Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation since 12-04-24 in Berichten

  1. Dat is natuurlijk heel gemakkelijk gezegd als je zelf met zo'n buitenlandse feestdag óf thuis op de bank zit óf een beetje in de buurt zit te prutsen en verders ook nooit met rijverboden in het buitenland te maken hebt. Niet alleen in Nederland maar in heel west-Europa schieten de overheden tekort in het uitbreiden van parkeergelegenheid voor vrachtverkeer, dat is al lang bekend. Het zwaar internationaal verkeer neemt ieder jaar toe, maar in plaats van het uitbreiden van parkeergelegenheid sluit men parkeerplaatsen of bouwt men ze tegenwoordig voor de helft vol met electrische laadpalen voor luxe auto's. Vooral deze periode van het jaar hebben we een aantal feestdagen met een rijverbod in één van de aangrenzende landen, Duitsland. Daar gaat het in deze kwestie om. Notabene één van de grootste spelers in Europa met een paar belangrijke transit-routes van en naar oost-Europa. Dan leven we daarnaast ook nog eens in een 24/7 economie waar vrachtverkeer dag en nacht onderweg is ten behoeve van die economie, maar door zo'n achterlijk en achterhaald rijverbod -wat nog stamt uit halverwege de vorige eeuw- ergens halverwege de week in of rondom dat land stil komt te staan. In plaats van een oplossing bieden gooit men de boel nu nóg verder dicht. Waar al die chauffeurs met hun vrachtwagens die dag moeten gaan staan zoeken ze zelf maar uit: parkeerplaatsen staan ramvol of zijn niet voorhanden, industrieterreinen en bebouwde kom zijn verboden terrein, en het laatste beetje ruimte waar men kan staan gooit men gewoon dicht. Kansloos...
    12 points
  2. Hoe ga je dat regelen met een auto die in Frankrijk laadt voor noord Duitsland en in Nederland blijft steken ? Naar welke berdrijven ga je dan de rekening sturen?
    8 points
  3. Het eigen volk loopt naar de voedselbank, het vorige kabinet heeft Nederland naar de rand van de afgrond gedirigeerd maar ondanks dat worden er miljarden per jaar door de overheid over de balk gegooid aan o.a. steun voor Oekraïne, aan opvang van goudzoekers uit alle delen van de wereld en tal van andere kansloze projecten. Alsof het niks is, en waar helemaal niemand om gevraagd heeft of op zit te wachten maar wat ons gewoon ongevraagd door de neus wordt geboord. En dan vraag jij je af waarom er belastinggeld geïnvesteerd zou moeten worden voor uitbreiding en/of aanpassing van het Nederlandse wegennet wanneer niet iedere ingezetene van Nederland daar mogelijk profijt van zou hebben... Het demissionaire kabinet trekt miljarden extra uit voor steun aan Oekraïne (klik>>>) Kosten opvang Oekraïners: 2,3 miljard (klik>>>) Uitgaven asielopvang structureel te laag begroot (klik>>>)
    7 points
  4. Nou, blijven jullie maar effe lekker discussiëren over Corona en meer van die onzin. Ik heb gisteren een ritje regio Toulouse gedaan en heb vanmorgen weer gekoppeld met een collega onder Parijs. Nu ga ik nog een keer terug naar Beziérs. Zaterdag of zondag als ik thuiskom heb ik 4300 kilometer gereden. Misschien blijf ik het weekend wel staan, dan kan ik dat hier op het forum vertellen. Het maakt mij namelijk niet uit of -en waar ik het weekend sta. Ik kick wel heel erg op bevestiging ofwel "likes" op dit forum. Nu sta ik bij een heel fijne routier. "Le Drop" tussen Clermont-Ferrand en Montpellier. Morgen ga ik over de brug bij Millau. Misschien kan ik een foto maken. Vanavond heb ik 6 Kir en een emmer rode wijn op. Gewoon omdat het kan, niet omdat het moet. En ook erg lekker gegeten. Ik eet en drink namelijk wat ik lekker vind, niet omdat het goedkoop is. Ik kan het allemaal gemakkelijk betalen, daarom verander ik 10 keer per jaar van opdrachtgever.
    7 points
  5. Dat hoeven ze ook niet. Maar als op meer dan 50 km vóór dat laatste plekje aan de grens alles al volstaat, waar moeten ze dan parkeren? Daarnaast; het aanbod aan vrachtverkeer van en naar oost-Europa wat door Duitsland heen moet is en ergens strand vanwege dat rijverbod is nu eenmaal veel te groot om alles op die paar parkeerplaatsen op de route naar Duitsland weg te zetten. De enige oplossing is het opheffen van die rijverboden, niets anders.
    6 points
  6. Staan weinig NL chauffeurs op die vluchtstrook,en waar de rest geladen heeft of vandaan komt is ook verschillend. Misschien eens nadenken over het fenomeen' rijverbod' is niet echt meer van deze tijd lijkt mij.
    6 points
  7. Ach kom Ger, dit is natuurlijk wel een beetje een onnozele reactie. Het is nu eenmaal een bekend gegeven binnen de transportwereld dat jou oud-werkgever uit Oss dé uitvinder is van het uitvlaggen. Dat kun je proberen te blijven ontkennen maar dat is niet zomaar uit de lucht komen vallen natuurlijk. Dat jij -ondanks dat je voordoet welzijn en arbeidsrecht hoog in het vaandel te hebben- altijd diezelfde oud-werkgever bent blijven verdedigen is ook jou goed recht. Maar dan nog is er geen woord aan gelogen van wat Alain hier zegt, toch? (ik zal 'm vast zelf invullen: een sneu-smiley, het gezuig is weer begonnen, je blijft een kind, kan het forumbeheer niet ingrijpen...)
    6 points
  8. Ik sta weer in Duitsland, aan de oostkant van Berlijn. Morgen een klein stukje richting Hamburg laden voor Nederland. Polen is dus best wel veranderd, ik was er al een aantal jaren niet meer geweest maar sinds de laatste keer is er echt veel gebeurd. Sowieso met het wegennet, de autobanen liggen er echt netjes bij net zoals de benzinepompen en parkeerplaatsen. Geen rotzooi of troep, gewoon schoon net als de toiletten. Ik had alleen maandagmorgen wat opstartproblemen aan de grens. Ik dacht ff snel een tolkast te regelen maar dat was niet ff snel, totaal 4 uur gestaan. Ze kregen gem niet gekoppeld aan mijn Routex pas. Maar na veel op en neer gebel was dat probleem ook opgelost. Ik rijd met een "binnenland" auto en heb nog niet alle passen en tolsystemen in de auto. Ze zijn er mee bezig 🤣🤣🤣 Vanmiddag de autobaan tussen Poznan en Frankfurt a/d Oder. Dit was vanmorgen naar mijn een na laatste klant 🙈 Zo rijd je hier over het algemeen binnendoor. Dit was gisteravond bij een boer waar ik moest lossen, ook geen oude zooi meer 💪 Ze hadden gister gebeld dat ik eraan kwam en graag nog wilde lossen. Ze zouden blijven wachten. Dus ik gooi de achterdeuren op staat de vrouwelijke heftruck chauffeusse me een beetje glazig aan te kijken. Komt ze met haar telefoon met een of ander vertaal programma aanlopen, dat ze geen pompwagen hebben. Na een telefoontje komt ze naar me toe met weer het vertaal programma, of ik achter haar aan wilde rijden dan gingen we elders lossen. Hoppa, ze was niet bang. Bijna 3 km verderop 🤣 Het zijn echt geen kleine bedrijven. Ik houd er wel van, een beetje binnendoor rijden.
    5 points
  9. Lees jij je berichten wel eens na voordat je ze plaatst Murphy? 🤔
    5 points
  10. Of het land creëert zelf grote parkeerterreinen aan de grens om op te vangen Ipv het buurland er mee op te zadelen….
    4 points
  11. Een half bericht Hierboven heb ik vandaag uit het Noord-Hollands dagblad geplukt. Er wordt niet constant gecontroleerd dus. Dat is in ieder geval niet alleen de kortste en makkelijkste weg maar ook de snelste weg tot nu toe. Ik had gister maar eens even kentekencheck.nl erbij gepakt. Oplegger (drie-Asser met koeler/zonder laadklep) 8184 kg Trekker 8548 kg Lading 8364 kg Ik zeg 👌 Ik had mijzelf er niet bij gerekend maar je mag 10% overbeladen zijn toch? 🫣
    4 points
  12. Mensen zetten een ding op hun hoofd om beter te zien. Paarden krijgen een ding op hun hoofd om maar één richting te zien. Er zijn mensen bij wie ik twijfel wat ze op hun hoofd hebben.
    3 points
  13. Wat voor non-info haal je hier nu bij? Kun je mij ergens citeren waar ik dit gezegd heb. In dit topic of elders? Ach, misschien stond die parking vol toen hij daar aankwam en kon niet anders dan een stukje verderop op de vluchtstrook gaan staan. Toen jij daar langskwam was er tevoren misschien nèt een auto van die parkeerplaats vertrokken, weet jij veel. Die chauffeur zal daar niet zomaar gaan staan, denk je zelf van wel?
    3 points
  14. Geen profijt van hebben??. Noem jij nu eens een product op waar mensen geen profijt van hebben dat vervoerd moet worden dan? en jij stopt na 6 uur ook niet met je lesdag toch? Al dat geschreeuw van eerder stoppen is leuk maar dat houd in dat we aan het eind van de week het werk niet rond krijgen en dat jij voor mij wil beslissen dat ik maar genoegen moet nemen met het feit dat ik minder kan verdienen omdat jij niet mee wil betalen aan een parkeerplaats voor spullen die voor jouw onderweg zijn. ik hoor je wel weer wanneer ze jouw werkdag na zes uur beeindigen. En nee, je hoeft me niks te vertellen want ik weet precies wat voor gejank er dan ontstaat. Been there thone that.
    3 points
  15. Zit met te grote vingers op een te klein schermpje te tikken.... mijn ogen worden er ook niet beter op.-- zal het ff aanpassen, zit nu met een tablet 😁
    3 points
  16. 5% overbelading van het totaal toegestane gewicht en 10% per as. Tussen de vijf en tien procent te zwaar is alleen een bekeuring, boven de 10% bekeuring èn overladen. er zijn er meer die in een droomwereld leven😉
    3 points
  17. Maar die west europeaan die pakweg 1 weekendje per maand meepakt (en liever in zijn eigen wagen blijft) betaalt evenveel boete bij een controle dan de uitgebuite oostblokker die 3 maanden onderweg is. Dat is bij ons al voorgevallen in Duitsland...
    3 points
  18. Van buiten ben ik nooit zo'n poetser. Je zal mij iig niet met een spons mijn velgen zien wassen in mijn 3 kwartier pauze 🤣 Maar bij Boekel hebben ze een eigen wasstraat met iemand die gek van auto's wassen is dus heb ik vandaag mijn auto gewassen. Ik ben van binnen wel altijd zuinig, geen schoenen in de auto en meerdere keren per dag de luchtspuit erdoorheen. Er ligt ook verder geen losse zooi bij mij in de auto. Ik heb ook een nieuw interieur besteld, gordijnen stoelhoezen en een leren mat voor over de hele vloer. Dat vind ik dus wel belangrijk. Morgen krijgt hij nog een beurt en word hij uitgelijnd. Ik had aangegeven zondagmorgen of zaterdagavond weer weg te kunnen. Het word nu zondagmiddag, ik ga met een paar adressen naar Polen. Is weer eens wat anders...
    3 points
  19. Inspectie constateert 39 overtredingen tijdens Europese controleweek op cabotage DEN HAAG – In de week van 2 tot en met 5 april nam de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) deel aan de Europese controleweek op cabotage. Cabotage is het vervoer van goederen over de weg binnen een land voor rekening van buitenlandse vervoerders. De ILT controleerde in Bodegraven, Geldrop, Moerdijk, Venlo, Zwolle en op de Maasvlakte. In totaal zijn 120 controles verricht en 39 overtredingen geconstateerd. De meeste overtredingen werden vastgesteld in Bodegraven, Geldrop en op de Maasvlakte. Eerlijke transportmarkt Naast cabotage controleerde de ILT ook op onder andere rij- en rusttijden, ketenaansprakelijkheid en code 95. Op sommige locaties was de Nederlandse Arbeidsinspectie aanwezig om meer inzicht te krijgen in de naleving van de detacheringsrichtlijn, waarvoor de Arbeidsinspectie toezichthouder is. De regels voor cabotage, rij- en rusttijden, ketenaansprakelijkheid, code 95 en detachering zijn gericht op een eerlijke transportmarkt, het verbeteren van de concurrentieverhoudingen en de verkeersveiligheid en de sociale bescherming van de chauffeur. Overtredingen In de controleweek heeft de ILT de volgende maatregelen opgelegd: tien processen-verbaal voor illegale cabotage; tien boeterapporten voor het houden van de normale wekelijkse rust in de cabine. Dit is niet toegestaan; de werkgever moet zorgen voor accommodatie of dat een chauffeur kan terugkeren naar zijn standplaats; twee processen-verbaal vanwege het ontbreken van een bestuurdersattest. Dit attest bewijst dat een niet-EU chauffeur in dienst is bij een Nederlandse transportonderneming en dat de Nederlandse arbeidsvoorwaarden worden gehanteerd; vijf boeterapporten voor verkeerde bediening van de tachograaf, waardoor de rij- en rusttijden onjuist werden geregistreerd; één proces-verbaal vanwege het ontbreken van de code 95. Deze code op het rijbewijs toont de vakbekwaamheid van een chauffeur aan; één proces-verbaal vanwege het ontbreken van de vereiste stootbalk. Bij een afzetcontainer is een stootbalk verplicht als de container meer dan 60 cm van de achterzijde en meer dan 55 centimeter boven het wegdek uitsteekt. Dit is om te voorkomen dat een auto bij een aanrijding onder de container terechtkomt; één proces-verbaal omdat de bestuurder niet in loondienst was; één waarschuwing voor het niet kunnen tonen van de vervoersvergunning. Deze is alsnog ter plaatse gebracht en aan de ILT getoond; acht waarschuwingen voor kleine overtredingen met betrekking tot de rij en-rusttijden en de bediening van de tachograaf. Zoals bijvoorbeeld het niet vastleggen van begin- en eindland en grenspassages. Toezicht ILT De ILT zet zich in voor veilig, eerlijk en duurzaam beroepsgoederenvervoer. Ongelukken in het wegtransport kunnen ontstaan door oververmoeidheid en gebrekkige opleiding van chauffeurs, technische gebreken aan voertuigen of verkeerde belading. Het niet naleven van de regels voor de rij- en rusttijden, belading, vergunningseis of cabotage leidt tot onveiligheid en oneerlijke concurrentieverhoudingen tussen transporteurs. Bovendien kan het niet-naleven van de regels de luchtkwaliteit verminderen en schade aan het wegennet veroorzaken. Handhavers in Europa werken samen De Europese controleweek op cabotage was georganiseerd door de Euro Controle Route (ECR). Binnen de ECR werken de handhavende instanties van EU-lidstaten samen aan een veilige, eerlijke, sociale en duurzame wegtransportsector. Dat doen zij onder andere door harmonisering van de handhaving, kennisdeling, informatie-uitwisseling, training en opleiding en diverse gezamenlijke controles. bron: Transport Online
    2 points
  20. Ben jij op elke as evenveel te zwaar dan? Bij een luchtgeveerde oplegger zullen de aslasten dicht bij elkaar liggen, maar bij de trekker en zeker bij een combi kunnen er grote verschillen in de (over)belading van de assen zitten. Ik weet niet of het bij trucks ook voorkomt, maar bij personenwagens is het maximum gewicht niet altijd hetzelfde als de voor-en achteras opgeteld. Als m'n drie trailerassen 10% overbeladen zijn kan het totaalgewicht soms minder dan 5% te zwaar zijn, dus slaap ze 😉
    2 points
  21. Maar vrijwel de meesten kunnen niet zover lopen aan 1 stuk🤣
    2 points
  22. https://www.parool.nl/wereld/heeft-dubai-zichzelf-onder-water-gezet-noodweer-mogelijk-gevolg-van-kunstmatige-regen~b7c3c8a4/ Bij cloud seeding wordt onder meer zilverjodide in de lucht gespoten, legt meteoroloog Floris Lafeber van Weerplaza uit. “Dat zijn chemicaliën die ervoor zorgen dat vocht zich versneld ophoopt en zich vormt tot regendruppels. Dat resulteert vervolgens in een bui.” Ik meen hier eens gelezen te hebben dat het weer niet te beïnvloeden valt. Tegendeel is toch waar volgens het Parool en diverse andere kranten. 🤔
    2 points
  23. Waar ik vandaag m'n halfuurtje pakte reed er net één weg, en toen ik weer ging kwam er achter mij gelijk ook weer één staan. Tussen 3 auto's was de P nog geen minuut onbezet, dus het is onmogelijk te weten hoe de situatie zelfs een minuut eerder op die parkeerplaats was!
    2 points
  24. Dat denk ik wel. Het transito -en uitgaand verkeer in Duitsland staat ook stil met zo'n feestdag, waar dan ook. En ook daar is het aanbod aan zwaar verkeer veel groter dan men op de parkeerplaatsen kwijt kan. Er zijn genoeg voorbeelden van, en dan hoeft het niet eens specifiek om een rijverbod te gaan. Volle pechstroken is daar dagelijkse kost, op iedere parkeerplaats langs iedere autobahn. Hier -waar nu deze discussie over gaat- word een probleem gecreëerd of het probleem nóg groter gemaakt dan het is. Terwijl men hier in Nederland al jaren bekend is met de volle vluchtstroken vanwege een rijverbod en er verders ook amper iets aan doet.
    2 points
  25. Weet je hoeveel landen als België en Duitsland binnenkrijgen aan Maut ? In België komt dat in de algemene middelen en Duitsland knapt er de spoorwegen van op, met het beetje wat overblijft worden dan extra parkings aangelengd ja, maar wel in Duitsland, daar heb je met een Duits rijverbod in Nederland niets aan. Ontwikkel dan voor Nederland ook zo een Maut systeem zodat iedere vrachtwagen in Nederland betaald en ontwikkel daar parkings van.
    2 points
  26. A13 bij Delft en A4 bij Den Hoorn. Is altijd nog wel een plekje te vinden en sta je gezellig met wat collega's bij elkaar .
    2 points
  27. Dat moet je lekker met haar in een hotelletje doen. Dan hoef je ook niet poedelnaakt uit het raam te springen en over straat te vluchten als die gendarme onverhoopt eerder thuis komt omdat jij als chauffeur niet langs die struiken reed.
    2 points
  28. Hoe ga je dat doen met een chauffeur die de vrouw van een gendarme versiert heeft en de 45 uur rust bij haar doorbrengt,terwijl haar man in de struiken ligt om chauffeurs op heterdaad te betrappen ? Of met een Pool ,die familie heeft in Nederland en daar zijn 45 uur verblijft ?
    2 points
  29. Leuk om dingen uit de buurt te zien 👍
    2 points
  30. Ook dat was er al, nog vóór de invoering van de Smart tacho-2 er was- middels het Mobility Package, namelijk het ERRU-register. Het bedrijf word afgerekend op (de grovere) overtredingen, niet alleen de chauffeur. Verdiep je eerst even goed in de materie rondom het ERRU-register alvorens ik hier weer een ellenlange uitleg van zaken moet gaan geven.
    2 points
  31. De werkelijke reden voor het verbod op de 45 uur rust in de cabine ontgaat jou waarschijnlijk. Iedereen vind deze maatregel kolder, ik ook. Echter heeft het Europees Parlement enige tijd terug paal en perk gesteld d.m.v. Mobility Package op het langer dan 45 uur verblijven in de cabine onderweg. Niet om jou en mij te pesten, wél om een bepaalde groep chauffeurs te beschermen tegen uitbuiting, anders gezegd zonder fatsoenlijke voorzieningen 5-6 maanden lang in hun cabine te laten creperen. Voor dat soort excessen is die maatregel dus voor in het leven geroepen. Niet voor die maximaal 2-3 weekendjes die een enkeling uit West-Europa nog onderweg is.
    2 points
  32. 1 point
  33. 🤔😀😀Met niet zo ver..... 😁 Even een mentale notitie, ga nooit in discussie met een chauffeur.... 😋
    1 point
  34. Dus onnatuurlijke wijze. Dus wel beïnvloeden. water valt waar onze lieve Heer dat wil toch? En zijn de gevolgen van die chemicaliën bekend?
    1 point
  35. Artikel al helemaal gelezen?
    1 point
  36. Precies dat. Er word echter al gevaren op en gelost in de haven van Norfolk. het schijnt een regel uit de zeevaart te zijn , maar het klopt niet. De klanten delen immers ook niet mee in de winst die er per tocht word gemaakt toch?
    1 point
  37. Bron: https://www.ilent.nl/onderwerpen/overbelading#:~:text=Als vrachtvoertuigen te zwaar beladen,in de Wet Wegvervoer Goederen. Richtlijnen OM Overtreding Maatregel Aslastoverschrijding < 10% Waarschuwing Aslastoverschrijding > 10% Proces-verbaal Aslastoverschrijding > 20% Proces-verbaal met maatregel (ter plaatse overladen) Totaalgewichtoverschrijding < 5% Waarschuwing Totaalgewichtoverschrijding > 5% Proces-verbaal Totaalgewichtoverschrijding > 10% Proces-verbaal met maatregel (ter plaatse overladen)
    1 point
  38. Jij hebt vele dromen. Uit deze zal ik je even uit helpen. In Nederland wordt in de praktijk een overbelading van 5 procentgedoogd. Boetes liggen in Nederland tussen de 120 en 470 euro. In het buitenland gelden andere bedragen en regels. In bijvoorbeeld Zwitserland en Oostenrijk heb je met een klein beetje overbelading al kans op een fikse bon.
    1 point
  39. Prima toch. Hier krijg je alleen weinig bijval. Sterker nog, het roept alleen maar irritaties op zelf bij mensen waar je op andere vlakken weer op een lijn zit. Misschien moet je je mening toch elders verkondigen. De foto's en de verhalen zijn leuk hoor. Maar op de rest zit eigenlijk niemand te wachten.
    1 point
  40. Corona is naar de achtergrond verdwenen en toch zijn er meer complotdenkers bij gekomen. Eind 2020 noemde 6 procent zich zo, nu is dat 11 procent. Ook wordt er binnen families en vriendengroepen nog altijd flink geruzied over 'alternatieve theorieën'. https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/aantal-complotaanhangers-groeit-na-coronapandemie-nog-steeds-door-1-op-10-noemt-zich-nu-kritisch-denker/
    1 point
  41. Ik denk toch echt dat dat deel groter is als dat jij vermoed. Maar jij mag denken dat het een heel klein deeltje is hoor geen probleem. Daarom moest het debat over vaccinatie ook plaats vinden van de week denk ik.🤣🤣.
    1 point
  42. Grootste onzin regel ooit. Voor het welzijn van de chauffeur. Elke nacht mag hij on de auto slapen maar als het een keer een weekend is rust je niet uit.
    1 point
  43. Het is in ieder geval een wereld van verschil in vergelijking met andere bus en trailerbouwers waar ik weleens kom. Voor de rest heb ik helemaal niks tegen van Hool en gun ik ze het beste. Zie alleen maar wat ik zie...
    1 point
  44. De slangenkuil van je groot rijbewijs verlengen. Omdat ik diabetes type 2 heb is het rijbewijs verlengen altijd een dingetje. Zo wilde ze de vorige keer (tijdens Corona) buiten dat ik naar een gewone keuringsarts ging ook nog even dat ik naar een internist ging en een oogarts. Geheel onnodig, ik sta onder controle bij de huisarts waar ik iedere 3 maanden binnenste buiten word gekeerd maar die is niet "deskundig" genoeg volgens het cbr. De internist waarmee ik een gesprek van 5 minuten on-line mee had, die niet eens wist hoe ik heette en mijn medische achtergrond al helemaal niet kon is dat wel. Dat hij voor die 5 minuten een godsvermogen in rekening bracht is weer een heel ander verhaal. De oogarts is een ander verhaal, mocht in mijn woonplaats bij een goede opticien. Belangrijk en deze man leverde echt waar voor zijn geld. Alleen jammer dat ik 2 maanden daarvoor bij een speciaal oog centrum in Zaandam hetzelfde had laten doen. Er kan namelijk littekenweefsel ontstaan in je ogen waardoor het zicht minder kan worden. Ik doe dat ieder jaar, maar je begrijpt het al. Ook dit oogcentrum is niet deskundig genoeg volgens het cbr. Paar foto's maken van je ogen is ook best wel een dure hobby terwijl het gewoon in mijn ziektekosten verzekering zit. Maar ja, het cbr he... Ik moet nu weer. Het begint met een medische verklaring, nadat je 45 euro (zoiets) heb overgemaakt mag je bij het cbr 10 vragen beantwoorden. Aan de hand van die vragen mag je weer alle specialisten af. Ik ben a.s vrijdag thuis dus ik wil graag vrijdag gekeurd worden bij een keuringsarts. Wat ik on line ook probeerde, nergens plaats voor vrijdag. Totdat je gaat bellen, ja misschien hebben we nog een plekje maar dat kost dan wel wat meer, geen 80 maar 135 euro. Dan moet de arts terugkomen en blablabla Je neemt maar een ander in de maling. Mijn ex kwam met de oplossing, via regelzorg kon het wel tegen een normaal tarief en in de buurt en op 12 april. Ik had al een afspraak gemaakt ondertussen on line voor vrijdag 10 mei, dan moest ik thuis zijn dus gelijk maar combineren. Ik werd net wakker dus besloot die afspraak even te annuleren. Kan niet on line, moet per telefoon. Voicemail.... na een uur werd ik terug gebeld door een gebrekkig Nederlands sprekende dame. Waarom ik wilde annuleren. Ik uitleggen dat ik een beter passende afspraak had kunnen maken voor een normaal tarief (70 euro) Begint ze een heel verhaal dat ik bij hun ook a.s vrijdag had gekund. Leuk voor u maar dat staat niet bij jullie beschikbaar in de on line agenda. Totdat je gaat bellen, dan kan het wel als je maar het dubbele betaald. We worden genaaid. Ik ben vorige week al in discussie gegaan met het cbr over die afspraak met de internist. Daar hoef ik i.p niet meer heen. Word vervolgd.
    1 point
  45. Ah, oke. Dan is het verhaal duidelijk. Zo'n beetje hetzelfde idee als Spaansen uit Winkel met zijn titels van muzieknummers op de grille..
    1 point
  46. Denk dat dat wel verstandig is en vertrouwen in de medici moet hebben. Iemand die geen vertrouwen heeft in de medici kan beter zijn zorgverzekering opzeggen en zichzelf beter maken via google
    1 point
  47. Ehhhh, Jurgen Conings was die militair die wapens had gestolen uit zijn kazerne, rond het huis van Van Ranst rondhing, en een week later nogal kwalijk riekend werd gevonden. Volgens de officiele lezing had hij er zelf een einde aan gemaakt, maar jij weet beter? En Yanninck Verdyck is de man die toen de politie kwam om hem en zijn kompanen te arresteren wegens het illegaal verzamelen van wapens, waaronder machinegeweren en een antitankgranaat, omkwam door een politiekogel. Er (b)lijkt over en weer geschoten te zijn. Die kompanen zijn inmiddels tot 4-5 jaar cel veroordeeld. Vanwaar je sympathie voor deze lui? Zijn dat in jouw ogen martelaren voor de vrijheid?
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden