Spring naar bijdragen

nstl

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    18
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

15 Good

Over nstl

  • Rang
    Member

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Denk dat ik even in een duivenhok ga staan om wat rust te vinden 😅
  2. Dat klinkt goed. Dat de transport cao geen reiskostenvergoeding kent dat heb ik nooit begrepen. Vooral omdat ze die 19 cent belastingvrij mogen uitkeren. Dan hoef je een keer geen belasting te betalen en dan maak je er geen gebruik van 😵
  3. Het lijkt me dat vroeg of laat sommige werkgevers gewoon meer moeten gaan betalen om aan mensen te komen. In grote steden is een cao salaris op een bakwagen gewoon niet interessant voor veel werkzoekenden. Zeker jongelui die van plan zijn een huis te kopen zullen toch kijken of ze ander werk kunnen vinden. Moet nog terugdenken aan zo'n groot grondverzetbedrijf bij Utrecht. Die blauwe kippers zie je overal rijden. Standaard beginnen in de laagste schaal daar. En dat voor een dure regio van het land. Als boodschappen bezorger verdien je nog meer zelfs... In T
  4. Bij sommige bedrijven klotst het geld tegen de plinten. Het is een mooi gebaar dat die de chauffeurs in de E schaal zetten. Deze bedrijven hebben heel wat mensen op de loonlijst die geen chauffeur zijn en zelfs nog meer verdienen. Kraanmachinisten, havenarbeiders etc. Bij sommige bedrijven geven ze iedereen een net salaris. Terecht ook, als het kan.
  5. Precies zo is dat. We mogen dan ook allemaal aannemen dat je zal bedanken voor de loonsverhoging
  6. Een inktzwarte dag voor de transportsector en iedereen die hier z'n broodwinning heeft. De ouderwetse instellingen FNV en CNV hebben weer flink lopen rellen en een flinke kostenverhoging voor de transportsector doorgedrukt. Bedrijven zien de loonkosten de komende jaren hierdoor eerst met 3,5% en daarna nog eens met 3,25% stijgen. Hopelijk gaan hierdoor geen bedrijven kopje onder want we hebben er niks aan als er chauffeurs op straat komen te staan. Ook het milieu krijgt een flinke klap te verduren. Vrachtwagens zullen worden uitgerust met een stand airco en
  7. AH is meer een bijbaantje dan een baan. Je hoort soms pas 's ochtends of je 's middags moet werken. Diensten zijn ook redelijk kort. Soms maar 6 uurtjes. Ze geven wel elke dag lunch mee dat is wel aardig. D6 is wel een prima loon. Maar door de stijgende huizenprijzen vraag ik me af of er niet een algehele flinke inflatie aan zit te komen.
  8. Alleen maanden van tevoren vrij vragen is een mogelijkheid. Verder gewoon afwachten voor wat hun uitkomt. Mooi om te lezen hoe het bij jullie gaat. Zo kan het dus ook.
  9. In goede banen heb je dan regelingen. Zoiets als standbyvergoeding, consignatievergoeding, minimaal aantal uren uitbetaling etc. Wat ik doe is bouw/industrie en aangevuld met stukgoed. Blijkt dat er geen enkele wagen rijdt vandaag. Misschien dat de meerderheid het wel vantevoren te horen heeft gekregen dat ze vrij zijn dat zou kunnen. Maargoed het valt me gewoon op dat het rond alle feestdagen etc zo gaat. Ook de tussenliggende dagen in die periodes. Al met al loopt het toch op naar de 5 a 10 dagen per jaar wat hiermee van de vakantiedagen af gaat. En tja, wat je laat g
  10. Het is hier (in vaste dienst) bij feestdagen zo dat je ofwel ver van tevoren moet vrij vragen. Zo niet dan wel beschikbaar zijn, avond ervoor weet je of er werk is. Als het dan geen officiële feestdagen zijn boeken ze de uren weg als vakantiedag. Dit alles zonder overleg. Was gewoon ff benieuwd hoe normaal dit is in het transport. Ik weet het liever altijd van tevoren als er toch geen werk is, hoef ik er ook geen rekening mee te houden. Aan de andere kant als ze zouden zeggen 'pak dan maar een bezem die dag' dan heb ik liever een dag vakantie:)
  11. Is dat eigenlijk normaal? Koningsdag, zorgen dat je beschikbaar bent. Dan de dag ervoor pas te horen krijgen of je wel of niet moet werken. Blijkbaar is er geen route op Koningsdag. Maar mag dit zomaar? Voor m'n gevoel word ik aan het lijntje gehouden. Niks groots kunnen plannen. Maar alsnog geen werk en dus ook geen loon..
  12. voor het eten https://guide.michelin.com/be/nl/restaurants/3-stars-michelin om te parkeren misschien deze app eens proberen ? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.truckfly.truckfly&hl=nl&gl=US
  13. Er zijn ook bedrijven die zich met meerdere trekkers als charter aanbieden aan andere bedrijven. Er is in ieder geval werk zat momenteel.
  14. in overleg bepalen of hieraan uitvoering KAN worden gegeven... Ben benieuwd hoe dat zit, kan de werknemer z'n poot stijf houden? Vorig jaar overgestapt dus de kans is groot dat het nog een tijdelijk arbeidscontract is?
  15. Bij TempoTeam regelen ze graag een subsidie traject.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden