Spring naar bijdragen

Actros1945

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    67
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Actros1945

  • Verjaardag 12-12-1994

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Actros1945's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

46

Waardering in de gemeenschap

  1. Het is nu een beetje een oud onderwerp, maar heeft er hier iemand verse informatie? Het gaat mij dan meer om het charter werk. Groetjes Andrew
  2. Als ik op de onderste tree ga staan kom ik er al aan dus tot nog toe geen probleem voor mij. Maar dan moet ik eerlijk toegeven dat ik me er ook niet zo aan stoor. Ik heb een tijdje in een Renault T gereden en die maakt 3 snelle tonen achter elkaar. (Plus de binnenverlichting gaat aan..........) En die zwaaiers zitten er puur op voor het seinen aangezien ik nooit speciaal transport doe. Dus als ik een collega wat later spot dan gaan die zwaaiers niet automatisch mee aan. Ook gaat het moeilijk tijdens koffie drinken haha
  3. Inderdaad voor het seinen ja. Het lijkt mij dat hier toch een schakelaar tussen kan? Ik heb al eerder bij andere wagens gezien dat ze het alleen met seinen aan hadden, en dan met gewoon grootlicht niet. Normaal klik ik op "ok" op het stuur en dan stopt het. Ook laat ik hem af en toe op accessoire stand staan en sluit hem met de andere sleutel af. (Altijd 2e sleutel bij)
  4. Daar moet ik dus mee opletten aangezien ik een R&O contract heb. Ik zat eerst te denken om die zwaailichten bij Vlastuin of een dergelijk bedrijf te laten opbouwen en aansluiten op groot licht. Maar toen begonnen ze al moeilijk te doen.
  5. Het is me uiteindelijk gelukt de lampjes los te krijgen. Volgens het boekje en de garage kon ik ze er zo uit trekken. Nou niet dus want ik moest ze een kwart slag naar links draaien, en aangezien ik er niet fatsoenlijk bij kon lukte dit niet. Ik heb zelf nu oranje ledjes maar deze hebben hetzelfde probleem, ik kan er helaas geen met canbus vinden. En de weerstanden die ik tot nu toe online tegenkom zullen niet in het lampen huisje passen, hier is de plek niet voor. Helaas is Mercedes niet zo bereid om dingen te veranderen aan mijn auto. Alles kan storingen veroorzaken (ook zwaailichten koppelen aan grootlicht) En ze hebben tot nu toe met niks ervaring.
  6. Hoe krijg je die überhaupt los, ik wil de stadslichtjes ook vervangen voor led maar krijg ze er niet eens uit. Ik heb wel de xenon lampen. Dat zwarte staafje zou bij mij van het stadslicht moeten zijn.
  7. Ze kunnen beter gaan kijken naar wagens waarvan de helft niet werkt, of wie goed verlicht zit te appen. Ik zelf heb niet zoveel erop maar wel rooie zwaaiers, die moet ik wel met een aparate knop bedienen. Volgens Mercedes kan het niet op grootlicht dus dan maar zo.
  8. Het blijven toch mooie wagens, maargoed het kost geld.
  9. Verder niemand hier ervaringen mee??
  10. Dat hij heel vroeg gaat opschakelen en amper op gas wil reageren. Zelfs met losse trekker vond ik de xf 460 die ik destijds als demo mee had niks. Die eco modus gaat ook vanzelf weer aan. Mijn Actros trekt veel beter en dan rij ik ook altijd in de eco stand. Mijn Actros doet zoiets ook bij borden zoals iemand anders ook al zei, hij maakt dan een luid signaal en geeft in de display aan dat er een obstakel is, maar hier schrik ik niet meer van omdat ik dan gewoon aan het opletten ben. Wel gaat het anker uit als een auto voor mij in een bocht de afrit pakt. Dit is mij 1 keer overkomen en nu gaat de camera bij iedere af of oprit waar verkeer zit uit, en daarna weer aan. Zeiden ze toen van daf niet duwen anders fietsen?
  11. Transparant kapje met eventueel lampen folie ofzo? Is het kapje zeg maar gespoten nu? Zodat je de lichte verf eraf kunt halen?
  12. De software kunnen en of willen ze niet terug zetten aldus de garage. Normaal ga ik inderdaad met losse trekker naar de garage, maar ik ben ook al 3 keer de avond van te voren er naar toe gegaan met trailer en een zware reefer erop. Het is heel gek ik had het eens op Dinsdag ochtend, toen stond ik daar Dinsdag avond. En Woensdag ochtend was er geen vuiltje aan de lucht, terwijl de weersomstandigheden hetzelfde waren. Het niet in de versnelling willen zetten heeft vermoed ik iedere bak wel eens. Maar het opnieuw starten helpt bij mij helaas niet. Ik wou hem in het weekend thuis even verzetten, nou ik heb hier 30 minuten op zitten klooien! Bij een vorige Scania (R440 zonder adblue van 2010) had ik ook problemen met de versnellingsbak na een update. Niet zo erg, maar was ook niet op te lossen.
  13. Nou ik zie de afgelopen tijd meer personen auto's en busjes aan de kant staan met politie. Ook die kleine bakwagentjes, maar dit zal ook wel met terrorisme en mensen smokkel te maken hebben vermoed ik.
  14. Hallo Ik heb een Actros 1945 van het bouwjaar 2015 en heb nu bijna 450.000 km op de teller staan. Een aantal maanden terug is er een terugroepactie geweest voor de retarder die eventueel inwendig zou kunnen lekken.(dit was niet het geval) Tijdens die terugroepactie hebben ze bij de garage een software update doorgevoerd voor de versnellingsbak en toen begon de ellende. In eerste instantie ging hij zomaar van de 12 terugschakelen naar de 11 of zelfs de 10. Dit zonder dat het nodig was, weg was vlak en zelfs als ik leeg of zelfs met een plat chassis rond reed. Vervolgens schakelde hij iedere keer vannuit de eco roll terug naar de 11, maar net als eerder was dit 9 van de 10 keer niet nodig. Nou hebben ze dit kunnen verhelpen door nog 2 updates door te voeren. Maar een groter nog steeds aanwezig is probleem is dat hij af en toe gewoon weigert te schakelen. Dit is iedere keer met een koude motor. En zelfs als ik hem puur op contact zet maakt de versnellingsbak dan een klakkend geluid echter doet hij niks. Op het dislpay staat dan een schakel indicatie maar dit blijft hij een aantal keer doen en stopt dan. Met lopende motor wil hij koud vaker niet naar de D of de R en als hij de versnelling eenmaal heeft wilt hij niet meer terug naar de N. Hij probeert het wel en het toerental verandert dan ook (ik hou dan of de rem ingedrukt of hij staat nog op de handrem. Het gas raak ik niet aan!!) Ook maakt hij dan een klakkend geluid in de bak. Maar het ergste is dat hij de enkele opschakelingen niet wilt doen terwijl hij het wel probeert te doen. Van de 6 naar de 7 bijvoorbeeld krijg ik wederom het klakkende geluid, ook fluctueert het toerental dan erg. Hij springt weer in zijn vrij en komt dan dus op stationair toerental, en schiet dan weer in de toerenomhoog iedere 1 a 2 seconden. Dit blijft zo door gaan tot dat hij toch de 7 of maar de 8 of dan toch weer terug naar de 6 gaat. Tijdens dit moment valt er handmatig niet te schakelen, en het is met name gevaarlijk omdat ik niet goed snelheid kan maken bij het invoegen op de snelweg. In iedere schakelmodus komt dit terug, tot dat ik stappen van 2 doe, maar als je zwaar bent en een koude motor hebt is dit niet prettig. Ook met enkele versnelligen terug schakelen doet hij hetzelfde. Ik ben zeker 6 keer terug geweest bij de garage en ze weten er geen raad mee. Uitlezen geeft geen problemen weer. De ellende is dat het kreng het niet doet als er vanuit de garage koud gestart wordt, dus ik sta daar iedere keer stom te kijken. Ik heb een R&O contract dus de auto komt niks te kort kwa onderhoud of wat dan ook. Ook wordt er rustig mee gereden, de auto is netjes ingereden en krijgt altijd de kans om rustig op bedrijfs temperatuur te komen. Ook laat ik hem 1 a 2 minuten uitlopen voordat ik hem uitzet. Dus de omgang met de auto is beter als de meeste chauffeurs die ik onderweg zie. De verschillende updates die ik tot nu toe heb gekregen helpen niet, en ondanks dit ben ik heel content met mijn eerste Mercedes. Heeft iemand hier ervaring mee?? Alvast bedankt voor de eventuele reacties!
  15. Ik dacht precies hetzelfde en moest er goed om lachen haha
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden