom zou zo iemand zijn dag wél betaald krijgen en een chauffeur van datzelfde bedrijf niet?
    1 point
  17. Ik ken een bedrijf waar ze met gemak 3- tot 400 trailers hebben rijden. En die kunnen allemaal best een veegbeurt hebben. Genoeg om de 40 uur per per week mee te vullen, zonder ook maar één meter te hoeven rijden op wat rangeerwerk na. Maar wat bedoel je nu precies met "we zijn toch zo mondig he, we regelen het zelf wel effe"? Bedoel je hier dat in de Fuwa bij de functie van b.v. 'chauffeur stukgoed en partijen, regionaal ongeregeld vervoer' niet vermeld staat dat het vegen van de loods, het assisteren in de garage etc. niet tot zijn werkzaamheden behoort en dat we ons hierop kunnen beroepen? Overigens staat in diezelfde Fuwa; Soms bevindt een functie zich in een overgangsgebied zoals technisch georiënteerde functies waarin toch ook gereden wordt (bijvoorbeeld machinisten, opgenomen als deelmarkt bij de chauffeurs) of waarin naast techniek ook opslag een rol speelt (depot chemisch afval, opgenomen onder ”magazijn/PD/logistiek”). Dit is inherent aan elke indeling: zoek daarom bij twijfel in meerdere in aanmerking komende hoofdgroepen. Er zijn dus genoeg functies waarin niet alleen gereden word, maar ook andere werkzaamheden verricht worden, b.v. in een magazijn of in een garage. Dan is het opeens al een stuk minder moeilijk om de mensen toch 8 uur aan de gang te houden terwijl er eigenlijk geen kruimel te rijden is. Of doel je misschien op een regel die in de meeste arbeidsovereenkomsten staat zoals; "De werknemer verplicht zich in voorkomende gevallen alle door of namens de werkgever in redelijkheid op te dragen werkzaamheden te verrichten"? Hetzelfde als wat staat in de CAO Art. 7 lid 1b: De werknemer is verplicht op verzoek van de werkgever alle voorkomende werkzaamheden te verrichten voor zover deze redelijkerwijze van de werknemer kunnen worden verlangd. De vraag wat dan de exacte formulering van 'redelijkheid' of 'redelijkerwijze' inhoudt in dit soort discussies is kan discutabel zijn. Maar zeker nooit zo discutabel als dat jou vakbond actie gaat ondernemen wanneer een werknemer na een onvolledige werkdag tegen zijn zin voor de resterende tijd tot de 8 uur werkzaamheden opgedragen krijgt -anders dan hetgeen waar hij eigenlijk voor is aangenomen- en daar keurig netjes 8 uur voor betaald krijgt.
    1 point
  18. Nee idd. Dat kan ik uit je betogen wel opmaken idd. Jij was dan ook niet 1 van de blokkeer Friezen zullen we maar zeggen.
    1 point
  19. Hahaha de meesten weten na jaren rijden niet eens wat hun rechten en plichten zijn... En dan denk jij dat een beginnend chauffeur eerst de cao uit zijn kop leert. Wat denk je nou zelf.
    1 point
  20. Dat heb je mooi goed maar ze zeggen elke dag weer dat ze niet zonder mij kunnen dus dat zit er helaas niet in. Overigens vind ik het deels het risico van een internationaal chauffeur dat je op een buitenlandse feestdag onbetaald stil zou moeten staan, dat is iets wat al jaren van te voren bekend is en je dus min of meer bewust voor kiest als je internationaal wilt gaan rijden. Ik denk dat het voor de chauffeur in het overgrote deel van de gevallen juist een nadeel gaat worden zo'n 8-urige werkdag vanwege de voorbeelden die jezelf al benoemd hebt. Ik denk dat er niet 1 chauffeur te vinden is die graag een van die voorbeelden zal willen uitvoeren, en dat misschien wel elke maand of zelfs meerdere keren per maand/week. Ik denk dat het ook een soort concurentie strijd gaat worden tussen de chauffeurs, wie ligt er het beste in bed bij de planner want die krijgt altijd voldoende werk. Die ene klootzak is altijd de lul en verslijt meer vegers dan liters diesel per jaar.
    1 point
  21. Nou ja. dat kan jij idd mindere bewoordingen vinden. Maar mij komt dat volk me onderhand wel zo de strot uit dat ik er geen andere bewoordingen meer voor heb. [Let wel, de goeden na gelaten dan. Daar heb ik geen moeite mee.] Maar volk wat in steden de bende op stelten zet, geen straat meer veilig is voor normaal werkenden. Waar ouderen niet veilig zijn door dat soort tuig. Helemaal klaar met dat soort volk. Gewoon linea recta terug sturen naar waar hun roots zich bevinden. kijken of ze dan nog zo populair zijn als hier.
    1 point
  22. Als hij gewoon elke dag 8 uur zou moeten betalen maakt het over moeten staan niks uit.
    1 point
  23. Zijn vertegenwoordiger die in het buitenland zit om klanten binnen te halen en die betreffende feestdag 'werkloos' aan de bar in het hotel hangt krijgt ook gewoon 40 uur betaald die week, lees 8 uur per dag. Ik zie het probleem niet.
    1 point
  24. Tja, nieuwe DC's zoals ze overal in ons land worden of zijn gebouwd. Vast stramien.. dat deze foto's in Gilze genomen zijn kan je er niet aan af zien, bedoel ik. Kan zomaar ook het nieuwe DC zijn dat op de oude DeliXL/Bidfood DKW locatie in Ede nu wordt gebouwd.
    1 point
  25. Dat is een voorbeeld die bij heel weinig mensen voor komt. Een ander groot voordeel van een 8 urige werkdag is dat je dus ook 8 uur betaald zult krijgen als je op een buitenlandse feestdag over moet staan.
    1 point
  26. De rechter dacht daar volgens het krantenartikel anders over Rob. Ze zijn veroordeeld voor brandstichting én poging tot moord. Misschien wisten ze niet dat er iemand lag te slapen, maar ze hadden het kunnen weten. Ook de opdrachtgevers hadden het kunnen weten maar hebben geen instructies gegeven om te kijken of het wel of niet zo was. Dat de straf lager is dan bijvoorbeeld de moordenaars van die advocaat Derk van Wiersum (ieder 30 jaar) zal er mee te maken hebben dat een mislukte poging is. Begrijp me goed. Ik ga die gasten niet verdedigen, tuig is het. Kan er ook geen begrip voor opbrengen. Maar dat er in Nederland licht gestraft wordt is al lang niet meer zo. En dat de rest van de familie dan ook gestraft moet worden is natuurlijk bezopen.
    1 point
  27. Ik lees hier een pleidooi voor Sharia wetgeving eigenlijk.
    1 point
  28. Heb er maar even je hele verhaal bij gepakt. Ten eerste die hele goede machinist zit meestal al op zoon wagen of machine, om er het meeste rendement uit te halen. Ten tweede je hebt tot een bepaalde hoogte gelijk. De opdrachtgever moet voor een betere naleving zorgen of toezicht dat men zich aan de voorwaarden houdt. Maar het opladen in het veld blijft en is een probleem, vooral als je ergens met de machine in een afgelegen of onbereikbaar gebied staat. Denk b.v aan een machine die op draglineschotten een eind in het veld staat. Dan kun je wel een extern accupakket meenemen, maar die zal ook opgeladen moeten worden. En bij mij weten is er nog geen pakket waar ik een week lang stroom van kan tappen aan het eind van de dagelijkse werkzaamheden. Dat ze in de bouw verder zijn met de torenkranen klopt maar dat is een stationere machine.
    1 point
  29. hadden ze opdracht om de wagen in de fik te steken of om de chauffeur om zeep te helpen? Verschil tussen doodslag en moord
    1 point
  30. Moet je er een hele goede machinist op zetten die in een ochtendje doet wat een ander op een hele dag doet. Maar het klopt dat het opladen van dat soort machines een uitdaging is maar er zijn oplossingen voor maar ook dat kost wat. Zo zijn er externe accupakketten die zo'n acuu op kunnen laden. Maar het is vooral slecht dat een opdrachtgever eist dat het "groen" gebeurt maar dat ze het niet faciliteren. Beetje gemiste kans. Dan zijn ze in de (toren) kranen wereld iets verder. 2 van de grootste leveranciers bieden kranen aan die probleemloos op bouwstroom kunnen draaien. 32 ampere is genoeg en dat is voor de meeste bouwplaatsen geen probleem.
    1 point
  31. En.... Gelukt? Hoelang blijf je hier trouwens? Gisteren iets heel Hollands gedaan....
    1 point
  32. IK weet niet precies hoe zijn financiele plaatje er exact uitziet maar,ik ben in 2008 et pre-pensioen gegaan. Dat had alles te maken met de gezondheids toestand van mijn vrouw en het feit dat mijn baas helemaal stapeldol was van Oost Europese chauffeurs. IK kreeg toen de gelegenheid om te stoppen ( ik ben eigenlijk nooit helemaal gestopt ,maar heb part time altijd nog wat gedaan) IK had in dat pre-pensioen ook een beste uitkering (omdat daar standaard 15 overuren per week ingecalculeerd zaten) Consequentie was wel dat ik ,na mijn pensioenering( toen ik 65 jaar werd) minder ging trekken,Die pre pensioen uitkering gaat n.l wel van je eigen"pot "af. Hoeveel ik daardoor mis loop weet ik niet,ik heb t nooit uit laten rekenen,en t kan me eigenlijk weinig schelen. IK kijk w.d.b. niet achterom;wie naar het verleden kijkt staat met z'n rug naar de toekomst. Hoe dat bij de regeling die Ger heeft gaat, weet ik eigenlijk niet.
    1 point
  33. IK ga ook geen bedragen noemen,je mag gerust van me weten dat ik de bedragen die Ger noemt niet haal. Dat heeft zo zijn redenen dat ik die hier niet op het forum gooi. Je hoeft met mij i.d.d geen rekening te houden,ik redt me wel. Maar dat wil niet zeggen dat ik graag achteruit boer;na mijn pensionering zijn de bedragen in de CAO verschillende keren omhoog gegaan,ook de kosten van levensonderhoud zijn gestegen. Maar mijn AOW en pensioen zijn daar niet meegestegen,terwijl ons altijd een waardevast pensioen was voorgehouden. Pensionados hebbende laatste 10/12 jaar zowat 20 % ingeleverd t.o.v mensen die nog wel actief aan het arbeids proces deelnemen Iemand die nu nog werkt kan dat oplossen door onderhandelingen over loons verhogingen en prijscompensaties,mensen zoals ik kunnen dat niet,wij kunnen hoogstens stemmen op een partij die vind dat de pensioenen wel omhoog kunnen,om te beginnen met die onzinnige rekenrente aan te passen.
    1 point
  34. Je kleding Haar kleding. Tenzij jullie er op kikken het www over te gaan. .
    1 point
  35. Niet door mij i.i.g ,hij heeft daar groot gelijk in. Maar de meesten die het hardst schreeuwen i.d weten niet wat het verschil is tussen een 40 urige week en een 8 urige dag,Die zijn in de veronderstelling dat je bij een 8 urige werkdag maar 8 uur mag werken.
    1 point
  36. Dat zal mij een zorg zijn , zolang er nog gevlogen en gevaren word met EURO - 6 kan dat van mijn elektrische fiets er ook wel bij! En als ik elektrisch wil rijden ga ik wel naar de kermis.
    1 point
  37. Is er enig bewijs dat die mensen wel betaald krijgen dan? Ik zou het namelijk niet weten. Overigens declareren hun ook nog eens hun verteer en dat mag een chauffeur ook niet, ook krijgen ze een hotelkamer. Verschillende functies vergelijken is totale onzin in mijn ogen.
    0 points
  38. Daar mag jij geheel mee akkoord gaan wat mij betreft. Zo weet je in elk geval zeker dat je geen tegenspraak krijgt als blijkt dat "Den Haag" [laat ik het maar zo noemen] je weer eens voor gelogen heeft. Hoeveel kinderen denk jij dat er van die 1675 weer terecht komen? Je weet wel. Waar Rutte en zijn dienaren afgelopen week weer zo hun best voor deden om weer eens met "sorry" weg te komen.
    0 points
  39. Waar heb je het over? Ik ben geen jongerenwerker, het bedrijf waar ik werk maakt lessen, lesmethoden en lesmateriaal voor scholen wereldwijd. En aanpassen is het magische woord? Kunnen we dat ook gebruiken voor degenen die zich niet willen laten vaccineren en daardoor de meerderheid van de samenleving nog wat langer gesloten heeft weten te houden? Ik vind persoonlijk van niet, in een samenleving moet ook, waar maar enigszins mogelijk, rekening gehouden worden met minderheden, maar jij gaat wel even behoorlijk selectief shoppen nu in wat voor wie moet gelden. En dat is nu precies het probleem dat ik benoemde: eerst een hele bevolkingsgroep jarenlang vertellen dat ze anders en dommer zijn dan Nederlanders die hier al meer dan een generatie of vier wonen (en, let op: het enige wat die Nederlanders daarvoor hebben moeten doen is geboren worden, moeders heeft al het werk voor hun gedaan, zeg maar) en het vervolgens raar vinden dat die groep elkaar gaat opzoeken omdat ze onder elkaar niet constant voor halve gare worden uitgemaakt. Het valt mij nog mee dat er zoveel aan die groepsdrang weten te ontsnappen, daar heb ik echt bewondering voor.
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden