Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 11-04-23 in all areas

  1. Maar daarom dan ook: zet het spaargeld voor je rijbewijs voorlopig apart, dan maak je je niet afhankelijk van de werkgever. Maar hobby van jou of niet, als je daar een ander "rijk" mee maakt zie ik niet in waarom je daarvoor zelf kosten zou maken.
    2 points
  2. Tja ik heb er ook geen ervaring mee. Maar ik lees dat Puck het liefste een oproep contract heeft en dus niet aan verplichtingen vast wil zitten. Toevallig ben ik ook allergisch voor verplichtingen. Je tekent dus bij een bedrijf die jou papieren gaat betalen en jij moet daar zoveel tijd voor werken. Misschien mooi al je fulltime kunt/wil werken maar als je dat niet wil? Dan ben je wel lang bezig met je “schuld” betalen denk ik? En tegen wel loon werk je dan nadat je ervaring hebt? En wat als de werkgever even een dipje hebt in opdrachten? Mag je dan de schuur vegen, duren verven of wc schoon maken? Ik heb zoals volgens mij in die tijd gebruikelijk was zelf mijn rijbewijzen betaald. Vrijheid blijheid. Er zal toch ook wel ergens een (belastingtechnisch) potje zijn waar je geld van terug kunt krijgen???
    2 points
  3. Kosten heb ik laatst ook bekeken, totaal 6300 euro (incl. BTW en dieseltoeslag). C (2x afrijden,) CE Code 95 Chauffeurspas Groet Ron
    1 point
  4. Zo, heb nu pas tijd om te reageren, was een weekendje aan het 'oproepkrachten'. Rondje Zweden gedaan. Ik heb zelf m'n rijbewijs gehaald, eigenlijk door de aanschaf van een camper gedwongen een C1 te halen, maar uiteindelijk een C (+ al het andere bijbehorende) gehaald. Daarna maar eens een paar dagen laten rusten en toen m'n eigen bedacht wat ik nu precies wilde en kon doen (in combinatie met de vaste baan). In m'n vaste baan heb ik op sommige momenten overuren (enkel tijdens de dagen op kantoor), welke niet door het contract afgedekt worden, dit worden dan TVT-uren. Deze TVT-uren doe ik 'wegrijden' in het transport (Oldenburger Aaalsmeer). Hier ben ik op gesprek geweest (enquete via Facebook ingevuld en ben uitgenodigd), nadat ik bepaald had wat ik wilde en wat ik kon bieden (af en toe een weekend (vrijdag tot en met zondag/maandag) in een onregelmatig schema) bleek dat dit voor hun perfect uitkwam. Zodoende doe ik af en toe een weekendrit buitenland (momenteel ook wel in de vakanties en feestdagen, vanwege de drukte/gekkenhuis) en nadat men erachter kwam dat ik redelijk om de hoek woon, wordt ik ook regelmatig gebeld om s'middags een auto te laden en op te brengen naar het oosten. Groet Ron
    1 point
  5. *Wanneer je zelf wil bepalen wanneer en hoeveel uur je wil werken? *Als de werkgever waarbij je in de schuld staat de afspraken die gemaakt zijn (buiten zijn schuld om) niet waar kan maken? *Je moet dan wel een werkgever vinden die die schulden over wil nemen. Ik noem maar een paar dingen. Het lijkt in sommige streken wel zo eenvoudig om ander werk te vinden, maar dat is niet overal zo. Zeker niet wanneer je niet fulltime wil/kan werken tegen een lager loon dan wanneer je vrij bent om te gaan en staan waar je wilt.
    1 point
  6. Het is niet dat geld niet interesseerd, het is een kwestie van prioriteiten stellen. De kroeg en wintersport een paar jaar achterwege laten om onafhankelijk iets te bereiken of je leventje door laten gaan en afhankelijk zijn, het is en blijft een keuze.
    1 point
  7. Daar heb je misschien wel gelijk in maar zekerheid heb je bij de meeste bedrijven nooit. En of iedere werkgever ook echt jaar rond genoeg werk heeft is ook niet altijd het geval. Dan kan er ook werk weg vallen of een opdrachtgever die naar een ander gaat, dan krijg je er vaak ander werk voor terug of je beland in de loods tot er weer werk is. En wat kleine bedrijven betreft… voor je het weet werk je bij Loos, VSDV of een ander groot bedrijf. Maar een forum zoals dit kan iemand wel op weg helpen met advies.
    1 point
  8. Een rijbewijs halen kan een dure hobby zijn. Je bent zomaar rond de 7 a 8 duizend euro kwijt en dan moet je alles nog in een keer halen ook. Als je dan een betrouwbare werkgever vind die dat wil betalen en die veel minder betaal dan jij omdat het voor hem aftrekbaar is en omdat hij meer dan 50%soob subsidie krijgt is dat dan dom? En als je dan binnen de afgesproken tijd wil veranderen van werkgever kan dat gewoon hoor, mits je nieuwe werkgever je studieschuld wil overnemen wat nu al regelmatig gebeurd of je lost het zelf af, en dan nog is het meer dan de helft goedkoper dan dat je het zelf betaald. Of snap ik het nou niet?
    1 point
  9. Ja, het is op zich geen verkeerde insteek. Logisch zat. Maar ik ben misschien nog ouderwets. Wanneer je zelf iets graag wilt dan vind ik het onredelijk om van een ander te verlangen dat die het financiert. Mijn keuze zou zijn om alles zelf te betalen.
    1 point
  10. Dat is wel een goede opmerking. Bevalt je werkgever je, dan heeft die jouw rijbewijs betaald en kun je over een of twee jaar nog wat leuks doen met dat geld dat je opzij hebt gelegd, bevalt de werkgever niet, dan zou je dat geld voor je rijbewijs toch kwijt zijn geweest.
    1 point
  11. Als je het geld ervoor nu al op de spaarrekening hebt staan.. zou je ook kunnen overwegen om wél een opleiding door de (aanstaande) werkgever te laten regelen. Zet op een rijtje wat de opleiding kost, zelf of via de werkgever. Wellicht is via de werkgever iets voordeliger qua kosten omdat de rijschool een andere prijs hanteert, zover dat kan. CBR tarieven staan natuurlijk vast. Wanneer het werk / de werkgever je wél bevalt, betaal je rustig de opleiding terug met de uren die je maakt/verdiend. Wil je toch tzt wisselen en dien je dus een restant van het opleidingsbudget terug te betalen, dan heb je daar dus het deel op je spaarrekening staan, wat je dus niet volledig hoeft aan te spreken en wellicht een paar euro meer is geworden door een tijdje wat rente erover gekregen te hebben. Wellicht biedt het STAP budget ook mogelijkheden om financiering van de kosten te krijgen. Moet je wel rap zijn met inschrijven als het loket geopend wordt, begreep ik laatst. Succes met je plannen.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden