Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation since 16-04-24 in all areas

  1. IK schaar me dus, in tegenstelling tot jou, niet als een blind paard achter iedere wetgeving die men in Brussel bedenkt. Hoewel ik me wel aan die wetgeving houdt, ik zal wel moeten. Maar dat ik me daarover kritisch uitlaat is aan mij, ik zal daar gelegenheid gebruik van maken wanneer het mij goeddunkt. Als het je niet aanstaat scroll je toch gewoon door, ik heb toevallig evenveel recht als jij om hier voor mijn mening uit te komen. En als ik zo de reacties onderweg een peil zijn er opvallend veel mensen die het wél met mijn eens zijn in deze.( en in nog wat dingetjes in deze wet die te belachelijk voor woorden zijn)
    9 points
  2. Voor deze wet en regelgeving hebben wat oude mannen die aan het eind van hun carrière waren gelobyd. Na het werk met hun broodtrommel onder de snelbinders snel naar moeders voor een warme hap om daarna hun taak bij de vakbond weer te vervullen. Geen enkele afspiegeling van de gemiddelde internationa chauffeur.
    6 points
  3. Als je net als Hendrik al jaren in het vak zit en alles al gezien en gedaan heb raak je wel negatief toch.
    6 points
  4. Deze toegewezen gekregen deze week.
    6 points
  5. Ik sta weer in Duitsland, aan de oostkant van Berlijn. Morgen een klein stukje richting Hamburg laden voor Nederland. Polen is dus best wel veranderd, ik was er al een aantal jaren niet meer geweest maar sinds de laatste keer is er echt veel gebeurd. Sowieso met het wegennet, de autobanen liggen er echt netjes bij net zoals de benzinepompen en parkeerplaatsen. Geen rotzooi of troep, gewoon schoon net als de toiletten. Ik had alleen maandagmorgen wat opstartproblemen aan de grens. Ik dacht ff snel een tolkast te regelen maar dat was niet ff snel, totaal 4 uur gestaan. Ze kregen gem niet gekoppeld aan mijn Routex pas. Maar na veel op en neer gebel was dat probleem ook opgelost. Ik rijd met een "binnenland" auto en heb nog niet alle passen en tolsystemen in de auto. Ze zijn er mee bezig 🤣🤣🤣 Vanmiddag de autobaan tussen Poznan en Frankfurt a/d Oder. Dit was vanmorgen naar mijn een na laatste klant 🙈 Zo rijd je hier over het algemeen binnendoor. Dit was gisteravond bij een boer waar ik moest lossen, ook geen oude zooi meer 💪 Ze hadden gister gebeld dat ik eraan kwam en graag nog wilde lossen. Ze zouden blijven wachten. Dus ik gooi de achterdeuren op staat de vrouwelijke heftruck chauffeusse me een beetje glazig aan te kijken. Komt ze met haar telefoon met een of ander vertaal programma aanlopen, dat ze geen pompwagen hebben. Na een telefoontje komt ze naar me toe met weer het vertaal programma, of ik achter haar aan wilde rijden dan gingen we elders lossen. Hoppa, ze was niet bang. Bijna 3 km verderop 🤣 Het zijn echt geen kleine bedrijven. Ik houd er wel van, een beetje binnendoor rijden.
    6 points
  6. de verantwoordelijkheid moet bij de mens zelf liggen. maar online veranderd de mens, makkelijker schrijven dan dat je normaal tegen iemand praat. maar op 1 of andere manier zien ze dit niet.... erg jammer...
    4 points
  7. Nah ja , gelukkig zijn ze met de verbouwing van het binnenhof binnen de begroting gebleven .
    4 points
  8. Daar woont een nicht van mij. Niet heel belangrijk. Maar maakte veel foto"s en die stuurde ook maar bij tante. Ook van dit plein. OOOOHHHHH zei mijn tante, op dat plein woonde Sugar Lee Hopper... Ik zei"wie"? Dat is/was een zangeres, nog nooit van gehoord. Even gegoolded, Is is al dood. Zei ik later tegen mijn vriendin in Gilze,"Heb jij ooit de naam gehoord". Wat denk je dat ze zij..... Die zangeres woonde ook in Gilze, of Molenschot, Zij zag haar vaak in Gilze. Beetje a sociaal wijf vertelde zij..... Hier een video... Verschikkelijk..... Was lang geleden in Pernis, t stonkt maar benzine. Nu niet meer. De nicht woont in dit straatje. Leuk wandelen langs de nieuwe maas.
    4 points
  9. Ger was dus wel in staat nee te zeggen. En als hij zijn zin niet kreeg begon hij een rechtzaak tegen zijn werkgever. Het jammere van dit soort mensen is dat ze denken dat ze alle chauffeurs vertegenwoordigen iets wat helaas voor die mensen niet waar is. Verre van dat. Het antwoord van Ger met zijn companen daarop is altijd, moet je maar lid worden van de bond en de bijeenkomsten bijwonen. Daar kom je dus veelal van die oudere vaak uitgebluste (ex) chauffeurs tegen waarmee niet te praten valt. Er is er maar eentje die weet wat goed voor de chauffeur is, en dat ben jij niet 🤣
    4 points
  10. Sommige dingen zijn we het best toch wel eens. uitgebluste mannen zoals Ger onder andere hebben hun best gedaan om voor de jonge generatie dingen uit gesloten te krijgen die ze zelf altijd wel gedaan hebben. Ik vraag me dan altijd af waarom je dat zou willen , gun je een ander dan echt niks? Of was je zelf niet in staat om “nee” te zeggen als je werk moest doen dat je eigenlijk liever niet wou doen.
    4 points
  11. Pwoaah, het is me toch wat hé.... Sugar Lee Hooper (Marja van der Toorn r.i.p.) was een Nederlands artieste, een beetje excentriek persoon en publiek figuur waar ondanks dat toch veel mensen plezier aan beleefd hebben en helaas veel te vroeg is heengegaan (1948-2010). Ik kan me voorstellen dat zo'n verschijning als Sugar Lee Hooper in dat enge en preutse Amerika een beetje vreemd is. Hier is dat niet zo en daar zijn we eigenlijk best trots op. Dat mensen gewoon zichzelf kunnen zijn zoals ze zelf willen. Hier kan en mag dat gewoon en daar is de grote meerderheid best gelukkig mee. Misschien beter om lekker daar te blijven i.p.v tien keer per jaar deze kant uit te komen om vervolgens hier op een chauffeursforum telkens opnieuw de bevindingen over ons Nederlandse gebruik en gedachtengoed in het belachelijke te trekken en hier te delen. Volgens mij ben je óf te lang weg geweest óf compleet wereldvreemd om het hier nog ooit te kunnen begrijpen, laten we het daar maar op houden... En dat jij een simpel volksvermaak als een Sugar Lee Hooper 'verschikkelijk' vindt dat kan, mijn smaak is het ook niet. Maar dan nog; who the fuck cares??
    4 points
  12. Het zal allemaal wel, mooie verhalen maar ik word er een beetje flauw van onderhand. Meer berichten om 'n ander af te zeiken dan serieuze berichten bij wijze van spreken en een eventueel geïnteresseerde is al lang afgehaakt. Iedereen wil dit forum in de benen houden maar wel met de zaag in de hand: hóe dan In vredesnaam?? Ik ben niet zo van 'straffen en verwijderen' en ga geen rechter spelen; als mensen niet op een normale manier met elkaar om kunnen gaan moet de stekker er misschien toch maar eens uit... Dit gaat helemaal nergens meer over.
    3 points
  13. Ho even, mag ik hier een kleine nuance aanbrengen in jou uitleg m.b.t. "Een Gerritje doen"? Ik kan de link met de naam van het mannelijk geslachtsdeel namelijk niet maken of ergens terugvinden. Even zoeken op het internet levert een andere definitie zoals deze van de "Stichting Nederlandsche Letterkunde". Die luidt als volgt; Gerritje; zelfstandig naamw., mannelijk Afgeleid van; "een Gerritje doen" -uitspraak; Ge[rrit]jə -afbreekpatroon; Ger-rit-tje -verbuigingen; Gerritjes (meervoud) -synoniemen; huichelen, liegen, bedriegen Definitie; 'het doen van beweringen en uitspraken en deze later weerspreken, zich van de domme houden, zich in onschuld verhullen of op slinkse en achterbakse wijze ontkennen wanneer het tegendeel bewezen word, de beweringen of uitspraken op feitelijke onwaarheid berusten of op felle kritiek stuiten'. Gezegden (synoniem NL alg.); -"zijn keutel intrekken" -"mijn naam is Haas" -"ich habe es nicht gewußt" (D)
    3 points
  14. Dat ligt er maar net aan wat je in je cabine laadt , hoe oud zij/hij is, en hoe gewillig.
    3 points
  15. Die naam kun je ook gewoon weglaten, niet dat ik er wat om geef hoor maar het riekt wel naar steeds maar blijven zuigen. En onduidelijk kan het misschien wel voor jou zijn, maar er zijn meer mensen op deze aarde, zo als ik al zei de meerderheid was er voor. En dit blijf je ook al tot in den treure herhalen, er zijn meer mensen die geen antwoord hebben gehad, er was gewoon geen tijd voor denk ik. Je blijft maar zuigen en zeuren, erg kinderlijk en dat voor een volwassen vent.
    3 points
  16. Och het is hoe je er zelf naar kijkt, ik heb er nog geen hekel aan, en als ik het zat ben of mijn vrouw wil dat ik stop, dan stop ik dezelfde week nog. En och ik zit vanaf mijn 14e op de auto, met 18 chauffeur, met 19 internationaal dus alles bij elkaar 55 jaar ervaring dus denk wel dat ik weet waar Abraham de mosterd haalt.
    3 points
  17. Duurt wel lang je. Ik dacht dat er een regeer akkoord op hoofdlijnen zou komen. Dat hoeft toch niet zolang te duren. Ik vind het een poppenkast, ze hebben allemaal de mond vol dat we weer vertrouwen in de overheid moeten krijgen en dan dit. Lopen ze niet huilend can de onderhandelingstafel weg doen ze het wel stampvoetend omdat ze hun zin niet krijgen. Triestbis het
    3 points
  18. Vijf jaar terug moeten zoeken om iets te vinden dat je tegen Steenhaas kan gebruiken? Joh… 🤨
    3 points
  19. Mensen zetten een ding op hun hoofd om beter te zien. Paarden krijgen een ding op hun hoofd om maar één richting te zien. Er zijn mensen bij wie ik twijfel wat ze op hun hoofd hebben.
    3 points
  20. Waar ik vandaag m'n halfuurtje pakte reed er net één weg, en toen ik weer ging kwam er achter mij gelijk ook weer één staan. Tussen 3 auto's was de P nog geen minuut onbezet, dus het is onmogelijk te weten hoe de situatie zelfs een minuut eerder op die parkeerplaats was!
    3 points
  21. Wat voor non-info haal je hier nu bij? Kun je mij ergens citeren waar ik dit gezegd heb. In dit topic of elders? Ach, misschien stond die parking vol toen hij daar aankwam en kon niet anders dan een stukje verderop op de vluchtstrook gaan staan. Toen jij daar langskwam was er tevoren misschien nèt een auto van die parkeerplaats vertrokken, weet jij veel. Die chauffeur zal daar niet zomaar gaan staan, denk je zelf van wel?
    3 points
  22. Inspectie constateert 39 overtredingen tijdens Europese controleweek op cabotage DEN HAAG – In de week van 2 tot en met 5 april nam de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) deel aan de Europese controleweek op cabotage. Cabotage is het vervoer van goederen over de weg binnen een land voor rekening van buitenlandse vervoerders. De ILT controleerde in Bodegraven, Geldrop, Moerdijk, Venlo, Zwolle en op de Maasvlakte. In totaal zijn 120 controles verricht en 39 overtredingen geconstateerd. De meeste overtredingen werden vastgesteld in Bodegraven, Geldrop en op de Maasvlakte. Eerlijke transportmarkt Naast cabotage controleerde de ILT ook op onder andere rij- en rusttijden, ketenaansprakelijkheid en code 95. Op sommige locaties was de Nederlandse Arbeidsinspectie aanwezig om meer inzicht te krijgen in de naleving van de detacheringsrichtlijn, waarvoor de Arbeidsinspectie toezichthouder is. De regels voor cabotage, rij- en rusttijden, ketenaansprakelijkheid, code 95 en detachering zijn gericht op een eerlijke transportmarkt, het verbeteren van de concurrentieverhoudingen en de verkeersveiligheid en de sociale bescherming van de chauffeur. Overtredingen In de controleweek heeft de ILT de volgende maatregelen opgelegd: tien processen-verbaal voor illegale cabotage; tien boeterapporten voor het houden van de normale wekelijkse rust in de cabine. Dit is niet toegestaan; de werkgever moet zorgen voor accommodatie of dat een chauffeur kan terugkeren naar zijn standplaats; twee processen-verbaal vanwege het ontbreken van een bestuurdersattest. Dit attest bewijst dat een niet-EU chauffeur in dienst is bij een Nederlandse transportonderneming en dat de Nederlandse arbeidsvoorwaarden worden gehanteerd; vijf boeterapporten voor verkeerde bediening van de tachograaf, waardoor de rij- en rusttijden onjuist werden geregistreerd; één proces-verbaal vanwege het ontbreken van de code 95. Deze code op het rijbewijs toont de vakbekwaamheid van een chauffeur aan; één proces-verbaal vanwege het ontbreken van de vereiste stootbalk. Bij een afzetcontainer is een stootbalk verplicht als de container meer dan 60 cm van de achterzijde en meer dan 55 centimeter boven het wegdek uitsteekt. Dit is om te voorkomen dat een auto bij een aanrijding onder de container terechtkomt; één proces-verbaal omdat de bestuurder niet in loondienst was; één waarschuwing voor het niet kunnen tonen van de vervoersvergunning. Deze is alsnog ter plaatse gebracht en aan de ILT getoond; acht waarschuwingen voor kleine overtredingen met betrekking tot de rij en-rusttijden en de bediening van de tachograaf. Zoals bijvoorbeeld het niet vastleggen van begin- en eindland en grenspassages. Toezicht ILT De ILT zet zich in voor veilig, eerlijk en duurzaam beroepsgoederenvervoer. Ongelukken in het wegtransport kunnen ontstaan door oververmoeidheid en gebrekkige opleiding van chauffeurs, technische gebreken aan voertuigen of verkeerde belading. Het niet naleven van de regels voor de rij- en rusttijden, belading, vergunningseis of cabotage leidt tot onveiligheid en oneerlijke concurrentieverhoudingen tussen transporteurs. Bovendien kan het niet-naleven van de regels de luchtkwaliteit verminderen en schade aan het wegennet veroorzaken. Handhavers in Europa werken samen De Europese controleweek op cabotage was georganiseerd door de Euro Controle Route (ECR). Binnen de ECR werken de handhavende instanties van EU-lidstaten samen aan een veilige, eerlijke, sociale en duurzame wegtransportsector. Dat doen zij onder andere door harmonisering van de handhaving, kennisdeling, informatie-uitwisseling, training en opleiding en diverse gezamenlijke controles. bron: Transport Online
    2 points
  23. De EU heeft meer veilige parkeerplaatsen voor vrachtwagens nodig, chauffeurs en vracht lopen gevaar GENEVE – Werkgevers, vakbonden en parkeerexploitanten dringen er bij de Europese Commissie op aan om de komende drie jaar een gerichte aanpak te handhaven voor het certificeren, upgraden, bouwen en financieren van veilige vrachtwagenparkeerplaatsen in de EU. In een gezamenlijke brief gericht aan EU-commissaris voor Transport, Adina Vălean , hebben de European Transport Workers’ Federation (EFT), de International Road Transport Union (IRU) en de European Secure Parking Organization (ESPORG) de Europese Commissie uitgenodigd om haar inspanningen samen voort te zetten in het financieren van veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens in Europa voor de periode 2025-2027. Het opzetten van een veilig parkeernetwerk is een strategische reactie op het aanpakken van het chauffeurstekort in de EU door het beroep aantrekkelijker en levensvatbaarder te maken voor huidige en potentiële chauffeurs. Veilig parkeren is essentieel om het welzijn van de chauffeurs te verbeteren en ervoor te zorgen dat ze over de ondersteuning en infrastructuur beschikken die nodig zijn om professioneel hun werk te kunnen doen. De drie organisaties pleiten voor het verder moderniseren en ontwikkelen van nieuwe, duurzamere en verbonden veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens, die zullen bijdragen aan de oprichting van een echt Europees netwerk. IRU EU Advocacy Director Raluca Marian zei: “Hoewel we blij zijn met de recente toewijzing van EU-financiering voor veilige vrachtwagenparkeerplaatsen, is er een aanzienlijke kans om dit netwerk in de hele EU uit te breiden.” “Het wegvervoer is de ruggengraat van de EU-industrieën. Het aantrekken en behouden van bekwame chauffeurs is van cruciaal belang voor de duurzaamheid en efficiëntie van de sector. Het garanderen van minimale veiligheids- en sanitaire normen op parkeerterreinen is van cruciaal belang voor de bescherming van de gezondheid en het welzijn van professionele chauffeurs, waardoor hun arbeidsomstandigheden worden verbeterd en het beroep aantrekkelijker wordt gemaakt.” “Wij dringen er bij de lidstaten, regionale en lokale autoriteiten op aan om prioriteit te geven aan de arbeidsomstandigheden van onze chauffeurs, evenals aan de veiligheid en beveiliging van de lading. We zijn optimistisch dat de volgende EU-commissaris voor Transport zal blijven voortbouwen op de krachtige steun van commissaris Vălean en onze inspanningen om deze essentiële faciliteiten te verbeteren verder zal opvoeren”, voegde ze eraan toe. Drik Penasse, algemeen directeur van ESPORG, zei: “Wij roepen de Europese Commissie op om haar cofinancieringsinspanningen voor veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens voort te zetten en om in samenwerking met de belangrijkste belanghebbenden uit de sector een visie voor de middellange en langere termijn te ontwikkelen.” “Deze inspanningen moeten gepaard gaan met de aanpassing van de subsidiabiliteitsregels, inclusief promotie- en trainingsprogramma’s, zodat alle belanghebbenden, met name kleinere investeerders, parkeerterreinen en geïnteresseerde wegvervoerbedrijven, kunnen profiteren van EU-financiering”, voegde hij eraan toe. ETF-hoofd Landtransport Cristina Tilling zei: “Veilige parkeerterreinen zijn uiterst belangrijk voor het welzijn van chauffeurs. Chauffeurs hebben voldoende rust nodig en voorzieningen voor effectief herstel, vooral gezien het heersende probleem van vermoeidheid van de bestuurder, dat een aanzienlijk risico voor de verkeersveiligheid met zich meebrengt.” “De inzet van de Europese Commissie voor een politieke langetermijnvisie op hoogwaardige veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens zal in grote mate bijdragen aan het verbeteren van de arbeidsomstandigheden en het garanderen van betere veiligheidsnormen”, voegde ze eraan toe. bron: Transport Online
    2 points
  24. Niks met Digi-D. Je moet inloggen in het portaal van Kiwa. En daarin kun je ook pasfoto’s downloaden. Nadat ik een VPN heb geïnstalleerd kwam ik het systeem in. Maar het ding liep vast toen ik mijn huidige rijbewijsnummer invoerde. Morgen eerst maar wat digitale pasfoto’s laten maken. En dan probeer ik het nog eens. Misschien krijg ik alles voor elkaar. Dan kan ik ook cursussen boeken en een afspraak maken met een keuringsarts. Op zich kan ik alles redelijk plannen nu. Maar als je normaal toch werkt dan moet het toch knap waardeloos zijn om hier allemaal omheen te plannen. Alleen al om thuis te zijn om je nieuwe pas aan te pakken.
    2 points
  25. Typisch jij ; als je geen duidelijk uitleg kunt geven begin je altijd mensen te kleineren en te betittelen met de naam van het mannelijke geslachtsdeel.( een "Gerritje"zoals Pierre terecht opmerkt) Ik destijds in de discussie op een heel nette manie aan Tjitse van Rijssel de vraag gesteld waarom hij dit tot zijn speerpunt maakt, hij heeft me daarop nooit een bevredigend antwoord gegeven daarom stel ik nu nogmaals de vraag aan jou : wat denk je dat deze maatregel bijdraagt aan het sociale welzijn van de chauffeur en wat het bijdraagt aan de verkeersveiligheid? ( van de Belgische en Deense overheid weet ik het al : het brengt n.l. veel geld op voor de staatskas) En kom nu niet af dat jij vind dat "ze" uitgebuit" worden, want dat sommigen als paupers leefden( ja, want dat deden ze) kan men ook Met andere regels voorkomen. Ik vrees echter dat er buiten het volgende "Gerritje "aan mijn adres wel nooit een bevredigende uitleg van jou zal komen. Kom Ger, laat me wat weten, maar wél netjes blijven hé, laat zien dat je ook een opvoeding gehad hebt( doe ik ook altijd).
    2 points
  26. Welke meerderheid Ger, waar en wanneer dan ? In jouw beleving misschien, maar ik heb onderweg nog nooit iemand gesproken die er een voorstander van was, en ik heb in mijn arbeidzame leven toch heel wat weekenden onderweg geweest ( zelden een 45 urige rust onderweg moeten staan, anders was ik er waarschijnlijk mee gestopt)
    2 points
  27. Tuurlijk...en zo lullen we ons overal onderuit als het te heet wordt onder de voetjes. Gewoon even een "Gerritje" doen...net zo makkelijk.
    2 points
  28. Dit topic is ook bedoeld voor niet per se ter zake doend gebabbel Pierre
    2 points
  29. Dat varieert nogal, eigenlijk is daar geen pijl op te trekken. De ene keer rijd je twee jaar lang zonder problemen tussen alles door, de andere keer sta je drie keer in een half jaar aan de kant. Met name in Frankrijk zit er bij de grotere péages op de snelwegen altijd wel een politiepost. Daar zijn er dus nogal wat van. Dan staat men wel eens -ergens op de dag- bij zo'n péage het (vracht)verkeer op te vangen en te controleren. Daarnaast zijn er ook bepaalde 'beruchte' trajecten waar erg veel gecontroleerd word, bv. de A31 tussen Metz en Nancy, de N10 tussen Poitiers en Bordeaux en zo zijn er nog wel een paar. In België heb je ook een paar van die heikele punten: bij Nivelles is veel controle, tussen Habay en Arlon is ook zo'n stukje waar je met een beetje pech met de douane mee mag. Ook die controleren op het rijtijdenbesluit, al denkt men wel eens van niet Als je wekelijks -soms meerdere keren- deze trajecten of punten passeert van -en naar Frankrijk en de rest van de week over die Franse wegen rijd, dan is de kans op controle veel hoger dan hier in Nederland. De laatste keer dat ik in Nederland controle heb gehad is 24 jaar geleden volgens mij. Dat verklaart dus waarom ik zo af en toe controle heb onderweg. Als ik voor mezelf moet spreken is de laatste controle toevallig vorige week maandag bij de péage Arras geweest, de keer daarvoor in november bij de peage Toul. Ze zijn best schappelijk die Fransen, meestal zien ze best wat door de vingers. Precies zo je jezelf opstelt, een klein beetje de taal spreken kan ook nog wel eens helpen. In Duitsland tref ik dan nog wel eens ADR-controle wanneer ik naar Griekenland moet. Die tanketikettering op een tautliner wekt nieuwsgierigheid op bij de verkeerspolitie en BAG. Maar ook daar nog nooit problemen gehad. Vorig jaar juni werd ik eraf gehaald in Regensburg voor ADR controle. Papieren etc. ingeleverd bij de agent, zijn collega kwam de vracht zelf inspecteren. Toen hij mij zag herkende hij mij van een controle enkele maanden terug en vroeg of ik "wieder nach Griechenland, das land von die sonnenschein" ging met m'n tanks? Ik bevestigde dat, hij liep direct naar het busje, ik kreeg de hele handel terug en hij wenste me "güte fahrt". Zonder iets gecontroleerd of bekeken te hebben. Het valt dus allemaal best mee. De fabels en de grote verhalen onderweg dat je voor twee minuten te lang rijden € 2500,- afrekent en achter iedere boom de Gendarme met een lasergun ligt moet je gewoon naar het rijk der fabelen verwijzen.
    2 points
  30. De manier waarop hij zelf ook wel eens wat doet en reageert bedoel je? maar ik zal hem vanaf nu Grr noemen. Dan staat er geen naam en speel ik niet op de man en weten we zeker dat hij zich niet aan gesproken kan voelen. Toch?
    2 points
  31. Klopt. En zal nu ook wel zo worden want via de weeglussen mag er geen bekeuring gegeven worden. “Jouw” activiteiten worden wel geregistreerd. (En bij meerdere constatering van te zwaar volgt er ook een schrijven naar de kentekenhouder) Als er daadwerkelijk iemand aanwezig is op de locatie wordt je bij constatering via de weeglussen meegenomen naar een geijkte weegbrug. Daar volgt de uiteindelijke controle. zo pikt men dus de echte overtreders er uit.
    2 points
  32. Formatie besprekingen duren schijnbaar te lang ! Vandaar de discussie over overstekende eendjes🤔
    2 points
  33. Echt waar he. En dit soort volk mag stemmen. Wie maakt ze wakker? 🤣🤣🤣🤣 Mie god wat een sinmpele zielen. koste me van de week bij Vetschau drie kwartier en ik werd nie eens gecontroleerd verdomne. !!!
    2 points
  34. in februari toch nog gedacht ik kijk nog een beetje om me heen, en kwam toen hier terecht eerste maanden op een SSC gereden en nu deze nog gekregen.
    2 points
  35. Ben jij op elke as evenveel te zwaar dan? Bij een luchtgeveerde oplegger zullen de aslasten dicht bij elkaar liggen, maar bij de trekker en zeker bij een combi kunnen er grote verschillen in de (over)belading van de assen zitten. Ik weet niet of het bij trucks ook voorkomt, maar bij personenwagens is het maximum gewicht niet altijd hetzelfde als de voor-en achteras opgeteld. Als m'n drie trailerassen 10% overbeladen zijn kan het totaalgewicht soms minder dan 5% te zwaar zijn, dus slaap ze 😉
    2 points
  36. Maar vrijwel de meesten kunnen niet zover lopen aan 1 stuk🤣
    2 points
  37. https://www.parool.nl/wereld/heeft-dubai-zichzelf-onder-water-gezet-noodweer-mogelijk-gevolg-van-kunstmatige-regen~b7c3c8a4/ Bij cloud seeding wordt onder meer zilverjodide in de lucht gespoten, legt meteoroloog Floris Lafeber van Weerplaza uit. “Dat zijn chemicaliën die ervoor zorgen dat vocht zich versneld ophoopt en zich vormt tot regendruppels. Dat resulteert vervolgens in een bui.” Ik meen hier eens gelezen te hebben dat het weer niet te beïnvloeden valt. Tegendeel is toch waar volgens het Parool en diverse andere kranten. 🤔
    2 points
  38. Deze "oplossing"vluchtstroken afsluiten lijkt beetje op 'illegalen/insluipers problematiek bij calais.men sluit de parkeerplaatsen af ,dan kan men daar niet meer insluipen🤔. Daar los je het probleem niet mee op je verschuift het alleen maar.
    2 points
  39. Dat denk ik wel. Het transito -en uitgaand verkeer in Duitsland staat ook stil met zo'n feestdag, waar dan ook. En ook daar is het aanbod aan zwaar verkeer veel groter dan men op de parkeerplaatsen kwijt kan. Er zijn genoeg voorbeelden van, en dan hoeft het niet eens specifiek om een rijverbod te gaan. Volle pechstroken is daar dagelijkse kost, op iedere parkeerplaats langs iedere autobahn. Hier -waar nu deze discussie over gaat- word een probleem gecreëerd of het probleem nóg groter gemaakt dan het is. Terwijl men hier in Nederland al jaren bekend is met de volle vluchtstroken vanwege een rijverbod en er verders ook amper iets aan doet.
    2 points
  40. Dat hoeven ze ook niet. Maar als op meer dan 50 km vóór dat laatste plekje aan de grens alles al volstaat, waar moeten ze dan parkeren? Daarnaast; het aanbod aan vrachtverkeer van en naar oost-Europa wat door Duitsland heen moet is en ergens strand vanwege dat rijverbod is nu eenmaal veel te groot om alles op die paar parkeerplaatsen op de route naar Duitsland weg te zetten. De enige oplossing is het opheffen van die rijverboden, niets anders.
    2 points
  41. Nou, blijven jullie maar effe lekker discussiëren over Corona en meer van die onzin. Ik heb gisteren een ritje regio Toulouse gedaan en heb vanmorgen weer gekoppeld met een collega onder Parijs. Nu ga ik nog een keer terug naar Beziérs. Zaterdag of zondag als ik thuiskom heb ik 4300 kilometer gereden. Misschien blijf ik het weekend wel staan, dan kan ik dat hier op het forum vertellen. Het maakt mij namelijk niet uit of -en waar ik het weekend sta. Ik kick wel heel erg op bevestiging ofwel "likes" op dit forum. Nu sta ik bij een heel fijne routier. "Le Drop" tussen Clermont-Ferrand en Montpellier. Morgen ga ik over de brug bij Millau. Misschien kan ik een foto maken. Vanavond heb ik 6 Kir en een emmer rode wijn op. Gewoon omdat het kan, niet omdat het moet. En ook erg lekker gegeten. Ik eet en drink namelijk wat ik lekker vind, niet omdat het goedkoop is. Ik kan het allemaal gemakkelijk betalen, daarom verander ik 10 keer per jaar van opdrachtgever.
    2 points
  42. Lekker toch dat je mag in plaats van moet? Zo zijn er zoveel chauffeurs die er niet aan willen denken om te stoppen. “ Rust Roest” zeggen ze bij ons. Zolang je je goed voelt en onder de mensen wil zijn 👍
    1 point
  43. Wij hebben allemaal een berichtje in de groepsap gehad niet meer over de brug te rijden. Duidelijker kan niet Al blijf je altijd van die betweters houden die denken dat het niet voor hun geld. Gewoon keihard aanpakken.
    1 point
  44. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij was dat toen alleen nog maar een plan van de USA.
    1 point
  45. Dat gebeurd daar al een tijdje , in China ook ,ze hebben het in Europa er ook wel over gehad , behalve ze hebben wat angst omdat het niet te controleren valt hoe het uit pakt , steekt nou deze techniek .
    1 point
  46. Of het land creëert zelf grote parkeerterreinen aan de grens om op te vangen Ipv het buurland er mee op te zadelen….
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden