Spring naar bijdragen

Toplinergirl

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    29
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Toplinergirl's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. ...diepe zucht...:o MRC bemoeit zich niet met internetfora. Wel met merchandise en positieve reclame. Waarom Kaolboerke nu opeens weg is weet ik ook niet. Ik zelf had meer problemen met de weinige vrije tijd die overblijft in het weekend. Na 1 week staan er al zoveel berichten bij dat het teveel tijd kost alles te lezen. jammer genoeg. Zaterdagmorgen passeerde ik "Marcel van het Chauffeursforum". Een groet over de bak en een kort praatje. Nou Marcel, ik vond het na 1 week al jammer dat ik weg was, dus het ligt niet aan de forumleiding. In mijn nieuwjaarswens wenste ik iedereen hier veel wijsheid en geduld. Dat geduld was bij mij even op. Maar ik zit er over te denken om gewoon mee te lezen op het gezellige forum en niet teveel mee te lullen over dingen waar ik geen verstand van Mischien moeten we maar een pol gaan houden om te zien of ik terug mag komen:D Peterrr (en Toplinergirl bedankt)
  2. Wat die arab-vergoeding betreft: Bij ons betalen ze maar 38u arab per week maar we werken wel bijna 60u per week. Weet niet of dat normaal is. IK dacht dat ze alle uren die je gewerkt hebt moeten tellen voor arab. Welke Belgische medeforumlid weet hier meer van?
  3. http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/nieuws/binnenland/070829_Vrachtvervoer 29/08/07 - Vlaams minister-president en minister van Havens Kris Peeters (CD&V) laat onderzoeken of het fileprobleem kan worden opgelost door het vrachtvervoer te verschuiven naar de late ochtend. Een proefproject bij de bedrijven Volvo Logistics en Bekaert moet daarover duidelijkheid brengen. Een studie van de Universiteit Antwerpen toonde aan dat de uitbreiding van de laad- en lostijden 's avonds de files niet oplost. (PhotoNews) Een verschuiving van het vrachtverkeer van de ochtendspits naar de latere ochtend en de middag zou effectiever zijn en een oplossing bieden voor de hele logistieke keten, zowel haventerminals als het hinterland. Deze oplossing zou volgens Peeters niet alleen een afdoend middel zijn tegen files maar ook kostenbesparend werken voor de bedrijven. Omdat hun vrachtwagens niet langer stilstaan, zou dat een belangrijke brandstofbesparing opleveren. Dit najaar lopen er proefprojecten bij Volvo Logistics en Bekaert, zij zullen hun vrachtwagens 's morgens dus later laten vertrekken. Het project bij Volvo Logistics zal vooral de exportstroom via de haven van Antwerpen onderzoeken, dat bij Bekaert zal zich richten op de importstroom via de haven van Zeebrugge. bron: www.vrtnieuws.net
  4. Ikkom er elke dag meerdere keren door en als het geregend heeft dan durf ik best een weddenschap aangaan en wedden dat ik die win? Ikzelf ken die bocht en meestal zijn het dan ook 'vreemden', daarmee bedoel ik nieuwe chauffeurs of chauffeurs die die bocht niet kennen. Er staat een bordje van 70km maar met mijn vrachtwagen zit ik elke keer ferm onder die snelheid. Heb dan ook eens ferm gezegd op dat forum dat ik niet over dezelfde kam wens geschoren te worden als diegene die daar als gekken doorrammen. Man wat zou ik graag een camera op mijn dashboard willen hebben staan .... (gericht op wat er voor mij gebeurd natuurlijk) Ik denk dat er dan een apart forum kan opgezet worden met beelden waar je groen van wordt! Ondertussen de volgende klap afwachtende, wens ik jullie allen om te beginnen een fijn weekend toe en voor volgende week een fijne en veilige werkweek.... (ik geniet nog van een weekje vakantie).... toedeloe
  5. Ze zijn al begonnen hoor, tenminste toch al de voorbereidingen. Zo wordt vanaf morgen de weg naar mijn standplaats afgesloten en kan ik mijn plan gaan trekken om mijn truck ergens te kunnen zetten. En dit vier maanden lang! Deze gemeente heeft een zone-verbod om te parkeren met +3,5 ton. Ik dacht anders wel dat reisbussen daar ook onder vallen of heb ik dat mis? Want in mijn straat, waar ik een jaar geleden stond - en een boette heb gekregen - staat iemand met 2 bussen en soms ook 3, en vermits hij er blijft staan vermoed ik dat hij nog geen boete heeft gekregen. Als bussen mee onder dit verbod vallen dan plaats ik mijn truck er ook en bij boete maak ik er een rechtzaak van. Maar dan moet ik natuurlijk wel zeker zijn van mijn zaak. Mijn baas zei ook al dat dat enkel komt omdat vrachtwagens altijd iets negatief oproept bij de mensen en bussen worden geassocieerd met vakantie dus ontspanning, fun ..... misschien dat ze daarom beter getollereerd worden.
  6. Als je moet aanschuiven om een container te laten op- of afzetten dan is het moeilijk om buiten je cabine te wachten. In deze situatie liet een andere wachtende chauffeur het slachtoffer voor en zag het allemaal voor zijn ogen gebeuren.... hij was dus in shock dat kan je je wel voorstellen. Normaal had hij daar immers gestaan. Ik zou er niet mee kunnen leven, ook al kan je er niks aan doen. Heb daarstraks de trekker zien staan, kreeg er rillingen van, morgen proberen foto te trekken.
  7. Het slachtoffer was een ex-collega van me (van CP ships). Ik schrok me rot toen ik het hoorde van een andere ex-collega die gisteren met mij op K913 stond. Hij was idd afkomstig uit Wallonië - Couvin - en was één van de weinige die zijn best deed om nederlands te praten. Een hele nette chauffeur en laat jammer genoeg 2 kindjes achter. Toen ik dinsdag morgend zelf bij de lege op de kaai kwam waar het voorval zich voor had gedaan, stond er iemand die je papieren aannam en je mocht je truck niet uit. Aanschuiven was het voor iedereen (ook tussen de hoge torens lege containers). Woensdag was die 'veiligheid' al niet meer nodig..... zo zie je maar hoe die voorvallen snel vergeten worden.....
  8. Toplinergirl

    Benauwd moment

    Heb jij idd geluk gehad zeg! Ik heb zelf ook al tal van situaties voorgehad maar ook met goede afloop. Je mag er niet aan denken. Maar als er dan wat van komt dan wijzen ze wel naar de chauffeur van de vrachtwagen want die had moeten kunnen stoppen, en afstand houden en blablabla...... iedereen kent dat gezeik hier wel. Ik vind het wel jammer dat men telkens zegt dat er een ongeval gebeurd is met vrachtwagen (s) maar dat men nadien niet vermeld wat de oorzaak was. Zo zie je maar wat nu een oorzaak zo kunnen zijn.
  9. Gister nog een collega van U live in de uitzending gehoord. http://www.wereldomroep.nl/gids/internet/uitzendinggemist_overzicht2007
  10. Vanmorgen op de ring van Brussel een vrachtwagen door de middenberm doordat de chauffeur een hartinfarct kreeg. Goed dat ze het erbij zegde op de radio anders kreeg je weer van die reactie van 'hij zal wel in slaap gesukkeld zijn' of ' zijn twee voeten lagen op het dashboard' enz..enz...
  11. Toplinergirl

    Scania

    Europe Flyer rijd ongeveer 3 jaar met een trekker... Een aantal zijn van binnen aangepast. Met koeltransport naar Spanje en Portugal en een geleasde trekker gaat het hard met de kilometers, net als veeboeren rijden ze altijd met het nieuwste materiaal. Vorig jaar ruilde EuropeFlyer enkele DAFs in, deze hebben nog geen week te koop gestaan, die zagen er ook als nieuw uit.
  12. Hangt er van af wat je 'onder-de-knie-krijgen' noemt. Veel uitleg is daar niet aan, veel dingen zijn gewoontes zoals met alles. Ieder doet immers de dingen op zijn manier als je het maar correct doet. Ikzelf ben als complete leek begonnen in de containers. In de beginne is het opletten maar na een tijdje wordt alles wat vanzelfsprekend. Ook al denk je alles te weten, je leert vanzelfsprekend elke dag weer wat bij. (dat hoort immers bij het ouder worden)
  13. De bevrijdingstunnel. Veselijk aangelegd zit op het einde nog een knik in naar links, gebeuren dus veel ongevallen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden