Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 11-08-22 in all areas

  1. 5 points
  2. Druk met het lossen van 28pal beton....
    5 points
  3. En dan zaten er nog geen Indiërs en dergelijke tussen...
    4 points
  4. Nou die Daf waar ik in okt 2020 nieuw mee aanreed had alleen boekjes in het Russisch😁 Was gauw bijgelezen.
    3 points
  5. Kan ook kant en klaar beton zijn…. Zonder water dat dan weer wel. je wilt niet weten hoeveel mengsels je al kan kopen. Juiste hoeveelheid water er bij en klaar😊
    2 points
  6. Ik heb geprobeerd de foto wat op te "frissen" gezien de leeftijd en d etand des tijds (foto heeft heel veel moeten doorstaan neem ik aan) heb ik het toch geprobeerd, zie bijlage.
    2 points
  7. Dat moet je op Facebook zeggen . Kreeg een bak commentaar. Dat ze er niks aan konden doen omdat de voorste gesneden werd. Da hebbe er 3 nuet genoeg afstand gehouden. Vooral de achterste niet. Bij de Ridder zijn ze zeker niet blij, en bij de Nvo zijn het 2 eigen rijders. Heb ie toch wat uit te leggen denk ik. Maar zolang er mongooltjes zijn die hun acc en aebs uitzetten omdat ze denken dat dat harder gaat krijg je dit. Gewoon die rommel aanhouden en klaar. 50 meter is mooi zie je ook wat er voor je gebeurt. Van s-Gravenzande tot Hoogeveen zit er tussen 84 en 90km/h ongeveer 7 minuten verschil. En dan moet je met 90 wel blijven inhalen ook waar het niet mag.
    1 point
  8. Och, als je nog aan die van MAN (TGL, einde jaren '10) hebt gewerkt.. dan heb ik je werk afgelopen vrijdag nog gelezen. Zelfs een paar keer heen en weer moeten bladeren voor ik zocht wat ik wilde. Het probleem was helaas niet op te lossen. Ja, heb ik ook erbij gehad. Maar dat wat er geschreven werd, kon ik niet in de praktijk brengen.. Onderlangs eronder liggen en lopen pielen met het afdekkapje voor dimlicht gaat mij beter af, tot nu toe. Toevallig afgelopen vrijdag bij de dealer even kunnen spieken hoe de beschreven methode uit het boekje.. nu in de praktijk gaat... Toch nog maar eens een keer proberen..
    1 point
  9. 1300 per maand. Hoop dat t netto is. Hij vind t goed geld. Ruim 35 euro per dag. Daar kan hij net van eten.
    1 point
  10. Dit is al weer net zo’n idioot plan als mensen met een B (+E) op een vrachtwagen toelaten……
    1 point
  11. Ja, daar mankeert het in dit geval aan. De vraag of het voltage instort bij het toeteren is ook niet beantwoord. Het hoeft nieteens met een voltmeter (liever niet zelfs, bijvoorbeeld een overgangsweerstand in het relais valt daarmee niet op), een simpel lampje (geen led) volstaat.
    1 point
  12. Bron: Contactgroep Auto- en Motorrijwiel historie
    1 point
  13. hier ben ik op begonnen toen ik uit het leger kwam in 1976,toen was de auto al wat jaren oud. met VA kenteken
    1 point
  14. Dan zou het zomaar kunnen dat hij met zoiets op pad is geweest, althans de chauffeur mijn broer was alleen bijrijder, ik ben aan het zoeken en kwam al diverse wagens van dit merk tegen Magirus-Deutz_Eckhauber en ben nu aan het proberen om het kenteken te achterhalen, foto's is overigens gemaakt in de winter zag ik. Toeval kwam ik ook deze nog tegen, iemand in mijn familie bezat zo'n exemplaar , helaas total loss gereden op vakantie in Italië in d ebuurt van Sestri Levante op een bochtige weg langs de kust, zie afbeelding
    1 point
  15. Dank voor je reactie, ik heb die foto nog eens goed bekeken maar als je voorop kijkt dan zie je daar toch iets staan van magirus deutz, wel vervaagd trouwens, was mij nog niet opgevallen en 1976? zou zomaar kunnen, maar die broer van mij ging al in 1967 als bijrijder mee op zulk soort wagens en dan met het handje 20 ton kaas lossen, maar dat deden ze rollend had ik vernomen, ha ha Ik heb zelf nog met een 10cilinder luchtgekoeld gereden eind jaren '70 begin '80, een "beest' was dat, deze helde ook niet zo over als je de bocht inging wat die Dafjes wel heel erg deden met 6 kuub beton, zie afbeelding. ieder geval bedankt en zoals ik al had beantwoord, kunnen we dat Scania Vabis verhaal wel vergeten.
    1 point
  16. 1 point
  17. Tegenwoordig is het zo dat de mercedesmotor in Europa Mercedesmotor heet, in Amerika Detroit Diesel. Maar het is dezelfde motor.
    1 point
  18. Freightliner heeft zijn eigen chassis en cabine Sommigen hebben wel een Mercedes motor Hier zijn ze er niet kapot van,liever een Detroit erin Verder kun je ze samenstellen zoals je zelf wilt, zoals gebruikelijk in Noord amerika
    1 point
  19. Dat is nou het lot van de instructieboekjesschrijver (en vertaler, wat ik vroeger was): je werkt de hele tijd tegen strakke deadlines aan, want zonder boekje in de juiste taal mag de wagen niet worden verkocht, en dan leest niemand je werk
    1 point
  20. Wij zitten heel veel in woonwijken en de Daf heeft een veel kleinere draaicirkel als de Scania . Ben overigens al met pensioen en rij nog een paar dagen in de week. Velen bij ons rijden inderdaad liever met een Scania en omdat ze op het ogenblik meer auto's als chauffeurs hebben staat mijn auto dus vaak stil op de dagen dat ik niet werk. Al die nieuwigheden hoeven voor mij niet, rij toch geen grote afstanden en vrij korte dagen. Als ik nog iedere dag zou moeten was ik ook voor een nieuwe gegaan. heb 13 jaar met een Scania 81 rond gereden en was me goed bevallen. Dus geen negatief iets over Scania maar mijn eigen Dafje bevalt me nog steeds goed.
    1 point
  21. Achterlijke systemen wil ik niet direct zeggen maar een aantal mogen er inderdaad wel af. Ik vind de software instellingen die sommige werkgevers erop laten zitten irritanter. Zo kon ik onder de 50 km/uur zelf schakelen, daar boven niet meer. In het begin had ik er nog wel vrede mee hoewel ik het er niet mee eens was. Tot ik met een auto vol drank (40 pallets fris, melk, bier etc) met een totaal gewicht van iets meer dan 60 ton de brienenoordbrug op moest. Ik kwam met moeite met 60 boven omdat hij te lang wachtte met terug schakelen en zodoende de snelheid kwijt was. Datzelfde gebeurde ook al toen ik de tunnel in de A15 uit kwam. Na een heel boos telefoontje waarin ik vermelde dat zuinig rijden te begrijpen is maar dat het niet ten koste moet gaan van de veiligheid mocht ik na enig aandringen langs de dealer om die software eraf te laten gooien. Sindsdien weer lekker terug/op schakelen wanneer IK vind dat het nodig is.
    1 point
  22. Juist door al deze achterlijke systemen in combinatie met de automaat en nog een aantal veiligheidssnufjes gebeuren er in mijn ogen juist steeds meer en steeds grotere en dodelijkere ongelukken. Waarom zou je als chauffeur nog naar buiten kijken? Het wordt tijd dat de vrachtwagen weer zo te besturen wordt dat je geen tijd hebt om met andere dingen bezig te zijn maar je concentratie er vanaf de eerste seconde bij moet houden.
    1 point
  23. Die Scania heeft in totaal één dag op de ecostand gestaan, nooit meer. Voordat je dan aan een afdaling begint sta je bijna stil, (bij wijze van spreken) zo vroeg gooit hij hem in zijn neutraal. Niet alleen dat maar als hij "ziet" dat de weg een heel klein beetje zakt (ook voor het op het oog vlakke weg) gooit hij hem gelijk in zijn neutraal met als gevolg dat degene die achter mij rijd op den duur aardig gefrustreerd is. Het zuinig rijden snap ik, daar kun je als chauffeur aardig wat mee bereiken in de kosten maar je moet ook wel aan de veiligheid denken.
    1 point
  24. Hebben we hier ook op de Freightliners die ondingen 50 meter voor de top gaat het gas eraf erg leuk o ja Freightliner = Mercedes
    1 point
  25. Op zich werkt dat wel maar ik moet er ook een kanttekening bij zetten. Als ik behoorlijk aan het gewicht zit en ik moet van Arnhem richting Apeldoorn gaat hij net voor het klimmetje bij die oude bushalte uit zichzelf de snelheid verhogen om niet al te ver in snelheid terug te zakken. Ik heb al meermaals hele boze gezichten naar me toe geworpen gekregen omdat de ander er ineens moeilijker voorbij komt. dat duurt maar eventjes want uiteindelijk zakt de snelheid wel weer maar de inhaler wordt daar niet blij van. Als je verderop weer (2x) naar beneden gaat is het vervelend. Voordat je naar beneden gaat zet hij hem in zijn neutraal en zakt de snelheid tot 80 km/uur. Degene achter mij denkt fuck you en wil er voorbij. Dat gaat de eerste 100/200 meter maar daarna gaat de zwaartekracht werken en komen ze mij niet meer voorbij met als gevolg regelmatig een hoop getoeter, middelvingers en afsnijden als ze na een hele tijd weer naar rechts kunnen. En 25 meter inhalen duurt best lang met 2a3 km/uur snelheidsverschil.
    1 point
  26. Dan word het tijd dat jij naar Eindhoven afreist en het daar de ingenieurs en technici gaat uitleggen dat het systeem helemaal klote is. Maar misschien dat het tijd word dat men jou gaat uitleggen via een cursus, die je bij een nieuwe Daf cadeau krijgt hoe je met een Daf moet rijden ( telt zelfs mee voor de code 95 ) Kijk ik weet ook wel dat qua automatiche versnellingsbak er geen merk op kan tegen de automaat van een Volvo en Renault, en zeker de dual clutch versie. Maar al het negatieve gezeur over een Daf ben ik het niet mee eens en heb anderhalf jaar met plezier in een Daf gereden
    1 point
  27. In Noorwegen mag je blij zijn als je 60-70 km aflegt in een rij uur. Behalve rond de grote steden is nagenoeg alles 2 baans....
    1 point
  28. Ik zal maar niet hierop reageren Rob. Jij kent mij niet en je hebt geen flauw benul wat ik in mijn chauffeurs leven aan zweedse ellende heb meegemaakt.
    1 point
  29. De reden dat ik terug ben op vracht...... Aanbestedings politiek in het OV. Diegene met de laagste prijs krijgt het pakket. Dat betekend de goedkoopste troep die de bus fabrikanten kunen maken en geen/weinig onderhoud aan het materiaal. De lonen liggen hier middels een bindende CAO vast, dus de bedrijven kunnen daar niet mee klooien. Gevolg is dat je als klein bedrijf (wij hadden "maar" 15 bussen) niet tegen de inkoopkorting op kan van de grote jongens (1000+ voertuigen). De werkplaats niet de middelen heeft om de zaak op orde te houden..... Voor wat betreft 2e hands: ben ik het helemaal mee eens Rob. Maar, deze heeft "pas" 480.000 gelopen en ik verwacht dat dit gewoon een dingetje was.... Tis geen nieuwe uitdaging, maar een opwaardering van het oude. Ben vanaf 1985 beroepschauffeur en bijna mijn gehele loopbaan trekker/oplegger piloot. Ik ga voornamelijk "oost/west" rijden, wat hier zoveel inhoudt dat ik Bergen-Oslo ga rijden met alles ertussen. En dat is wel een uitdaging want reed ik eerder (in mijn vorig leven als chauffeur) vooral NL-FIN-Noord Noorwegen, nu rijdt ik dus voornamelijk Vestland-Oostland en dus geregeld op de Hemsedal/filefjell en Hardangervidda te zien zal zijn...
    1 point
  30. Wel, uh, ahum.... Tis dus wel een 8 pijper geworden. Op 1 augustus ben ik van werkkleren verwisseld. Ik rij nu op deze gele kanarie met voorlopig die witte oplegger erachter. Voorlopig want ik ga ook regelmatig met een open oplegger rijden, maar die was nog niet goedgekeurd (APK). Hoewel ik geen scania fan ben, moet ik zeggen dat het mij niet tegen gevallen is. Na 14,5 jaar, 8u met een losse trekker rijden was nog wel ff een dingetje, maar zodra er de oplegger achter zat kwam alles weer boven. Aandokken ging nog wat roestig, maar ik kreeg 'm eraan. Tis geen nieuw spul, deze baas koopt enkel maar gebruikt spul. Maar, zolang het geld er op tijd is en in voldoende mate EN het spul werkt, hoor je mij niet klagen. Deze kanarie is een 2016 model, S730 en is van alle gemakken voorzien: Koelkast, ping, koffiezetter, standairco en een hele mooie stereoset met navi. Daarnaast heb ik een samsung tablet met simkaart van de baas waarop ik TV en films kan kijken. De eerste rit was dus met losse trekker van Bergen naar Larvik. Daar heb ik die witte oplegger aangeknoopt en vervolgens in Stokke en Drammen geladen voor Bergen. Een half uur van Drammen pats boem en zoek het maar uit. Een klein boutje was los gelopen in een onderdeel van de aansturing van de versnellingsbak. Was een bekend probleem voor de scania, want nadat ik de monteur verteld had wat en hoe, is hij doelgericht meteen dat ene onderdeel gaan demonteren en vond de fout dus ook direct. Helaas heb ik een nogal volgebouwd chassis (heb ook hydrauliek) en was het een gevloek en gescheld om overal bij te komen. De monteur was er eentje uit Letland maar met poolse roots, want de Kurwa's waren er ook....Kleinigheid hou je..... Vrijdagmorgen 04.15 was het gemaakt en kon ik alsnog mijn kunstje vertonen. En ondanks een 9u vertraging waren ze toch blij op de terminal in Bergen. Dus al met al een enerverend weekje achter de rug.
    1 point
  31. Szolt Barna, CEO van het Hongaarse wegtransport- en logistiek bedrijf Waberer's International spreekt over het belang van de strategie om professionele chauffeurs uit India te werven die het bedrijf sinds het voorjaar van dit jaar implementeert. In een verklaring over de financiële resultaten van het bedrijf over het tweede kwartaal wees Barna erop dat Indiase chauffeurs een "concurrentievoordeel" voor het bedrijf kunnen zijn evenals een "langetermijnoplossing voor uitdagingen op de arbeidsmarkt". In maart informeerden we u dat Waberer's zijn team had uitgebreid met 79 chauffeurs, 3 wagenparkbeheerders en 1 HR-specialist - allemaal van Indiase afkomst. De informatie is door het bedrijf aan Trans.INFO bevestigd. Chauffeurs die uit India worden geworven volgen een specialisatiecursus en een Engelse taalcursus en kunnen na het voltooien van alle formaliteiten officieel binnen het bedrijf starten, voornamelijk op routes naar het VK. Indiase chauffeurs komen via een uitzendbureau naar Hongarije en hebben hun eigen Hindi sprekende coördinator. In een officiële verklaring die is opgenomen in het financiële rapport van de Hongaarse reus beschreef CEO Zsolt Barna de komst van de eerste groep chauffeurs uit India als "een belangrijke stap in het bestaan van de Groep", eraan toevoegend dat de wervingsstrategie in India "de deur opent naar een arbeidsmarkt waarvan de omvang een langetermijnoplossing kan bieden voor uitdagingen op de arbeidsmarkt". "Onze nieuwe collega's zijn zeer betrokken bij het bedrijf en hun werk. Nadat ze de kenmerken van het Europese transport hebben geleerd, kunnen ze een langetermijnoplossing bieden voor het tekort aan arbeidskrachten, wat misschien wel de grootste uitdaging is waarmee de sector vandaag de dag wordt geconfronteerd”, aldus Barna. De CEO verklaarde ook dat een ander concurrentievoordeel voor Waberer's zou zijn om "collega's te kunnen rekruteren uit regio's waar onze concurrenten met kleinere operaties geen toegang hebben". Werving van beroepschauffeurs uit derde landen In de strijd tegen het tekort aan beroepschauffeurs worden de Europese autoriteiten steeds toleranter met betrekking tot de voorwaarden voor het vervullen van vacatures. Onlangs kondigde de Portugese president Marcelo Rebelo de Sousa aan dat zijn land de tewerkstelling van beroepschauffeurs met in derde landen afgegeven rijbewijzen zal accepteren. Tot nu toe konden alleen burgers van de EU-lidstaten, die van de landen van de Europese Economische Ruimte (EU + Noorwegen, IJsland en Liechtenstein) en die van Groot-Brittannië rijbewijzen gebruiken in Portugal die in hun land zijn afgegeven Volgens het besluit van de regering van Lissabon zullen nieuwe staten aan deze lijst worden toegevoegd: Brazilië, Angola, Guinee-Bissau, Equatoriaal-Guinea, Mozambique, Sao Tomé, Oost-Timor, Australië, Canada, Chili, Colombia, Zuid-Korea, Costa Rica, Verenigde Staten van Amerika, Israël, Japan, Mexico, Nieuw-Zeeland, Zwitserland en Turkije. bron: (klik>>>)
    0 points
  32. Een collega van ons heeft twee weken geleden een nieuwe Daf gehad. Die domoren in Eindhoven waren alleen vergeten om de motortjes van de elektrische ramen te monteren en zelfs bij de dealer was het hun niet opgevallen dat de ramen niet werkten, prutsers.
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden