Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 28-11-20 in all areas

  1. Ah, al die overbetaalde en onbenullige overheidsadviseurs en consultancybureaus hebben de oude rapporten voor de Betuwelijn, het Ondergronds Logistiek Systeem en de Overnight Express maar weer eens afgestoft en met copy/paste weer een beetje aangepast aan de moderne tijd. Die ideeën waren in de jaren 90 ook al een subsidiespons. De praktijk was en is dat door de antieke spoorwegwet vrachttreinen met gemiddeld 30 km/h door Europa sukkelen en bol staan van de onbegrijpelijke verbodsbepalingen. Voorbeeldje: vanwege het risico op brand mag een vrachtwagon geladen met brandblussers niet
    2 points
  2. Nou reden 11 is dat een spoorwagon met elektronica van een grote pakjesvervoerder een nacht onafgesloten op een onbewaakt emplacement heeft gestaan, omdat er die nacht geen locomotief beschikbaar was. Overmacht volgens de spoorwegen. Het goede nieuws was dat die wagon niet meer gelost hoefde te worden, het slechte nieuws was dat de verzekering niet betaalde. Ik denk zo maar dat als je bij DHL, UPS en consorten het woord spoorvervoer roept, ze bloed ophoesten... Nog een mooie van die treindienstleider: als NS-cargo groente laadt, dan lossen ze compost.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden