Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 18-12-22 in all areas

  1. Hmmm, als wij niet koken of eten bereiden steken we onze benen onder een tafel in de horeca. Ik heb werkelijk nog nooit gebruik gemaakt van eten bezorgen en aanverwante nieuwerwetse fratsen. Mijn zoon werkt bij een sushi-restaurant hier in de stad en daar bestellen de mensen ook rechtstreeks. Dan wordt er ook gelijk betaald voor de bestellingen en is eigenlijk dat fooi-geef-systeem een beetje vergeten. Vandaar die tool tijdens die bestelling. Mensen hebben ook vaak geen contant meer. En die jongens krijgen ook gewoon een eerlijk conform loon, verhoudingsgewijs beter als ik vroeger had op die leeftijd. Een fooitje, hoe klein ook is gewoon een stukje waardering voor iemand die door weer en wind en vanavond met ijzel door de stad fietst. Of je heet Cor/Ger en je vindt dat niet nodig. Wél gemakzuchtig eten bestellen want kut-weer (vaak veels te duur) maar geen eurootje kunnen laten vallen voor een ijverige bezorger. Wij zijn net wezen lunchen in Oisterwijk, rekening 61,60 met pin betaald en een tientje in de handen van de gepassioneerde bediende die met veel vuur en passie haar wijnen en gerechten aanprees. Wat een schatje!
    4 points
  2. Da's waardering voor die gasten die weer en wind door de stad heen scooteren en fietsen om jouw eten te brengen omdat jezelf te gemakzuchtig en te lammenadig bent om het zelf te gaan halen. Dit tipgeld wordt bijgeschreven bij het minimale salaris van die schooljongens en meisjes die een zakcentje willen verdienen voor hun eigen scootertje en na het werk een drankje te kunnen kopen. Denk daar de volgende keer bij na als je weer eens iets laat komen en zelf geen zin hebt want kou/regen/kutweer. Aan meisjes en jongens die eerlijk een centje willen verdienen ipv rotzooi te trappen en drugs te dealen.
    4 points
  3. Eens. Heel Nederland is verrot en overbelast onder de grond. Helemaal. Als het al lukt om de doelstellingen te halen voor 2030 met het plaatsen van windmolens en zonnepanelen kan de stroom nog niet door de grond. Aannemers van beheerders kunnen niet op snelheid die nieuwe kabels door de grond trekken. Er zijn geen poppetjes genoeg om dat te realiseren. Voor de rest lees ik wel wat non-argumenten om niet met elektrische truck te moeten gaan rijden. Met stip het stomste argument komt van Europeaan. Maar dat snapt hij zelf wel. Om me heen hoor ik ook duizend argumenten om niet over te gaan op elektrische werktuigen. Voor onze werken hebben we in sommige gevallen ook elektrische voertuigen/grondverzetmachines/boten nodig. Wat doet men: een of ander Chinees kut-ding kopen, motor eruit en elektro erin. Tienduizenden euro's klapt men er tegenaan om het maar zelf te doen. Resultaat: een midikraan die nog nooit van de dam af is geweest. Nog nooit. Staat er al twee jaar. Busjes? Chinese elektrische rommel. Resultaat: hangt/staat aan de lader op de zaak en wordt af en toe gebruikt om onderdelen te halen. En een werk in de buurt uitgevoerd, de machinisten reden er mee naar het werk. Tien kilometer, staat heel de dag stil maar hee, aan de besteksverplichting is voldaan. Een werk waar een elektrische vrachtwagen voor nodig was werd opgelost met 1 of ander belachelijk omgebouwd prototype die na 2 weken verrot was. Resultaat? Ach laat maar... Maar nu de grote aannemers, in Vinkel zit er 1 die een werk 100 procent elektrisch gaat uitvoeren. Hubs voor accu's worden gemaakt, stroom komt uit/van een of andere ongebruikte vuilnisbelt oid. Twee 50-tons rupsen zijn er besteld, elektrische of waterstoftrekkers gaan er rijden. Da's doorpakken! Millenaar en van Schaik? Voor het eind van 2023 rijden er daar tientallen elektrische trucks in het grondverzet en asfalt. De Bruyn uit Oudewater rijd er inmiddels ook mee. Zo komen ze bij de grote aannemers tussen door dit aan te bieden of mogelijk te maken. Dat zullen de aannemers ook wel gaan eisen. Da's innoveren, oplossingen bedenken. En dat het om veel geld gaat is duidelijk, dat niet iedereen dat kan is ook duidelijk. Maar jezelf verzetten als ondernemer betekent dat je het onderspit gaat delven. Het betekent dat er nieuwe mensen en ondernemers in die gaten gaan springen. Ik zou meezitten met de elektrificatie als het maar even kan!
    4 points
  4. Mijn rit zou zeker elektrisch kunnen Rob, Daar ben ik van overtuigd. Maar zoals ook in de aannemerij gaan ook de grootgrutters inzetten op de last mile binnen hun eigen onderneming. En daar maken ze ook gretig reclame voor en laten dat hun publiek maar al te graag weten. Hoe het product uiteindelijk bij die Hub komt is de zorg van de onderaannemer en boeit de grootgrutters niks. Als het maar voor de prijs is. En wat de onderaannemer daarvoor wel of niet moet investeren boeit ze ook geen ruk.
    2 points
  5. We komen er evengoed wel hoor maar het is gewoon niet handig dat het zware verkeer binnendoor moet rijden. Zeker niet voor automobilisten die je toch altijd weer proberen voorbij te komen op die 80 km wegen.
    2 points
  6. Dit zal sneller gaan dan je denkt. Zeker als die stroom niet eens het net meer in hoeft, of over een lokaal net vervoerd kan worden. De zonnepanelen in de geluidswanden, of in een weiland ernaast? Dat is een lokaal net en hoeft niet zoveel tijd en geld te kosten om te bouwen (t.o.v. een compleet ondergronds netwerk door NL trekken). Groet Ron
    2 points
  7. @Hendrik Vroegah betaalde ik mijn eten altijd contant. Toen ik begon met rijden had ik nog een portemonnee met allerlei valuta dat veranderde met de euro vanzelf. Maar toen nam ik ook altijd geld mee van thuis. Plus een paar honderd ergens verstopt voor noodgevallen. Of er nu nog tentjes zijn waar je niet kunt pinnen weet ik eerlijk niet. Lijkt me sterk. Misschien Grosseaspe bij Paula Popnagel, dat kan ik me nog voorstellen. En Rudi (wijlen) in Brixen kan ook maar zo zijn. Voor de rest is het al vijf jaar geleden dat ik internationaal reed. Anyway, mijn vrouw is van de cash. Heeft altijd overal geld. Hier een tasje, daar een bakje enz. We betalen de horeca daar altijd van maar nu niet. Maar dat tientje was cash, ik zag het opgevouwen in der hand naar de serveerster verdwijnen met de mededeling; dit is voor jou. Ik heb uberhaupt geen geld. Neem koffie en eten van thuis mee en s'avonds eet ik thuis. Een pinpas voor noodgevallen heb ik wel. Maar de jongeren hebben helemaal niks met contant, die zijn gewoon in een andere tijd opgevoed. Misschien is dat in Drenthe anders maar hier zwerven ze altijd in den Bosch. Ik heb hem nog nooit met geld gezien. De kantine op school, festivals etc. Allemaal cashloos.
    1 point
  8. Dat tientje kon je ook pinnen zeker Cash beste Duke, Cash daar bereik je het meeste nog mee, waar je ook staat. En ik hoef jouw als internationaal specialist toch niet uit te leggen dat er diverse fijne restaurantjes zijn waar ze nog nooit van pinnen hebben gehoord. Die tool zoals thuisbezorgd die heeft is enkel om te controleren hoeveel fooi die bezorgers krijgen. En daar hebben ze in mijn ogen nou net helemaal geen fuck mee te maken. En zeker op die jongere leeftijden is het wel fijn dat ze wat in de zak hebben zodat ze ook benul krijgen van wat ze uitgeven.
    1 point
  9. Dat zou nog wel eens tegen kunnenvallen: Bedrijven die inde picture staan , zoals d.c. voor levensmiddelen wel natuurlijk, en bedrijven die stadsdistributie verzorgen. Denk je dat moeders ,in de supermarkt er op let hoe haar vlees of groenten vervoerd zijn ? welnee hoor ,die kijkt alleen naar de prijs. En grotere verladers met grote partijen ,z.g. full loads , interesseert t geen ene moer hoe hun goederen op de bestemming komen áls ze er maar komen ,liefst zo snel mogelijk en zo goedkoop mogelijk.
    1 point
  10. Dit gaat zeker snel. Hier onder een citaat van https://www.vdlservices.nl/projecten/albert-heijn-zaandam
    1 point
  11. Als je het dan echt goed wil doen bestel dan regelrecht bij het betreffende restaurant zelf. Voor jezelf veelal een euro of 2 goedkoper en er blijft geen fee hangen bij een organisatie als thuisbezorgd. En je kan de bezorger in kwestie zelf ook wat fooi in de klauwen drukken. Daar heeft een organisatie als thuisbezorgd geen fuck mee te maken hoeveel ik die bezorger wil geven. Afgelopen Dinsdagavond in DLD nog gedaan. Daar heet het trouwens Lieferando
    1 point
  12. Nee nee. Niet afwachten. Juist niet. Voorbeeld: Millenaar en van Schaik, tientallen elektrische trucks. De Bruyn, vier stuks. Wie gaan er met de tonnen asfalt vandoor van Heijmans/Bam/Van Gelder bij de volgende tender? Diegene die het groenst kan werken, neem dat maar van mij aan. En dat kan Millenaar nu beter als de Bruyn. Wellicht hebben ze Oudewater ook wat afwachtend gereageerd. Uiteindelijk gaan ze ook mee en bestellen ook elektrische trucks maar met een beetje pech is Millenaar de groenere keus voor aannemers. Overigens kun je nog gemakkelijk werken scoren zonder elektrische spullen. Alleen opdrachtgevers zijn ook niet gek en zien de praktijk. Dus nu is het al zo dat bij sommige aanbestedingen je wel de maximale korting kunt scoren maar dan wel pas als je 100 procent elektrisch bent. Ze hebben dat gekonkel en geklooi echt wel door. Die trappen niet meer in deels elektrisch want ze zien ook wel dat er aannemers zijn die een halve gare kraan en een Chinees busje op het werk gedropt wordt waar niks mee gedaan wordt.
    1 point
  13. Je denkt te zwart/wit en te negatief. Opladen is arbeidstijd en geen rust. Je hoeft heus niet op een hometrainer te gaan zitten en stroom op te wekken alhoewel dat voor een groot aantal chauffeurs geen kwaad kan. Tevens trek je de conclusie dat deze laad-zones voorzien worden van een Dixie en een snackmuur. Das natuurlijk dom gelul. Ik zie een heel nieuw soort truckstops en parkeergelegenheden ontstaan met goede faciliteiten en horeca geheel naar de eisen van de tijd. Het is dat ik niet het type mens ben om dit te regelen en zeker niet kwa geld, maar als ik de kans kreeg zette ik een geheel nieuw concept op. Parkeerruimte, laadgelegenheid, horeca en een super accomodatie voor chauffeurs.
    1 point
  14. Dat lijkt me snel genoeg op te lossen, bijvoorbeeld: sta je er meer dan 5 minuten te lang, dan wordt je accu weer leeggetrokken. Dan kost het opeens geld en actieradius.
    1 point
  15. En welk net gaat die stroomvoorziening voeden? Netwerkbeheerders zijn nog lang niet zover en gaan de prestigieuze doelen van ons kabinet ook bij lange na niet halen.
    1 point
  16. Op elke parking? Er zijn parkings/parkeerruimte te kort en dan wordt er ook nog eens lukraak door Jan en alleman lang geparkeerd (onlangs de verboden die er nu al zijn). denk dat er nog een heeeele lange weg te gaan is. zeker voor het ongeregelde vervoer.
    1 point
  17. Vanaf 2 minuten geleden is het gedeelte de chauffeur thuis gesloten voor nieuwe berichten/reacties. Hier werden toch grotendeels alleen maar ruzies en/of vetes uitgevochten en heeft totaal geen waarde meer voor de chauffeur die hier per ongeluk eens op de site komt. Dit gedeelte blijft nog een klein maandje open om nog te lezen en zal dan zeer waarschijnlijk verdwijnen in het overzicht. Het gedeelte de chauffeur in de praktijk (wat toch het belangrijkste gedeelte was voor het onstaan van het forum) blijft wel gewoon open voor berichten en (voorsalnog) reacties. Mochten de diverse leden die ik niet bij naam ga noemen het toch voor elkaar krijgen om dat gedeelte te gaan gebruiken om elkaar in de haren te vliegen is het gewoon toedeloe en tot ziens en leidt het eventueel tot het volledig sluiten van het forum na 18 jaar CF. Verzoeken tot overname of zet hem toch weer open pleur ik naast me neer en doe er niks mee. --== Freddy ==-- P.S mocht men de behoefte hebben om mij erover te willen uitschelden of wat dan ook.. Dat mag per mail naar f@urli.nl Of ik reageer weet ik niet, dat ik er niks mee ga doen is eigenlijk wel zeker.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden