Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 10-03-23 in all areas

  1. Ik ben inderdaad van mening, dat als je "ons" werk gaat vergelijken met andere beroepen, we inderdaad slecht betaald worden. Om maar war voorbeelden te geven......... - De tijden dat we beginnen, meestal al ver voor 6 uur in de ochtend (of veelal in de nacht)........ - Werkdagen van 11 uur tot 15 uur per dag - De hele week (of langer) weg bij je vrouw en kinderen, en dus weinig (persoonlijk) sociaal contact. - De wetenschap dat je op elk foutje dik 28 dagen later nog voor bekeurd kan worden...... - De steeds grotere stress door werkdruk en verkeer (files) en wachttijden bij laad/los locaties. Moet ik nog even door gaan???? Als ik dit alles vergelijk dan hebben we inderdaad een grote achterstand met andere beroepen ja.....
    3 points
  2. IK probeer die posting van Sindaco terug te zoeken en kom daar dan z.s.m. op terug.
    2 points
  3. Afgelopen maandag begin ik dan weer met een ritje Genk. 04,00 uur vertrekken en dus ben ik zondagavond maar naar Oldenzaal gegaan zodat ik hier midden in de nacht niet de hele keet wakker heb. Lossen bij de werkgever van Alain is wederom de opdracht. En dat gaat momenteel voorspoedig, nadat je er vorig jaar uren en dagen voor de ramp kon staan is het momenteel koppelen of je bent relatief snel leeg. E.a zal komen doordat de opdrachtgever een deel van de volumes verplaatst heeft naar Venlo en omdat Alain s werkgever een nieuwe hal gereed heeft waar nu de overslag voor een andere klant gedaan word. Dit liep vorig jaar nog allemaal door elkaar heen waardoor een oplegger lossen en weer laden voor CH regelmatig tot meer dan 8 uur in beslag nam. Collega heeft zelfs ooit eens 25 uur aan de ramp gestaan daar om enkel een trailer te lossen. Maar ik kan koppelen en ben dus zo weer weg. Ik mag een palletje gaan laden in Landgraaf en daarna 16 pallets in Born. Nadat ik dat geladen heb kan ik in Venlo nog een palletje laden en daarna in Oostrum nog 10 pallets. In Oostrum duurt het laden vreselijk lang en omdat ik daardoor met mijn diensttijd in de knoop ga komen om Enschede nog weer te halen stuur ik maar eens een bericht via de BC wie en of er mij iemand tegemoet komt omdat deze trailer wel naar Enschede moet. En dan slaat opeens zomaar de vlam in de pan en de hoofd binnenland planner reageert met waarom mijn BC 3 uur op laden staat voor 10 pallets en dat ik na laden de BC op wachten had moeten zetten. Nu heeft dit bedrijf een procedure kwa laden en papieren halen [ je gaat met een pieper voor het dock en word tzt geladen en wanneer de pieper gaat mag je van het dock af en zijn je papieren ook klaar, geen lawaai op de pieper betekend nog niet van het dock af en daar je ook niet bij het laden mag zijn weet je ook niet of alle pallets al geladen zijn of niet.} en dat probeer ik hem uit te leggen maar daar wil die niks van weten. Daarop vlieg ik in brand en vertel hem dat ie zijn klanten maar eens op voed en niet alles op de chauffeurs af moet reageren, Nou toen kreeg ik een bericht van hem dat als ik liever voor een andere klant reed dat ik dan even een bericht moest doen naar mijn werkgever. Ik word nog veel woester maar besluit maar niet meer te reageren. Ik ben vandaag zijn slachtoffer net als dat gister en de weken ervoor collega s waren. Er zijn er maar weinig die met deze man door 1 deur kunnen om het maar zo te zeggen. Dus ik bel maar eens naar Oldenzaal en vraag of mijn eigen planner de berichten gelezen heeft en krijg dan te horen dat ik maar door moet rijden naar Enschede gevolgd door een nachtrust van 11 uur. Dat gaat dus niet lukken met de opdracht die ik voor de volgende dag heb en dat vertel ik dan ook, Daarop neemt hij contact op met de opdrachtgever en dan word het wel geregeld. Ik kan de volgende ochtend later beginnen zodat ik wel 11 uur kan maken. Maar ik heb mijn buik al vol en vind het allemaal best. De volgende ochtend kan ik dan rond half zeven vertrekken met een vracht hout voor 2 adressen. Ook weer geweldig. Door de vele files die ochtend doe ik er dan ook langer over als gepland om op het losadres te komen In Cruqius los ik dan het eerste deel en laat ik een deel naar achter zetten voor de asdrukken. maar aangezien ze daar met een dinkeytoy lossen duurt dat ook al weer te lang en heb dan ook een bericht dat ik zsm naar Purmerend moet om te lossen en dan als de wiede weerga naar Hoorn en Alkmaar moet om te laden, Ook in Purmerend heeft de dinkeytoy chauffeur geen drukte en ik sta dan ook al weer te popelen om beide zijkanten dicht te maken als hij nog moet beginnen. Als ik in Hoorn aan kom om te laden verteld de heftruck chauffeur me dat ie eerst even koffie gaat drinken. Prima. Voor mij geen probleem want ze vinden toch al dat het niet opschiet, hahaha. Daar laad ik dan een halve trailer vol voor DK en bel maar eens naar Enschede dat ze Alkmaar maar even in gaan lichten want het word ruim 17.00 voordat ik daar ga zijn. Daarop krijg ik bericht dat ze in Alkmaar op me wachten. Dus na laden Hoorn na Alkmaar en daar moet ik drie zware pallets laden. de mannen zitten al met smart op me te wachten en kunnen niet wachten tot ik de zijkant open heb. Ze willen dan ook die drie pallets met stoom en kokend water laden maar dat is niet helemaal mijn idee want ik moet deze pallets goed vastzetten ivm rol gevaar. Als de derde pallet er dan in staat dan komt 1 van de twee ook direct op me afgelopen met de cmr en vraagt of ik die wil tekenen want dan kunnen zei weg en de poort gaat dan wel automatisch voor me open. Ja vriend, dat zal gerust maar ik zet eerst alles even goed vast en maak de zijkant dicht en teken dan wel. Je weet nooit waar het goed voor is denk ik en zo gezegd zo gedaan. Samen rijden we dan ook de poort uit en weet ik zeker dat ik van het terrein af kan daar. Volgas dan maar weer naar Enschede en de verplichte pauzestaffel schiet er wederom bij in . Het zij maar zo en in Enschede koppel ik dan af en kan weer op rust. Woensdagochtend kan ik dan een trailer gaan laden in Enschede voor lossen Rijen. Geheel niet verkeerd dacht ik toen nog. Maar als ik eenmaal op weg ben krijg ik een bericht dat ik in Oss nog even 2 colli bij moet gaan laden voor Tilburg. Ook geen probleem denk ik zo, dus gaan we naar Oss. Daar aangekomen is het allemaal al moeilijk want de man die er van af weet is vandaag afwezig. Maar er is een ander die er ook van weet en die verteld me dat ik maar achter het gebouw zal rijden omdat daar de hetgene staat dat ik laden moet. Maar na na twee minuten veranderd dat al en verteld me dat ik maar even moet blijven staan omdat de 2 colli zoek zijn. Dus ik zet maar meteen mijn BC op wachten om geen gezeik weer te krijgen. Meteen een bericht. Waarom BC op wachten? Ik antwoord dat ze die collie kwijt zijn en aan het zoeken zijn. krijg antwoord terug. Dat zou niet nodig moeten zijn. Ik begin alweer te koken en antwoord maar dat ik het ook niet nodig vind maar dat de werkelijkheid anders is helaas. Na een uur gewacht te hebben gaan ze er dan van uit Enschede achteraan en dan komt er een bericht dat er iemand bij me komt en dat die 2 colli dan meteen geladen worden. Helaas voor de planning was die persoon er gauw en de 2 colli was ook gevonden alleen stond er een heftruck voor waar geen sleutel in zat. hahahaha. Die man op zoek naar de sleutel en ik maar een berichtje naar de planning. Colli gevonden nu de sleutel van de heftruck nog....... Hahaha. Ik was er wel klaar mee met dat gelul. Achteraf bleek dus dat die 2 colli de middag ervoor daar gelost waren door iemand die totaal niet had zitten opletten en alles maar naar buiten had geschoven dat hem voor de pompwagen kwam. Tioen de 2 colli geladen waren natuurlijk weer een bericht, zsm Tilburg lossen en aansluitend Rijen. Ja dat had ik mezelf ook al bedacht natuurlijk. Onderweg nog weer een bericht dat ik eerst Rijen wel mocht proberen te lossen en dan Tilburg omdat ik daar ook weer terug laden kon. Oke, en als dat niet lukt zijn we nog later vroeg ik ? . Gewoon proberen was het antwoord. Nou zag ik er niet zo een probleem in want in dat chinese mierennest in Rijen is alles mogelijk en ook dit was geen probleem. Dus Rijen gelost en de 2 colli voor Tilburg er weer in en naar Tilburg. Dus op naar de maker van de elektrische auto Daar begon het al met aanmelden want die 2 colli was natuurlijk niet met de gehele vracht meegekomen en dan word het al wat moeilijk voor de heren. zeker als je ook nog eens engels als voertaal wil voeren in je bedrijf en de ingehuurde security spreekt dat heel slecht tot onverstaanbaar. Maar na dik een half uur was het duidelijk en kon ik voor het dock. Alweer een bericht op de BC, warom kan je niet lossen, waarom duurt het zo lang? En toen werd ik het goed zat en besloot om maar helemaal niet te antwoorden. Die twee colli was er met 2 minuten uit en ik kon naar een ander adres van hetzelfde bedrijf om te gaan laden voor Noorwegen. Daar ook weer aangemeld en hier ging het iets vlotter. Ik mocht de auto voor het dock zetten en binnenkomen om plaats te nemen in de kantine. Toen ik vroeg of ze ook eten in de kantine hadden omdat ik nog niet gegeten had die dag en het inmiddels 16,00 was was het antwoord negatief, Koffie en cup a soep was het antwoord. Nou dan blijf ik wel in de auto zitten was mijn antwoord en liep naar buiten. auto voor het dock eten tevoorschijn en toen kwam er iemand naar me toe om te melden dat ik zolang ik in de auto zat niet geladen werd. Ik kijk die man vol verbazing aan en vraag hem of hij vandaag l gegeten heeft. Natuurlijk had hij dat al en ik meld hem dat ik dat nu ook ga doen. Natuurlijk was zijn antwoord weer dat ik dan niet geladen zou worden en wil weglopen. Ik bied hem mijn sleutels aan maar daar wil hij niks van weten want dan kan ik immers nog steeds de handrem lossen. Ik ben ondertussen ook wel klaar met dit hele K bedrijf en besluit maar om in de kantine te gaan zitten. Natuurlijk heeft de sucurity van allerlei aanmerkingen op mij als ik weer binnen kom maar daar word ik niet warm of koud van. laden en opdonderen hier is wat ik denk. Ondertussen bel ik wel even de planning in Enschede waar de security bijstaat om te melden dat ik hier niet in de auto mag blijven en zo doende niet kan eten en dus na laden nog maar wat ga eten. Daar zijn ze natuurlijk niet blij mee en snappen er dan ook niks van. Je kan toch tijdens laden wel eten in je auto wat is dat voor iets. [weer kennen ze de procedures van hun eigen klanten niet] Ze zijn dan ook niet blij dat ik hem na laden wel aan de kant zet en ga eten want die trailer moet natuurlijk vannacht nog door naar Noorwegen. Ik vind het allemaal best en besluit om voor het eerst in drie dagen toch maar aan mezelf te denken wetende dat ik donderdag 3 wieler cursus heb en vrijdag een dagje vrij. Ik krijg hierna dan ook helemaal geen reactie meer zoals gewoonlijk wel het geval is en denk er dan ook maar het mijne van. Donderdag de 3 wieler cursus bij altijdgeslaagd.nl en vrijdag een dagje vrij om thuis de auto van de vrouw apk klaar te maken en maandag mogen we weer een dagje voor de Halloooo op pad. Vandaag thuis maar even goed nagedacht over het een en ander en ben er voor mezelf wel uit.......
    1 point
  4. Ach Cor, je maakt er wel weer een heel drama van, vindt je zelf niet? Als ik de eerdere reacties van jou hand mag geloven heb jij een droombaan bij van Mossel, verdien je bovenmodaal vergeleken met een gewoon chauffeur die CAO betaald krijgt. Heb je de auto bij huis staan, begin je nooit voor 7 uur 's ochtends en zit je iedere avond op tijd bij moeders aan de aardappels. Fijn dat jij het allemaal zo goed getroffen en naar je zin hebt, maar ga niet in de "we" en "ons" vorm lopen klagen over zaken die jou zelf eigenlijk weinig of niks aangaan. Er zij namelijk legio beroepsgroepen die bij nacht en ontij aan het werk zijn, soms ook nog eens voor een salaris wat amper het minimumloon overstijgt en nog minder is dan de z.g. "fooi" die wij als 'ongeschoolde arbeiders uit de lage loon-klasse" verdienen. De hele week of langer van huis en weinig sociaal contact is voor 99% van de internationaal chauffeurs een weloverwogen en bewuste keuze waarbij niemand wil ruilen met het dagelijkse geleur tussen huis en werkgever. Een betamelijk werkgever zorgt dat het werk zo is georganiseerd dat overtredingen niet nodig zijn en dat zijn personeel dus ook geen 28 dagen met het zweet in de bilnaad rond hoeft te rijden uit angst voor een bekeuring. Mocht het toch niet lukken om alles binnen de grenzen van de wet rond te krijgen of zoekt men bewust de grens op van het toelaatbare, dan betaald die werkgever zo'n bekeuring zonder morren. Dat lijkt me verders geen punt van discussie. Het ligt dus allemaal iets genuanceerder en met die "achterstand t.o.v. andere beroepen" waar jij het over hebt valt het dus eigenlijk best mee. Rest mij de vraag met welke beroepen jij die vergelijking maakt? Dus Cor, ga nog maar eens even door zoals je in je volle overtuiging zegt en kom met voorbeelden.
    1 point
  5. Opzich is er met Appie niks mis, als dat is waar jij voor gekozen hebt. Dat jij tevreden bent met Appie is jouw goed recht. Dat ik liever geen Appie rijd is ook mijn goed recht. Ik ben nog op zoek naar wat avontuur en het onverwachte, dat is wat ik geweldig vind. Als ik Appie of Hallooo wou rijden continue dan had ik ook niet bij de werkgever gewerkt waar ik nu werkzaam ben. Dan had ik wel bij Loos of VSDV gesoliciteerd. Ook nog eens omdat die wel het materiaal hebben om winkels te rijden en ze bij ons wat dat betreft zomaar wat doen.
    1 point
  6. Maar net wat je wil Henri. Of wat het thuisfront goed vindt. Ik rijd al jaren het rond de winter binnenland en rond de zomer buitenland en dat bevalt prima. Hoef nooit meer sneeuwkettingen te leggen nu😁 Ben wel altijd de hele week van huis en in de zomer ook best veel weekenden.
    1 point
  7. Ik vind dit een incorecte redenatie. Het verlonen van bepaald werk, moet voor ieder gelijk zijn, ongeacht afkomst of geslacht. Men kan het categoriseren naar vele zaken (ervaring, leeftijd, soort werk, etc.), echter de verloning moet gelijk zijn. Wat men er dan (na betaling en aftrek van belastingen) mee doet is aan de persoon zelf, de 1 komt er mee uit, de ander niet, echter dit is niet bepalend of het goed of slecht betaald is. Ikzelf heb een bijbaan als chauffeur, maar wordt ook weleens om advies gevraagd betreffende salarissen en/of personeelszaken door vrienden(innen) en kan dus wat meer vergelijken. Ik vind dat chauffeurs slecht betaald krijgen (Cor noemt boven al enkele zaken die de meeste andere beroepen niet hebben). Momenteel lijkt het veel, daar er veel uren gemaakt (kunnen) worden. Echter als we als chauffeur de arbeidstijdenwet gaan volgen, kan men zo maar 10 uur in de week wegstrepen (daar werkt men met gemiddelden per 26 weken). Dus ja, de salarissen zouden omhoog moeten. Groet Ron
    1 point
  8. Toen ik een jaar of negentien was had ik ook zo’n praatje met een maat van me. Ik zei hem dat het niet lang zou duren voor we allemaal met een Renault AE reden, of een speciekuip, en dat we met goud omhangen zouden worden. Goed, de meesten van ons rijden nu met de grootste cabines. Maar de lonen blijven altijd nog achter. Dertig jaar later nog steeds. Ik zie niet waarom dat de komende jaren zou veranderen.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden