Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 28-05-23 in all areas

  1. Hij zal waarschijnlijk al lang thuis zijn, maar toch even een antwoord op jou vraag. Er geld inderdaad een rijverbod op de A6a/A6b voor vrachtverkeer boven de 7,5 t op bepaalde uren en dagen in de week (klik>>>) Het verkeer rijdt in Parijs 24/7 door, ook vrachtverkeer en niemand trekt zich iets van dat rijverbod aan voor zover er al op gehandhaafd wordt. Zo geld er naast het algemeen zondagsrijverbod ook b.v. op vrijdagmiddag van 16.00 tot 21.00 een rijverbod voor 7,5 t+ op de A6a/A6b vanaf de BP tot de aansluiting met de A6, en op zaterdag van 10.00 tot 18.00. Ik zie het bordje wel altijd staan bij Port d'Italie. Voor de rest nog nooit rekening mee gehouden, net als al die andere tienduizenden collega-chauffeurs die daar 24/7 door Parijs heen rijden. Zie je het al voor je, op vrijdagmiddag geen vrachtverkeer vanaf de BP Parijs uit. Of op zaterdagochtend, niet via de A6 en de BP naar huis? Maar als je via de A86 gaat, kom je dan niet uit op diezelfde A6? De enige weg om dan reglementair naar de A6 te rijden als hij persé wil is via de N104. Ik zelf pak altijd A3-Boulevard Peripherique-A6a, ook al staat het volgens de diverse media muurvast. Of ik moet ADR bij me hebben, dan kan ik niet anders en ben ik verplicht om de N104 te nemen. Geeft de BP een hoop vertraging en neem je de A86 en ze rijden er daar één van zijn scooter af, dan sta je daar weer een dik uur of meer. Pak je de N104 die normaal een, dan moet je in Parijs al een half uur verliezen in de file en heb je nog niks gewonnen, mochten ze links of rechts niet ergens op elkaar zitten want dan verlies je nog meer. Ook die 104 is een drama. Het blijft hoe dan ook altijd een gok hoe het beste Parijs voorbij te komen...
    3 points
  2. Niets is zonder reden. Wat ik de laatste jaren heb gezien is, zo werk je bij een mooi (klein)bedrijf en zo werk je opeens bij Loos. (Of vS/dV, of van de Brink) Zo heb je mooi werk en zo ben je het mooie werk kwijt en rijdt er een ander bedrijf het weg, of komt er zomaar mooi werk bij. De tijd zal het leren wat de reden hiervan is dat ze die borden daar ophangen. De dichtstbijzijnde standplaats daar is volgens mij op dit moment Nijkerk. Die borden treffen in ieder geval hun doel. Ze worden gezien en besproken 😉
    2 points
  3. Cor heeft er weinig last van want die vertrekt en eindigt aan de goede kant van Beverwijk. ik zelf begin altijd vroeg dan geen last. Er is een alternatieve route waar het ook overdag nog goed te doen is. In de kernen van Beverwijk en Heemskerk is het wel regelmatig erg druk. woon/werkverkeer doe ik op de suzuki burgman😊 dus sta op zijn minst overal vooraan🤪
    2 points
  4. Padlock. Maar daar is het nu te laat voor zeker? En een fence trouwens. Zonder H, met E.
    2 points
  5. Van de kopende partij heb ik niet de indruk dat ze zelf een depot op willen zetten in Frankrijk. Niets van gehoord ook. Feitelijk hebben ze alleen maar auto’s en chauffeurs overgenomen. En waarschijnlijk klanten. Maar geen van de planners is meegegaan. Dus daar heb ik eigenlijk geen contacten. In Frankrijk werkten we wel samen met een andere vervoerder. En daar kan ik zo terecht. Die hadden al wel naar me gevraagd. Misschien volgend jaar weer. Mijn nieuwe bankpas had ik op kunnen laten sturen, maar voor mijn rijbewijs moest ik hier persoonlijk naartoe voor een verse pasfoto. Dus nu even een jaartje dit. Dat breekt lekker!
    2 points
  6. Typisch dit Cor. In je busje wordt je nooit gespot. Maar als je een keer op de fiets naar iemand zwaait dan wordt je direct herkend! 🚲🙋‍♂️
    2 points
  7. Rob mag ook weer aan de bak. Maar dan weer eens op het zuidelijk halfrond. Afgelopen maandag op gesprek geweest, dinsdag gekeurd en woensdagavond tot vrijdagmorgen meegeweest met een collega om alle kneepjes te leren. De eerstvolgende weken rijd ik een vaste rit tussen Adelaide en Melbourne. De ene week drie keer, de andere twee keer op en neer. Eind van de middag vertrekken. In Melbourne zelf lossen en elders afkoppelen. In Adelaide eenvoudigweg afkoppelen. Appeltje eitje! Maar waar jullie de zomer tegemoet gaan, wordt het hier winter. En daar kan ik nog maar slecht aan wennen! 🥶
    2 points
  8. Topicstarter (Zino) lijkt het wel leuk om als vrachtwagenchauffeur naar Rusland en Oekraïne te rijden. Moskou en St. Petersburg in Rusland doen er voor hem eigenlijk niet toe want het liefst wil hij wat verder weg dan dat, maar dan ook weer wèl naar Oekraïne wat daar nog voor ligt.. Scandinavië lijkt hem trouwens ook wel leuk maar toch het liefst Moskou voorbij. 'Het politieke debat over de oorlog' die momenteel in Rusland en Oekraïne aan de gang is moeten we volgens Zino maar even buiten beschouwing laten, of daar nou werkelijk een hevige oorlog woedt of niet. Ook het feit dat Zino zijn rijbewijs C nog niet eens heeft en dus geen enkele rijervaring heeft en ooit een nacht onderweg is geweest, laat staan dat hij met een aanhanger of oplegger kan rijden. Allerlei adviezen worden gegeven; van Girteka tot Rynart Roosendaal, via Simon Louwerse naar veetransport naar Rusland. Denk even na mensen... Doe even een belletje naar zo'n Girteka die zijn volk ronselt uit de diepste krochten van Rusland en alles wat daar omheen ligt, zo goedkoop mogelijk. Of bel Rynart even die geen Nederlands volk wil hebben, zoals Rob al aangeeft. Louwerse heeft momenteel ook geen vacatures, en voor zover er nog wat te rijden valt die kant op geloof ik ook niet dat zulke bedrijven zitten te wachten op iemand die graag 3-4000 km van huis wil maar bij wijze van spreken nog nooit een stuur in zijn handen heeft gehad. Daarnaast is Zino sinds zijn vraag ook niet meer online geweest dus zo heel prangend was zijn vraag niet volgens mij. Sterker, ik vermoed zomaar dat een oud forumlid hier de boel in de maling neemt. Zoiets als dit kan ik nooit serieus nemen..
    2 points
  9. Maakt voor mij niets uit. Vanaf de Lijndenweg kan ik zo het viaduct naar de A22 opdraaien zonder file, sterker nog, de verkeerslichten staan uit, dus geen oponthoud meer vanaf Tata of Wijk aan Zee
    1 point
  10. 652 km file enkel rond Parijs. Dat noemen ze over heel Nederland dacht ik een zware spits.
    1 point
  11. Klopt. Tot een uur of vijf, half zes rijd je zo Parijs door, daarna is het gebeurt voor de rest van de dag. Tenminste, daar kun je gemakshalve maar het beste van uitgaan. Een handige app die ik veel gebruik is Sytadin. >> http://m.sytadin.fr/ Hierop kun je alles bekijken m.b.t. het verkeersbeeld specifiek van Parijs, van wegafsluitingen 's nachts tot flitsers overdag, uiteraard de verkeersdrukte met het aantal kilometers en de prognose voor die dag, incidenten zoals verkeersongevallen, waarschuwingen vooraf etc. Voor iemand die regelmatig in of door Parijs moet een handige en informatieve tool. Maar als er dan dik 600 km. file staat in -en rond Parijs zoals ik een paar weken geleden trof, dan helpt zo'n app ook niet meer en is het gewoon aansluiten achter de rest.
    1 point
  12. Dan ben ik ook een van die 10 duizenden, imiddels miljoenen die gewoon doortufte. Blijft altijd een gok wat de verschillende routes betreft. Zei ik ook altijd over Antwerpen>> tis niet of er een ongeluk gebeurt, maar meer hoe laat.
    1 point
  13. Twee jaar... oké. Maar dat bordje staat er al zolang de Peripherique bestaat volgens mij.
    1 point
  14. Wat Lientje al zegt Nijkerk, daarnaast mini- standplaats Ede maar wat te denken van Utrecht? Steeds meer chauffeurs reizen door het land om elders gaten te dichten, ook door verschuiving van werk qua standplaatsen overigens. Het gebeurt geregeld dat iemand uit Wognum 'n week in Tiel of Ede rijdt bijvoorbeeld; ook zijn er (zeker sinds de fusie) beduidend meer Oost Europese collega's in dienst. Mensen blijven komen en ook weer gaan; met het enorme aantal standplaatsen van tegenwoordig is het 'mooiere' werk wel minder geworden en doe je meer buurt- en koppelwerk. Maar ook daar zijn poppetjes voor nodig!
    1 point
  15. Tussen 1400 en 1500u moet je niet bij Deka en omliggende bedrijven willen zijn in ieder geval: dan gaat de vroege dienst van Tata naar huis
    1 point
  16. + een camera erbij en je rit filmen / vlogje voor Youtube maken.
    1 point
  17. Dat laatste argument wordt nog vaak gebruikt als drogreden om maar goedkope zooi achter het stuur te zetten. Waar dus de werkelijke reden geld is. Ps, een collega stond afgelopen weekend bij Lo Scoglio met liefst 20 Nederlandse chauffeurs. Dat is best bijzonder. Dus misschien draait de markt wat, al is dat imo te laat. Hij stuurde een foto en zo te zien was de meerderheid 60+
    1 point
  18. Hij heeft gerust een mooi bedrijf opgebouwd. Met een zekere reputatie. En daar mag hij best trots op zijn. Maar als je hem op Facebook ziet dan was élke auto onderweg naar Pakistan. Alsof ze geen andere bestemmingen aandeden, dichter bij huis. En hij praat alsof hij het Midden Oosten transport heeft uitgevonden. En dan moet altijd die foto van hemzelf aan de keukentafel thuis erbij. “Koop mijn boek!” Nee hoor. Ik heb respect voor wat de man heeft gepresteerd in zijn leven. Maar iets meer bescheidenheid is wel op zijn plaats. En ik ben dat radio interview nooit vergeten, begin jaren ‘90, waarin hij fulmineert over Nederlandse chauffeurs die lui zouden zijn en zichzelf niet kunnen redden. Dat hij wel goedkope krachten móest aannemen omdat een Nederlander na drie dagen huilend aan de telefoon zou hangen. Dat was wel erg kort door de bocht hoor.
    1 point
  19. Natuurlijk snap ik dat. Ieder mens met gezond verstand en die een klein beetje weet wat er speelt op de markt weet toch dat dit nooit een serieus vervolg kan hebben. Voor zover deze vraag al serieus was.
    1 point
  20. Eerlijk Pierre de lachsmilie bij het bericht van Murphy was van mij toen die verwees naar Girteka. Denk dat het van Murphy ook een beetje als grap bedoeld was.
    1 point
  21. Niet naar die ouwe zeveraar gaan. Die leeft in het verleden en probeert je alleen maar een boek te verkopen. Bij zijn zoon kom je ook niet terecht meet een Nederlands paspoort trouwens. Al jaren niet meer.
    1 point
  22. Juist, hier werken is de taal van hier spreken......
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden