Spring naar bijdragen

yellowbiker

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    10
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over yellowbiker

  • Verjaardag 20-01-1970

Converted

  • Biografie
    in '88 meteen mijn rijbewijs gehaald voor de vrachtauto,en ben nu 3 miljoen km verder en ben in iedere hoek van Oost zee tot zwarte zee tot Midderlandse zee geweest.
  • Locatie
    Zwolle
  • Interests
    zingen-zwemmen-bergklimmen-motor rijden
  • Beroep
    chauffeur

yellowbiker's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Iedereen klaagt over het werk en TERECHT! Het afgelopen jaar zijn er ruim 10.000 werkeloze chauffeurs bij gekomen,in deze maand februari gaan we de 25.000 grens werkeloze chauffeurs over. De oplossingen worden nog al verschillend gezien ik heb 14 jaar in Hongarije geleefd en ik kan jullie vertellen dat de liberalisering daar samen met de recessie de vrachtprijzen helemaal naar de kloten hebben geholpen.Nu(0,28ct/km)en voor hun is de enigste manier om te overleven zich te concentreren op de westerse markt waar nu de prijzen al maar zakken.DIT IS DE WERKELIJKE REDE DAT BIJ ONS ZO VEEL BEDRIJVEN FAILLIET GAAN! Maar wat gaan we er aan doen? Wel ik wacht niet op zeveraars van bonden of politiek maar heb de oplossing gevonden in een sluitend systeem tegen cabotage. Veel van deze vrachtauto s uit het oosten hebben namelijk nog een oude euro 3 motor,doordat in landen als D,A,CZ,SK,CH,H de maut box is ingevoerd moeten ze voor deze euro 3 auto s daar veel meer betalen per/km en daarom laten zij deze auto s met euro3 motoren nu vooral in landen met een Euro vignet rijden zoals Nederland. Hier door is de cabotage ernstig toe genomen tot 40% dit weet minister Schultz ook maar in dit rapport stond ook dat de heterdaadjes door het ILT 10% was en dat klonk haar veel beter in de mond dus dat is wat zij naar buiten bracht,maar bij controles op bedrijven en achteraf war het percentage veeeeeel meer. Hier in licht volgens mij ook de enigste snelle oplossing als wij aan kunnen tonen dat van deze buitenlandse vrachtauto s veel met een euro 3 motor rijden dan kunnen we de politiek dwingen tot snelle invoer van de mautbox met cabotage slot.(100% cabotage uitsluiten)wand de euro 3 motor stoot namelijk 2 keer zo veel co2 uit en 3 keer zo veel Nox gassen als de euro 4/5 en als wij aankunnen tonen dat er dus veel meer euro 3 hier rond rijden dan zal de minister van milieu de emissie berekeningen op nieuw moeten doen en met 20/30% naar boven moeten bij stellen. Dit kost de staat dan miljoenen en dat is de stok achter de deur om deze invoer versnelt in te voeren. Werkeloze chauffeurs interesseert de politiek niks maar gezichtsverlies en terug betalen hebben ze een hekel aan. Hier voor heb ik jullie hulp nodig: de overgang van euro 3 naar 4/5 is heel eenvoudig te zien aan het missen van de Ad Blue tank. In de jaren 2006/2007 zijn de euro 3 massaal ingewisseld tegen de betere euro 4/5 en die overgang ging met de invoering van de Ad Blue slecht bij 2 modellen was dit anders de MAN met de comman rail motor (euro4) en de Scania die het tot euro 5 zonder Ad Blue kan maar dit is wel duidelijk aan de uitlaat demper te zien.Scania ging namelijk toen over van de vierkante demper op de rvs cilindrische demper. Dus een beetje chauffeur kan zo zien of een auto nog een vuile euro 3 is. op deze site heb ik alles met foto s verduidelijkt en roep ik op om foto s van vuile euro 3 auto s met zichtbaar kenteken op te sturen! https://www.facebook.com/groups/584123848342608/ CHAUFFEURS VOOR EEN BETER KLIMAAT.(Facebook) Doe mee het is de toekomt van ons allemaal die op het spel staat!mvg:yellowbiker
  2. Zeer gewaardeerd poster Geregistreerd opApr 2005LocatieemmenBerichten6.743 ik heb het even gelezen, maar wat wil men nu precies, dat word niet duidelijk. ja op 12-12 tussen 11 en 12 uur 60km/u gaan rijden, een actie die de verkeerden treft en niet werkt zoals in het verleden als is gebleken. als de vern oftewel de kleine bedrijven dan zo graag actie willen voeren, waarom gaan ze dan niet poorten blokkeren bij die bedrijven waarvan men weet dat ze gebruik maken van dit soort constructies. zorg ervoor dat bij een butter, van den bosch en vos gewoon vanaf zondagmiddag geen wagen meer van het terrein af kan, dat soort bedrijven verzieken de markt, niet de toevallige automobilist op de snelweg! je moet het probleem daar aanpakken waar het probleem is, zorg ervoor dat dit soort bedrijven stil komen te liggen, raak ze daar waar het hun zeer doet! houd tevens de grote verladers in de gaten, komen er door die blokkades opeens heel veel oostblokfirma's daar het terrein op rijden om te laden, dan ook daar de poorten blokkeren. je moet dit hele probleem aanpakken daar waar het gebeurt. een borstkankergezwel raak je ook niet kwijt door de grote teen te amputeren!!, (om het maar zo eens uit te drukken.) breng in kaart waar de firma's zitten die deze werkwijzen hanteren, en pak die aan door hun het werken onmogelijk te maken! Kijk einderlijk mannepraat. maar ja, doe de deur maar eens dicht bij zo n bedrijf met bv 20 auto s op een rij kan er al inderdaat geen hond meer in of uit...alleen 1 telefoontje naar de politie en een uurtje later heb je 20 boze droevige chauffeurs met een fikse boete rijker wand wat ik nou net mis in alle GELUL !!!is dat niemand de kar wil trekken!!!!wand echte akties gaan met kleer scheuren gepaard!!dus wie staat er dan vooraan en neemt de verandwoordelijkheid van de acktie???en gaat niet voor de eerste de beste aan de kant???en neemt de gevolgen voor lief??de geschiedenis leerd dat groote veranderingen gelijd werden door 1 iemand die de mening van veele hard op durfde te zeggen en die zich daar voor ook berijd was op te offeren...en die ook 9 van de 10 keer daar zelfs voor stierven als marteraar.maar we leven nu in 2011 en tijden veranderen maar de vraag blijft het zelfde.......wie is er berijd om te staan voor de gevolgen van alle akties en nog belangrijker wie denkt dat hij de steun van alle chauffeurs heeft???wandt helaas schieten wij met kritiek nooit tekort als er iemand zijn nek uit steekt voor ons allen!!!ipv respekt te hebben voor die genen die hun nek uit steken voor ons allen.!!!..zeg liever:" ik ben het niet heelemaal met hem eens maar hij heeft wel veele waare sterke punten en steun hem"!!!als wat nu veel gebeurd: mensen afzijken op 1 puntje van ontevredenheid en daarmee dus niet steunen!!wandt een perfeckte lijder bestaat niet!!! sterker nog .......ik zie niemand die de steun van ons allen krijgt en daarme de kar kan trekken.
  3. Ik hoor steeds reacties van werkgevers en TLN dat de Nederlandse chauffeur gewoon te duur is!maar das lariekoek!!!wij zijn allemaal duurder dan een Oost Europeaan sterker nog op kantoorpersoneel of hogere kaderleden valt nog veel meer te verdienen dan op een chauffeurs salaris.maar NEE dat is dan anders....natuurlijk is het anders dan zou de werksfeer namelijk heel snel kapot gaan! Als ze de hele dag door, met mekaar op 1 kantoor zouden moeten werken en wetende dat de ééne (pool)de helft verdient als jij zelf...en dus de angst waneer jij wordt ingeruild wel heel dicht bij komt.nee dan lever een chauffeur die onderweg is liever ver van mijn bed dan onder mijn neus!dat is de Ware rede!!!Maar ik hoor U nu al denken DE KWALIFICATIE EN OPLEIDINGEN EN MENTALITEIT van buitenlandse coléga's is zo veel lager dat DAT de rede is waarom géén kantoorpersoneel of kaderleden worden in geruild!?maar het nivo van een Poolse chauffeur is ook beduidend lager dan dat van een NL chauffeur dus dat kan het ook niet zijn!kijk chauffeurs zijn alleengangers en de snelweg is anoniem en de baan is druk en stressig en een chauffeur loopt toch altijd te zeuren dus valt het niet op!maar als we nou een voorbeeld als Reining gebruiken waar 10 jaar geleden een paar honderd Nederlandse chauffeurs werkten en de helft charters die een normale boterham verdienden en bijna ieder wkd thuis waren bij vrouw en kind.en NU:450 Hongaarse chauffeurs werken en nog maar een handje vol Nederlandse chauffeurs.waar de Hongaarse chauffeur 225 euro salaris pm krijgt plus 35 euro onkosten vergoeding per dag en een km vergoeding van 0.04 cent wat in de praktijk inhoud dat ze 4 tot 6 weken onderweg zijn.hun 24 en 48 uur rust niet thuis zijn maar op een industrie terrein of parking ergens onderweg!dit is toch gewoon moderne slavernij!Laten wij niet de andere kant op kijken maar deze vorm van onrecht een halt toe roepen!Wand TLN en werkgevers kunnen wel zeggen dat ze naar het land waar ze vandaan komen normaal betaald worden.....maar ze werken in NL of van uit NL naar het buitenland en weer terug naar NL.een ritje naar Hongarije hebben ze 1 a 2 keer per jaar en voor de rest rijden ze met busjes en vliegtuig op en neer.ze doen dus gewoon het werk wat voor heen een NL chauffeur deed,moeten hier boodschappen doen,naar wc gaan,douchen,eten,leven.....en dat dat zwaar is met dat honger loontje hoef ik niemand uit te leggen toch? Laten we met zijn allen SAMEN weer zorgen dat de transport sector weer gezond word!!! Kijk dus niet de andere kant op maar DENK MEE en help zoeken naar een oplossing zodat de chauffeur van de toekomst gewoon recht heeft op gezinsleven en dit ook kan bekostigen ongeacht waar hij van daan komt!mvg.YELLOWBIKER
  4. wie het programma van zaterdag heeft geluisterd en zelf al jaren werkt als internationaal chauffeur die weet dat het een veel te groot probleem is om in een half uur door te nemen.maar de houding van TLN is rond uit belacherlijk te noemmen en politiek wil ons een lesje leren......zonder dat ze eerst eens luisteren naar de chaufeur zelf......daar heb ik een stukje cabaret over gemaakt...luister maar en oordeel zelf:angel:http://www.youtube.com/watch?v=ywQe3INzPe8&feature=mfu_in_order&list=UL
  5. ik denk dat er geen eenheid is onder de chauffeurs/eigenrijders en werkgevers omdat er niet eerst een plan ligt hoe het dan wel zou moetten. het transport is al jaren lang uitgemolken door de staat en de verladers,tegen elkaar uit gespeeld en in dat spelletje zitten we nog steeds. nu wordt er overal in europa gerommeld met de meest vreemde ackties maar iedereen heeft wel een rede om ontevrede te zijn maar de oplossing moet eerst maar eens gevonden worden. een radikaal plan waar een ieder zich in kan vinden en dan samen de onderhandeling aan gaan tegen die stropdassen maffia. en als wij dan de mensen van de werkvloer zijn en het vak zo goed kennen dan zijn wij tog zeker ook wel instaat om een passende oplossing te vinden??ik heb in forum al vast een klein opzetje gegeven... laten we de koppen samen steken en een passende oplossing vinden waar dan ook massaal achter kan worden gestaan. mvg yellowbiker
  6. het is niet persoonlijk bedoeld maar het is wel heel makkelijk gezegd dat een ander maar moet gaan staken en de rest staat (vanuit de cabine) toe te kijken of voorbij te rijden. Ook in deze tijd zijn er nog steeds chauffeurs die zich terug laten schalen of waarbij meer 'pauze' wordt weggeschreven als is toegestaan. Als de huidige chauffeurs het geen probleem vinden om niet volgens de CAO uitbetaald te worden dan heeft het ook weinig nut om te gaan staken. Verder heeft het vooral nu geen nut om te gaan staken omdat er nog niet eens onderhandelingen zijn. Wilde stakingen zullen nu waarschijnlijk alleen jezelf geld kosten en dan zijn er nog veel minder chauffeurs die willen staken. Ben je het niet eens met het beleid van de bonden die de CAO afspreken ga dan opzoek naar een bond waar jij jezelf wel kunt laten horen en die wel naar je luistert. Maar vanaf de 'overkant' gaan roepen dat iemand anders maar moet gaan staken... ik denk dat er geen eenheid is onder de chauffeurs/eigenrijders en werkgevers omdat er niet eerst een plan ligt hoe het dan wel zou moetten. het transport is al jaren lang uitgemolken door de staat en de verladers,tegen elkaar uit gespeeld en in dat spelletje zitten we nog steeds. nu wordt er overal in europa gerommeld met de meest vreemde ackties maar iedereen heeft wel een rede om ontevrede te zijn maar de oplossing moet eerst maar eens gevonden worden. een radikaal plan waar een ieder zich in kan vinden en dan samen de onderhandeling aan gaan tegen die stropdassen maffia. en als wij dan de mensen van de werkvloer zijn en het vak zo goed kennen dan zijn wij tog zeker ook wel instaat om een passende oplossing te vinden??ik heb in forum al vast een klein opzetje gegeven... laten we de koppen samen steken en een passende oplossing vinden waar dan ook massaal achter kan worden gestaan. mvg yellowbiker
  7. yellowbiker

    de oplossing?

    in iederigeval hebben zij hun zaken wel goed voor elkaar door dat zij samen werken! en wij lopen elkaar alleen maar af te kraken ipv elkaar te steunen. heelaas zie ik dat wij altijd weer kutsmoesjes en excusses eerder in de mond hebben dan mee denken! maar daar lag tog de kracht van de nl chauffeur in?? ik hoor namerlijk al 10 jaar dat die oosteuropeeste chauffeurs met hun coministiesche denkwijze daarom zo veel slechter zijn dan wij. en daar zit ook wel wat in maar nu zie ik eerder het tegenovergestelde. wij nl wachten allemaal op dat een ander wat doet ipv zelf aan te pakken. er is europawijd veel gerommel en ontevredenheid maar er mist gewoon samenhorigheid en een plan waar iedereen zig in kan vinden.!!! en vandaar dat ik met mijn voorstel kwam. en geef daar eens aanvullingen op cq verbeteringen of kom met een nog veel beter plan dan ben je heelemaal DE MAN
  8. yellowbiker

    de oplossing?

    Nadat er jarenlang vergeefs was geprobeerd tot één salarisregeling voor alle europarlementariërs te komen, ging het Europees Parlement in december 2003 (met 345 van de 527 uitgebrachte stemmen voor, 94 tegen en 88 onthoudingen) akkoord met een door de Duitse sociaal-democaat Willy Rothley opgesteld compromisvoorstel. Deze politieke doorbraak werd mogelijk omdat Duitse europarlementariërs hun verzet tegen de nieuwe regeling staakten. Ondanks de voordelen bij de kostenvegoedingen was ook op het EP-besluit de nodige kritiek mogelijk: de voorgestelde bruto salariëring is (vaak zeer fors) hoger dan de salariëring van alle europarlementariërs uit de bestaande en nieuw toetredende EU-landen, met uitzondering van Italië;- en een onkosten vergoedding van 1.20 per km krijgen ze er boven op en nog eens Europarlementariërs ontvangen bovenop hun 'salaris' een presentiegeld van (begin 2005) € 268,- per zittingsdag als ze op een zittingsdag van het Europees Parlement (EP) hun handtekening in een register zetten. Het schijnt nogal eens voor te komen dat europarlementariërs alleen hun handtekening komen zetten en vervolgens (soms met de trein of het vliegtuig) weer naar huis gaan zonder de zitting daadwerkelijk bij te wonen.:confused: zo en dan vinden jullie nog dat wij geen vast salaris met een onkostenvergoedding van 100 euro per dag kunnen verdiennen??? waar is het recht op gelijkheid dan... alleen moetten we ophouden tegen elkaar te vechten en met elkaar vechten:tu:
  9. yellowbiker

    de oplossing?

    ik weet dat het een heele kluif is om zo iets er door te krijgen. maar ik woon al 10 jaar in hongarije en een internationaal chauffeur verdiende 10 jaar geleden hier bij hungarocamion een ruim modaal salaris. en de achteruitgang is hier nog erger te merken . en de prijsen in de winkels zijn gelijk aan die van nl. maar vooriedere chauffeur die in europa onderweg is wordt verwacht vijlig te parkeren en daarvoor 10 euro neer legt maar een hongaar krijgt maar 20 euro onkosten vergoedding maar hij rijd wel 4 weken door heel europa.en daar moetten ze in brussel naar kijken!!! alle gedeligeerden van de EU verdiennen ook een gelijkwaardig salaris. maar vooral die onkosten vergoedding moet tog minstes verdubbelen en voor allen het zelfde wandt de kosten zijn ook voor allen het zelfde. en vergeet niet onkostenvergoedding is niet alleen de kosten voor het eten maar ook een gedeelte schadeloos stellen voor het leven zonder je familie en de stijging van de prijzen langs de weg zijn tog veeeel harder gestegen dan de onkosten vergoeddingen!!! en van de zelfde belasting senten krijgt de amtenaar in brussel wel een heele vette onkosten vergoedding:mad:dus daar moet hoog nodig gelijkheid in worden aangebracht!!!tog?
  10. :cake:van harte gefeliciteerd, mijn laatste zoon was ook te vroeg geboren.(2k) maar is nu een half jaar en heeft alles al weer ingehaald en is ruim 8 k nu:D. heel veel geluk samen
  11. yellowbiker

    de oplossing?

    De oplossing op 48 werkweek/concurrentie met Oostblok/chauffeurs te kort/file probleem/en ongevallen vermindering.bi “yellowbiker” Hier in Nederland zijn wij nog al bang en on tevreden met de komende 48 werkweek omdat wij allemaal gewend zijn meer te werken en die regel voor ons dus een achteruitgang in salaris gaat worden. In om ringende landen doet men daar wat minder dramatisch over omdat daar vaak met een vast loon gewerkt wordt. Ons willen werkgevers ook niet meer betalen omdat onze concurrerende positie al zo slecht is! Vandaar mijn voorstel om europa weid een vast chauffeurs salaris te maken,gebaseerd op een 50 uurige werkweek dus ongeveer 2000 euro. Bindend voor zowel de pool ,Roemeen als Nederlander. Wand de hooft posten van transport zijn nu eenmaal de brandstof en het salaris en als die voor iedereen gelijk is dan komend het weer op je logistieke kennis en kwaliteit aan in plaats van kwantiteit! Voordelen:door een vast salaris gebaseerd op 50 uur gaan de chauffeurs van zelf niet meer werken en hoeffen de controles op rij en werktijden straks niet meer. Wat de verkeers veiligheid ten goede komt. Bovendien zal de Roemeen als hij het zelfde kan verdienen in zijn eigen omgeving daar liever gaan werken .Wat als gevolg heeft dat veiligheid nog verder verbeterd. Maar dan hebben wij straks hier een groot chauffeurs te kort zal je zeggen……klopt hebben we nu al maar waarom????omdat een chauffeur voor een 48 uur ook als metselaar of monteur zijn geld kan verdienen en iedere avond thuis is.wandt onze onkosten vergoedding is namelijk een schijntje!!!op een paar dubbeltjes na bijna 15 jaar hetzelfde gebleven!dus dat moet ook anders !!!dus 100 euro per dag er boven op als onkosten vergoedding!!!zodat er weer een normale boterham te verdienen valt als chauffeur! Dan komen uit alle gaten en hoekken de oude rotten uit het vak weer terug op de auto. Wat de veiligheid weer tegoeden komt op de weg! En hebben de autohoven weer betalende klanten en dus ook een betere boterham waardoor het parkeerprobleem in no time weer is opgelost Ja, en wie gaat dat dan betalen zal je zeggen????de consument dus weer!!!!! En ik zeg Ja wand als de sinaasappel uit Spanje niet meer goedkoper is als de Nederlandse uit de kas dan heb je de keuze!Als consument. Zowel voor het milieu als portemonnee. En Ja dan zal het transport(export)niet meer groeien wat weer de drukte op de weg verminderd en daardoor de files en ongevallen verminderen wat de consument weer ten goede komt! Wand wees nou eerlijk is het nodig dat wij hier kaviaar kunnen kopen bij appiehijn of in roemenie goudse kaas ligt in de schappen???en bij een Ja dan vind ik ook dat je er voor moet willen betalen!!!!!! Natuurlijk zullen er nog een paar haken en ogen zitten aan mijn verhaal, Maar ik ben graag berijd om deze discussie met een ieder verder te voeren op de hoop dat het kan dienen als een verdedigbaar parket van wensen die zowel door werkgevers als werknemers gedragen kan worden.mvg.de yellowbiker
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden