Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 19-04-24 in all areas

  1. Inspectie constateert 39 overtredingen tijdens Europese controleweek op cabotage DEN HAAG – In de week van 2 tot en met 5 april nam de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) deel aan de Europese controleweek op cabotage. Cabotage is het vervoer van goederen over de weg binnen een land voor rekening van buitenlandse vervoerders. De ILT controleerde in Bodegraven, Geldrop, Moerdijk, Venlo, Zwolle en op de Maasvlakte. In totaal zijn 120 controles verricht en 39 overtredingen geconstateerd. De meeste overtredingen werden vastgesteld in Bodegraven, Geldrop en op de Maasvlakte. Eerlijke transportmarkt Naast cabotage controleerde de ILT ook op onder andere rij- en rusttijden, ketenaansprakelijkheid en code 95. Op sommige locaties was de Nederlandse Arbeidsinspectie aanwezig om meer inzicht te krijgen in de naleving van de detacheringsrichtlijn, waarvoor de Arbeidsinspectie toezichthouder is. De regels voor cabotage, rij- en rusttijden, ketenaansprakelijkheid, code 95 en detachering zijn gericht op een eerlijke transportmarkt, het verbeteren van de concurrentieverhoudingen en de verkeersveiligheid en de sociale bescherming van de chauffeur. Overtredingen In de controleweek heeft de ILT de volgende maatregelen opgelegd: tien processen-verbaal voor illegale cabotage; tien boeterapporten voor het houden van de normale wekelijkse rust in de cabine. Dit is niet toegestaan; de werkgever moet zorgen voor accommodatie of dat een chauffeur kan terugkeren naar zijn standplaats; twee processen-verbaal vanwege het ontbreken van een bestuurdersattest. Dit attest bewijst dat een niet-EU chauffeur in dienst is bij een Nederlandse transportonderneming en dat de Nederlandse arbeidsvoorwaarden worden gehanteerd; vijf boeterapporten voor verkeerde bediening van de tachograaf, waardoor de rij- en rusttijden onjuist werden geregistreerd; één proces-verbaal vanwege het ontbreken van de code 95. Deze code op het rijbewijs toont de vakbekwaamheid van een chauffeur aan; één proces-verbaal vanwege het ontbreken van de vereiste stootbalk. Bij een afzetcontainer is een stootbalk verplicht als de container meer dan 60 cm van de achterzijde en meer dan 55 centimeter boven het wegdek uitsteekt. Dit is om te voorkomen dat een auto bij een aanrijding onder de container terechtkomt; één proces-verbaal omdat de bestuurder niet in loondienst was; één waarschuwing voor het niet kunnen tonen van de vervoersvergunning. Deze is alsnog ter plaatse gebracht en aan de ILT getoond; acht waarschuwingen voor kleine overtredingen met betrekking tot de rij en-rusttijden en de bediening van de tachograaf. Zoals bijvoorbeeld het niet vastleggen van begin- en eindland en grenspassages. Toezicht ILT De ILT zet zich in voor veilig, eerlijk en duurzaam beroepsgoederenvervoer. Ongelukken in het wegtransport kunnen ontstaan door oververmoeidheid en gebrekkige opleiding van chauffeurs, technische gebreken aan voertuigen of verkeerde belading. Het niet naleven van de regels voor de rij- en rusttijden, belading, vergunningseis of cabotage leidt tot onveiligheid en oneerlijke concurrentieverhoudingen tussen transporteurs. Bovendien kan het niet-naleven van de regels de luchtkwaliteit verminderen en schade aan het wegennet veroorzaken. Handhavers in Europa werken samen De Europese controleweek op cabotage was georganiseerd door de Euro Controle Route (ECR). Binnen de ECR werken de handhavende instanties van EU-lidstaten samen aan een veilige, eerlijke, sociale en duurzame wegtransportsector. Dat doen zij onder andere door harmonisering van de handhaving, kennisdeling, informatie-uitwisseling, training en opleiding en diverse gezamenlijke controles. bron: Transport Online
    1 point
  2. Nou, blijven jullie maar effe lekker discussiëren over Corona en meer van die onzin. Ik heb gisteren een ritje regio Toulouse gedaan en heb vanmorgen weer gekoppeld met een collega onder Parijs. Nu ga ik nog een keer terug naar Beziérs. Zaterdag of zondag als ik thuiskom heb ik 4300 kilometer gereden. Misschien blijf ik het weekend wel staan, dan kan ik dat hier op het forum vertellen. Het maakt mij namelijk niet uit of -en waar ik het weekend sta. Ik kick wel heel erg op bevestiging ofwel "likes" op dit forum. Nu sta ik bij een heel fijne routier. "Le Drop" tussen Clermont-Ferrand en Montpellier. Morgen ga ik over de brug bij Millau. Misschien kan ik een foto maken. Vanavond heb ik 6 Kir en een emmer rode wijn op. Gewoon omdat het kan, niet omdat het moet. En ook erg lekker gegeten. Ik eet en drink namelijk wat ik lekker vind, niet omdat het goedkoop is. Ik kan het allemaal gemakkelijk betalen, daarom verander ik 10 keer per jaar van opdrachtgever.
    1 point
  3. Denk dat dat wel verstandig is en vertrouwen in de medici moet hebben. Iemand die geen vertrouwen heeft in de medici kan beter zijn zorgverzekering opzeggen en zichzelf beter maken via google
    1 point
  4. Ja Hendrik, ik tart het lot met m'n 5 vaccinaties en jaarlijkse griepprikken. Ik leg m'n oor liever te luister bij de medici dan bij een groep googlende ongeschoolde complotdenkers.
    1 point
  5. Nog een laatste opmerking over deze kwestie: Op de plek waar Jurgen Conings werd gevonden is nu naar een jaar met toestemming van de authoriteiten nog steeds een herdenkingsplek voor zijn familie, vrienden en sympathisanten. En ook de vrienden van prepper Yannick Verdyck kunnen ongestoord zijn (zinloze) dood herdenken. Een schril contrast met mensen die Navalny willen herdenken. De mensen worden weggepest en opgepakt en de herdenkingsplekken worden verstoord.
    1 point
  6. Jij kent wat mensen evengoed. Dat zinnetje heb ik al zo vaak voorbij zien komen in jou berichten. Je stond zelfs dicht bij het kremlin toch? Voor mij ben jij een grote fantast, waar ik geen enkele serieusw waarde aan hecht
    1 point
  7. Ehhhh, Jurgen Conings was die militair die wapens had gestolen uit zijn kazerne, rond het huis van Van Ranst rondhing, en een week later nogal kwalijk riekend werd gevonden. Volgens de officiele lezing had hij er zelf een einde aan gemaakt, maar jij weet beter? En Yanninck Verdyck is de man die toen de politie kwam om hem en zijn kompanen te arresteren wegens het illegaal verzamelen van wapens, waaronder machinegeweren en een antitankgranaat, omkwam door een politiekogel. Er (b)lijkt over en weer geschoten te zijn. Die kompanen zijn inmiddels tot 4-5 jaar cel veroordeeld. Vanwaar je sympathie voor deze lui? Zijn dat in jouw ogen martelaren voor de vrijheid?
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden