Klassement
Populaire bijdragen
Showing content with the highest reputation on 16-07-24 in all areas
-
Volgens mij hebben wij allemaal geleerd -en hebben we er vooral de mond van vol hier op dit forum- dat het verkeer 'een samenspel ' is. U weet wel, het spel geven en nemen, ook in het verkeer. Samenspel wil zeggen; samen op de weg, dingen accepteren van elkaar, ook de eventuele fouten of minder handige acties die een ander misschien maakt, hoe dom of irritant die soms ook kunnen zijn. We zijn allemaal volwassen mensen, ik kan het mis hebben maar volgens mij zijn we dat haantjes-gedrag op de weg allemaal allang ontgroeid. In Frankrijk is het tegenwoordig de gewoonte dat vooral die Spanjolen al 2-300 meter van tevoren op de middelste baan gaan zitten, terwijl ze met amper 2-3 km verschil in komen halen. Waarom is me overigens nog steeds onduidelijk. Dan zie ik zo'n auto aankomen en kan twee dingen doen: m'n gaspedaal door de vloer heen trappen in de hoop dat hij mij niet voorbij komt, of ik zet ik even die CC een tandje terug, laat die Spanjool voorbij, sluit achteraan en geef weer gas. Je verliest daar namelijk helemaal niks mee, het enige wat je doet in die inhaalactie bespoedigen. Die ander gaat je toch voorbij, is het niet vlot dan wel tergend langzaam kruipend, jij sluit achteraan en kunt weer zo hard gaan als je wil, die ander loopt toch op je uit. Daarnaast vind ik het ook niet prettig, 3½ minuut zo'n vrachtwagen naast je die je hoe dan ook toch voorbij gaat en dan vervolgens dikwijls ook nog kort terug invoegt, vooral wanneer jij pokkehout je poot stijf houdt en gas blijft geven om het inhalen zo lang mogelijk te frustreren. Gewoon heel even van dat gas af, het kan zo simpel zijn...4 points
-
Dordrecht, heele leuke stad. Ook de oudste stad van Nederland. Veel kleine winkeltjes, en de langste winkelstraat van t land. Het stadhuis.3 points
-
Leuk wonen daar. In Nederland bouwen ze wat af. Wat is dat??????? Heel apart, had er iets over gelezen, je moet wel rijk zijn om daar te wonen. Helaas, aan al t goede komt een eind.... Schiphol.3 points
-
Dank voor het compliment. Ik had een opsteker nodig! 😉 Maar in theorie is het allemaal leuk natuurlijk. Zolang je met een vast ploegje rijdt. Maar nu rijdt Mebo voorop. Want dat wil hij graag. Met 84 want dat is hard zat, “en ik ga al vier kilometer over de limiet!” Daarachter zit Lientje. Die auto van Loos kan niet harder dan 84,5 kilometer per uur. En Lien is verstandig en ze weet dat Mebo haar toch niet gaat helpen, dus ze blijft er lekker achter. Op ruime afstand natuurlijk. Mocht iemand anders inhalen dan kan die er mooi nog tussen. Daarachter rijd ik. Lekker op de ACC. Rijdt wel zo relaxed. En ik heb toch geen haast. Ik doe er voor de veiligheid en mijn gevoel nog even een streepje bij voor de afstand. Want standaard vind ik het net te kort eigenlijk. Achter mij rijdt Hendrik. Die kan wel (iets) harder, maar hij heeft een zware machine geladen en straks moeten we de brug over en daar zakt hij altijd wat af. Mooi rijtje! Lekker gemoedelijk. Maar dan rijden we bij Schijndel en daar komt Kieperboer aan. Die kan nu zijn kippen niet meer vragen even mee te fladderen dus hij voegt nogal traag in met zijn vracht nat zand. Sterker nog, hij moet iets van het gas af want hij zit eigenlijk naast Mebo. Maar die denkt alleen aan zichzelf, dus die schuift geen baantje op. Gevolg is dat Lien van het gas moet om haar veilige afstand te bewaren. Mijn auto houdt in omdat ik te hard inloop op mijn voorganger. En Hendrik moet remmen… Snap je nu waar ik naartoe wil? Had Lientje met wat hulp van Mebo gewoon ingehaald dan was zij al kilometers verderop geweest. Dan was ze compleet uit het plaatje verdwenen. Dan was ik ook Mebo voorbij gegaan. Want dan hoefde ik maar één auto voorbij te steken en geen twee. En wat Hendrik had gedaan weet ik niet, maar waarschijnlijk kwam die mij allang voorbij. Het verkeer maak je samen. Een beetje geven en een beetje nemen. “Gemeinsam geht’s besser” aldus Brummi (die volgens mij met iets van een comeback bezig is, maar dat terzijde) Zelf kots ik op die mentaliteit van “ik ga niet van mijn gas af”. Al vraag ik me wel regelmatig af wat er in mensen omgaat als ik hun nutteloze acties bekijk. Maar dan nog hoeft het verkeer achter ons daar niet onder te lijden. Dan schudt ik met mijn hoofd en laat ik het maar gebeuren. (sorry voor het lange verhaal Henri. Waarschijnlijk pik jij er twee zinnen uit nu en ben je het niet met me eens. Mag. Ik richtte dit hele epistel ook eigenlijk helemaal niet aan jou, maar ik zag dat je ook net had gereageerd. Bij deze mijn antwoord) edit: ik zie dat Pierre me al voor was. We zaten tegelijk te typen. Keurig verwoord weer Pierre!3 points
-
Die Hongaar rijd daar op z'n gemak 70 km/h. Niet omdat hij iedereen in wil laten halen, wél omdat de maximale snelheid daar momenteel 70 km/h is momenteel vanwege de wegwerkzaamheden bij Ranst. Er is ook trajectcontrole op dat stuk, dus met een beetje geluk ligt het kopietje van het PV ergens over een maand of drie-vier in je kastje. Zo lang kan dat namelijk duren in België, ik spreek uit eigen ervaring. Verders nog een tipje mijnerzijds voor iedereen die regelmatig de ring van Antwerpen over gaat; houd je aan de snelheid die aangegeven staat op de matrixborden!! De flitscamera's (Gatso) langs de weg veranderen daar mee met de aangegeven snelheid op de matrixborden, in tegenstelling tot hier in Nederland. Dus 50 is ook écht 50, die camera flitst onherroepelijk. De flitspaal bij de Craeybeckxtunnel vanaf nu niet meer de efficiëntste van België (klik>>>) De reden dat de flitspaal zo’n succes is heeft te maken met het feit dat deze slim is. Op het stuk snelweg is een maximumsnelheid van 100 km/u van kracht. Tijdens drukte gaat de dynamische snelheid naar 80 km/u of 50 km/u. De flitspaal past zich daar op aan. Kortom, als jij in fileverkeer 56 km/u rijdt en op dat moment is 50 toegestaan kun je gewoon een prent op de deurmat verwachten. Dat foutje is snel gemaakt en zo heb je meteen de verklaring voor het hoge aantal boetes te pakken. (klik>>>)3 points
-
O nee , als je voor elke inhaler even van het gas moet sta je binnen 10 minuten zelf stil ! Je moet dan namelijk ook voor de volgend en dan volgend enz van het gas want die denken hij gaat langzamer , dan kan ik er ook wel voorbij! Dus niks van het gas af .3 points
-
Als het snelheidsverschil zo klein is dat je weet dat het inhalen lang gaat duren en dan van de ander verwachten dat hij zachter moet gaan rijden. Wat voor tijdwinst zit er dan voor jou in? Bij twijfel niet inhalen!3 points
-
Dit model heet, geloof ik, een Charlton. Foto's gemaakt in Workum... Dit schip kan 240 40 ft containers vervoeren.2 points
-
Op de 213 mag je maar 60 KM/H , als ik met 70 daar rijd en er wil dan nog iemand voorbij dan doet hij z'n best maar , maar ik ga niet van het gas! De inhaler gaat maar op het gas en van mij mag die aan het gas !!2 points
-
En chauffeurs die in de werkplaats komen klagen: "collega X met wagen Y rijdt zó bij mij vandaan¨. En als je dan tacho's van de 2 wagens gaat herijken vindt je een verschil van 30 m op de kilometer.2 points
-
En ik ben trots op dat land.... Vanuit de trein. Iedereen herkent dit. Zelfde aanmeren denk ik... Volop gebouwd.1 point
-
Nog een paar van Workum, leuk dropje, niet druk en parkeren hoef je niet te betalen. Een een hele haven met oude bootjes. En nieuw. Hij, of zij,vind het t allemaal goed. Dit vind ik een hele mooie duwboot. Hij is ook met de meeste PK. 6000.1 point
-
wie maakt hier de fout? in denk de inhalende chauffeur? en noem mijn eens een goede rede waarom die ander chauffeur een 2 km minder gaat rijden. in mijn ogen is die er niet. u besluit zelf om in te halen en dan moet een andere het maar oplossen voor u.1 point
-
Dan pakt hij de snelheid weer op. Weet niet of je helemaal kan uitschakelen. Of niet in de eco stand gaan rijden.1 point
-
1 point
-
Als het met verkeersveiligheid te maken had was het vast al verboden gok ik. heeft alles te maken met het verbruik van de vrachtwagen.1 point
-
Geen file bij Antwerpen dan wordt het gevaarlijk. Dan staat er ergens in de berm achter een bos bladeren een bordje met boven de 9 T mag je 70 of zo. 🫣1 point
-
Omdat die voorste die 60 rijdt alleen aan zichzelf denkt. Als je er voor kiest om veilig achter zo’n gast te blijven dan kun je ook genoeg afstand houden zodat er iemand die inhaalt er tussen kan. Maar dan moeten ze dat niet met twee wagens achter elkaar te gelijk willen. 🙄 Als je iedere keer van het gas af moet dan rijdt dat zeer frustrerend en onrustig voor je achterliggers die ook gewoon op cc rijden.1 point
-
In dit geval gaat het niet om diegenen die inhalen of ingehaald worden, maar om al die mensen die er achter rijden en die toch al geen best beeld van ons “chauffeurs” hebben. De inhaler geeft alles wat hij heeft. Diegene die ingehaald wordt verliest helemaal niks wanneer hij even een telletje van het gas af gaat.1 point
-
Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat die mensen niet zo leesvaardig zijn als jou. Dat het geen gemakzucht is maar een manier om te verhullen wat ze zelf nooit goed hebben kunnen leren. ~~~~~~~~~~ Ik zat zelf laatst dan in de automotive CAO te lezen, dat bleek al een herziene versie te zijn vanwege duidelijker taalgebruik om het duidelijker te maken voor de doelgroep maar ik had daar ook moeite mee. Ruim 400 pagina's.. waarom zo veel? Ik heb niet allen gelezen want de lust was mij wel ontnomen nadat ik het globaal duidelijk had voor wat ik zocht.1 point
-
1 point
-
1 point