Spring naar bijdragen

Arjan1980

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    804
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Arjan1980

  • Verjaardag 25-06-1980

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Arjan1980's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

122

Waardering in de gemeenschap

  1. Arjan1980

    Arjan 1980

    Bedankt allemaal!!
  2. Als je goed de foto's bekijkt kan je nog veel meer opmaken maar daar komt het leven van die collega niet mee terug. Maar als ik zo naar chassis ed kijk gok ik op een 12 tonner en als je naar het kopschot kijkt zie je dat het zakgoed 2 hoog staat of heeft gestaan. Vraag me dus voorzichtig af of het gehele voertuig voorzien is of was op dergelijke gewichten.
  3. Lees het bericht nu pas. Ik heb een poosje voor Tekno gewerkt dus kan wel wat antwoorden geven. Tekno heeft 2 eigen productie locaties te weten in Tsjechië en China. Ze komen dus compleet kant en klaar in de doos vanuit die landen. Lion Toys had de laatste jaren van het Udense bestaan hun productie ook al elders. WSI en Tekno kwamen zelfs een tijdje uit 1 dezelfde fabriek in China maar dit is al een paar jaar niet meer het geval. WSI is tegenwoordig ook volledig in Chinese handen.
  4. http://www.telegraaf.nl/binnenland/27615637/__OV-chipkaart_is_geldmachine__.html Heel Nederland vandaag op zijn kop want het passie voor het OV zou met 7,50 euro te duur betaald zijn. Wat is het verschil met "onze" kaart voor de tachograaf die ietsje duurder is als 7,50? Waarom staat daar niet heel Nederland voor op zijn kop? Of denk ik nu zo vreemd?
  5. Ik heb 1e week januari 2016 ook echt mogen ervaren hoe ijzel werkt. Dat was die bewuste dag dat onze collega bij Akkrum de mist in ging. Man man wat heb ik zitten zweten die dag. Gestuurde trailer, kooiaap op de kont kortom alle benodigdheden voor een zeer onprettig gevoel. Na tig keer bellen met de patron heb ik zelf het heft in handen genomen, het spulletje op een parking gereden en eerst eens een paar uurtjes de gordijnen en ogen gesloten. In 1e instantie waren ze niet zo gelukkig met mijn actie. Tot het moment dat de eerste beelden doorsijpelden van uit het noorden ri het zuiden en op kantoor terecht kwamen. 1 ding heb ik me sinds die dag wel voorgenomen dat ik niet meer zo lang wacht met ZELF de juiste beslissing te nemen, spul aan de kant en wachten op betere momenten om te gaan rijden.
  6. Zolang je aan kunt tonen dat je de goederen niet commercieel vervoert heb je vrijstelling van Code 95. Maar hoe je dit aan moet kunnen tonen kan ik dan weer niets van vinden op Google.
  7. VEGHEL | Een enorme ravage bij Van Udenhout in Veghel dinsdagnacht. Daar viel een lading van een vrachtwagen, doordat een breekbout van de laadklep afbrak. Na het ongeluk lag de laad- en losplek bezaaid met onder meer kartonnen dozen, accu's én auto onderdelen. De brandweer en politie kwamen ter plaatse om hulp te bieden aan de geschrokken chauffeur. De vrachtwagenchauffeur die op de laadklep stond en samen met de partij auto onderdelen naar beneden gleed, kwam met de schrik vrij. Bron en foto's: http://www.112brabantnieuws.nl/nieuws/112/108535/ravage-bij-van-udenhout-in-veghel-door-afgebroken-laadklep?redir Of zou het laadklepje iets teveel gewicht voor zijn kiezen hebben gekregen?
  8. Help me ff. Je rijd met belgisch kenteken, laad in België en lost in België dan is een vrachtbrief (in NL een AVC) toch voldoende? En wat bovenstaande uitleg aan gaat, denk je dat er ook maar 1 agent of andere bekeurende instantie boodschap heeft aan jou uitleg? Anderzijds, beetje doorpennen en 10x een cmr invullen moet toch lukken in 20 min? En je klanten verhuizen in 20 minuten denk je? Als je s'morgens al met zulke stress moet beginnen aan je rit............... tjuuuuuuuuuu........
  9. Na anderhalve maand dan wel dan geen TT traffic vanmiddag eens gebeld met TomTom support. Ik blijk dus niet de enige die dan wel dan geen verbinding krijgt met de server voor verkeersinformatie. Ik betaal hier wel 50 euro per jaar voor en tot anderhalve maand geleden werkte het dus super. Volgens de support medewerker van TT een hardnekkige storing in de server maar tot mijn verbazing kreeg ik te horen goed dat u belt dan kunnen wij de druk opvoeren op de technische dienst. Kortom als er meer mensen zijn met dit probleem bel aub naar TT support en neem ff de moeite om 10 minuten naar een strontvervelend wachtmuziekje te luisteren maar meld het aub. Wellicht dat de druk van vele het probleem eerder verhelpt.
  10. Vanavond stond er weer 1. Ze kunnen blijven wachten tot na de spits en dan kunnen ze achteruit over de invoegstrook achteruit een rotonde op. Of ze ook een extra belastingtoeslag mee krijgen geen idee.
  11. Begint een beetje op een belgenmop te lijken............. Nauwelijks boetes en een lege politiewagen: toezicht Merwedebrug faaltWERKENDAM - Dagelijks rijden er nog tientallen te zwaar beladen vrachtwagens over de afgesloten Merwedebrug bij Werkendam. Het gaat om 30 tot 40 vrachtwagens per dag die weten te ontsnappen aan de controles van Politie en Rijkwaterstaat. Dat de controles niet waterdicht zijn wordt bevestigd door een weginspecteur van Rijkswaterstaat. Sinds 11 oktober is de brug dicht en sinds die tijd wordt er ook intensief gecontroleerd houden persvoorlichters van de betrokken diensten vol. Geanonimiseerd door ons vertelt een weginspecteur van Rijkswaterstaat dat er dagelijks nog tientallen vrachtwagens de controles weten te omzeilen. "Dat kunnen ze meten." In een mail bevestigt Rijkswaterstaat zijn verhaal. "Het is wel gebeurd dat vrachtwagens ondanks alle waarschuwingen over de brug reden." De weginspecteur wist overigens niet dat het gesprek met hem werd opgenomen met een iPhone. Meer lezen en de bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/2571861133/Nauwelijks+boetes+en+een+lege+politiewagen+toezicht+Merwedebrug+faalt.aspx
  12. Er is inderdaad 24 uur bewaking tot gisteren dan wat ik zeker weet. Echter overdag staat er politie achter een tijdelijke vangrail op de linkerstrook. En deze heren maken het verschil in file. Wat mij opvalt is de dagen dat ze er staan met de blauwe pit aan zoals gistermiddag en avond er veel meer file staat als op de dagen dat ze gewoon zonder blauwe pit aan staan. Ondanks alle borden die nu toch wel redelijk tot goed de afsluiting aangeven en notabene in diverse buitenlandse talen blijven vele Buitenlanders het nog steeds proberen. Vervolgens worden ze weggestuurd en vaak voorzien van een omleidingsfolder in hun eigen taal die ze dan weer doodleuk op de vluchtstrook gaan staan te lezen.
  13. Borden zijn vannacht aangepast er is een bus bijgeplakt. Vanaf vanavond 9 uur gaat de brug s'nachts dicht bij Nieuwendijk en Gorinchem. Alles de afrit af en daar word geselecteerd op + 3,5 ton en - 3,5 ton. Alles onder 3.5 ton mag de weg vervolgen via de oprit en de rest kan het uitzoeken. Ik woon zelf op 50 meter van de N322 en laat dat nou de weg Nieuwendijk - Zaltbommel zijn vrees dus vanaf nu voor mijn nachtrust. Maar gelukkig word er al 30 jaar over een nieuwe brug gepraat door de politiek.............
  14. We zijn met ingang van vandaag inderdaad tijdelijk verhuisd naar de overkant. Helaas zitten we nu nog met het probleem file's dankzij de controle's en internationale truckers die qua talen knobbel niet bepaald internationaal zijn en zich werkelijk overal klem weten te rijden.
  15. 95000 voertuigen per dag gemiddeld en "slechts" 18000 zijn vrachtwagen denk dat het dus wel meevalt. Anders zou het ook nog kunnen komen door de automobilisten die vanwege de breedte van de linker strook niet voorbij een vrachtwagen durven maar wel links blijven plakken. We hebben dus standplaats Werkendam en het gros van onze trailers staan bij de onze grootste opdrachtgever in Gorinchem alwaar wij per auto 1 of 2 keer per dag koppelen. 32 trucks x 50 km enkele rit extra en gemiddeld genomen 1 uur. Tel uit je winst (lees maar gerust verlies).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden