Klassement
Populaire bijdragen
Showing content with the highest reputation on 20-07-24 in all areas
-
Dat is precies wat ik bedoel. Die gasten deinzen nergens voor terug en zijn ook nog eens in de meerderheid. Je kunt hier op een forum met een hoop bravoure wel zeggen "ik laat dit bij mij niet zomaar gebeuren", maar je hebt gewoon niks te zeggen. Overigens, die goederen zijn verzekerd en vervangbaar, jouw leven zeker niet.3 points
-
2 points
-
2 points
-
Misschien heb je het anders geleerd, maar steek af en toe je hoofd eens uit het raam om te zien wat er gebeurt; vertrouw je het niet aan de bijrijderskant uitstappen en kijken! Al is het zes keer, beter dan één keer schade maken...2 points
-
Dat klopt, die staan er ook. Tot waar de A73 invoegt bij de A2. Vanaf daar is er tot aan de afrit Ulestraten geen enkele op -of afrit meer. Daar waar die klim begint en waar de tweebaans overgaat in een driebaans autosnelweg, daar staat aan beide zijden van de autosnelweg het einde inhaalverbod aangegeven (bord F04). Het inhalen gebeurde pas op het vlakke stuk, ruim en allang voorbij die borden einde inhaalverbod. Bij Ulestraten stond ik aan de kant omdat er volgens die motoragent ook op dat stuk een inhaalverbod van kracht was terwijl er geen bord te zien was. Achteraf had hij wel gelijk, echter een bord dat er opnieuw een inhaalverbod van kracht was stond nergens opnieuw geplaatst, tenminste niet eerder dan zo'n 12 kilometer verderop waar de spitsstrook begint en het eventuele inhaalverbod aangegeven staat op de matrixborden. Je kan niet verwachten dat iemand eerst het hele internet af gaat zitten struinen of er wel of niet een inhaalverbod van kracht is op een bepaald stuk snelweg, dat moet met verkeerstekens aangegeven staan. En let er zelf maar eens op als je daar een keer rijdt, die situatie is na vier jaar nog steeds niet aangepast...2 points
-
Dat klopt, er zijn instanties waar je een verkeersboete aan kunt laten vechten die op hun beurt de uiteindelijke proceskosten kunnen declareren wanneer zij in het gelijk gesteld worden en daar hun winst uithalen. Ik heb wel begrepen dat dit aan banden wordt gelegd door de overheid, voor zover het nog niet gebeurd is. Ik heb ook geen eigen bedrijf, de boete was geheel voor mijn rekening en de kosten voor procederen kon ik ook nergens declareren. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat al die uren die ik in zeven maanden aan eigen tijd kwijt was aan dingen uitzoeken, foto's maken, bellen, brieven schrijven enz. om tegen de boete in bezwaar te gaan en vervolgens nóg eens in beroep te gaan tegen de beslissing van de Officier van Justitie misschien niet opwogen tegen een bedrag van € 249,-. Het was voor mij niets anders dan een keiharde principe-kwestie, omdat ik haast zeker was van mijn gelijk. Hoewel er wel degelijk een inhaalverbod van kracht was volgens de website van Rijkswaterstaat, stond -en staat nog steeds- het inhaalverbod niet aangegeven met verkeerstekens- of borden. Enkel stond met bord F04 het einde van het inhaalverbod aangegeven, ruim een kilometer vóór ik mijn voorligger in ging halen en verderop aan de kant moest. Mijn conclusie was dat ik als weggebruiker mag aannemen dat een inhaalverbod op een duidelijke manier aangegeven is met verkeerstekens en ik niet vooraf het internet moet raadplegen of er wel of niet een inhaalverbod van kracht is. Dus óf Rijkswaterstaat, dan wel de wegbeheerder is in gebreke gebleven met het aanbrengen van de juiste wegmarkeringen/signalisatie. Daarnaast klopte de verklaring (onder ede) van de verbalisant op een aantal punten aantoonbaar niet. Beide zaken heb ik uitgebreid in mijn beroep aangegeven, toegelicht met foto's, plattegrond etc. en ben uiteindelijk in het gelijk gesteld. Alle verloren tijd ten spijt, maar ik laat me niet zomaar uit het veld slaan. Zeker niet als ik weet dat ik gelijk heb. Bezwaar aantekenen kan dus wel degelijk resultaat hebben.2 points
-
Voor de kaartupdates is ruimte genoeg…. De rest afwachten maar. voor mezelf had het mooi geweest tot oktober 2025💪🏻🤪2 points
-
Doe ff normaal Hendrik. Ik ga niet dicht op mijn voorganger rijden. Daarom heb ik een hekel aan inhalers die vervolgens voor mij blijven rijden. Haal iedereen van het treintje in of niemand.2 points
-
1 point
-
Bij elke oprit moet toch een bord staan als het verboden is om in te halen?1 point
-
Dat ligt niet aan de Sim, maar aan de modem die er in zit en geen 4/5g ondersteunt. Een nieuwe sim in een oude Nokia levert ook geen 4/5g op.1 point
-
Ik denk dat het probleem zit in het uitfaseren van de 2g en 3g netwerken. Providers zetten die netwerken uit omdat ze verouderd zijn. Als jouw TomTom op 1 van die netwerken zit kan er dus ook geen data meer verzonden worden.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Tja en dan heb ik toevallig ook nog tijd zat en zet de cruise op 80 en na een minuut of 10 kijk ik ff op mijn telefoon op maps en zie dat ik maar 78 kmpu ga😁 Das waar ook ik moet hem op 85 zetten om 83 te kunnen rijen1 point
-
Dank voor het compliment. Ik had een opsteker nodig! 😉 Maar in theorie is het allemaal leuk natuurlijk. Zolang je met een vast ploegje rijdt. Maar nu rijdt Mebo voorop. Want dat wil hij graag. Met 84 want dat is hard zat, “en ik ga al vier kilometer over de limiet!” Daarachter zit Lientje. Die auto van Loos kan niet harder dan 84,5 kilometer per uur. En Lien is verstandig en ze weet dat Mebo haar toch niet gaat helpen, dus ze blijft er lekker achter. Op ruime afstand natuurlijk. Mocht iemand anders inhalen dan kan die er mooi nog tussen. Daarachter rijd ik. Lekker op de ACC. Rijdt wel zo relaxed. En ik heb toch geen haast. Ik doe er voor de veiligheid en mijn gevoel nog even een streepje bij voor de afstand. Want standaard vind ik het net te kort eigenlijk. Achter mij rijdt Hendrik. Die kan wel (iets) harder, maar hij heeft een zware machine geladen en straks moeten we de brug over en daar zakt hij altijd wat af. Mooi rijtje! Lekker gemoedelijk. Maar dan rijden we bij Schijndel en daar komt Kieperboer aan. Die kan nu zijn kippen niet meer vragen even mee te fladderen dus hij voegt nogal traag in met zijn vracht nat zand. Sterker nog, hij moet iets van het gas af want hij zit eigenlijk naast Mebo. Maar die denkt alleen aan zichzelf, dus die schuift geen baantje op. Gevolg is dat Lien van het gas moet om haar veilige afstand te bewaren. Mijn auto houdt in omdat ik te hard inloop op mijn voorganger. En Hendrik moet remmen… Snap je nu waar ik naartoe wil? Had Lientje met wat hulp van Mebo gewoon ingehaald dan was zij al kilometers verderop geweest. Dan was ze compleet uit het plaatje verdwenen. Dan was ik ook Mebo voorbij gegaan. Want dan hoefde ik maar één auto voorbij te steken en geen twee. En wat Hendrik had gedaan weet ik niet, maar waarschijnlijk kwam die mij allang voorbij. Het verkeer maak je samen. Een beetje geven en een beetje nemen. “Gemeinsam geht’s besser” aldus Brummi (die volgens mij met iets van een comeback bezig is, maar dat terzijde) Zelf kots ik op die mentaliteit van “ik ga niet van mijn gas af”. Al vraag ik me wel regelmatig af wat er in mensen omgaat als ik hun nutteloze acties bekijk. Maar dan nog hoeft het verkeer achter ons daar niet onder te lijden. Dan schudt ik met mijn hoofd en laat ik het maar gebeuren. (sorry voor het lange verhaal Henri. Waarschijnlijk pik jij er twee zinnen uit nu en ben je het niet met me eens. Mag. Ik richtte dit hele epistel ook eigenlijk helemaal niet aan jou, maar ik zag dat je ook net had gereageerd. Bij deze mijn antwoord) edit: ik zie dat Pierre me al voor was. We zaten tegelijk te typen. Keurig verwoord weer Pierre!1 point
-
Volgens mij hebben wij allemaal geleerd -en hebben we er vooral de mond van vol hier op dit forum- dat het verkeer 'een samenspel ' is. U weet wel, het spel geven en nemen, ook in het verkeer. Samenspel wil zeggen; samen op de weg, dingen accepteren van elkaar, ook de eventuele fouten of minder handige acties die een ander misschien maakt, hoe dom of irritant die soms ook kunnen zijn. We zijn allemaal volwassen mensen, ik kan het mis hebben maar volgens mij zijn we dat haantjes-gedrag op de weg allemaal allang ontgroeid. In Frankrijk is het tegenwoordig de gewoonte dat vooral die Spanjolen al 2-300 meter van tevoren op de middelste baan gaan zitten, terwijl ze met amper 2-3 km verschil in komen halen. Waarom is me overigens nog steeds onduidelijk. Dan zie ik zo'n auto aankomen en kan twee dingen doen: m'n gaspedaal door de vloer heen trappen in de hoop dat hij mij niet voorbij komt, of ik zet ik even die CC een tandje terug, laat die Spanjool voorbij, sluit achteraan en geef weer gas. Je verliest daar namelijk helemaal niks mee, het enige wat je doet in die inhaalactie bespoedigen. Die ander gaat je toch voorbij, is het niet vlot dan wel tergend langzaam kruipend, jij sluit achteraan en kunt weer zo hard gaan als je wil, die ander loopt toch op je uit. Daarnaast vind ik het ook niet prettig, 3½ minuut zo'n vrachtwagen naast je die je hoe dan ook toch voorbij gaat en dan vervolgens dikwijls ook nog kort terug invoegt, vooral wanneer jij pokkehout je poot stijf houdt en gas blijft geven om het inhalen zo lang mogelijk te frustreren. Gewoon heel even van dat gas af, het kan zo simpel zijn...1 point
-
Ja. Op de 213. Maar daar hadden we het niet over. Op de 213 heeft iedereen wel gas over. Daar zitten we elkaar niet met twee kilometer verschil in te halen. Daar hadden we het over. En daar reageerde jij op.1 point
-
Daar zit niet zo gek veel tijdswinst in, ware het niet dat men verder naar voren, toch een iets beter overzicht heeft op het verkeer. En daarbij het aanmelden een plekje eerder ook een verschil van boot kan maken (of lossen). Groet Ron1 point
-
In dit geval gaat het niet om diegenen die inhalen of ingehaald worden, maar om al die mensen die er achter rijden en die toch al geen best beeld van ons “chauffeurs” hebben. De inhaler geeft alles wat hij heeft. Diegene die ingehaald wordt verliest helemaal niks wanneer hij even een telletje van het gas af gaat.1 point
-
dat gebeurd daar idd nogaleens.....daar heb je helaas gelijk in. En nee, op die stukken blijf ik er lekker achter. Beter dan een keer de boot missen door te laat zijn, dan de boot missen doordat je nog een papierwinkel moet invullen en andere nare gevolgen...... Met kijken dat er niemand achterop komt, bedoel ik de situatie op de snelwegen. Als er daar geen auto's achterop komen, ga ik er gewoon voorbij. En ja, dan zijn er van die vrolijke truckers die dan niet ff de moeite nemen om de cc ff een kilometertje of 2 zachter te zetten, maar dan zorgen dat het inhalen lekker lang duurt. Groet Ron1 point
-
Nog aan het nagenieten, met een grote glimlach, van het optreden van John Fogerty op Bospop gisteravond! Vastgezogen in de blubber, m'n auto tot aan z'n strot vast in het weiland maar enorm genoten! Dit nummer was wel toepasselijk.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Ja, die kraan én zo'n cabine inderdaad. Die grijper heb ik overigens ook. Die heb ik vorig jaar gelijk nieuw gekocht. Hier kun je platen van 1 meter én platen van 3,5 meter breed mee pakken zonder een knijper te moeten wisselen. Duur ding maar echt goed. Voor de rest: ik vind die trailer zo als hij is niks. Sterker nog: helemaal niks. Een achteroverbouw van jewelste. De kraan staat te ver achter de achterste as. Het is ook niet de eerste die volgens dit concept gebouwd is en ik weet dat de chauffeur van de voorgaande versie klaagt over zijn schoteldruk. Dan daarbij is as 1 en 3 gestuurd wat wil zeggen dat het draaipunt hart as 2 is. Dat kan beter. En hij is voor mij te lang. Terwijl de laadvloer niet veel langer gaat zijn als mijn beoogde concept. Maar hij zal 10 ton per as hebben en dat ga ik niet halen want bij mij komen ze dichter op elkaar. En hier staat een voorloper voor. Die wielbasis is ook al snel wat langer en je hebt maar 1 aangedreven as. Aan de ene kant vaak voldoende en het scheelt een hoop geld maar ik heb toch voor een 6x4 gekozen. Dat geouwehoer als je niet van zijn plek komt op plekken waar het allemaal niet zo schoon is is het me niet waard. Plus zo'n ding houd wat meer waarde en ik kan er nog eens een dieplader achter knopen. Zoals het daar zo staat ziet het er leuk uit en je kunt er heel goed je werk mee doen maar mijn concept is het niet. KWB bouwt dat vele malen beter en met een fusee gestuurde as zit de laatste as zowat tegen de achterbumper. Dan kun je ergens scherp indraaien.1 point
-
0 points