Klassement
Populaire bijdragen
Showing content with the highest reputation on 11-08-24 in all areas
-
Ik hou wel van de afwisseling. Tot op heden dit jaar idd veel op de ferry. Kan goed zijn dat ik hierna totaan kerst geen ferry meer zie. Planning iets veranderd. Morgen (na me 24u) geladen trailer inleveren, lege uithalen en rap naar Helsingborg om te laden. Dan met begeleiding weer terug naar Gotenborg en dinsdag met beide opleggers de ferry op naar Zeebrugge. Dan kreeg ik de vraag of ik met die 2de gelijk door kan naar Cannes 😎👌4 points
-
"Liever unne bange dan unne dooie" zei mijn collega altijd.. Ik zie overigens ook geen schijn van kans om iets uit te kunnen halen wanneer ze met een man of vier voor je staan. Een mes tussen je ribben of met geluk op zijn minst finaal in elkaar getrapt worden door dat tuig. Wat is het allemaal waard? Gewoon blijven zitten en de deuren op slot, luidt het devies. Die spullen zijn verzekerd of vervangbaar, jouw leven niet.4 points
-
Dat is nogal een lijstje Johan... Maar over jouw gehele carrière gerekend met Frankrijk als de hoofdmoot valt het misschien allemaal best nog wel mee. Tenminste, die mening ben ik toegedaan omdat ik weet hoe ernstig de situatie is m.b.t. diefstal en gerotzooi onderweg is in met name Frankrijk. Zeker langs de autobaan en op openbare parkeerplaatsen zoals die van de Centre Routiers. Maar zelfs op het prive-terrein van de resto-routiers ben je tegenwoordig vogelvrij verklaard, ze deinzen nergens voor terug. Daarnaast ben je met ADR soms aangewezen op dat soort plaatsen of is er de mogelijkheid niet om op een veiligere plaats te kunnen staan. Ergens kan ik het dus wel plaatsen. Toch, zowel hier als in een ander topic word dit allemaal volmondig tegengesproken door Shompie en ligt de oorzaak volgens hem voornamelijk bij jezelf. Bij mij werd op het terrein van de routier in Courthezon mijn trailer opengeknipt en wat handel gelost, eerder dan bij de klant zelf. Overigens het enige wat ik tot op heden heb meegemaakt wat betreft voertuigcriminaliteit onderweg. Of worden -zoals in de filmpjes te zien is- trailers leeggehaald terwijl een collega uit het oostblok op zijn dooie gemak tussen de gordijnen heen gaat zitten filmen in plaats van er op uit te gaan en dat clubje overvallers even mores te leren. Puur vanwege behoud van lijf en leden.. Volgens Shompie's theorie heb jij die pech wel deels aan jezelf te danken; ook jij hebt twee keer door het spleetje naar buiten zitten kijken; één keer in Béziers en één keer in Zwolle. In plaats van dat je met de krikstang naar buiten was gelopen om die hufters total-loss te slaan zoals hij zelf placht te doen ben jij blijven zitten tot een ander zijn auto uit kwam of heb je de politie gebeld en terwijl je zat te wachten toe zitten kijken hoe de daders hun slag sloegen bij die andere vrachtauto. Als we Shompie moeten geloven heeft dit allemaal niets met pech te maken. Puur met onverschilligheid, in combinatie met overmatig alcoholgebruik. Daarnaast ben je ook nog eens een angsthaas of een lafaard, anders was je zelf de cabine wel even uitgekomen. Zulke dingen laat je nu eenmaal niet gebeuren, ongeacht wie, wat of met hoeveel ze voor je staan. Shompie niet tenminste.. Dan ook nog eens drie keer diesel gestolen én twee pogingen daartoe.. Dat jij niets hoort terwijl ze bezig zijn aan jouw auto of in jouw trailer heeft dus niets te maken met de listige en geraffineerde werkwijze van dit soort professionele bendes, maar eerder dat het lijkt dat jij een serieus drankprobleem hebt. Je hebt je 's avonds weer laten gaan aan de toog en lag 's nachts je roes uit te slapen. Anders had je heus wel gehoord dat ze aan je auto bezig waren. Niet één keer, niet twee keer, nee, zelfs drie! Hieronder nog maar eens zo'n filmpje. Je bent een hele flinke jongen als jij hier in je eentje op af stapt met je knuppel of je krikstang.. Diefstal_Spanje.mp43 points
-
Nou het wek is idd niks mis mee en de afwisseling is ook leuk idd. Maar ik ken mezelf, en zou na 2 x zo een trip mij groen en geel ergeren op zo een boot doordat de verveling toeslaat. En nu zou ik me natuurlijk vreselijk kunnen gaan bezatten op zo een boot ( iets waarvan ik hier regelmatig beticht word door een bepaald persoon en in het verleden ook al eens door iemand). Maar dat lijkt me niet de weg voor de vlotte doorgang van het werk. Want na 1 avond doorzakken ben ik tegenwoordig wel een week nodig voor herstel. Dat ging toch vroeger allemaal een stuk eenvoudiger bedenk ik me nu. Avondje doorzakken, zondags twee keer vloeken en je ging weer. Volle bak. Harstikke mooi werk dat wat jij ( Voyageur) doet maar op die boten zou bij mij de verveling toeslaan en dat zou ik na een paar keer niet trekken.2 points
-
Waarom zou dat? Twee dagen op een boot je wekelijkse rust van 45 uur kunnen maken, 11½ uur per dag betaald krijgen plus je OKV en zodra je die boot weer afkomt gewoon voor de volle week weer door met je werk. Daar is niks mis mee lijkt mij. Tenminste, als je een paar centen wil verdienen.2 points
-
2 points
-
Je kan vanaf Etten-Leur ook via Boekarest naar Milaan natuurlijk... Files en vertraging is altijd vervelend en komt nooit gelegen, de ervaring leert dat achter aansluiten en geduldig wachten meestal toch de beste en voordeligste optie is. Dat binnendoor rijden over die Belgische rampwegen, 86 rotondes en 134 stoplichten met nog eens honderd automobilisten vóór jouw die allemaal dachten nét zo slim te zijn als jij; de kilometers en de tijd die je er uiteindelijk mee kwijt bent wegen haast nooit op tegen het voordeel. Puur en alleen 'het idee' dat je veel sneller bent. Fg2200 is zowel heen als terug gegaan via Tervuren en heeft het o.a. over de afgelopen week op de heenweg richting zuiden; "tunneltje bij tervuren was afgelopen week ook drama, richting zuiden al een mooi tijdje helemaal dicht dus bovenlangs". In een eerdere reactie in het topic 'Waar gaat of ging de reis naar toe' staat Fg2200 woensdagavond al in Seneffe; "We staan weer in Seneffe bij de klant...voer in de ping, toetje erbij en straks maffie doen" Omdat Fg2200 naar mijn weten alleen maar lijndienst die kant op heeft ga ik er -mede op basis van de informatie die hij geplaatst heeft- vanuit dat hij via Tervuren heen en terug naar Seneffe is gereden.1 point
-
Mwoah, zo lang ik maar niet steeds met twee Turken en een Bulgaar op één hut moet zoals gewoonlijk zou ik het voor die paar keer dat je echt zo lang op een boot zit niet eens zo erg vinden. Als het eten verders in orde is, is het mij al gauw goed.1 point
-
En vanwege de vlotte afhandeling bij laden. Geen oponthoud in het verkeer. En het zeer snel lossen (en fust laden), op enkel 2 adressen, niet via Tsjechie gehoeven. Stonden om zaterdag om 10.30 stil in Hengersberg, waren toen al weer op ons retour. Vanmorgen (zondag) ging de hadrem erop en sleutel uit het contact. Gelost, getankt en schoon gemaakt voor de volgende rit. Groet Ron1 point
-
Tja ik zal dan wel bang zijn of misschien verstandig? Weet namelijk uit ervaring als je gaat slaan ben je verder van huis, je lokt namelijk altijd een tegenreactie uit en er zijn er ook die als een haas naar het politieburo lopen en vervolgens ga je het altijd verliezen.1 point
-
1 point
-
Heb het ook verschillende keren meegemaakt heb ze ook 2 keer op heterdaad betrapt, 1 keer op de A9 bij Beziers richting Spanje, toen liepen ze met 3en Roma figuren over de parking en ben ik er pas uit gegaan nadat een Italiaanse chauffeur alleen achter ze aanging bij die waren ze in de cabine en ik denk bij een stuk of 5 waren de cabine's opengebroken toen verdwenen ze achter het hek waar hun luxe auto stond op de provinciale weg. Had trouwens voordat ik uit de auto ging de politie gebeld want ik had ze al gezien nadat ik wakker was geworden van claxoneren, politie nooit gekomen volgens mij. En 1 keer bij de parking voorbij Zwolle was ik getuige van een dieseldiefstal van een ander, heb toen de politie ook gebeld kenteken(s) doorgegeven en die zijn toen aangehouden, waren 2 spaans gekentekende vrachtwagens met een pompinstallatie. Tevens 3 keer ingespoten met gas maar zonder dat ze in de cabine zijn geweest, omdat ik de deuren dicht had (borging) waren wel de deursloten kapot gemaakt, 1x bij Toulouse, 1 x bij st. Job en 1 maal bij een routier langs de 20 van Parijs naar Orleans. En 3 keer diesel gestolen, 1x bij Turnhout, 1x bij Longlier en 1 maal bij Orville, en 2 pogingen op de A31. 1x bij de Routier onder de brug in Bordeaux om de hoek bij Centre Routier, hebben ze terwijl ik buiten zat te eten de laadruimte opengemaakt en dozen wijn gejat en ze hebben een keer bij Orange bij een routier, terwijl ik binnen zat te eten een bezoek in mijn cabine gedaan. Dus zal ik wel pech hebben.1 point
-
1 point