Spring naar bijdragen

Newshunter

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    305
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Newshunter's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. We betalen ook verwijderingsbijdrage.... Daarmee bedoelen ze: Als de boel wordt weggegooid gaan wij het in de derde wereld dumpen! En de transportkosten daarvoor betaal je bij aanschaf van het product.
  2. Die hebben dan weer minder wagens nodig, dus nieuwe aanschaffen is voorlopig niet nodig. Dus hoeven er ook niet zoveel wagens geproduceerd te worden, dus kunnen ze nog langer gesloten blijven waardoor er nòg minder te transporteren valt. Daardoor heb je nog minder wagens nodig, Verkopen die handel! Doordat er meer goede 2de hands wagens worden aangeboden worden er nòg minder nieuwe verkocht.............
  3. A4: nieuwe snelweg om Steenbergen Het verkeer op de A4 staat vaak in de file. Rijkswaterstaat legt daarom het ontbrekende stuk snelweg tussen Dinteloord en Bergen op Zoom aan. Deze nieuwe snelweg leidt tot een betrouwbaardere, snellere en veiligere verbinding tussen Amsterdam en Antwerpen. Over de A4 wordt in West-Brabant al jarenlang gesproken en geschreven. Enkele delen van de A4 ontbreken nog, waaronder het deel van Dinteloord naar Bergen op Zoom. Nu de regio en het Rijk financieel bijdragen, kan de procedure voor het ontbrekende deel bij Steenbergen worden afgerond. Op 13 maart 2007 heeft de minister van Verkeer en Waterstaat besloten dat de A4 ten westen van Steenbergen komt te liggen. Hiermee is een einde gekomen aan de jarenlange discussie of de A4 oostelijk of westelijk van Steenbergen moet lopen. Hoe ziet het nieuwe gedeelte A4 eruit? De nieuwe A4 wordt een autosnelweg met 2x2 rijstroken waarop 120 kilometer per uur gereden mag worden. De nieuwe weg buigt ter hoogte van de Steenbergse Vliet naar het westen af. De westelijke boog kruist ondermeer de oude N259 en wordt ter hoogte van de Zeelandweg-Oost voorzien van een aansluiting op het onderliggende wegennet. Daar buigt de omleiding weer terug naar het oosten tot Klutsdorp. Brug of aquaduct? Voor het gedeelte bij Klutsdorp en Steenbergen is de wettelijke procedure nog niet helemaal afgerond. De omlegging bij Steenbergen bevindt zich nog in de fase van het Tracébesluit: dit betekent dat er nog een keuze gemaakt moet worden tussen een brug of een viaduct over de Steenbergse haven. De gemeente en de aannemers zijn aan zet om een bod te doen. Bouw van tunnels en bruggen Ter hoogte van de Dinteloordse weg, de Westhavendijk en de Zeelandweg-oost legt Rijkswaterstaat nieuwe bruggen en tunnels aan. Voor langzaam verkeer (fietsers en landbouwvoertuigen) wordt bij de Westlandse Langeweg eveneens een brug aangelegd. Voor landbouwverkeer bij de Oosthavendijk komt een kruising als dit noodzakelijk blijkt. Bij de Steenbergseweg komt in principe een brug voor fietsers en voetgangers. Om doorgaand verkeer uit de kern van Steenbergen te weren, wordt – als dit nodig is - de N259 opnieuw ingericht. In 2009 is het precies duidelijk welke tunnels en bruggen er op welke plaatsen gebouwd worden. Houdt u deze site in de gaten, wij houden u op de hoogte. Bron: Rijkswaterstaat.
  4. Hmmm, dat zal zo gauw niet gebeuren. MAN, voor het grootste deel van Volkswagen die op zijn beurt tegenwoordig van Porsche is, is momenteel onderdeel van het grootste bedrijf ter wereld. Dus zelfs groter dan Microsoft! Dat wil niet zeggen dat dat niet kan omvallen, maar als dat gebeurt blijft er niets meer overeind!
  5. Een deel van het personeel heeft inmiddels weer werk gevonden bij de zoon van de eigenaar, die ook een transportbedrijf heeft. Bron: De Gelderlander.
  6. Vroeger, in de middeleeuwen, toen de bomen nog van hout waren... Toen werden nieuwe collega's al deze regeltjes, die het werk verlichten, geleerd. Nu hebben ze genoeg aan een rijbewijs en een chauffeursdiploma... Ze zouden dat laatste best mogen uitbreiden met een cursus collegialiteit waarbij ze bijgebracht worden dat we van elkaar afhankelijk zijn als het er op aankomt.
  7. Het probleem is echter dat het laatste persbericht van Truckcity stamt van juni 2007! De investeringsmaatschappij waar zij onder vallen heeft helemaal geen nieuws en verwijst terug naar de Truckcity-site. Ergens het bericht gezien dat "Emmen" is verschoven naar 2009. Maar ook over Rotterdam is er geen nieuws. Dat zou toch de eerste moeten worden! In bovenstaand artikel komt de zin voor.."overgewaaid uit Amerika" Totop heden krijg ik de indruk dat het ook hier "overwaait"
  8. mei 2008 Een projectontwikkelaar met een eigen stand op de BedrijfsautoRai? Wie verzint zo iets en wie doet er ook wat mee? Truck-City, onderdeel van de logistieke poot van TCN Property Projects. “Hier op de Bedrijfsauto- Rai hebben we contact met onze doelgroep, de transportondernemer en de vrachtautochauffeur zelf. Dat zijn de eindgebruikers. Hun mening over ons plan om een groot aantal overnachtingsdorpen door Europa heen te ontwikkelen, is belangrijk. Daar leren we van. Natuurlijk gaat het hier ook om naamsbekendheid. Wanneer iemand in de bedrijfswagensector straks onze naam hoort, gaat er eerder een belletje rinkelen. Ze kennen ons dan al.” TCN heeft voor deze "kennismaking" een van de kleinste stands gehuurd. Er valt ook nog weinig te tonen want de plannen zijn nog van papier. Bovendien staat TruckCity in een van hallen achteraf, ver weg van de grote glitter van de trucks van MAN, Scania en Mercedes. En toch is het er druk. Jonge gastvrouwen, fris in geel gekleed, delen passanten compacte geplastificeerde A4’tjes uit in het Nederlands of het Engels. Aan bezoekers wordt gevraagd wat ze vinden van het concept. Wie het leuk vindt, kan een groepsfoto laten maken in de stand. Ze staan er voor in de rij. De foto wordt gemonteerd bij een artikel op de voorpagina van een speciale TruckCity Courant. Het wordt allemaal direct per mail doorgestuurd, naar keuze: richting het thuisfront, de collega’s of de concurrent bijvoorbeeld. De site www.truckcity.nl geeft een indrukwekkend overzicht van iedereen die de stand zo gezellig vond. Netwerk van vijftig plekken in Europa om te kunnen overnachten TruckCity in Emmen, Rotterdam en Polen Een Amerikaans concept om truckers veilige parkeerplaatsen aan te bieden, compleet met voorzieningen, is overgewaaid. TCN ontwikkelt TruckCity: speciale locaties van minimaal zes hectare die samen heel Europa moeten gaan dekken. De locaties moeten komen langs de belangrijkste internationale transportroutes en bij logistieke knooppunten als lucht- en zeehavens. Het aanbod moet inspelen op alles wat chauffeurs wensen. En dat onder één dak, 24 uur per dag, zeven dagen in de week. Continue beveiliging moet de veiligheid van bestuurder en lading garanderen. Comfort en een ‘thuisgevoel’ door voorzieningen zoals horeca, fitness- en ontspanningsruimtes. Alle soorten onderhoud en reparaties kunnen worden gedaan, verplichte keuringen uitgevoerd. Er is een winkel en een geldautomaat, er zijn douches, wasmachines en drogers. Chauffeurs kunnen slapen in hun eigen cabine of in het hotel. De derde locatie zou het logistieke knooppunt Slubice in Polen moeten zijn. Het doel is om uiteindelijk een netwerk van vijftig locaties te openen binnen Europa. Behalve Emmen en Rotterdam zou er nog plaats zijn voor vijf andere locaties in Nederland. Markt De markt voor dit soort aanbod lijkt aanwezig, zeggen de initiatiefnemers. En groeiende. Niet alleen de prognoses over de toename van het vrachtverkeer spelen een rol, maar ook de toenemende diefstal langs de weg, vooral op onbewaakte parkeerterreinen. De jaarlijkse directe schade wordt nu ingeschat op ruim 300 miljoen euro voor Nederlandse bedrijven en op 8 miljard euro in heel Europa. Chauffeurs voelen zich tegenwoordig vaker onveilig en slapen dan slechter. Ook kan het principe van alles-onder-één-dak op een andere manier kostenbesparend werken. Arnold Doornekamp, directeur van Truck-City: “In de logistiek wordt steeds scherpere levering geëist. Met rijtijdenwetgeving en vollere wegen kunnen vervoerders hier steeds lastiger aan voldoen. De druk op de chauffeurs neemt toe en dat is gevaarlijk. Rust en onderhoud schieten er dan bij in. Bij ons kan de complete truckcombinatie tijdens de rust van de trucker worden onderhouden.” Een thuisgevoel op zulke locaties geven zou het beroep van vrachtwagenchauffeur weer wat populairder kunnen maken, ook als tegenwicht voor het toenemende aantal regels. Digitale tachografen en GPS volgen het doen en laten van auto’s en hun bestuurders in steeds sterkere mate. Via websites van de vrachtsector zijn inmiddels allerlei berichten te vinden van geruchten over de kosten. Een nachtje staan in TruckCity zou minimaal tussen de twintig en dertig euro gaan kosten, en dat zorgt voor discussie. Belangenbehartigers, zoals Transport en Logistiek Nederland (TLN), mengen zich nu al in de kwestie wie dat dan moet betalen. “De transporteur natuurlijk,” vindt een woordvoerder. “Een chauffeur zal achter een hek en slagboom toch met een veiliger gevoel de auto uitgaan, met een lading van bijvoorbeeld tien miljoen euro aan laptops.” Partners Een logistieke campus is alweer een mogelijke vervolgstap van dit concept. De site van TCN geeft aan dat deze aanpak een hulpmiddel kan zijn om in onbruik geraakte economische zones te ontwikkelen. Een mogelijkheid is daar eerst een TruckCity te starten, als een methode om andere bedrijven aan te trekken en het gebied een stimulans te geven. TruckCity werkt samen met BP voor brandstof. De firma FHC zorgt voor de horecavoorzieningen. Alle beveiliging, zoals bewakers, camera’s en scan- en weegapparatuur, komt van Truck Parking Security BV. Arnold’s Truck- en Carwash maakt de wasstraten en GE Artesia is financieel partner. Derk van der Laan is zelfstandig adviseur en journalist op het gebied van ruimte- en grondgebruik, verkeer en vervoer. Bron: Building Business.
  9. Persbericht: eerste TruckCity in Rotterdam TruckCity heeft samen met zijn partners en huurders besloten om de eerste TruckCity te ontwikkelen in Rotterdam en pas daarna andere locaties te openen. Bert-Jan Hemmen, directeur van TruckCity: “Onze eerste TruckCity moet het vlaggenschip worden. Daarvoor moet je van alle goede locaties de allerbeste kiezen en in Nederland is dat Rotterdam. Aanvankelijk gingen de ontwikkelingen rondom Emmen het snelst, maar inmiddels zijn de ontwikkelingen in Rotterdam zo voortvarend dat alle partners deze stad kiezen voor een eerste vestiging. Zodra TruckCity Rotterdam is geopend, gaan we verder met de ontwikkeling van de andere locaties. Dat zal naar verwachting in 2009 zijn. Wij hopen de plezierige samenwerking met de gemeente Emmen in de toekomst te kunnen voortzetten.” De gemeente Emmen betreurt het besluit van TruckCity ten zeerste. Zeker voor het toch al zo succesvolle bedrijvenpark A37, waar het bedrijf zich zou gaan vestigen, was dit een extra aanjager geweest. De locatie is uitermate geschikt voor een dergelijke voorziening. De interesse van TruckCity in het terrein verbaasde het gemeentebestuur van Emmen dan ook niet. TruckCity is een totaalconcept voor de transportsector in Europa. Langs de belangrijkste internationale transportroutes en bij lucht- en zeehavens worden truckdorpen gebouwd, met voorzieningen als horeca, sanitaire voorzieningen, sport- en fitnessruimtes, wasstraten, garages voor onderhoud, bewaakte en onbewaakte parkeerplaatsen en een pompstation. Bron: Gemeente Emmen.
  10. Persbericht: Transport en Logistiek Event bindt logistieke ondernemers 29 oktober 2008 Emmen ontwikkelt zich tot nieuwe internationale logistieke hotspot in Noord-Nederland. In dit kader organiseerde de gemeente Emmen het Transport & Logistiek Event op dinsdag 28 oktober. Een kleine honderd ondernemers, bestuurders en opleidingsdeskundigen uit heel Nederland gaven gehoor aan de uitnodiging. Onder leiding van Evert ten Napel werd in Hotel Emmen het thema Logisitiek en Veiligheid vanuit verschillende hoeken door verschillende sprekers belicht. Na de premiere van de nieuwe gemeentelijke promofilm opende wethouder Evenhuis het Event. Hij gaf aan dat de A37 Emmen al veel nieuwe (logistieke) bedrijvigheid heeft opgeleverd. Als bestuurder zet hij ook in op een proactieve houding van de gemeente in de facilitering van de veiligheid in de transportsector. “Dit Event biedt de gemeente een goede gelegenheid om samen met de sector de gezamenlijke acties en speerpunten op het gebied van transportveiligheid te verkennen”aldus wethouder Evenhuis. Mevrouw Wortmann, lid van het Europees parlement, ging vanuit Europees perspectief in op de regelgeving rond transportveiligheid. Zij gaf aan zich in Europa hard te maken voor veiligheid in de transportsector, waarbij de wetgeving zo praktisch mogelijk gehouden zou moeten worden. Mevrouw Wortmann stak de gemeente een hart onder de riem; zij ondersteunt deze initiatieven van harte en was de gemeente bijzonder erkentelijk voor haar pro-actieve houding. In een enthousiast betoog ging de heer Swierstra, voorzitter Stichting Nordconnect, in op de kansen die er liggen voor de Noordelijke OntwikkelingsAs, die van Noord-Nederland, Zweden, Finland naar de Baltische staten loopt. De logistieke zones op deze as zullen zich moeten onderscheiden op het vlak van transportveiligheid. De heer Kuper, directeur van Kuper Douaneservice B.V., gaf in zijn verhaal heel duidelijk de consequenties en de risico’s voor transporteurs aan op het vlak van de Europese wetgeving ten aanzien van transportveiligheid. Hij maakte zich hard voor een proactieve houding van Nederland in Europa. In de aansluitende paneldiscussie, waaraan naast de sprekers ook mevrouw Zwerver, manager Marketing & Market Research bij Groningen Seaports deelnam, ontstond een levendige discussie over de rol van de overheid in de bestrijding van criminaliteit. Vanuit de zaal werd de discussie besloten met de oproep niet alleen naar de gemeente te kijken in de aanpak van de veiligheid. Ook de sector zal haar verantwoordelijkheid moeten nemen door actief mee te denken en samen met de gemeente Emmen plannen te ontwikkelen. Dit initiatief werd zowel door de sprekers als door wethouder Evenhuis van harte ondersteund. Bron: Gemeente Emmen.
  11. Truck City Emmen niet zeker 06-06-2008 EMMEN - De komst van Truck City bij Emmen is onzeker geworden. Het eerste beveiligde vrachtwagendorp van Nederland wordt in Rotterdam gevestigd. Eerder leek de locatie in Emmen het snelst rond te komen, maar de betrokkenen bij Truck City hebben toch de voorkeur voor een eerste locatie in Rotterdam. Die zou in 2009 geopend moeten worden. Daarna wordt bekeken waar de andere vrachtwagendorpen komen. Emmen is nog steeds een mogelijke locatie. In oktober vorig jaar ondertekenden vastgoedbedrijf TCN en de gemeente Emmen het contract voor de komst van Truck City naar Emmen. Emmen krijgt langs de A37 beslist een dorp voor vrachtwagens, met allerlei voorzieningen. Dat verzekert wethouder Gezienus Evenhuis. Emmen zou samen met ontwikkelaar TCN de eerste zogenoemde TruckCity van Nederland aanleggen. Maar TCN heeft nu gekozen voor Rotterdam. Volgens Evenhuis zijn er meer gegadigden voor het ontwikkelen van zo'n truckersdorp bij Emmen. Bron: RTV Drenthe.
  12. Helemaal mee eens! Slappe hap die rechters daar!
  13. Eerste containerzeeschepen opgelegd Neptune Orient Lines (NOL) gaat 200 miljoen dollar per jaar besparen door het opleggen van een aantal containerschepen. De schepen worden volgende week uit de vaart genomen, meldt Schuttevaer. Het gaat, volgens president Ron Widdows van NOL, om een belangrijke capaciteitsvermindering. Widdows waarschuwde dat het ergste nog moet komen voor de containermarkt. De rederij heeft al een aantal lege schepen voor anker liggen in Singapore. NOL is de eerste grote reder die is begonnen met het opleggen van schepen. Bron: Nieuwsblad Transport.
  14. Newshunter

    GP spel: Brazilië

    Coulthard klaar voor afscheid 30 Oktober, 19:41 | David Coulthard is nog drie volledige dagen officieel Formule 1-coureur. De Schot hangt zijn racehelm na afloop van de Grote Prijs van Brazilië aan de wilgen, waarmee er een einde komt aan een fraaie carrière van 14 jaar. Coulthard hoopt op Interlagos op gepaste wijze afscheid te nemen. Dankzij een speciale kleurstelling van zijn Red Bull zal de Schot in elk geval de nodige aandacht trekken. "Ik zou op dit moment misschien wel emotioneel moeten zijn vanwege mijn afscheid, maar ik denk dat de emoties pas echt komen op de zondag," vertelt de dertienvoudig Grand Prix-winnaar tijdens een persconferentie in São Paulo. "Als ik op dat moment uit de auto stap, hopelijk na het vallen van de finishvlag, dat dit de laatste F1-race uit mijn loopbaan was en dat dit deel van mijn leven echt voorbij is.""Ik denk dat het voor veel coureurs moeilijk voor te stellen is hoe zoiets voelt," gaat de Red Bull-coureur verder. "Alleen Rubens (die naast Coulthard zat tijdens de perconferentie, red.) zit al langer in de Formule 1 dan ik. Ik stop echter niet omdat ik niet meer van Formule 1-auto's of racen houd. Ik stop omdat ik het gevoel heb dat dit het natuurlijke einde van mijn carrière is. Als ik zondagavond dus de paddock zal verlaten, zal dat voorgoed zijn." Om in stijl afscheid te nemen zal Coulthard in actie komen met een bijna maagdelijke witte Red Bull, met alleen reclame voor Wings for Life, een organisatie die onderzoek doet naar aandoeningen aan het ruggemerg. Van de overige coureurs en teams heeft Red Bull Racing de toestemming gekregen om voor één keer met verschillende wagens aan de start te verschijnen van een Grand Prix. Iets waarvoor Coulthard erg dankbaar is. "Het is geweldig dat voor mijn laatste race de andere teams ons toestemming hebben gegeven met een andere kleurstelling te rijden. Ik denk dat dit voor het eerst is in de moderne Formule 1 dat er een team met twee verschillende auto's zal rijden. Ik ben dan ook blij dat ik dit weekend kan rijden met reclame op mijn auto voor Wings of Life," aldus de vertrekkend coureur. Coulthard maakte in 1994 zijn debuut in de Formule 1 als vervanger van de verongelukte Ayrton Senna bij Williams. De Schot won voor dat team in 1995 zijn eerste Grand Prix en stapte in 1996 over naar McLaren waar hij tot en met 2004 zou blijven. Vanaf 2005 kwam hij uit voor Red Bull Racing. In totaal reed Coulthard 246 Grand Prix' (exclusief de race van dit weekend) waarvan hij er 13 won. In totaal stond de Schot 12 keer op pole-position en reed hij 18 snelste racerondes. Met een puntentotaal van 535 is Coulthard de best scorende Formule 1-coureur ooit, die nooit een wereldtitel heeft gewonnen. Coulthard kende zijn beste seizoen in 2001. Toen eindigde de Schot met 65 punten en twee zeges als vice-wereldkampioen achter Michael Schumacher. In 1995, 1997, 1998 en 2000 eindigde de Schot als derde in het kampioenschap. Momenteel staat de Red Bull-coureur op de zestiende plaats met 8 punten. Bron: Formule1Wereld.
  15. 'Voor sneller transport willen we altijd betalen' door Jeroen Dirks 31-10-2008 Meer dan tien jaar hebben ze eraan gewerkt. Gijs Mom van de TU Eindhoven en Ruud Filarski, vroeger werkzaam bij Rijkswaterstaat. Maar nu ligt er dan ook een standaardwerk over de geschiedenis van transport en mobiliteit in Nederland sinds 1800. Twee kloeke handboeken met een schat aan details over trekschuiten, diligences, binnenvaartschepen, trams, treinen, auto's, vliegtuigen en alle tussenvormen waar we de afgelopen twee eeuwen mee te maken hebben gehad. "Wat ik het meest verrassend vond, was dat transport vroeger zo ongelooflijk duur was. Wat dat betreft moeten we nu niet zeuren", zegt Filarski. Foto: www.historischevereniginghoogezand- sappemeer.nl Voorzover bekend, bestaat het nog nergens ter wereld. Een standaardwerk over alles wat met transport en mobiliteit te maken heeft. Mom en Filarski hadden dus geen voorbeelden. Maar daar hebben ze zich niet door laten weerhouden. Ze vlooiden archieven door, lazen een ongekend hoge stapel overheidsstukken en probeerden verklaringen te vinden voor de hiaten in alle schriftelijke bronnen. Dat levert een boeiend verhaal op. Over de hegemonie van de trekschuit. Een ongekend luxe en ook zeker vervoermiddel in een land met veel water en weinig tot geen goede (verharde) wegen. Over het gevaar van de postkoets, de diligence, die dan wel sneller ging dan de trekschuit maar vaak onderuit ging op de modderige wegen of gladde dijken. En natuurlijk over de eerste spoorlijn, in 1839, tussen Haarlem en Amsterdam. De stoomtrein in Nederland ontketende een revolutie. Reizen ging sneller en zie - zelfs de rest van Europa kwam in een keer onder handbereik. Vanzelfsprekend iets Het is een van de dingen die Ruud Filarski zich tijdens het schrijven van 'Van Transport naar Mobiliteit' meer dan ooit realiseerde. Waar wij anno 2008 vervoer als een logisch, volkomen vanzelfsprekend iets beschouwen, was het vroeger 'gewoon' luxe. Even de auto pakken was er niet bij. Veel mensen kwamen niet eens uit hun eigen wijk of dorp. Zeker niet als het hard had geregend en de modderweg onbegaanbaar was geworden voor de meeste transportmiddelen. En als er vervoer was, was dat duur. In de handboeken staan mooie plaatjes van goed geklede mensen die zich laten verwennen aan boord van een trekschuit of diligence. De overgrote meerderheid van de Nederlanders kon dat vervoer niet betalen en moest lopen. Of bleef thuis. Tolheffing Veel aandacht hebben de geschiedschrijvers ook voor de tolheffing. Soms werden de wegen verhard door 'particuliere ondernemers', die tol hieven. Soms deden overheidsorganisaties dat. Maar als je pech had was je niet alleen aan je transportmiddel maar ook aan tol een hoop geld kwijt. Een dubbeltje per passage was je zo kwijt. Een lange reis kon zo in de papieren lopen. Uiteindelijk bleken al die tolpunten onhoudbaar. Langs de vaarwegen verdwenen ze, omdat het uit concurrentieoogpunt met het buitenland niet verstandig was om de schippers hier zo zwaar te belasten. Bij de grote steden verdween de tolheffing, omdat de tolpunten tijdens stadsuitbreiding plotseling midden in de wijk kwamen te liggen. En nu is tolheffing, pardon: rekeningrijden, weer een hot item. Filarski kan het zich voorstellen. Je moet iets ondernemen tegen de files. Maar hij kan zich ook voorstellen dat verkeersminister Camiel Eurlings heel voorzichtig te werk gaat en daadwerkelijke invoering weer heeft uitgesteld. "'Je moet heel voorzichtig te werk gaan", zegt hij, terwijl hij naar de inhoud van 'Van Transport naar Mobiliteit' verwijst. Voordat je het weet, loop je tegen dezelfde problemen op als pakweg een eeuw geleden. Al weet iedereen dat de geschiedenis zich natuurlijk nooit op precies dezelfde manier herhaalt. Peperduur Wat dat betreft is er ook een enorme tegenstelling met vroeger, zo stelt Filarski. Waar vervoer altijd peperduur was, is het nu eigenlijk spotgoedkoop. Zelfs met een benzineprijs van ruim 1,35 euro per liter. Tot diep in de negentiende eeuw was je een vermogen kwijt als je van A naar B wilde. "Nu denkt niemand daar meer over na. Je pakt gewoon de auto", zegt Filarski. Wordt er dan helemaal niet meer over geld nagedacht door de hedendaagse reiziger? "Jawel, want - en dat is wel weer een parallel met vroeger, mensen zijn nog steeds bereid meer te betalen als ze sneller ter plekke zijn. Dat was toen zo, dat blijkt ook nu zo te zijn", zegt de geschiedschrijver. Dus, lijkt zijn advies, mocht het tot herinvoering van tol komen, dan heeft dat alleen kans als je op de tolwegen ook inderdaad sneller en met minder files ter plaatse komt. Alleen dan kom je van transport naar mobiliteit. Bron: Wereldomroep. Ook de uitgave van een gedegen studie naar onze branche kan dus nieuws zijn!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden