Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 18-07-24 in all areas

  1. Hij blijft mooi inmiddels rondje Turkije Griekenland Albanië Montenegro Bosnië Kroatië Slovenië Italië Zwitserland Duitsland Frankrijk België Nederland gedaan,dikke 10000 kilometer verder en geen probleem gehad buiten het uitvallen van de tachograaf daar nog niet naar gekeken maar zal niets bijzonders zijn denk ik. Prachtige ontmoetingen gehad,vier keer moeten stoppen omdat mensen/truckspotters foto,s wilden maken. Deze kreeg ik net nog doorgestuurd.
    4 points
  2. Voor de gene die gebruik willen maken van de A10 deze zomer. Er zijn wat afsluitingen van de ringweg en de tunnels. Die beginnen dit weekend. Voor een overzicht…. https://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/wegenoverzicht/a10
    2 points
  3. Ik heb zeker wel goed gelezen en begrijp je wel. Maar samenspel in het verkeer is heel iets anders als van het gas afgaan op een bijna lege snelweg omdat iemand je zo nodig moet inhalen met een halve kilometer verschil omdat anders zijn plantjes verdorren of zijn shovel begint te roesten.
    2 points
  4. Dat moet dan in de tijd van vóór de snelheidsbegrenzer zijn geweest. En dat telt niet.
    1 point
  5. Ik zie het al Lientje, jij komt veel in Frankrijk en de andere landen. Geen inhaalverboden, geen trajectcontroles, geen drukte in het verkeer, dat hebben ze alleen hier in Nederland... Als ik 's ochtends van Purmerend naar Wieringerwerf rijd, of voor mijn part van Lelystad naar Drachten, dan doe ik daar evengoed even de snelheid een klein tikje terug wanneer een ander aan mij voorbij wil en ik zie dat het niet heel vlot zal gaan. Dat doe ik dan ook niet alleen voor mezelf omdat ik geen inhalers 3-4 minuten naast me duld, ook voor het overige verkeer wat zich alleen maar zit te irriteren aan àl het vrachtverkeer, niet alleen aan die inhalende auto. Waarom iemand persé in wil halen boeit me eerlijk gezegd niet eens zo, zo iemand zal daar zijn reden wel voor hebben. Dat is wat er bedoeld word met samenspel, rekening houden met het overige wegverkeer, maar nét zo goed met elkaar als beroepschauffeurs in plaats van lekker stug vol blijven houden omdat 'jij' vind dat 83 hard genoeg is waar 80 de maximum snelheid is en 'jij' met 'jouw wijsheid' de leidende rol op die hele snelweg denkt te bepalen. ('jij' is hier even in het algemeen bedoelt) Vervolgens ook nog even gaan kijken wie de grootste heeft tijdens het inhalen, zelfs een klein tikkie gas bijgeven -net niet teveel om zelf een prent te krijgen- als een wijzende en vermanende vinger naar die ander vanwege zijn onbezonnen actie -want inhaalverbod- en dan stiekem heel hard hopen dat die ander dan toevallig nét betrapt wordt door de politie en even mee mag. Net kleine kinderen...
    1 point
  6. Even de tropische hitte ontlopen in Grevenbroich 😇
    1 point
  7. Dank voor het compliment. Ik had een opsteker nodig! 😉 Maar in theorie is het allemaal leuk natuurlijk. Zolang je met een vast ploegje rijdt. Maar nu rijdt Mebo voorop. Want dat wil hij graag. Met 84 want dat is hard zat, “en ik ga al vier kilometer over de limiet!” Daarachter zit Lientje. Die auto van Loos kan niet harder dan 84,5 kilometer per uur. En Lien is verstandig en ze weet dat Mebo haar toch niet gaat helpen, dus ze blijft er lekker achter. Op ruime afstand natuurlijk. Mocht iemand anders inhalen dan kan die er mooi nog tussen. Daarachter rijd ik. Lekker op de ACC. Rijdt wel zo relaxed. En ik heb toch geen haast. Ik doe er voor de veiligheid en mijn gevoel nog even een streepje bij voor de afstand. Want standaard vind ik het net te kort eigenlijk. Achter mij rijdt Hendrik. Die kan wel (iets) harder, maar hij heeft een zware machine geladen en straks moeten we de brug over en daar zakt hij altijd wat af. Mooi rijtje! Lekker gemoedelijk. Maar dan rijden we bij Schijndel en daar komt Kieperboer aan. Die kan nu zijn kippen niet meer vragen even mee te fladderen dus hij voegt nogal traag in met zijn vracht nat zand. Sterker nog, hij moet iets van het gas af want hij zit eigenlijk naast Mebo. Maar die denkt alleen aan zichzelf, dus die schuift geen baantje op. Gevolg is dat Lien van het gas moet om haar veilige afstand te bewaren. Mijn auto houdt in omdat ik te hard inloop op mijn voorganger. En Hendrik moet remmen… Snap je nu waar ik naartoe wil? Had Lientje met wat hulp van Mebo gewoon ingehaald dan was zij al kilometers verderop geweest. Dan was ze compleet uit het plaatje verdwenen. Dan was ik ook Mebo voorbij gegaan. Want dan hoefde ik maar één auto voorbij te steken en geen twee. En wat Hendrik had gedaan weet ik niet, maar waarschijnlijk kwam die mij allang voorbij. Het verkeer maak je samen. Een beetje geven en een beetje nemen. “Gemeinsam geht’s besser” aldus Brummi (die volgens mij met iets van een comeback bezig is, maar dat terzijde) Zelf kots ik op die mentaliteit van “ik ga niet van mijn gas af”. Al vraag ik me wel regelmatig af wat er in mensen omgaat als ik hun nutteloze acties bekijk. Maar dan nog hoeft het verkeer achter ons daar niet onder te lijden. Dan schudt ik met mijn hoofd en laat ik het maar gebeuren. (sorry voor het lange verhaal Henri. Waarschijnlijk pik jij er twee zinnen uit nu en ben je het niet met me eens. Mag. Ik richtte dit hele epistel ook eigenlijk helemaal niet aan jou, maar ik zag dat je ook net had gereageerd. Bij deze mijn antwoord) edit: ik zie dat Pierre me al voor was. We zaten tegelijk te typen. Keurig verwoord weer Pierre!
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden