Klassement
Populaire bijdragen
Showing content with the highest reputation on 29-05-23 in all areas
-
OOhh dan krijgen we op festivals het evenementenbier gewoon weer in glas (zoals vroeger) in plaats van in plastic bekers...dat is tenminste vooruitgang2 points
-
Dat zou ik sws doen, dan weet je ook wat je krijgt! Er wordt niet altijd even zorgvuldig met de artikelen omgesprongen, uiteindelijk moeten ze daar ook 'gewoon' de produktie halen!2 points
-
Goeie zaak! Ik heb me altijd al mateloos staan ergeren aan dat volk op zo'n DC wat bij die waterkoelers op de werkvloer om de zoveel tijd effe een beker water komt tappen en dan klakkeloos die plastic beker in de container mikt. En dat dan 10-15 keer per dienst in het kader van gezond leven want minimaal 1,5-2 liter water per dag. Hele containers met plastic bekertjes aan het eind van de dag, overal één keer van gedronken, dat is gewoon te belachelijk voor woorden. Breng je eigen beker maar mee als je zoveel dorst hebt. Het hele plan lijkt nu in eerste instantie nergens op, maar het is slechts een kwestie van wennen. Zo hebben we dat al eerder gehad met plastic zakken bij de winkels en zie; iedereen herbruikt zijn plastic zak nu er voor betaald moet worden. Nog niet zo lang geleden statiegeld op plastic flesjes en zie; 70% minder plastic flesjes in de afvalberg. Ik ben absoluut geen milieu-activist of zo'n groene linkse rakker, maar als je jezelf b.v. eens verdiept in het probleem met 'plasticsoep' en dan ook met regelmaat zelf aan de waterkant en op het water zit zoals ik, dan zie je wat er werkelijk aan de hand is en kijk je waarschijnlijk heel anders tegen dit soort 'onzin' aan.2 points
-
klopt ja, die dakjes zijn nét wat hoger. Maar , ik ben niet voor één gat te vangen.. dus achter, boven de bumper en onder de achteruitcamera zit nog een flitser die achteropkomend verkeer waarschuwt. Momenteel doet die even de insecten op de grond waarschuwen.. beugeltje krom getik met de disselkoppeling.. Tja, blijkt maar weer: haastige spoed is zelden goed. (had de aanhanger 's ochtends op een lege parking bij de sportvelden geparkeerd in Leusden.. bleek er het begin van de avond het start- en eindpunt van de avondvierdaagse te zijn.. vol met fietsen, verkeersregelaars, ouders.. etc... )2 points
-
als de juridische werkelijkheid maar klopt, zodat een prent stand houdt. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ In mijn arbeidscontract staat de regel opgenomen 'dat ik mij aan de geldende verkeersregels dien te houden' Zal iedere chauffeur er wel in hebben staan, denk ik? (ze gaan het rijgedrag ook monitoren middels een applicatie op de telefoon.. onder druk van de verzekeraar..) Nou, als mij eens strikt aan die regel ga houden (okay, dan zal ik mij ook stipt aan de toegestane maximum snelheid moeten houden 😕) en bij alle inrijverboden voor vrachtwagens en tonnagebeperkingen de planning opbel met de mededeling 'dat ik er niet mag komen met de auto'.. dan wordt het geen vrolijke boel denk ik zo. Dus, zo'n regel is een papieren tijger.. tót er iets mis gaat en het voor de instanties / werkgever een stok kan zijn om mee te gaan slaan..2 points
-
Ik denk bij de meesten wel Matthieu. Maar Wolves is wel een van de sympathiekere bedrijven in de sector denk ik. Het is zeker een optie. Wie weet. Maar misschien ben ik volgend jaar weer hier ook. We sluiten niks uit.2 points
-
Dat is al helemaal uit den boze Cor, weet je wat er gebeurt als je wat gloeien hete koffie over je orgaan morst en de controle over je voertuig verliest.1 point
-
1 point
-
Zo dan, weer eens iets anders dan (schade/pech auto's rijden Rob, en dan zeker in dat jaargetijde daar. Maar veel succes met deze uitdaging1 point
-
Klopt ja, KN. De chipsbunker van Nederland 😅😅 Die online- toko's rijzen als paddestoelen uit de grond, als is deze ter vervanging van De Meern gekomen. Ik ben er nog nooit geweest dus heb ook geen idee hoe het personeel reist 😉1 point
-
Wie plaatst er zo een onderbord onder een C3 met vrachtwagen, om alles gelezen te hebben moet men stoppen. Op de A12 in Oostenrijk was er vroeger een nachtverbod voor vrachtwagens, die bordjes waren ook niet te lezen als het donker was.1 point
-
Klopt, bij de overbuurman overigens; er zit behoorlijk wat zuivel in het pakket tegenwoordig. Als ik het goed heb zijn we daar net het derde jaar in gegaan. Chauffeurs van Bakker konden mee, er lopen er nog verschillende maar er zijn ook weer de nodige vertrokken.1 point
-
1 point
-
Ik kan je wel garanderen dat je volgend jaar wel bij Wolves aan de slag kan Rob.1 point
-
Klopt. Tot een uur of vijf, half zes rijd je zo Parijs door, daarna is het gebeurt voor de rest van de dag. Tenminste, daar kun je gemakshalve maar het beste van uitgaan. Een handige app die ik veel gebruik is Sytadin. >> http://m.sytadin.fr/ Hierop kun je alles bekijken m.b.t. het verkeersbeeld specifiek van Parijs, van wegafsluitingen 's nachts tot flitsers overdag, uiteraard de verkeersdrukte met het aantal kilometers en de prognose voor die dag, incidenten zoals verkeersongevallen, waarschuwingen vooraf etc. Voor iemand die regelmatig in of door Parijs moet een handige en informatieve tool. Maar als er dan dik 600 km. file staat in -en rond Parijs zoals ik een paar weken geleden trof, dan helpt zo'n app ook niet meer en is het gewoon aansluiten achter de rest.1 point
-
Ik dacht dat jij je talen wel sprak met al die nationaliteiten op de bouwplaatsen tegenwoordig.1 point
-
Wat Lientje al zegt Nijkerk, daarnaast mini- standplaats Ede maar wat te denken van Utrecht? Steeds meer chauffeurs reizen door het land om elders gaten te dichten, ook door verschuiving van werk qua standplaatsen overigens. Het gebeurt geregeld dat iemand uit Wognum 'n week in Tiel of Ede rijdt bijvoorbeeld; ook zijn er (zeker sinds de fusie) beduidend meer Oost Europese collega's in dienst. Mensen blijven komen en ook weer gaan; met het enorme aantal standplaatsen van tegenwoordig is het 'mooiere' werk wel minder geworden en doe je meer buurt- en koppelwerk. Maar ook daar zijn poppetjes voor nodig!1 point
-
Van de kopende partij heb ik niet de indruk dat ze zelf een depot op willen zetten in Frankrijk. Niets van gehoord ook. Feitelijk hebben ze alleen maar auto’s en chauffeurs overgenomen. En waarschijnlijk klanten. Maar geen van de planners is meegegaan. Dus daar heb ik eigenlijk geen contacten. In Frankrijk werkten we wel samen met een andere vervoerder. En daar kan ik zo terecht. Die hadden al wel naar me gevraagd. Misschien volgend jaar weer. Mijn nieuwe bankpas had ik op kunnen laten sturen, maar voor mijn rijbewijs moest ik hier persoonlijk naartoe voor een verse pasfoto. Dus nu even een jaartje dit. Dat breekt lekker!1 point
-
Je kon niet mee met het werk? Of wilde de kopende partij chauffeurs die het hele jaar door beschikbaar zijn? In ieder geval veel succes in Australië. D8 dat je juist het regenseizoen wilde vermijden.. maar de nattigheid houdt je toch. (in een deel van Italië trouwens ook..dus wat dat betreft.. )1 point
-
Nope. Mijn Nederlandse werkgever heeft zijn buitenland afdeling van de hand gedaan. Dus daarmee is mijn baantje komen vervallen. Nu miste ik toch al de afstanden en de leegte hier. En mijn rijbewijs en bankpas waren al enige tijd vervallen. Dus het werd weer eens tijd.1 point