Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 17-12-22 in all areas

  1. Mooi hun gang laten gaan, de fabrikanten snap ik wel die moeten (min of meer) noodgedwongen wel meegaan in deze malheur.
    2 points
  2. Eens. Heel Nederland is verrot en overbelast onder de grond. Helemaal. Als het al lukt om de doelstellingen te halen voor 2030 met het plaatsen van windmolens en zonnepanelen kan de stroom nog niet door de grond. Aannemers van beheerders kunnen niet op snelheid die nieuwe kabels door de grond trekken. Er zijn geen poppetjes genoeg om dat te realiseren. Voor de rest lees ik wel wat non-argumenten om niet met elektrische truck te moeten gaan rijden. Met stip het stomste argument komt van Europeaan. Maar dat snapt hij zelf wel. Om me heen hoor ik ook duizend argumenten om niet over te gaan op elektrische werktuigen. Voor onze werken hebben we in sommige gevallen ook elektrische voertuigen/grondverzetmachines/boten nodig. Wat doet men: een of ander Chinees kut-ding kopen, motor eruit en elektro erin. Tienduizenden euro's klapt men er tegenaan om het maar zelf te doen. Resultaat: een midikraan die nog nooit van de dam af is geweest. Nog nooit. Staat er al twee jaar. Busjes? Chinese elektrische rommel. Resultaat: hangt/staat aan de lader op de zaak en wordt af en toe gebruikt om onderdelen te halen. En een werk in de buurt uitgevoerd, de machinisten reden er mee naar het werk. Tien kilometer, staat heel de dag stil maar hee, aan de besteksverplichting is voldaan. Een werk waar een elektrische vrachtwagen voor nodig was werd opgelost met 1 of ander belachelijk omgebouwd prototype die na 2 weken verrot was. Resultaat? Ach laat maar... Maar nu de grote aannemers, in Vinkel zit er 1 die een werk 100 procent elektrisch gaat uitvoeren. Hubs voor accu's worden gemaakt, stroom komt uit/van een of andere ongebruikte vuilnisbelt oid. Twee 50-tons rupsen zijn er besteld, elektrische of waterstoftrekkers gaan er rijden. Da's doorpakken! Millenaar en van Schaik? Voor het eind van 2023 rijden er daar tientallen elektrische trucks in het grondverzet en asfalt. De Bruyn uit Oudewater rijd er inmiddels ook mee. Zo komen ze bij de grote aannemers tussen door dit aan te bieden of mogelijk te maken. Dat zullen de aannemers ook wel gaan eisen. Da's innoveren, oplossingen bedenken. En dat het om veel geld gaat is duidelijk, dat niet iedereen dat kan is ook duidelijk. Maar jezelf verzetten als ondernemer betekent dat je het onderspit gaat delven. Het betekent dat er nieuwe mensen en ondernemers in die gaten gaan springen. Ik zou meezitten met de elektrificatie als het maar even kan!
    1 point
  3. Op elke parking? Er zijn parkings/parkeerruimte te kort en dan wordt er ook nog eens lukraak door Jan en alleman lang geparkeerd (onlangs de verboden die er nu al zijn). denk dat er nog een heeeele lange weg te gaan is. zeker voor het ongeregelde vervoer.
    1 point
  4. Als je “gewoon” tankt is toch ook alle tijd werktijd……. En wat doe je als met 35 min de accu’s vol zijn? Blijf je dan nog 10 minuten die plek bezet houden? wellicht klopt het rekensommetje wel als je alleen maar rijwerk hebt. Maar in de praktijk zal het anders uitpakken. omrijden/omleidingen zijn niet meegerekend. je zal toch ook afhankelijk van je rit eerder moeten bijladen dus kortere laadtijd hebben
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden