Spring naar bijdragen

BOBO

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    4
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

BOBO's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

5

Waardering in de gemeenschap

  1. BOBO

    Zware crash Beverentunnel

    Toen ik zei tegen mijn baas dat ik het raar vond dat de airbag niet opengegaan was, zei hij dat weinig vrachtwagens daarmee uitgerust zijn. Dat wist ik echt niet !! Waarom hebben vrachtwagens geen airbag ?
  2. BOBO

    Zware crash Beverentunnel

    Die Pool was eerst GCS opgereden maar moest het depot weer verlaten omwille van zijn lekkende tank. Daarna is hij dan maar de 1700 terminal binnengereden, en daar heeft de politie hem gevonden. Kan een Pools bedrijfje zoveel aan ? 8 vrachtwagens in de prak, massaal uitrukken van alle hulpdiensten en politie zijn ook niet gratis. Ikzelf krijg een vergoeding voor al mijn kapotte spullen zoals GPS, Dashcam, Tablet, Smartphone, Fototoestel enz enz door mijn baas zijn verzekering. Dat staat reeds vast.
  3. BOBO

    Zware crash Beverentunnel

    Bedankt voor het medeleven. het was idd nogal heftig en het zijn harde beelden, maar ik hoop toch dat ik hiermee collega's kan aanzetten tot het dragen van de gordel. Want ik ben meer onder de indruk van het feit dat ik nog leef, dan van de crash zelf.
  4. BOBO

    Zware crash Beverentunnel

    Hi collega,s Lang geleden dat ik hier nog een bericht geplaatst heb, mijn account was zelfs niet meer actief. Hier ben ik nu terug omdat ik iets verschrikkelijks heb meegemaakt waar niemand levend uitkomt, laat staan dat je er ongedeerd uitkomt ! En toch.......enkel mijn borstbeen is gebroken en heb enkele schrammen!! Maandagmorgen reed ik even voor zes uur de Beverentunnel in, en zoals ik gewoon ben, op een respectabele afstand van mijn voorligger. Toen mijn voorligger op de rem ging staan begon ik ook reeds te remmen, maar stelde direct vast dat ze niet werkten en toen ik wou bijsturen was ook dat niet mogelijk. Dan besef je dat je naar beneden aan het "glijden" bent en totaal machteloos bent ! Je kan het alleen maar ondergaan wat er op je afkomt. Een Pool was de tunnel ingegaan met een serieus lek in zijn brandstoftank en is zelfs nog drie kilometer doorgereden. En ja... regenweer... nat wegdek... brandstof... 40 ton en een natte tunnel met een serieuze afdaling... dat waren de ingrediënten . Met veertig ton ging ik steeds sneller en sneller tot ik mijn voorligger dicht genaderd was en hij blijkbaar plots grip gevonden had en naar rechts kon sturen. Toen pas zag ik hem staan.... een groene container, stond stil midden de tunnel. Ook ik kreeg daar plots een beetje grip en omdat mijn voorwielen blijkbaar niet recht meer stonden trok hij helemaal naar links, naar de container ! De impact was immens, en zoals ik reeds zei.... je bent machteloos en je kunt het alleen maar 'ondergaan' Door de klapper scheurde mijn cabine van het chassis (Renault Magnum) en ging de cabine nog driemaal over de kop met mij erin. Wanneer alles dan tot stilstand komt stelde ik vast dat ik nog leefde en na enige moeite mijn gordel kon losmaken en langs het dak (wat ook weg was) naar buiten kon kruipen. Ik zag de cabine liggen waar ik uit kwam en mijn container stond wel tien meter verder met het chassis er nog onder. Zo'n ravage... dat kan niet... ik moet wel dood zijn... tot ik een Nederlander hoor (ik ben Belg) "Hey collega, alles oke met u ?" Toen drong het pas echt tot mij door dat ik nog leefde ! Niemand begrijpt het, ook ik niet. Dat ik zo'n crash vrijwel ongedeerd overleef, heeft er mij toe aangezet dit bericht hier te schrijven. Het is nu vier dagen geleden en ik hoor in mijn omgeving niks anders dan 'bewaarengelen' en 'gods hand' en weet ik veel. Dat ik hier nog zit te schrijven heeft niks met god of engelen te maken. Ik heb mijn leven alleen te danken aan mijn GORDEL !!! Ik zie zoveel collega's rijden zonder gordel dat ik besloot onderstaande beelden van mijn dashcam vrij te geven om hen even te tonen wat het nut is van de gordel. De dashcam was echter volledig verwoest en met het SD kaartje was ook niks meer te beginnen. Maar een IT expert heeft alsnog het filmpje kunnen redden vanop het kaartje. (Door die ingreep kan het filmpje wel bekeken worden, maar het geluid loopt niet meer synchroon. Een paar seconden voor de klapper hoort je reeds het geluid van de crash.) De beelden zijn niet echt geschikt voor gevoelige kijkers, maar ik wil zoveel mogelijk mensen aanzetten tot het dragen van de gordel. Misschien is een shocktherapie vandoen om hen dat te doen beseffen . Dit zijn de beelden van de takeling. Eerst zie je het chassis vanonder mijn container trekken en op het einde hoe mijn cabine getakeld wordt. https://www.tvoost.be/nieuws/kettingbotsing-met-8-voertuigen-in-beverentunnel-40825?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden