Klassement
Populaire bijdragen
Showing content with the highest reputation on 01-10-22 in all areas
-
Tja, zoals Ger het brengt, klinkt het ook weer logisch. Waarom iets regelen in de CAO, wat wettelijk al geregeld is? Maar goed, op dat punt zijn ze elkaar al flink genaderd, dus dat zal wel goed komen, en het is ook maar klein geld. Want we praten hier over 7 uurtjes per jaar, circa 100€ Maak me meer zorgen om het (op dit moment) lage bod van 5%, als ik berichten over andere CAO,s lees: https://www.nu.nl/economie/6227125/eerste-grote-cao-opengebroken-in-onderhoudsbranche-103-procent-erbij.html#nujij En de berichten van 17 procent inflatie in september. Dan mag er m.i. nog wel wat bij3 points
-
2 points
-
De Mercedes waar ik een poos mee gereden heb, om de haverklap de achterlichten kapot en bolletjes wisselen. Men gaf het op het stuiteren van de achteras tijdens het solo rijden. De DAF waar ik nu mee rijd in een jaar en 3 maand nog geen lamp gewisseld op de binnen verlichting na. [ De rode lampjes bovenin] Eerder met de oprijdaanhangers voor de minigravers hier zelfde verhaal. De aanhangers met gewone verlichting om de haverklap bolletjes wisselen. Twee aanhangers had ik ledverlichting op en nooit wat mee aan de hand. 1 daarvan heb ik 12 jaar gedaan met dezelfde ledlampen en toen de kar verkocht dus weet niet hoelang ze het daarna nog vol hebben gehouden.1 point
-
Ideaal ledverlichting. Geen gewissel om de haverklap meer met bolletjes. En zeker als werkverlichting is het perfect. Kwa felheid moet ik je echter wel gelijk geven. Zeker als ze de hele achterkant vol gebouwd hebben met rode lampen.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Totaal niet te vergelijken en zekers een heel ander leven.... Maar dat had ik al bijna 25jr gedaan, dus inkomen was enkel een eerste weekje roestig.....1 point
-
Heel goed. Zouden meer bedrijven over moeten nadenken.. met al die LED zooi van tegenwoordig. Door de felheid denk ik soms dat er eentje remt.. maar dat is dan 'gewoon' de verlichting die brand. 😕1 point
-
1 point
-
Wij hebben geen vaste werktijden. Dus ik denk ook dat die uren gewoon vergoed moeten worden.1 point
-
In feite zijn de werkgevers in hun voordeel bezig met hun voorstel over die cursusdagen. Ze stellen voor dat met een vergoeding van 100% te doen. Maar de meesten moeten op zaterdagen op komen draven voor zulke cursussen. Dat zijn dus in feite 150% uren.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Volgende update weer... Het inwerktraject om alle 20 bewerkingsstadia van houtplaat tot tafelblad een beetje te leren kennen, liep niet zoals eerst voorgeschoteld was. Eerst 2 weken transportschalen voorzien van geleiders (lijmen, schroeven en vastbouten), vacuüm insealen en in kratten verpakken (ter bescherming tegen zout en vocht op het containerschip richting DHL USA). Daarna 2 dagen een CNC-machine bezig houden, anderhalve week latjes op spaanplaat lijmen en vastnagelen, tot aan de zomersluiting 3 weken allerhande tafelbladen verzendklaar verpakken. Tja, 3 van de 20 in 7 weken. Diverse collega's vonden het ook al een niet erg leerzaam proces en hun vermoeden bleek achteraf te kloppen. Men was wel zeer tevreden over de nauwkeurigheid waarmee ik de stapels verwerkte en men wilde mij graag in de productie houden, waar duidelijk een tekort aan mankracht was. Echter, al na 3 weken had ik dusdanig veel klachten in (met name) de gewrichten dat ik met allerlei lapmiddeltjes het net tot aan het weekend redde en hierin ook niets meer deed. De constante herrie, zaagstof, dampen van o.a. schoonmaakmiddelen en de hectiek van 80 order die kriskras door elkaar lopen, maakten het er ook niet beter op. Dus eind week 6 een openhartig gesprek met de directeur gehad die mij volledig begreep maar ook diep respect voor me had. Mijn collega's vonden het erg jammer dat ik ging stoppen maar hadden ondertussen ook wel door dat dit niet mijn plek voor langere tijd was. Sommigen kom ik soms tegen op straat, dan is het gezellig op z'n Culemborgs (friet, bier en ouwehoeren). Door de zomersluiting van het bedrijf had ik mijn vakantie al geregeld, helaas had ik Corona gekregen van een collega (iets futloos en schrale keel) maar de dag van mijn vertrek (roadtrip Denemarken en Zweden) testte ik gelukkig negatief, pfff. Alleen op reis voor het eerst in m'n leven was effe wennen, maar het is een heerlijke trip geworden, goed uitgerust en heb mezelf nog beter leren kennen. Ook dat de geldbuidel aardig dun was geworden... 😉 Ondertussen bij de Yamaha FJR-Club Nederland ben ik eind augustus geheel onverwacht penningmeester geworden, aangezien de vorige er door onenigheid geen zin meer in had. Ik was sinds vorig jaar al zijn back-up dus men is erg blij dat ik (wel) de juiste boekhoudkennis beheers en toepas. Kostte me ruim een maand om de boeken in balans te krijgen, maar dat is het leukere werk. Vastbijten in problemen en blijven puzzelen totdat het is opgelost. Fysiek werk staat voorlopig in de ijskast dus na wat sollicitaties op kantoorfuncties, start ik volgende week bij OFN in Geldermalsen als financieel administratief medewerker (boekhouder in de volksmond), terug in mijn oude beroep dus. Was aangedragen door het UWV en bleek - na een aantal bezoekjes en gesprekken - dat bedrijf en ik in dezelfde frequentieband zaten. Oktober is mijn proeftijd zonder salaris maar behoud van WW (proefplaatsing), lijkt een slechte deal hoor ik sommigen denken maar hierdoor is er nauwelijks werkdruk, kan ik in mijn eigen tempo ingewerkt worden, wennen aan louter vrouwen op de afdeling en volgt sowieso een contract van een half jaar (met salaris). En ik zit komende winter in ieder geval overdag warm. 😉 Ik meld me over een tijdje weer.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Komt 4e week februari van de band, dus zal wel eind maart worden voor ik er in kan rijden.....1 point
-
Je vroeg je af in welke sector Erwin werkzaam is en dat heb ik je even uitgelegd, Geen dank daarvoor hoor.1 point
-
Zaten geen glimmende velgen onder dus ik dacht dat is een collega van je. Dit is bij de stoplichten bij de CHV daar gingen we richting Den Bosch dinsdag om kwart voor 11, ben je nog voorbij gereden langs het kanaal. 1 kapot, en het knipperlicht 21 ipv 10 watt echt niet te zien dat je richting aangeeft. Paar maanden geleden zijn er bij mijn trailer nieuwe hamburger achterlichten op gekomen, van de oude gingen er al een paar stuk. Ik wou dan wel de klassieke indeling, rem-richting-licht het was rem/licht-richting-rem/licht. Tijdens het remmen waren dan de knipperlichten slecht te zien door overstraling van de remlichten.1 point
-
Zo modern nog niet, 5 assers hebben er ook niet zo veel last van want die staan wat steiler wanneer helemaal omhoog. Vorige week wel iedere keer ff inzanden, dit helpt ook wel wat, maar het beste is daarna gebroken puin rijden, dan is hij zo weer glad1 point
-
1 point
-
1 point
-
Vandaag veels te vroeg begonnen. Van de zaak naar Bergen, 2 tractoren laden voor Skei. Kleur, merk en type klopten, maar serie nr's en bestemming (Trondheim) klipten niet met de vrachtbrief. Dus bellen en wachten tot iemand de juiste info had. 07.45u eindelijk groen licht. De juiste tractoren, maar fouten op vrachtbrieven. Nu laat ik mij overvaren (Oppedal-Lavik) en hoop rond lunchtime in Skei leeg te zijn. Vrachtje kost zo'n beetje, omgerekent 350.000 euro, dus moest voorzichtig rijden 🤭 Voor de kenner: de voorste is een 6R 150 en achterop een 6R 185. O, ja, de voorste stopte net toen ik 'm had staan. In Mannheim zeker te weinig diesel voorradig... 🤔1 point
-
Wij dit weekend ons jaarlijkse familie weekend hebben ,in een iets andere sfeer als normaal aangezien een van mijn broers vanochtend is overleden ..aan die k....ziekte😥0 points