Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 17-07-24 in all areas

  1. Nog een paar van Workum, leuk dropje, niet druk en parkeren hoef je niet te betalen. Een een hele haven met oude bootjes. En nieuw. Hij, of zij,vind het t allemaal goed. Dit vind ik een hele mooie duwboot. Hij is ook met de meeste PK. 6000.
    3 points
  2. als jij daar in je rood/geel shirt binnenkomt en in je beste spaans een besteld, weet je het antwoord meteen. Groet Ron
    2 points
  3. Bij Babette. “Auberge du Mas Pommier” bij Pont d’Ain. Morgen los ik er eentje net voor Genève. Dan terug hier in de buurt een auto met aanhanger erop en door naar ergens opzij van Macon. En hopelijk krijg ik de laatste er morgen ook nog op in Chalon. Maar dat wachten we eerst maar even af. Komend weekend naar Engeland. Laden in Dorset maandag. Zondag de pub in. Kijken of ze al over het verlies heen zijn. 😆
    2 points
  4. Klopt, doe ff 3 weken niks met een vrachtwagen 😀
    1 point
  5. Moet je er over praten😂😂
    1 point
  6. 1 point
  7. Heb ik ook niet geschreven Pieter
    1 point
  8. En met die krappe ijking (op nieuwe banden) lijkt de auto heel zuinig te rijden
    1 point
  9. Ik denk dat ik maar beter thuis kan blijven, hoeft niemand achter me te blijven hangen 👍
    1 point
  10. Als we de reden van het inhaalverbod kennen, dan kunnen we discussieren over 'fout'. Die 2km minder, is maar enkele seconden en is misschien wel vanwege de reden; het verkeer maken we samen.... En nee, een ander hoeft het niet op te lossen, maar een beetje inzicht zou bij iedereen welkom zijn. Groet Ron
    1 point
  11. En ik ben trots op dat land.... Vanuit de trein. Iedereen herkent dit. Zelfde aanmeren denk ik... Volop gebouwd.
    1 point
  12. Tja en dan heb ik toevallig ook nog tijd zat en zet de cruise op 80 en na een minuut of 10 kijk ik ff op mijn telefoon op maps en zie dat ik maar 78 kmpu ga😁 Das waar ook ik moet hem op 85 zetten om 83 te kunnen rijen
    1 point
  13. Dank voor het compliment. Ik had een opsteker nodig! 😉 Maar in theorie is het allemaal leuk natuurlijk. Zolang je met een vast ploegje rijdt. Maar nu rijdt Mebo voorop. Want dat wil hij graag. Met 84 want dat is hard zat, “en ik ga al vier kilometer over de limiet!” Daarachter zit Lientje. Die auto van Loos kan niet harder dan 84,5 kilometer per uur. En Lien is verstandig en ze weet dat Mebo haar toch niet gaat helpen, dus ze blijft er lekker achter. Op ruime afstand natuurlijk. Mocht iemand anders inhalen dan kan die er mooi nog tussen. Daarachter rijd ik. Lekker op de ACC. Rijdt wel zo relaxed. En ik heb toch geen haast. Ik doe er voor de veiligheid en mijn gevoel nog even een streepje bij voor de afstand. Want standaard vind ik het net te kort eigenlijk. Achter mij rijdt Hendrik. Die kan wel (iets) harder, maar hij heeft een zware machine geladen en straks moeten we de brug over en daar zakt hij altijd wat af. Mooi rijtje! Lekker gemoedelijk. Maar dan rijden we bij Schijndel en daar komt Kieperboer aan. Die kan nu zijn kippen niet meer vragen even mee te fladderen dus hij voegt nogal traag in met zijn vracht nat zand. Sterker nog, hij moet iets van het gas af want hij zit eigenlijk naast Mebo. Maar die denkt alleen aan zichzelf, dus die schuift geen baantje op. Gevolg is dat Lien van het gas moet om haar veilige afstand te bewaren. Mijn auto houdt in omdat ik te hard inloop op mijn voorganger. En Hendrik moet remmen… Snap je nu waar ik naartoe wil? Had Lientje met wat hulp van Mebo gewoon ingehaald dan was zij al kilometers verderop geweest. Dan was ze compleet uit het plaatje verdwenen. Dan was ik ook Mebo voorbij gegaan. Want dan hoefde ik maar één auto voorbij te steken en geen twee. En wat Hendrik had gedaan weet ik niet, maar waarschijnlijk kwam die mij allang voorbij. Het verkeer maak je samen. Een beetje geven en een beetje nemen. “Gemeinsam geht’s besser” aldus Brummi (die volgens mij met iets van een comeback bezig is, maar dat terzijde) Zelf kots ik op die mentaliteit van “ik ga niet van mijn gas af”. Al vraag ik me wel regelmatig af wat er in mensen omgaat als ik hun nutteloze acties bekijk. Maar dan nog hoeft het verkeer achter ons daar niet onder te lijden. Dan schudt ik met mijn hoofd en laat ik het maar gebeuren. (sorry voor het lange verhaal Henri. Waarschijnlijk pik jij er twee zinnen uit nu en ben je het niet met me eens. Mag. Ik richtte dit hele epistel ook eigenlijk helemaal niet aan jou, maar ik zag dat je ook net had gereageerd. Bij deze mijn antwoord) edit: ik zie dat Pierre me al voor was. We zaten tegelijk te typen. Keurig verwoord weer Pierre!
    1 point
  14. Volgens mij hebben wij allemaal geleerd -en hebben we er vooral de mond van vol hier op dit forum- dat het verkeer 'een samenspel ' is. U weet wel, het spel geven en nemen, ook in het verkeer. Samenspel wil zeggen; samen op de weg, dingen accepteren van elkaar, ook de eventuele fouten of minder handige acties die een ander misschien maakt, hoe dom of irritant die soms ook kunnen zijn. We zijn allemaal volwassen mensen, ik kan het mis hebben maar volgens mij zijn we dat haantjes-gedrag op de weg allemaal allang ontgroeid. In Frankrijk is het tegenwoordig de gewoonte dat vooral die Spanjolen al 2-300 meter van tevoren op de middelste baan gaan zitten, terwijl ze met amper 2-3 km verschil in komen halen. Waarom is me overigens nog steeds onduidelijk. Dan zie ik zo'n auto aankomen en kan twee dingen doen: m'n gaspedaal door de vloer heen trappen in de hoop dat hij mij niet voorbij komt, of ik zet ik even die CC een tandje terug, laat die Spanjool voorbij, sluit achteraan en geef weer gas. Je verliest daar namelijk helemaal niks mee, het enige wat je doet in die inhaalactie bespoedigen. Die ander gaat je toch voorbij, is het niet vlot dan wel tergend langzaam kruipend, jij sluit achteraan en kunt weer zo hard gaan als je wil, die ander loopt toch op je uit. Daarnaast vind ik het ook niet prettig, 3½ minuut zo'n vrachtwagen naast je die je hoe dan ook toch voorbij gaat en dan vervolgens dikwijls ook nog kort terug invoegt, vooral wanneer jij pokkehout je poot stijf houdt en gas blijft geven om het inhalen zo lang mogelijk te frustreren. Gewoon heel even van dat gas af, het kan zo simpel zijn...
    1 point
  15. Die Hongaar rijd daar op z'n gemak 70 km/h. Niet omdat hij iedereen in wil laten halen, wél omdat de maximale snelheid daar momenteel 70 km/h is momenteel vanwege de wegwerkzaamheden bij Ranst. Er is ook trajectcontrole op dat stuk, dus met een beetje geluk ligt het kopietje van het PV ergens over een maand of drie-vier in je kastje. Zo lang kan dat namelijk duren in België, ik spreek uit eigen ervaring. Verders nog een tipje mijnerzijds voor iedereen die regelmatig de ring van Antwerpen over gaat; houd je aan de snelheid die aangegeven staat op de matrixborden!! De flitscamera's (Gatso) langs de weg veranderen daar mee met de aangegeven snelheid op de matrixborden, in tegenstelling tot hier in Nederland. Dus 50 is ook écht 50, die camera flitst onherroepelijk. De flitspaal bij de Craeybeckxtunnel vanaf nu niet meer de efficiëntste van België (klik>>>) De reden dat de flitspaal zo’n succes is heeft te maken met het feit dat deze slim is. Op het stuk snelweg is een maximumsnelheid van 100 km/u van kracht. Tijdens drukte gaat de dynamische snelheid naar 80 km/u of 50 km/u. De flitspaal past zich daar op aan. Kortom, als jij in fileverkeer 56 km/u rijdt en op dat moment is 50 toegestaan kun je gewoon een prent op de deurmat verwachten. Dat foutje is snel gemaakt en zo heb je meteen de verklaring voor het hoge aantal boetes te pakken. (klik>>>)
    1 point
  16. Op de 213 mag je maar 60 KM/H , als ik met 70 daar rijd en er wil dan nog iemand voorbij dan doet hij z'n best maar , maar ik ga niet van het gas! De inhaler gaat maar op het gas en van mij mag die aan het gas !!
    1 point
  17. Dan heb je het over de trekschuit Puttgarden - Rodby neem ik aan? Bel eens naar die schuit als je bij Lubeck bent en meld je S nummer en verwachte aankomst tijd. Gegarandeerd dat jij op de eerste schuit zit die dan vertrekt.
    1 point
  18. Weer niet. Schijnbaar een collega met net zo’n auto, hoorde ik vanmiddag via de tamtam…
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden