Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 19-07-24 in all areas

  1. Welnee Cc 2 tikjes terug, en er rijdt niemand meer voor je
    3 points
  2. Doe ff normaal Hendrik. Ik ga niet dicht op mijn voorganger rijden. Daarom heb ik een hekel aan inhalers die vervolgens voor mij blijven rijden. Haal iedereen van het treintje in of niemand.
    2 points
  3. Ja idd. Of voor je leven. Gelukkig rijd ik 99 procent van de tijd in dld waar de boetes niet zo hoog zijn. Maar ik verrek het gewoon om tussen een zoojtje jo- jo ende mongolen te gaan zitten. En dus gaat of het gas erop of ik laat het los. Met de eerste optie neem ik idd het risico op een boete , maar dat risico blijkt in de praktijk niet zo heel groot. je kent wel. Gokje wagen, prijsje winnen. of het word: Gegokt en verloren.
    1 point
  4. Overal🤣🤣, windows🤣🤣🤣.
    1 point
  5. 1 point
  6. Eerste fikse cabotage-boete uitgedeeld aan expeditiebedrijf Duitse rechter: toezichtsplicht werd niet nageleefd Een rechtbank in Keulen heeft een van de eerste cabotageboetes opgelegd aan een expeditiebedrijf. De vrachtbemiddelaar uit het zuidwesten van Duitsland, namen zijn niet genoemd, moet een geldbedrag van 72.700 euro betalen voor het overtreden van de EU-cabotageregels. In Nederland ziet de ILT toe op naleving van de cabotageregels. Foto: ILT Dat meldt het Duitse transportvakblad Verkehrsrundschau. De algemeen directeur kreeg nog eens een boete van bijna 18.000 euro opgelegd, omdat hij als eindverantwoordelijke zijn toezichthoudende taken had verzuimd. Het expeditiebedrijf in kwestie had zonder de noodzakelijke checks uit te voeren twee buitenlandse wegvervoerders ingehuurd voor zo’n 450 ritten. Deze onderaannemers namen het daarbij niet zo nauw met de nieuwe geldende EU-richtlijnen rond cabotage. Zo was er geen sprake van het verplichte grensoverschrijdende transport, vooraf aan de binnenlandse cabotageritten. Ook werd door de transportbedrijven de noodzakelijke ‘afkoelperiode’ van vier dagen niet in acht genomen na drie uitgevoerde cabotageritten. De expediteur, de opdrachtgever van de vervoersopdrachten, had erop moeten toezien dat deze regels werden nageleefd, oordeelde de rechter. Het bedrijf had de ingeschakelde buitenlandse wegvervoerders echter hun gang laten gaan en de in de EU cabotageregels opgelegde toezichtrol niet uitgevoerd. Het is onduidelijk of het bedrijf nog in beroep gaat tegen de uitspraak. bron: Nieuwsblad Transport
    1 point
  7. Hij blijft mooi inmiddels rondje Turkije Griekenland Albanië Montenegro Bosnië Kroatië Slovenië Italië Zwitserland Duitsland Frankrijk België Nederland gedaan,dikke 10000 kilometer verder en geen probleem gehad buiten het uitvallen van de tachograaf daar nog niet naar gekeken maar zal niets bijzonders zijn denk ik. Prachtige ontmoetingen gehad,vier keer moeten stoppen omdat mensen/truckspotters foto,s wilden maken. Deze kreeg ik net nog doorgestuurd.
    1 point
  8. Even de tropische hitte ontlopen in Grevenbroich 😇
    1 point
  9. Die Hongaar rijd daar op z'n gemak 70 km/h. Niet omdat hij iedereen in wil laten halen, wél omdat de maximale snelheid daar momenteel 70 km/h is momenteel vanwege de wegwerkzaamheden bij Ranst. Er is ook trajectcontrole op dat stuk, dus met een beetje geluk ligt het kopietje van het PV ergens over een maand of drie-vier in je kastje. Zo lang kan dat namelijk duren in België, ik spreek uit eigen ervaring. Verders nog een tipje mijnerzijds voor iedereen die regelmatig de ring van Antwerpen over gaat; houd je aan de snelheid die aangegeven staat op de matrixborden!! De flitscamera's (Gatso) langs de weg veranderen daar mee met de aangegeven snelheid op de matrixborden, in tegenstelling tot hier in Nederland. Dus 50 is ook écht 50, die camera flitst onherroepelijk. De flitspaal bij de Craeybeckxtunnel vanaf nu niet meer de efficiëntste van België (klik>>>) De reden dat de flitspaal zo’n succes is heeft te maken met het feit dat deze slim is. Op het stuk snelweg is een maximumsnelheid van 100 km/u van kracht. Tijdens drukte gaat de dynamische snelheid naar 80 km/u of 50 km/u. De flitspaal past zich daar op aan. Kortom, als jij in fileverkeer 56 km/u rijdt en op dat moment is 50 toegestaan kun je gewoon een prent op de deurmat verwachten. Dat foutje is snel gemaakt en zo heb je meteen de verklaring voor het hoge aantal boetes te pakken. (klik>>>)
    1 point
  10. Op de 213 mag je maar 60 KM/H , als ik met 70 daar rijd en er wil dan nog iemand voorbij dan doet hij z'n best maar , maar ik ga niet van het gas! De inhaler gaat maar op het gas en van mij mag die aan het gas !!
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden