Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation since 11-04-24 in all areas

  1. Dat is natuurlijk heel gemakkelijk gezegd als je zelf met zo'n buitenlandse feestdag óf thuis op de bank zit óf een beetje in de buurt zit te prutsen en verders ook nooit met rijverboden in het buitenland te maken hebt. Niet alleen in Nederland maar in heel west-Europa schieten de overheden tekort in het uitbreiden van parkeergelegenheid voor vrachtverkeer, dat is al lang bekend. Het zwaar internationaal verkeer neemt ieder jaar toe, maar in plaats van het uitbreiden van parkeergelegenheid sluit men parkeerplaatsen of bouwt men ze tegenwoordig voor de helft vol met electrische laadpalen voor luxe auto's. Vooral deze periode van het jaar hebben we een aantal feestdagen met een rijverbod in één van de aangrenzende landen, Duitsland. Daar gaat het in deze kwestie om. Notabene één van de grootste spelers in Europa met een paar belangrijke transit-routes van en naar oost-Europa. Dan leven we daarnaast ook nog eens in een 24/7 economie waar vrachtverkeer dag en nacht onderweg is ten behoeve van die economie, maar door zo'n achterlijk en achterhaald rijverbod -wat nog stamt uit halverwege de vorige eeuw- ergens halverwege de week in of rondom dat land stil komt te staan. In plaats van een oplossing bieden gooit men de boel nu nóg verder dicht. Waar al die chauffeurs met hun vrachtwagens die dag moeten gaan staan zoeken ze zelf maar uit: parkeerplaatsen staan ramvol of zijn niet voorhanden, industrieterreinen en bebouwde kom zijn verboden terrein, en het laatste beetje ruimte waar men kan staan gooit men gewoon dicht. Kansloos...
    12 points
  2. Hoe ga je dat regelen met een auto die in Frankrijk laadt voor noord Duitsland en in Nederland blijft steken ? Naar welke berdrijven ga je dan de rekening sturen?
    8 points
  3. Het eigen volk loopt naar de voedselbank, het vorige kabinet heeft Nederland naar de rand van de afgrond gedirigeerd maar ondanks dat worden er miljarden per jaar door de overheid over de balk gegooid aan o.a. steun voor Oekraïne, aan opvang van goudzoekers uit alle delen van de wereld en tal van andere kansloze projecten. Alsof het niks is, en waar helemaal niemand om gevraagd heeft of op zit te wachten maar wat ons gewoon ongevraagd door de neus wordt geboord. En dan vraag jij je af waarom er belastinggeld geïnvesteerd zou moeten worden voor uitbreiding en/of aanpassing van het Nederlandse wegennet wanneer niet iedere ingezetene van Nederland daar mogelijk profijt van zou hebben... Het demissionaire kabinet trekt miljarden extra uit voor steun aan Oekraïne (klik>>>) Kosten opvang Oekraïners: 2,3 miljard (klik>>>) Uitgaven asielopvang structureel te laag begroot (klik>>>)
    7 points
  4. Nou, blijven jullie maar effe lekker discussiëren over Corona en meer van die onzin. Ik heb gisteren een ritje regio Toulouse gedaan en heb vanmorgen weer gekoppeld met een collega onder Parijs. Nu ga ik nog een keer terug naar Beziérs. Zaterdag of zondag als ik thuiskom heb ik 4300 kilometer gereden. Misschien blijf ik het weekend wel staan, dan kan ik dat hier op het forum vertellen. Het maakt mij namelijk niet uit of -en waar ik het weekend sta. Ik kick wel heel erg op bevestiging ofwel "likes" op dit forum. Nu sta ik bij een heel fijne routier. "Le Drop" tussen Clermont-Ferrand en Montpellier. Morgen ga ik over de brug bij Millau. Misschien kan ik een foto maken. Vanavond heb ik 6 Kir en een emmer rode wijn op. Gewoon omdat het kan, niet omdat het moet. En ook erg lekker gegeten. Ik eet en drink namelijk wat ik lekker vind, niet omdat het goedkoop is. Ik kan het allemaal gemakkelijk betalen, daarom verander ik 10 keer per jaar van opdrachtgever.
    7 points
  5. Dat hoeven ze ook niet. Maar als op meer dan 50 km vóór dat laatste plekje aan de grens alles al volstaat, waar moeten ze dan parkeren? Daarnaast; het aanbod aan vrachtverkeer van en naar oost-Europa wat door Duitsland heen moet is en ergens strand vanwege dat rijverbod is nu eenmaal veel te groot om alles op die paar parkeerplaatsen op de route naar Duitsland weg te zetten. De enige oplossing is het opheffen van die rijverboden, niets anders.
    6 points
  6. Staan weinig NL chauffeurs op die vluchtstrook,en waar de rest geladen heeft of vandaan komt is ook verschillend. Misschien eens nadenken over het fenomeen' rijverbod' is niet echt meer van deze tijd lijkt mij.
    6 points
  7. Ach kom Ger, dit is natuurlijk wel een beetje een onnozele reactie. Het is nu eenmaal een bekend gegeven binnen de transportwereld dat jou oud-werkgever uit Oss dé uitvinder is van het uitvlaggen. Dat kun je proberen te blijven ontkennen maar dat is niet zomaar uit de lucht komen vallen natuurlijk. Dat jij -ondanks dat je voordoet welzijn en arbeidsrecht hoog in het vaandel te hebben- altijd diezelfde oud-werkgever bent blijven verdedigen is ook jou goed recht. Maar dan nog is er geen woord aan gelogen van wat Alain hier zegt, toch? (ik zal 'm vast zelf invullen: een sneu-smiley, het gezuig is weer begonnen, je blijft een kind, kan het forumbeheer niet ingrijpen...)
    6 points
  8. Van buiten ben ik nooit zo'n poetser. Je zal mij iig niet met een spons mijn velgen zien wassen in mijn 3 kwartier pauze 🤣 Maar bij Boekel hebben ze een eigen wasstraat met iemand die gek van auto's wassen is dus heb ik vandaag mijn auto gewassen. Ik ben van binnen wel altijd zuinig, geen schoenen in de auto en meerdere keren per dag de luchtspuit erdoorheen. Er ligt ook verder geen losse zooi bij mij in de auto. Ik heb ook een nieuw interieur besteld, gordijnen stoelhoezen en een leren mat voor over de hele vloer. Dat vind ik dus wel belangrijk. Morgen krijgt hij nog een beurt en word hij uitgelijnd. Ik had aangegeven zondagmorgen of zaterdagavond weer weg te kunnen. Het word nu zondagmiddag, ik ga met een paar adressen naar Polen. Is weer eens wat anders...
    6 points
  9. Ze verzonnen weer es wat nieuws "Moet met een zeilenwagen, want het moet droog blijven " Dus bij deze. Wel via Hoedekenskerke, Kloosterzande en Gent naar Beveren-Leie.
    6 points
  10. Ik sta weer in Duitsland, aan de oostkant van Berlijn. Morgen een klein stukje richting Hamburg laden voor Nederland. Polen is dus best wel veranderd, ik was er al een aantal jaren niet meer geweest maar sinds de laatste keer is er echt veel gebeurd. Sowieso met het wegennet, de autobanen liggen er echt netjes bij net zoals de benzinepompen en parkeerplaatsen. Geen rotzooi of troep, gewoon schoon net als de toiletten. Ik had alleen maandagmorgen wat opstartproblemen aan de grens. Ik dacht ff snel een tolkast te regelen maar dat was niet ff snel, totaal 4 uur gestaan. Ze kregen gem niet gekoppeld aan mijn Routex pas. Maar na veel op en neer gebel was dat probleem ook opgelost. Ik rijd met een "binnenland" auto en heb nog niet alle passen en tolsystemen in de auto. Ze zijn er mee bezig 🤣🤣🤣 Vanmiddag de autobaan tussen Poznan en Frankfurt a/d Oder. Dit was vanmorgen naar mijn een na laatste klant 🙈 Zo rijd je hier over het algemeen binnendoor. Dit was gisteravond bij een boer waar ik moest lossen, ook geen oude zooi meer 💪 Ze hadden gister gebeld dat ik eraan kwam en graag nog wilde lossen. Ze zouden blijven wachten. Dus ik gooi de achterdeuren op staat de vrouwelijke heftruck chauffeusse me een beetje glazig aan te kijken. Komt ze met haar telefoon met een of ander vertaal programma aanlopen, dat ze geen pompwagen hebben. Na een telefoontje komt ze naar me toe met weer het vertaal programma, of ik achter haar aan wilde rijden dan gingen we elders lossen. Hoppa, ze was niet bang. Bijna 3 km verderop 🤣 Het zijn echt geen kleine bedrijven. Ik houd er wel van, een beetje binnendoor rijden.
    5 points
  11. Lees jij je berichten wel eens na voordat je ze plaatst Murphy? 🤔
    5 points
  12. Maar die west europeaan die pakweg 1 weekendje per maand meepakt (en liever in zijn eigen wagen blijft) betaalt evenveel boete bij een controle dan de uitgebuite oostblokker die 3 maanden onderweg is. Dat is bij ons al voorgevallen in Duitsland...
    5 points
  13. De werkelijke reden voor het verbod op de 45 uur rust in de cabine ontgaat jou waarschijnlijk. Iedereen vind deze maatregel kolder, ik ook. Echter heeft het Europees Parlement enige tijd terug paal en perk gesteld d.m.v. Mobility Package op het langer dan 45 uur verblijven in de cabine onderweg. Niet om jou en mij te pesten, wél om een bepaalde groep chauffeurs te beschermen tegen uitbuiting, anders gezegd zonder fatsoenlijke voorzieningen 5-6 maanden lang in hun cabine te laten creperen. Voor dat soort excessen is die maatregel dus voor in het leven geroepen. Niet voor die maximaal 2-3 weekendjes die een enkeling uit West-Europa nog onderweg is.
    5 points
  14. Of het land creëert zelf grote parkeerterreinen aan de grens om op te vangen Ipv het buurland er mee op te zadelen….
    4 points
  15. Een half bericht Hierboven heb ik vandaag uit het Noord-Hollands dagblad geplukt. Er wordt niet constant gecontroleerd dus. Dat is in ieder geval niet alleen de kortste en makkelijkste weg maar ook de snelste weg tot nu toe. Ik had gister maar eens even kentekencheck.nl erbij gepakt. Oplegger (drie-Asser met koeler/zonder laadklep) 8184 kg Trekker 8548 kg Lading 8364 kg Ik zeg 👌 Ik had mijzelf er niet bij gerekend maar je mag 10% overbeladen zijn toch? 🫣
    4 points
  16. Kom op mensen, dit is een transportforum. Geen politiek platform. Blijven we hier -jaren na dato- nog steeds zeiken en zanikken over Corona en het wel of geen nut hebben van vaccinaties of hoe zit dat? Pfff....
    4 points
  17. Mensen zetten een ding op hun hoofd om beter te zien. Paarden krijgen een ding op hun hoofd om maar één richting te zien. Er zijn mensen bij wie ik twijfel wat ze op hun hoofd hebben.
    3 points
  18. Wat voor non-info haal je hier nu bij? Kun je mij ergens citeren waar ik dit gezegd heb. In dit topic of elders? Ach, misschien stond die parking vol toen hij daar aankwam en kon niet anders dan een stukje verderop op de vluchtstrook gaan staan. Toen jij daar langskwam was er tevoren misschien nèt een auto van die parkeerplaats vertrokken, weet jij veel. Die chauffeur zal daar niet zomaar gaan staan, denk je zelf van wel?
    3 points
  19. Geen profijt van hebben??. Noem jij nu eens een product op waar mensen geen profijt van hebben dat vervoerd moet worden dan? en jij stopt na 6 uur ook niet met je lesdag toch? Al dat geschreeuw van eerder stoppen is leuk maar dat houd in dat we aan het eind van de week het werk niet rond krijgen en dat jij voor mij wil beslissen dat ik maar genoegen moet nemen met het feit dat ik minder kan verdienen omdat jij niet mee wil betalen aan een parkeerplaats voor spullen die voor jouw onderweg zijn. ik hoor je wel weer wanneer ze jouw werkdag na zes uur beeindigen. En nee, je hoeft me niks te vertellen want ik weet precies wat voor gejank er dan ontstaat. Been there thone that.
    3 points
  20. Zit met te grote vingers op een te klein schermpje te tikken.... mijn ogen worden er ook niet beter op.-- zal het ff aanpassen, zit nu met een tablet 😁
    3 points
  21. 5% overbelading van het totaal toegestane gewicht en 10% per as. Tussen de vijf en tien procent te zwaar is alleen een bekeuring, boven de 10% bekeuring èn overladen. er zijn er meer die in een droomwereld leven😉
    3 points
  22. Ook dat was er al, nog vóór de invoering van de Smart tacho-2 er was- middels het Mobility Package, namelijk het ERRU-register. Het bedrijf word afgerekend op (de grovere) overtredingen, niet alleen de chauffeur. Verdiep je eerst even goed in de materie rondom het ERRU-register alvorens ik hier weer een ellenlange uitleg van zaken moet gaan geven.
    3 points
  23. Eens...maar als ze het dan goed willen doen (en dus met die intentie om die uitgebuite chauffeur te beschermen) laat ze dan vanaf het moment dat de smart tacho 2 is ingevoerd die controle op het bedrijf doen en daar een flinke boete neerleggen ipv de chauffeur onderweg te "pesten". Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn, alle data en gps locaties staan opgeslagen dus zijn uit te lezen en 1 op 1 naast de administratie te leggen.
    3 points
  24. Volgens mij was de (in jouw ogen) beste werkgever in Nederland een van de eerste (zoniet de eerste) die goedkoop volk in Polen ging halen en ze wat langer dan doorsnee op de wagen liet. Nog steeds volgens mij heb je je werkgever altijd verdedigd en ben je er nooit boos op geweest.
    3 points
  25. Ik heb even stukje uit het bericht geknipt.
    3 points
  26. Ben jij op elke as evenveel te zwaar dan? Bij een luchtgeveerde oplegger zullen de aslasten dicht bij elkaar liggen, maar bij de trekker en zeker bij een combi kunnen er grote verschillen in de (over)belading van de assen zitten. Ik weet niet of het bij trucks ook voorkomt, maar bij personenwagens is het maximum gewicht niet altijd hetzelfde als de voor-en achteras opgeteld. Als m'n drie trailerassen 10% overbeladen zijn kan het totaalgewicht soms minder dan 5% te zwaar zijn, dus slaap ze 😉
    2 points
  27. Maar vrijwel de meesten kunnen niet zover lopen aan 1 stuk🤣
    2 points
  28. https://www.parool.nl/wereld/heeft-dubai-zichzelf-onder-water-gezet-noodweer-mogelijk-gevolg-van-kunstmatige-regen~b7c3c8a4/ Bij cloud seeding wordt onder meer zilverjodide in de lucht gespoten, legt meteoroloog Floris Lafeber van Weerplaza uit. “Dat zijn chemicaliën die ervoor zorgen dat vocht zich versneld ophoopt en zich vormt tot regendruppels. Dat resulteert vervolgens in een bui.” Ik meen hier eens gelezen te hebben dat het weer niet te beïnvloeden valt. Tegendeel is toch waar volgens het Parool en diverse andere kranten. 🤔
    2 points
  29. Waar ik vandaag m'n halfuurtje pakte reed er net één weg, en toen ik weer ging kwam er achter mij gelijk ook weer één staan. Tussen 3 auto's was de P nog geen minuut onbezet, dus het is onmogelijk te weten hoe de situatie zelfs een minuut eerder op die parkeerplaats was!
    2 points
  30. Dat denk ik wel. Het transito -en uitgaand verkeer in Duitsland staat ook stil met zo'n feestdag, waar dan ook. En ook daar is het aanbod aan zwaar verkeer veel groter dan men op de parkeerplaatsen kwijt kan. Er zijn genoeg voorbeelden van, en dan hoeft het niet eens specifiek om een rijverbod te gaan. Volle pechstroken is daar dagelijkse kost, op iedere parkeerplaats langs iedere autobahn. Hier -waar nu deze discussie over gaat- word een probleem gecreëerd of het probleem nóg groter gemaakt dan het is. Terwijl men hier in Nederland al jaren bekend is met de volle vluchtstroken vanwege een rijverbod en er verders ook amper iets aan doet.
    2 points
  31. Weet je hoeveel landen als België en Duitsland binnenkrijgen aan Maut ? In België komt dat in de algemene middelen en Duitsland knapt er de spoorwegen van op, met het beetje wat overblijft worden dan extra parkings aangelengd ja, maar wel in Duitsland, daar heb je met een Duits rijverbod in Nederland niets aan. Ontwikkel dan voor Nederland ook zo een Maut systeem zodat iedere vrachtwagen in Nederland betaald en ontwikkel daar parkings van.
    2 points
  32. A13 bij Delft en A4 bij Den Hoorn. Is altijd nog wel een plekje te vinden en sta je gezellig met wat collega's bij elkaar .
    2 points
  33. Dat moet je lekker met haar in een hotelletje doen. Dan hoef je ook niet poedelnaakt uit het raam te springen en over straat te vluchten als die gendarme onverhoopt eerder thuis komt omdat jij als chauffeur niet langs die struiken reed.
    2 points
  34. Hoe ga je dat doen met een chauffeur die de vrouw van een gendarme versiert heeft en de 45 uur rust bij haar doorbrengt,terwijl haar man in de struiken ligt om chauffeurs op heterdaad te betrappen ? Of met een Pool ,die familie heeft in Nederland en daar zijn 45 uur verblijft ?
    2 points
  35. Leuk om dingen uit de buurt te zien 👍
    2 points
  36. Zo denk ik er dus ook over. Hen een knappe auto met alles er op en eraan. Als ik dan een keer 45 uur moet maken wil ik gewoon lekker in mijn auto blijven en zeker niet in een onpersoonlijk hotel. En ja, bij ons word dat ook betaald maar ik zit er gewoon niet op te wachten.
    2 points
  37. Prima toch. Hier krijg je alleen weinig bijval. Sterker nog, het roept alleen maar irritaties op zelf bij mensen waar je op andere vlakken weer op een lijn zit. Misschien moet je je mening toch elders verkondigen. De foto's en de verhalen zijn leuk hoor. Maar op de rest zit eigenlijk niemand te wachten.
    2 points
  38. Dat is hoe jij erover denkt je. Het overgrote deel van de Nederlandse (en eigenlijk de wereldbevolking) denkt er gelukkig iets anders over.
    2 points
  39. Die beker is van mij. Zouden die mensen daar de hele dag aan denken en druk maken? Geniet van 't leven, 't duurt maar even.
    2 points
  40. Dan snap ik de bedoeling niet waarom je het plaatst. Is het omdat het woord “kritiek” in de kop staat?
    2 points
  41. Strak naar voren blijven kijken
    2 points
  42. Tis geen porem, dat ding erachter......
    2 points
  43. Akkoord bij Van Hool: busbouwer wordt overgenomen door VDL en Schmitz Cargobull bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/04/10/overname-busbouwer-van-hool/
    2 points
  44. Sorry Hendrik, maar ik noem dit niet het beinvloeden van het weer. Dit is enkel het ontrekken van water uit de lucht, dmv chemicalien. Dit is ook zeer plaatselijk (Dubai is niet zo groot). Het beivloeden van het weer, verwacht ik eerder de verandering van temperatuur, sneeuw, etc over grotere gebieden. En ja, hier heeft blijkbaar een arabier niet goed om z'n tulband heen gekeken. Toen de wlken er waren, had hij enkele vliegtuigen aan de grond kunnen laten (minstens de helft van de 7 a 8). Groet Ron
    1 point
  45. Je was net te laat (of ik te vroeg) Moest lossen op de krekenburg. Achteran
    1 point
  46. Je geeft het zelf toch al aan toch. Ben jij op elke as 10 procent te zwaar dan word dat echt nie meer gedoogd op het totaal gewicht. Sterker nog, dan is het enkel de vraag nog hoeveel ERRU punten je bij mag schrijven.
    1 point
  47. O, maar je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn. Anders word het snel saai. En wat betreft die irritaties, die snap ik wel……
    1 point
  48. Ik denk toch echt dat dat deel groter is als dat jij vermoed. Maar jij mag denken dat het een heel klein deeltje is hoor geen probleem. Daarom moest het debat over vaccinatie ook plaats vinden van de week denk ik.🤣🤣.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden